• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Volkswagen Caddy Panamericana – wariacja w teren?

Bartosz Kowalczyk Autor Bartosz Kowalczyk
19/04/2022
w Użytkowe
0
VW Caddy Panamericana 15

VW Caddy Panamericana 15

374
SHARES
3.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Auta pokroju Caddy to trudny i kosztowny kawałek rynkowego tortu, a uterenowiona ich wersja to już istny margines sprzedaży. Te auta jednak proponują wiele i wciąż mogą być bardzo ciekawą propozycją.

Legenda głosi, że ktoś kiedyś za całkiem niemałe pieniądze kupił Volkswagena Caddy Alltrack. Gdyby teraz chciał powtórzyć swój zakup musiałby wybrać w konfiguratorze wersję Panamericana. Hmm brzmi…inaczej, może nawet lepiej, jednak co autor miał na myśli? Panamericana to jasne nawiązanie do pięknego szlaku drogowego z Alaski aż do południowej Argentyny. Jak jednak ma się do tego Caddy, który jako następca niemal legendarnego alltracka powinien mieć zmiany podnoszące zdolności terenowe auta na naprawdę wysoki poziom. Jak jest? O tym poniżej…

Warto przeczytać

Test Renault Trafic – zabudowa warsztatowa

Test: Mercedes-Benz Citan Furgon PRO 110 CDI – odrobiona lekcja

Test: Ford Transit Trail – bojowa brygada

VW Caddy Panamericana 12
VW Caddy Panamericana 12

Przegląd odwagi w terenie

Gdybym miał ocenić odwagę tego auta w terenie, wpis można by było właśnie kończyć. Jako wyposażenie podstawowe, przypomnę nieśmiało, uterenowionej wersji, Volkswagen postawił na czarne zderzaki z przodu i tyłu auta oraz obudowy lusterek w kolorze czarnym. Wiem, że oczekiwałaś lub oczekiwałeś informacji o podwyższonym zawiasie, wzmocnionej zabudowie podwozia, o napędzie na cztery koła nie wspomnę – ja również. Co z tego można uświadczyć w Caddy – tylko napęd 4MOTION oparty o Haldex. Tu też jest gwiazdka, ale o tym poniżej.

VW Caddy Panamericana 1
VW Caddy Panamericana 1

Paleta silnikowa

Pod maską Caddy możemy ulokować jeden z dwóch diesli oraz jednego benzynowca. Zaczynając od wysokoprężnych jednostek – słabszy o mocy 102KM diesel można śmiało pozostawić jako opcję w konfiguratorze. W tym wypadku lepiej dopłacić nieco ponad 5 tysięcy aby nieco obetrzeć łzy po gorejącej dynamice dzięki dodatkowym 20KM. Mocniejsza jednostka, (122KM) ma spore zalety – po pierwsze można sparować ją z siedmiobiegowym, dwu sprzęgłowym automatem DSG LUB – i to nie jest pomyłka – z napędem na wszystkie koła. Nie można mieć napędu 4×4 i DSG, hmm…szkoda. Benzyniaka o mocy 114 KM można też sparować z 4MOTION.

VW Caddy Panamericana 5
VW Caddy Panamericana 5

Mimo, że segment kombivanów nie jest zbyt tłoczny tak coraz więcej producentów decyduje się porzucić silniki spalinowe na rzecz napędów elektrycznych. Opel, Citroen czy Peugeot nie chcą aby ich kombivany były widywane na tradycyjnych stacjach. Z tych marek co wciąż pod maską widzą tradycyjne źródło napędu najbardziej dziwię się Renault. Koncern w swoim nowo wprowadzonym Kangoo nie pokusił się o osobowa jego wersję. Cóż Excel prawdę Ci powie? Najpewniej tak było, ale co by nie powiedzieć, wielka szkoda!

Zacznijmy jeszcze raz

Skoro już popastwiłem się nad Caddy to dodam tylko, że bardzo lubię kombivany, a Caddy jest jednym z moich ulubionych. Miałem okazję jeździć zarówno furgonem jak i wersją osobową, a każda z nich ma bukiet tych samych zalet, ale i przypadłości. Po pierwsze silniki diesla są bardzo oszczędne. Miejskie spalanie rzędu 6 litrów oraz okolice 5 litrów w spokojnej podmiejskiej trasie nie są niczym dziwnym. Na odcinkach ekspresowych i autostradowych do prędkości 120 km/h auto zadowala się 7.5 litra na każde 100 km, a szybciej tym autem nie ma sensu jechać. Dlaczego? Tu ujawnia się jedna z wad konstrukcji kombivanów – trudno je odpowiednio wyciszyć. Spora bryła auta, opływające ją potoki powietrza powodują wyraźnie słyszalny świst, a w ślad za tym odgłosy drogi przy tej prędkości są dość już wyraźne.

VW Caddy Panamericana 35
VW Caddy Panamericana 35

Recepta na sukces?

Niezaprzeczalnie Caddy swoimi gabarytami, ergonomią wnętrza oraz wyposażeniem doskonale wpisuje się w obraz auta stricte rodzinnego. 5 miejsc, stoliki dla dzieciaków w oparciach foteli przedniego rzędu, sowitych rozmiarów kufer, ładowność blisko 580kg, rozsuwane drzwi boczne, brzmi jak prosty przepis na hit – ale moda się zmieniła, SUVy przebojem wdarły się na rynek i dzielnie rozpychają się „łokciami”.

VW Caddy Panamericana 43
VW Caddy Panamericana 43

Wróćmy jednak do Caddiego a w zasadzie do środka testowanego egzemplarza. Na tle przyzwoicie spasowanego wnętrza, nowoczesnej jak na auto o roboczym rodowodzie deski nie sposób nie wspomnieć humorzastych multimediów oraz fatalnie nieprzemyślanej ich obsługi. Może zamysłem było, że użytkownik siadający za kierownicą nowoczesnych systemów linii produktowej Volkswagena, bo problem nie dotyczy tylko Caddy, przyzwyczai się do „błyskotliwych” rozwiązań i po omacku obsłuży multimedia. W sumie „po omacku” to słowo klucz. Sterowanie wszystkim począwszy od radia poprzez klimatyzację kończąc na ogrzewaniu foteli odbywa się za pomocą niepodświetlonych, dotykowych przycisków. W nocy to jest istny dramat, za dnia natomiast ekran lubi się zawiesić. Co począć? Dobre pytanie!

VW Caddy Panamericana 36
VW Caddy Panamericana 36

Podsumowanie

Powiem szczerze – czuje niedosyt. Caddy jako auto rodzinne sprawdza się na wielu płaszczyznach, przy czym jednak rodowodu auta użytkowego nie udało się zatrzeć. Akceptując gruboskórny charakter konstrukcji liczyłem na dopracowany koncept auta, który pozwoli na zjechanie z utartego szlaku, bez większych obaw o trakcję, podwozie czy lakier. Za spore co by nie powiedzieć pieniądze w zasadzie auto nie ma nic co może podbić jakikolwiek teren. Napęd na cztery koła wprawdzie jest, ale bez zwiększonego prześwitu Panamericana dla mnie oznacza nic więcej jak pakiet wyposażenia, za który nie byłbym skłonny dopłacić.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Caddy Panamericana – zdjęcia:

VW Caddy Panamericana 1
VW Caddy Panamericana 3
VW Caddy Panamericana 4
VW Caddy Panamericana 5
VW Caddy Panamericana 6
VW Caddy Panamericana 7
VW Caddy Panamericana 8
VW Caddy Panamericana 9
VW Caddy Panamericana 10
VW Caddy Panamericana 11
VW Caddy Panamericana 12
VW Caddy Panamericana 13
VW Caddy Panamericana 14
VW Caddy Panamericana 15
VW Caddy Panamericana 16
VW Caddy Panamericana 17
VW Caddy Panamericana 18
VW Caddy Panamericana 19
VW Caddy Panamericana 20
VW Caddy Panamericana 21
VW Caddy Panamericana 22
VW Caddy Panamericana 23
VW Caddy Panamericana 24
VW Caddy Panamericana 25
VW Caddy Panamericana 26
VW Caddy Panamericana 27
VW Caddy Panamericana 28
VW Caddy Panamericana 29
VW Caddy Panamericana 30
VW Caddy Panamericana 31
VW Caddy Panamericana 32
VW Caddy Panamericana 33
VW Caddy Panamericana 34
VW Caddy Panamericana 35
VW Caddy Panamericana 36
VW Caddy Panamericana 37
VW Caddy Panamericana 38
VW Caddy Panamericana 39
VW Caddy Panamericana 40
VW Caddy Panamericana 41
VW Caddy Panamericana 42
VW Caddy Panamericana 43

Volkswagen Caddy Panamericana – dane techniczne:

Silnik: R4, turbo diesel
Pojemność: 1968cm³
Moc: 122KM przy 2750-4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 320Nm przy 1600-2500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: modelu od 112 643 zł brutto, Panamericana od 142 717 zł brutto

Tagi: caddyVolkswagenvolkswagen caddyVWvw caddy
Poprzedni post

Najlepsze samochody za 10 000 złotych

Następny post

Elektryczny SUV od Mercedesa – EQS SUV

Bartosz Kowalczyk

Bartosz Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.

Podobne artykuły

Renault Trafic warsztatowy 1

Test Renault Trafic – zabudowa warsztatowa

Autor Konrad Stopa
06/05/2022
0

Można powiedzieć, że samochód ze zdjęć jest lekko egzotyczny. Pewnie nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale w środku...

mercedes citan 04

Test: Mercedes-Benz Citan Furgon PRO 110 CDI – odrobiona lekcja

Autor Redakcja Motopodprad
28/04/2022
1

Druga generacja najmniejszego dostawczaka w gamie Mercedesa właśnie wjeżdża na rynek. Citan to kolejny owoc współpracy niemieckiego producenta z Renault...

transit brygadowy 26

Test: Ford Transit Trail – bojowa brygada

Autor Konrad Stopa
25/03/2022
0

Spoglądając na Forda Transita w odmianie Trail od razu nasuwa się stwierdzenie, że to auto dostawcze do zadań specjalnych. Terenowy...

Renault Trafic Brygadowy 3 e1640605350745

Test: Renault Trafic MobilCar – zabudowa brygadowo – warsztatowa

Autor Bartosz Kowalczyk
07/03/2022
0

Pomoc na drodze oraz usługi z dojazdem do klienta szybko zyskują na znaczeniu. W dobie powszechnego pośpiechu, wszystko musi być...

Następny post
mercedes eqs suv 2

Elektryczny SUV od Mercedesa - EQS SUV

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.