• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volkswagen Transporter T7 – zerwanie z legendą

Bartosz Kowalczyk Autor Bartosz Kowalczyk
28/06/2025
w Użytkowe
0
Volkswagen Transporter PanAmericana 3

Volkswagen Transporter PanAmericana 3

267
SHARES
2.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Transporter to synonim wolności, przedsiębiorczości i jakby nie patrzeć ikona wśród aut dostawczych. Kolejna generacja: T7 – odkrywa to co przynosi współpraca dwóch potentatów na rynku aut dostawczych. Jak Wam się widzi takie połączenie i na ile ten mariaż możemy uznać za udany?

Nie tak dawno testowałem mój ulubiony dostawczy wytwór producenta z Wolsfburga. Amarok, bo o nim mowa, to klasa sama w sobie. Auto ocierające się o perfekcję, a gdy przypomnę (bo chyba już czytałeś mój test Amaroka – prawda), że powstał przy współpracy z Fordem mogliśmy się spodziewać najbardziej wysublimowanego auta dostawczego w klasie. Nie inaczej jest w przypadku Transportera. Oczekiwania względem flagowego, dostawczego modelu VW, są całkiem duże, ale czy dzięki – co by nie powiedzieć poważnej współpracy z amerykańskim producentem z Dearborn, Transporter nie straci na indywidualności a jedynie jeszcze mocniej zarysuje swoją poważną pozycję na rynku mniejszych dostawczaków?!

Warto przeczytać

Test: Nissan Interstar Furgon dCi150 Business Plus L3H2 – solidny i praktyczny

Test: Ford Ranger Wildtrak X – Amerykanin w kaloszach

Test: Renault Kangoo w zabudowie warsztatowej

Tak więc – na tapet wskakuje nowy, pachnący Volkswagen Transporter T7 w niebyle jakiej wersji PanAmericana. Z zewnątrz na pewno nie jest to chamskie przeklejenie znaczka. Design T7-ki został sprytnie przemodelowany aby ukryć pochodzenie, ale również spójnie połączyć nowego Transportera z resztą stawki modelowej niemieckiego producenta.

Volkswagen Transporter PanAmericana 7

Główne zamiany? Zdecydowanie z przodu. Zderzak oraz grill nieco zamykają formę, nie uwidaczniając większych wlotów powietrza. Poza tym maska oraz bardziej poziomo ustawione reflektory ugrzeczniają odbiór nowego Transportera. Z tyłu zmiany są już raczej symboliczne. Światła z tyłu są najmocniej odróżniającym elementem. Poza tym drobnostki i detale!

PanAmericana – w dostawczaku!

Wersja, która idealnie pasuje do kolaboracji z amerykanami – PanAmericana – postrzegana jest jako ta bardziej dopracowana, bogatsza pod względem wyposażenia, ale również nieco bardziej elegancka pod względem wizualnym. W tej kwestii mam szczery niedosyt. Zewnętrznie czarne zderzaki oraz listwy progowe przywołują, przynajmniej we mnie, wrażenie bieda wersji. Sporych rozmiarów emblemat PANAMERICANA umieszczony w drugiej części nadwozia, przy tylnej osi – średnio ratuje sprawę. Auto ma klimat, ale nie wiem czy w tej wersji takie odróżnienie to jednak nie jest zbyt mało. O przepraszam – tylne lampy LED premium oraz felgi ze stopów lekkich we wzorze „Monte Carlo” zamykają listę dodatków do bazowej wersji Furgon – oczywiście tych widocznych z zewnątrz.

Volkswagen Transporter PanAmericana 16

Wnętrze zostało okraszone już nieco wyraźniej – na pierwszy ogień – rewelacyjny fotel kierowcy z regulacją w ośmiu płaszczyznach oraz fotel pasażera z regulacją 6 płaszczyzn. Co więcej oba miejsca wyposażone w ogrzewanie, ale również dedykowaną tapicerką dla tej właśnie odmiany. Względem wersji Furgon, PanAmericana zyskała ponad to mulifunkcyjną kierownicę obszytą skórą ekologiczną.

Volkswagen Transporter PanAmericana 40

Zdolności transportowe

Konfigurator Transportera pod względem specyfikacji przewozowej jest raczej prosty. Możemy wybrać spośród dwóch wersji – krótkiej L1 oraz długiej L2. Długość krótszego wariantu wynosi 5184 mm przy długości paki za pierwszym rzędem siedzeń 2602 mm. DMC w dowodzie określona jest na 2.8 tony, a zestawiając to z masą własną (1962 kg – 2061 kg) w zależności od wersji silnikowej oraz skrzyni biegów na pakę możemy wrzucić od 739 kg do 838kg.

Masa przyczepy z hamulcem najazdowym wynosić może 2.7-2.8 tony.

Volkswagen Transporter PanAmericana 26

Drugi wariant – długi – liczy sobie 5584mm, a więc jest dłuższy od wariantu bazowego o 40 cm. Długość przestrzeni użytkowej wynosi zatem 3002 mm. DMC dla tego wariantu wynosi 3025 kg, a więc przy masie własnej 1971-2108 kg zdolności transportowe wynoszą 917-1054 kg. DMC przyczepy jest identyczne jak w wariancie L1.

Wrażenia z jazdy

Poprzedni transporter jeździł bardzo dobrze, jednak czuć było roboczy klimat. Za sprawą mariażu z Fordem, auto zyskuje nową odsłonę. Gdyby nie gabaryty, wysokość siedziska i ściana grodziowa postukująca raz po raz można by zatracić wrażenie jazdy blaszakiem. Auto prowadzi się bardzo przyjemnie, układ kierowniczy jest bardzo responsywny, resorowanie płynne i nieco miększe niż przyzwyczaiły mnie inne dostawczaki. Nie chce też pisać, że najnowszy Transporter zostawia konkurencję daleko w tyle – on jedynie sprawnie akcentuje swoją niezachwianą pozycję w Polskich i Europejskich firmach – nie jadąc jedynie na legendzie.

Volkswagen Transporter PanAmericana 2
Volkswagen Transporter PanAmericana 2

Wracając do auta – ergonomia przedziału pasażerskiego jest na wysokim poziomie. Deska typowo volkswagenowska, kierownica znana i lubiana – pozbawiona gładzików, a więc super. Poza tym tablet do obsługi pokładowych urządzeń – tutaj nie mamy czegoś wow – tego jeszcze nie było – a przepraszam efekt wow robi lusterko wsteczne – obraz z kamery umieszczonej na tylnych drzwiach wyświetlany jest na lusterku wstecznym. Pomysł prosty, ale wykonanie świetne – obraz jest czysty, niemal jak z gry. W nocy jakość obrazu imponuje – jednym słowem to było to na co czekałem, a że kamera wylądowała na środku drzwi z tyłu – no cóż – ma to swój klimacik.

Wersje i cennik

Stricte dostawcze wcielenie Transportera występuje w trzech wersjach – Furgon, PanAmericana oraz najbardziej doposażona – Furgon Edition. Cennik otwiera kwota 154 770 zł bez VAT za bazowa wersję. Dopłata do testowanej wersji wymaga wysupłania z portfela niespełna 8 tysięcy złotych. Topowa wersja, gdzie zderzaki oraz lusterka są lakierowane w kolor nadwozia wymaga dopłaty nieco ponad tysiąca złotych względem opcji PanAmericana. Ponadto Transporter może mieć zabudowę „brygadową”, a więc kolejny rząd pasażerski oraz skróconą pakę!

Volkswagen Transporter PanAmericana 22

Silniki

Pod względem dostępnych jednostek silnikowych Ford nie podzielił się jednak wszystkim. Oferta Forda Transita Custom jest zdecydowanie bogatsza. Pod maskę może trafić benzyniak z hybrydą typu plug-in, trzy jednostki wysokoprężne oraz nawet dwa warianty napędu elektrycznego. W Transporterze sprawa jest prosta 150 KM lub 170 KM TDI w wariancie przednionapędowym lub 4Motion. I to tyle – czy czegoś brakuje?

Z mojego punktu widzenia nie, ale ja nie wybrałbym napędu elektrycznego w dostawczaku – w moim odczuciu jest to skazywanie auta na ściśle skategoryzowane przeznaczenie, a jak wiemy – prowadzenie biznesu to istny roller coaster – a więc po co ograniczać się jeszcze tu? Wizerunkowo – ok, jeśli napęd elektryczny ma sens dla Twojego biznesu tak w kwestii wizerunku i „darmowej” reklamy lepiej wziąć ID.Buzza – ten zdecydowanie szerzej otwiera oczy!

Volkswagen Transporter PanAmericana 23

W świecie motoryzacji współpraca pomiędzy markami nie jest niczym nowym. Nie mniej jednak gdy współpraca przynosi efekty w zakresie rozwiązań technologicznych, ale pozostawia pewną „indywidualność” po stronie konkretnego modelu – może to być sytuacja WIN-WIN. Jak to będzie w rozgrywce koncernów?

Tego nie wiem i w zasadzie nie mi wyrokować. W kwestii Transportera – obawiałem się, że mariaż wpłynie na odejście od legendy, ale nie… Prawda jest taka, że Transporter nieco się zmienił, ale pokusiłbym się o nazwanie tej zmiany – na plus! Prowadzenie jest bardzo osobowe, przyjaźniejsze, prostsze? Na pewno T7 to solidna propozycja, której pominięcie na etapie wyboru auta to duży błąd.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Zdjęcia Volkswagen Transporter – PanAmericana

Volkswagen Transporter PanAmericana 1
Volkswagen Transporter PanAmericana 1
Volkswagen Transporter PanAmericana 2
Volkswagen Transporter PanAmericana 2
Volkswagen Transporter PanAmericana 3
Volkswagen Transporter PanAmericana 3
Volkswagen Transporter PanAmericana 4
Volkswagen Transporter PanAmericana 4
Volkswagen Transporter PanAmericana 5
Volkswagen Transporter PanAmericana 5
Volkswagen Transporter PanAmericana 6
Volkswagen Transporter PanAmericana 6
Volkswagen Transporter PanAmericana 7
Volkswagen Transporter PanAmericana 7
Volkswagen Transporter PanAmericana 8
Volkswagen Transporter PanAmericana 8
Volkswagen Transporter PanAmericana 9
Volkswagen Transporter PanAmericana 9
Volkswagen Transporter PanAmericana 10
Volkswagen Transporter PanAmericana 10
Volkswagen Transporter PanAmericana 11
Volkswagen Transporter PanAmericana 11
Volkswagen Transporter PanAmericana 12
Volkswagen Transporter PanAmericana 12
Volkswagen Transporter PanAmericana 13
Volkswagen Transporter PanAmericana 13
Volkswagen Transporter PanAmericana 14
Volkswagen Transporter PanAmericana 14
Volkswagen Transporter PanAmericana 15
Volkswagen Transporter PanAmericana 15
Volkswagen Transporter PanAmericana 16
Volkswagen Transporter PanAmericana 16
Volkswagen Transporter PanAmericana 17
Volkswagen Transporter PanAmericana 17
Volkswagen Transporter PanAmericana 18
Volkswagen Transporter PanAmericana 18
Volkswagen Transporter PanAmericana 19
Volkswagen Transporter PanAmericana 19
Volkswagen Transporter PanAmericana 20
Volkswagen Transporter PanAmericana 20
Volkswagen Transporter PanAmericana 21
Volkswagen Transporter PanAmericana 21
Volkswagen Transporter PanAmericana 22
Volkswagen Transporter PanAmericana 22
Volkswagen Transporter PanAmericana 23
Volkswagen Transporter PanAmericana 23
Volkswagen Transporter PanAmericana 24
Volkswagen Transporter PanAmericana 24
Volkswagen Transporter PanAmericana 25
Volkswagen Transporter PanAmericana 25
Volkswagen Transporter PanAmericana 26
Volkswagen Transporter PanAmericana 26
Volkswagen Transporter PanAmericana 27
Volkswagen Transporter PanAmericana 27
Volkswagen Transporter PanAmericana 28
Volkswagen Transporter PanAmericana 28
Volkswagen Transporter PanAmericana 29
Volkswagen Transporter PanAmericana 29
Volkswagen Transporter PanAmericana 30
Volkswagen Transporter PanAmericana 30
Volkswagen Transporter PanAmericana 31
Volkswagen Transporter PanAmericana 31
Volkswagen Transporter PanAmericana 32
Volkswagen Transporter PanAmericana 32
Volkswagen Transporter PanAmericana 33
Volkswagen Transporter PanAmericana 33
Volkswagen Transporter PanAmericana 34
Volkswagen Transporter PanAmericana 34
Volkswagen Transporter PanAmericana 35
Volkswagen Transporter PanAmericana 35
Volkswagen Transporter PanAmericana 36
Volkswagen Transporter PanAmericana 36
Volkswagen Transporter PanAmericana 37
Volkswagen Transporter PanAmericana 37
Volkswagen Transporter PanAmericana 38
Volkswagen Transporter PanAmericana 38
Volkswagen Transporter PanAmericana 39
Volkswagen Transporter PanAmericana 39
Volkswagen Transporter PanAmericana 40
Volkswagen Transporter PanAmericana 40
Volkswagen Transporter PanAmericana 41
Volkswagen Transporter PanAmericana 41
Volkswagen Transporter PanAmericana 42
Volkswagen Transporter PanAmericana 42
Volkswagen Transporter PanAmericana 43
Volkswagen Transporter PanAmericana 43
Volkswagen Transporter PanAmericana 44
Volkswagen Transporter PanAmericana 44
Volkswagen Transporter PanAmericana 45
Volkswagen Transporter PanAmericana 45
Volkswagen Transporter PanAmericana 46
Volkswagen Transporter PanAmericana 46
Volkswagen Transporter PanAmericana 47
Volkswagen Transporter PanAmericana 47
Volkswagen Transporter PanAmericana 48
Volkswagen Transporter PanAmericana 48
Volkswagen Transporter PanAmericana 49
Volkswagen Transporter PanAmericana 49

Volkswagen Transporter – dane techniczne:

Silnik: Diesel, R4
Pojemność:   1996cm³
Moc:  170KM
Maksymalny moment obrotowy:   390Nm 
Skrzynia biegów: automatyczna
Cena: od 154 770zł (netto), egzemplarz testowy około 198 720 zł (netto)

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Tagi: t7transportertransporter t7Volkswagenvolkswagen transporterVW Transporter
Poprzedni post

Z motyką na słońce. BYD M9 debiutuje w segmencie minivanów

Następny post

Ford Kuga PHEV – wady i zalety

Bartosz Kowalczyk

Bartosz Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.

Podobne artykuły

nissan interstar 03

Test: Nissan Interstar Furgon dCi150 Business Plus L3H2 – solidny i praktyczny

Autor Redakcja Motopodprad
12/07/2025
0

Być może nie wiedzieliście, że Nissan ma w swojej ofercie dużego, dostawczego busa łapiącego się w ramy kategorii B. Mowa tu...

Ford Ranger Wildtrak X

Test: Ford Ranger Wildtrak X – Amerykanin w kaloszach

Autor Damian Kaletka
09/07/2025
1

Czas zamienić kowbojki na kalosze.

Kangoo11

Test: Renault Kangoo w zabudowie warsztatowej

Autor Paweł Oblizajek
08/07/2025
0

Mały dostawczak od Renault to jeden z najbardziej popularnych modeli w swojej klasie. O jego sukces zadbało Renault, które przygotowało...

Trafic22

Renault na pomoc innym

Autor Paweł Oblizajek
14/06/2025
0

Renault stworzyło grupę pojazdów specjalistycznych. Oprócz testowanego w ostatnim czasie Kangoo chłodni, we flocie znalazł się też Trafic w wersji...

Następny post
Miniatura hot or not kuga

Ford Kuga PHEV - wady i zalety

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.