• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volvo EX30 Performance – to najszybsze Volvo w historii

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
02/05/2025
w Elektryczne
2
EX30 twin motor (2)

EX30 twin motor (2)

336
SHARES
3.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

To żółte Volvo EX30 może jest autem elektrycznym, ale to jednocześnie najszybszy pojazd tej marki. Z napędem 4×4 pędzi do setki niczym super samochód z Włoch.

W końcu Lamborghini lub Ferrari w żółtej barwie też nieźle wyglądają, a osiągów elektrycznego Volvo na pewno też by się nie powstydziły. Wróćmy jednak do naszej szwedzkiej propozycji, która mocno inspirowana była amerykańską Teslą.

Warto przeczytać

Chińska moc w terenie – Maxus Off-road 4×4 test day

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Test: Volkswagen ID.Buzz GTX – elektrykiem po bandzie

Lifestyle’owy wygląd

Volvo EX30 nie jest dużym samochodem. To pięciodrzwiowy mieszczuch, który ma 4,2 m długości i nawiązuje do designu szwedzkich aut. Mimo braku standardowego grilla, po thorowych reflektorach i sporym logotypie od razu rozpozna się z czyich rąk ten samochód wyszedł. W żółtym lakierze zwraca na siebie uwagę już z daleka. Duże koła nie psują sylwetki i ogólnego odbioru auta.

Z tyłu dzielone reflektory trochę przypominają projekty z lat 2000, ale nawiązanie w elektrykach do stylu retro też jest teraz w trendach. Czarny dach z dużym oknem dachowym oraz przyciemnione szyby nieźle kontrastuje z barwą lakieru sprawiając, że EX30 naprawdę spodoba się młodym.

EX30 twin motor (1)
EX30 twin motor (1)

Ekologia w środku

Auto elektryczne musi o swoim charakterze przypominać na każdym kroku. W przypadku Volvo, wnętrze tego auto zdecydowanie to podkreśla. Projekt jest bardzo minimalistyczny – nie ma nawet zegarów za kierownicą, a materiały są ekologiczne. Jest guma, skóra, plastiki czy tapicerki wykonane z rzeczy po recyklingu co widać i czuć przy samym dotyku. Nie wiem jednak czy to przyjemne odczucie w aucie podchodzącym pod półkę premium. Jest tak podobnie jak w Tesli – wizualnie i materiałowo.

Po prostu głównym elementem wnętrza jest 12-calowy tablet, w którym ustawia się niemal wszystko i wiele rzeczy z niego można się dowiedzieć.

EX30 twin motor (23)
EX30 twin motor (23)

Volvo EX30 Twin Motor – wady i zalety

Kabina pasażerska Volvo EX30, jak na tak małe auto, jest dosyć obszerna, a jasna tapicerka i okno dachowe potęguje poczucie przestrzeni. Cztery osoby powinny podróżować komfortowo. W standardowym bagażniku z tyłu zmieścimy 318 litrów, więc dość umiarkowana ilość miejsca, ale dodatkiem jest frunk pod maską z przodu. Tam jednak tylko 7 litrów, więc idealne miejsce na schowanie kabla do ładowania.

Jak tym sterować?

I mimo, że system ten jest oparty o Android Automotive i daje sporo możliwości jak Mapy Google czy inne aplikacje znane ze smartfonów, to wpakowanie wszystkie w wyświetlacz jak w Tesli jest lekko problematyczne. Nawet taki rzeczy jak ustawienie świateł i lusterek trzeba obsługiwać tamtędy. Podobnie jak klimatyzację czy inne systemy z ramienia bezpieczeństwa.

Nawet tak proste czynności jak odryglowanie centralnego zamka czy obsługa elektrycznych szyb została udziwniona. Niecodzienny jest też sam kluczyk, który nie ma żadnych przycisków, a jest kartą w formie breloczka by dostać się do samochodu.

EX30 twin motor (13)
EX30 twin motor (13)

428 konie mechaniczne i 3,6 s do setki

To jednak szybko przechodzi w zapomnienie jeśli ruszymy tym elektrykiem. Wersja EX30 Twin Motor Performance po prostu powala osiągami – i to nie tylko na papierze. Samochód dzięki dwóm silnikom elektrycznym ma łączną moc 428 KM (543 Nm maksymalnego momentu obrotowego) i pędzi do setki w 3,6 s. Całość połączona jest z 69 kWh baterią.

Oczywiście to najmocniejsza i najdroższa odmiana EX30 – do wyboru klient ma jeszcze dwa inne warianty.

EX30 twin motor (22)
EX30 twin motor (22)

Jak jeździ Volvo EX30?

Takie dane techniczne mogą przysporzyć lekki zawrót głowy, podobnie jak i dynamiczna jazda. Volvo prowadzi się precyzyjnie i jest przyklejone do drogi. Masa 2 ton fizyki nie oszuka, ale twardsze zawieszenie robi, co może by utrzymać tor jazdy wybrany przez kierowcę. To wszystko sprawia, że pasażerom z problemami choroby lokomocyjnej może nie być do końca kolorowo, jeśli kierowca jest ukrytym rajdowcem.

Osiągi mają jednak swoją mniej pozytywną stronę, ponieważ zasięg tej wersji to w rzeczywistości około 300-350 km. Producent deklaruje 450 km, ale raczej to tylko teoria. Średni pobór prądu podczas mojego testu wyniósł w okolicach 20-25 kWh na 100 km. Na szczęście Volvo EX30 jest w stanie szybko stan baterii uzupełnić. Ładowanie auta dostępne jest z mocą do 153 kW i faktycznie udało mi się taką liczbę na ładowarce zobaczyć. 

EX30 twin motor (6)
EX30 twin motor (6)

Ile taka zabawka kosztuje?

Cennik EX30 otwiera kwota 176 900 złotych za wersję z mniejszą baterią, napędem RWD i mocą 272 KM. Wówczas deklarowany zasięg oscyluje w okolicach 370 km. 25 tysięcy droższy jest wariant z większą baterią (69 kWh), a wersja najszybsza to różnica 45 tysięcy złotych. I tak nasz żółty egzemplarz z dodatkami i wysokim wyposażeniem przekroczył lekko ćwierć miliona złotych. To sprawia, że każda wersja łapie się na dopłaty rządowe NaszEauto.

EX30 twin motor (5)
EX30 twin motor (5)

Podsumowując stwierdzam, że Volvo EX30 jest bardziej gadżetem na kołach niż samochodem sensu stricte. Inspiracja produktami Muska jest widoczna, ale Volvo nie zatraciło charakteru, a ta wersja dostarcza naprawdę sporo emocji. Jako drugie auto w rodzinie zabawka idealna.

Konrad Stopa

Zdjęcia Volvo EX30 Twin Motor:

EX30 twin motor (1)
EX30 twin motor (1)
EX30 twin motor (2)
EX30 twin motor (2)
EX30 twin motor (3)
EX30 twin motor (3)
EX30 twin motor (4)
EX30 twin motor (4)
EX30 twin motor (5)
EX30 twin motor (5)
EX30 twin motor (6)
EX30 twin motor (6)
EX30 twin motor (7)
EX30 twin motor (7)
EX30 twin motor (8)
EX30 twin motor (8)
EX30 twin motor (9)
EX30 twin motor (9)
EX30 twin motor (10)
EX30 twin motor (10)
EX30 twin motor (11)
EX30 twin motor (11)
EX30 twin motor (12)
EX30 twin motor (12)
EX30 twin motor (13)
EX30 twin motor (13)
EX30 twin motor (15)
EX30 twin motor (15)
EX30 twin motor (16)
EX30 twin motor (16)
EX30 twin motor (17)
EX30 twin motor (17)
EX30 twin motor (18)
EX30 twin motor (18)
EX30 twin motor (19)
EX30 twin motor (19)
EX30 twin motor (20)
EX30 twin motor (20)
EX30 twin motor (21)
EX30 twin motor (21)
EX30 twin motor (22)
EX30 twin motor (22)
EX30 twin motor (23)
EX30 twin motor (23)
EX30 twin motor (24)
EX30 twin motor (24)
EX30 twin motor (25)
EX30 twin motor (25)
EX30 twin motor (26)
EX30 twin motor (26)
EX30 twin motor (27)
EX30 twin motor (27)

Dane techniczne Volvo EX30 Twin Motor:

Silnik: 2x elektryczny
Moc: 428 KM
Moment obr.: 543 Nm
Prędkość maks.: 180 km/h
0-100 km/h: 3,6 s
Bateria: 69 kWh
Zasięg: prod. 450 km / realny 350 km
Cena: XPOWER od 176 900 zł / testowany ok. 260 000 zł

Zajrzyjcie również na nasz kanał na Youtube

Tagi: ex30samochody elektrycznetest volvotest volvo ex30Volvovolvo ex30
Poprzedni post

Koncepcyjny Mercedes-Benz Vision V zapowiada nowy język projektowy marki

Następny post

Jeep ma już nowego Compassa

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Maxus 4x4 Offroad day 6

Chińska moc w terenie – Maxus Off-road 4×4 test day

Autor Mateusz Próchnicki
07/11/2025
0

Maxus to azjatycki producent, który twierdzi, że jego samochody posiadają off-roadowy charakter. By nas do tego przekonać zabrał dziennikarzy i...

Leapmotor B10 (10)

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Autor Paweł Kaczor
06/11/2025
0

Motoryzacyjna marka Leapmotor coraz odważniej poczyna sobie w naszym kraju. Do miejskiego elektrycznego T03 oraz również elektrycznego, ale zdecydowanie większego...

Volkswagen ID BUZZ 1

Test: Volkswagen ID.Buzz GTX – elektrykiem po bandzie

Autor Bartosz Kowalczyk
04/11/2025
0

Elektryki można lubić lub nienawidzić, ale obiektywnie można stwierdzić, że wyróżniają się zazwyczaj odmienną stylistyką, zaczepnymi detalami. Nieco inaczej sprawa...

ford mustang rally 01

Test: Ford Mustang Mach-E GT Rally – szuter to jego naturalne środowisko

Autor Redakcja Motopodprad
03/11/2025
0

Jest drogi, nie grzeszy wydajnością i zdaje się nie mieć większego sensu, ale daje masę przyjemności z jazdy i jest...

Następny post
jeep compass 2026 2 scaled optimized

Jeep ma już nowego Compassa

Komentarze 2

  1. Pingback: Volvo EX60 technologicznym zaskoczeniem | Motopodprad.pl
  2. Pingback: Hyundai zapowiada futurystycznego, elektrycznego kompakta - Concept THREE | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.