• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volkswagen ID.5 – gdy GTX śni się po nocach…

Bartosz Kowalczyk Autor Bartosz Kowalczyk
13/11/2023
w Nowe
1
Volkswagen ID5 13

Volkswagen ID5 13

354
SHARES
3.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

GTI to marzenie sprzed lat każdego dzieciaka, które wolało cztery kółka i sprawdzanie ile auta na osiedlowym parkingu mają na licznikach. GTX nie rozpala emocji do takiego stopnia jak GTI, a sama wersja jest niczym innym jak niedawno wprowadzoną wersją, skrojoną na miarę elektrycznej gamy modelowej producenta z Wolfsburga. Czy w ID.5 warto zgrzeszyć dopłatą blisko 35 tysięcy złotych do GTX? Czy opisany i zaprezentowany Pro Performance w zupełności wystarczy? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, zapraszam na test!

Nie tak dawno testowałem ID.5. Parki prasowe rozpieszczają bardzo dobrze wyposażonymi wersjami, a więc na redakcyjny parking trafił ID.5 GTX. Elektryk kompletny, dynamiczny o bardzo dobrym prowadzeniu, efektywnym resorowaniu oraz błogiej ciszy. Jednak GTX to wersja która zaciągnie do konfiguratora nielicznych. Większą popularnością cieszyć się będzie bazowa wersja Pro oraz pośrednia Pro Performance. Właśnie do porównania z GTX staje ta ostatnia. Jak dużo zmienia postrzeganie modelu napęd na cztery koła oraz blisko 100 KM więcej?

Warto przeczytać

Cupra Formentor – czy 190 KM wystarczy?

Test: Volkswagen ID.Buzz – bus na prąd

Test: Nissan Townstar Combi EV — statystyczny statysta

Volkswagen ID5 2
Volkswagen ID5 2

Z zewnątrz niby takie same

Trudno powiedzieć, że obie wersje radykalnie się od siebie różnią. W zasadzie to upgrade do GTX-a opiera się o 20 calowe obręcze ze stopów lekkich, nieco przemodelowane zderzaki, podświetlaną listwę łączącą reflektory matrix LED czy spojler na tylnej klapie. Poza tym producent za sprawą czarnego koloru detali stara się wskrzesić postrzeganie sportu w nadwoziu elektryka. Obudowy lusterek, dach czy nakładki nadkoli średnio wpływają na moją percepcję tego modelu. Z mojej perspektywy to tyle i niestety zbyt mało. Wyraźnie brakuje smaczków, nieco odmiennego charakteru, ale nie znaczy to tym samym, że Pro Performance jest nudny. Nic z tych rzeczy!

ADVERTISEMENT
Volkswagen ID5 16
Volkswagen ID5 16

W środku jakby znów za mało

Wewnątrz znów mało elementów odróżniających GTX-a od Pro Performance. Elementem, które w największym stopniu weryfikują obie wersje są fotele przednie. Te zyskały indywidualny wzór, pokryty tkaniną „GTX”. Czy jest to krata z GTI? Nie. Czy po przeżyciach z czerwonej nici czy implementacje z tego samego koloru można stwierdzić, że mamy do czynienia ze sportowo nacechowaną odmianą? Niestety nie! Poza tym twarde plastiki, które szczerze mówiąc wyglądają może i dobrze ale są słabe w dotyku. Poza tym trudny, marudny system inforozrywki, którego obsługa wymaga stopnia naukowego.

Volkswagen ID5 34
Volkswagen ID5 34

Moc, napęd, wrażenia

Najwięcej chciałoby się powiedzieć, dzieje się „pod maską”. Pro Performance legitymuje się mocą 204 KM oraz 310 Nm, a napęd przekazywany jest na tylną oś. Ponad 200 koni szybciutko pcha auto do przodu, a pierwsza setka pokazuje się po 8.4 s. Rozsądna dynamika Pro Performance kończy się przy prędkości 130 km/h, a licznik mówi dość przy 160 km/h. Subiektywnie ID.5 w wersji Pro Performance nie jest typem „narwanego, raptusa”. Elektryki są znane z tego, że świetnie przyśpieszają od samego dołu, jednak w Pro Performance auto nie wciska w fotel, przyspiesza pewnie, liniowo ale bez zbędnych emocji.

Volkswagen ID5 4
Volkswagen ID5 4

Jeśli chodzi o wersję GTX to producent dokłada silnik na przedniej osi oraz o 47% mocy więcej. Dzięki temu GTX posiada napęd na cztery koła, a 299 KM zapewnia przyspieszenie do setki w czasie 6.3 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Zastrzyk dodatkowych 95 KM czuć. Auto szybciej i chętniej przyspiesza, zdecydowane wciśnięcie gazu nie skutkuje istną katapultą z miejsca, jednak zauważalnie i przyjemnie ciało jest wciskane w fotel. GTX chętniej wyprzedza, szybciej odzyskuje prędkość – generalnie jest adresowany dla bardziej krewkiego kierowcy, co nie znaczy, że nie umie być spokojnym elektrykiem.

Zużycie, zasięg, ładowanie

Obie wersje wyposażone zostały wyposażone w baterie o pojemności 77 kWh. Co niespodziewane zużycie obu wariantów jest podobne, bez kolosalnej różnicy dla żadnej ze stron. I tak w mieście możemy uzyskać zużycie około 16-17 kWh, na trasie ekspresowej zaś 21-23 kWh. Średnio jednak na dystansie obie odmiany zużywają 18-19.5 kWh, a więc zasięg w okolicach 400 km jest jak najbardziej osiągalny. Spodziewałem się jednak zauważalnie mniejszego zużycia ze strony słabszej wersji Pro Performance.

Volkswagen ID5 14
Volkswagen ID5 14

Ładowanie baterii trwa około 8 godzin przy wykorzystaniu prądu zmiennego AC 11 kW. Wybierając złącze CCS Combo i uzyskujac maksymalną moc 130 kW pełne naładowanie baterii zajmie do godziny. Wraz z wypełnieniem baterii, po przekroczeniu 80-85%, spada bowiem moc ładowania

Podsumowanie

Szczerze powiem, że mam pewien problem z tym autem. Pro Performance został stworzony aby spełniać podstawową funkcję jaką stawiamy przed autem – przemieścić nas z punktu A do punktu B. Przy tym wygląda dobrze, nie jest zawalidrogą. Jednak większych emocji brak. Te dopiero pojawiają się za sprawą trzech literek na tylnej klapie. Z wyglądu i we wnętrzu nie wiele się zmienia. Jednak główną przewagą GTX-a jest dynamiczny zestaw napędowy. Ogólnie jeździło mi się świetnie, mocy nie brakowało ani przez chwilę, testowany zimą napęd radził sobie świetnie. GTX zdecydowanie jest moją ulubioną wersją, ale na swoim parkingu mógłbym bez wstydu postawić ID.5 Pro Performance.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Volkswagen ID.5 Pro Performance – zdjęcia:

Volkswagen ID5 1
Volkswagen ID5 1
Volkswagen ID5 2
Volkswagen ID5 2
Volkswagen ID5 3
Volkswagen ID5 3
Volkswagen ID5 4
Volkswagen ID5 4
Volkswagen ID5 5
Volkswagen ID5 5
Volkswagen ID5 6
Volkswagen ID5 6
Volkswagen ID5 7
Volkswagen ID5 7
Volkswagen ID5 8
Volkswagen ID5 8
Volkswagen ID5 9
Volkswagen ID5 9
Volkswagen ID5 10
Volkswagen ID5 10
Volkswagen ID5 11
Volkswagen ID5 11
Volkswagen ID5 12
Volkswagen ID5 12
Volkswagen ID5 13
Volkswagen ID5 13
Volkswagen ID5 14
Volkswagen ID5 14
Volkswagen ID5 15
Volkswagen ID5 15
Volkswagen ID5 16
Volkswagen ID5 16
Volkswagen ID5 17
Volkswagen ID5 17
Volkswagen ID5 18
Volkswagen ID5 18
Volkswagen ID5 19
Volkswagen ID5 19
Volkswagen ID5 20
Volkswagen ID5 20
Volkswagen ID5 21
Volkswagen ID5 21
Volkswagen ID5 22
Volkswagen ID5 22
Volkswagen ID5 23
Volkswagen ID5 23
Volkswagen ID5 24
Volkswagen ID5 24
Volkswagen ID5 25
Volkswagen ID5 25
Volkswagen ID5 26
Volkswagen ID5 26
Volkswagen ID5 27
Volkswagen ID5 27
Volkswagen ID5 28
Volkswagen ID5 28
Volkswagen ID5 29
Volkswagen ID5 29
Volkswagen ID5 30
Volkswagen ID5 30
Volkswagen ID5 31
Volkswagen ID5 31
Volkswagen ID5 32
Volkswagen ID5 32
Volkswagen ID5 33
Volkswagen ID5 33
Volkswagen ID5 34
Volkswagen ID5 34
Volkswagen ID5 35
Volkswagen ID5 35
Volkswagen ID5 36
Volkswagen ID5 36

Dane techniczne – Volkswagen ID.5 Pro Performance:

Silnik: elektryczny
Moc: 204KM
Maksymalny moment obrotowy: 310 Nm
Cena: od 235 490 zł brutto

Tagi: id.5id.5 gtxVolkswagenvolkswagen id.5VW
Poprzedni post

Zobaczcie jak 1400-konny Ford SuperVan radzi sobie na Pikes Peak

Następny post

Volvo zrobiło luksusowego minivana

Bartosz Kowalczyk

Bartosz Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.

Podobne artykuły

Cupra Formentor 190 KM 52

Cupra Formentor – czy 190 KM wystarczy?

Autor Konrad Stopa
10/12/2023
0

Cupra Formentor to kluczowy model submarki hiszpańskiego Seata. W agresywnym nadwoziu można dostać naprawdę różne silniki. Czy wersja z dwulitrowym...

Volkswagen ID Buzz 3

Test: Volkswagen ID.Buzz – bus na prąd

Autor Bartosz Kowalczyk
07/12/2023
1

Elektryczny bus to połączenie jeżące włosy na głowie. Mimo, że świat idzie na przód i nowoczesność trafia pod strzechy tak...

Nissan Townstar Combi EV 2023 16 fot. Marcin Koński

Test: Nissan Townstar Combi EV — statystyczny statysta

Autor Marcin Koński
06/12/2023
0

Testując elektrycznego kombivana z Japonii, nie trudno odnieść wrażenia, że auto powstało głównie po to, by obniżyć średnią emisję dwutlenku węgla...

eqa 15

Test: Mercedes EQA – elektryk z gwiazdą

Autor Konrad Grobel
04/12/2023
0

Elektryczny Mercedes EQA SUV to najmniejszy elektryk w ofercie niemieckiej marki. Maleńkość tego pojazdu nie zawsze jednak jest jego zaletą....

Następny post
Volvo em90

Volvo zrobiło luksusowego minivana

Komentarze 1

  1. Pingback: Ceny nowego Passata w Polsce | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • opony zimowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version