• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Toyota Yaris Cross Hybrid – nowy hit?

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
23/12/2022
w Nowe
0
Toyota Yaris Cross 4

Toyota Yaris Cross 4

375
SHARES
3.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Toyota Yaris bezprecedensowo jest jednym z filarów segmentu aut miejskich od wielu lat. Wraz z trendem na suvy i crossovery japoński producent podtuczył ten model i zaproponował klientom opcję Yarisa Cross.

I tak naprawdę najwięcej podobieństw widać w nazwie, ponieważ 4,2-metrowe nadwozie wygląda zupełnie inaczej. Samochód jest nawet dłuższy o 20 cm, a auto ma trochę terenowego sznytu w formie czarnych, plastikowych zderzaków i nakładek, relingów na dachu. Jest też napęd 4×4, krótkie zwisy, a prześwit ma 16 cm (2,5 cm więcej niż zwykły Yaris), więc nie ma się co zapuszczać w las.

Warto przeczytać

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Toyota Yaris Cross 10
Toyota Yaris Cross 10

Złoty, a skromny

Powiem szczerze, że w złotym lakierze z czarnym dachem i sporymi kołami Yaris Cross zwraca na siebie uwagę. I to nie tylko płci pięknej. W mojej opinii Yaris Cross wygląda gorzej niż zwykły model, bo przedni front ze zwiększoną atrapą chłodnicy i pionowymi reflektorami do jazdy dziennej to dość nietrafiony projekt. Z tyłu jest już dużo lepiej, bo czarna listwa pod szybą ładnie łączy ciemne reflektory.

Subskrybuj nas na Youtube!

Patrząc z boku na pewno rzuci się Wam w oczy zabieg gdzie plastikowa blenda jest odkryta na dole tylnych drzwi odsłaniając kolor lakieru i nazwę modelu. To fajny wizualny detal.

Toyota Yaris Cross 14
Toyota Yaris Cross 14

Ale czy tani?

To już zdecydujecie sami, ale minimalnie za to auto trzeba zostawić w salonie 90 900 złotych. Nasza, bardziej doposażona hybryda o odmianie Adventure to już jednak wydatek ponad 130 tysięcy złotych. Owszem na pokładzie znalazło się parę fajnych dodatków, czy wspomniany złoty lakier, ale to jeszcze nie koniec cennika. Najdrożej w konfiguratorze zapłacimy za wersję GR SPORT i będzie to kwota od 134 tysięcy złotych.

Dla porównania zwykły Yaris to oszczędność około 30 tysięcy złotych w bazowej odmianie.

Toyota Yaris Cross 2
Toyota Yaris Cross 2

Ładniej w środku

Wsiadając do Toyoty zawsze miałem problem z dość archaicznym wnętrzem. Owszem nowy Yaris czy Aygo swoim nowoczesnym i lifestyle’owym podejściem próbowały mnie do siebie przekonać, ale zawsze coś oldschoolowego w nich zostawało. Niestety było tego więcej niż tych świeżych odniesień.

Po przesiadce z Rav4 lub C-HR zauważam pozytywną zmianę Toyoty w tym kierunku. Owszem, może konsola centralna z osobnym sterowaniem klimatyzacją została bez zmian (i dobrze), to pojawił się świeży system infomedialny (wyświetlacz ma 7-cali), który ma ładne grafiki i bardzo fajne funkcje. Na przykład pokazuje natężenie ruchu i korki, a poza tym każdy może zgłaszać wypadki lub kontrolę policji jak choćby w popularnym Yanosiku. Dodatkowo samochód po odpowiedniej konfiguracji może opłacać parkowanie w dużych miastach – to ciekawy dodatek, którego jeszcze w aucie nie widziałem.

Wyświetlacz pojawił się też za kierownicą, ale tutaj Toyota jeszcze może popracować, bo grafiki są zbyt proste.

Toyota Yaris Cross 20
Toyota Yaris Cross 20

Auto do miasta

To niewielkie, a pięciodrzwiowe nadwozie idealnie spiszę się do miasta. Jest w miarę krótkie, a wysokie dzięki czemu mamy dobrą widoczność, którą na pewno poprawiają kamera cofania i czujniki parkowania. Auto jest też pojemne, bo na tylnej kanapie zmieszczą się nie tylko dzieci, a pojemność bagażnika na poziomie prawie 400 litrów to już istotne wartości.

Uważać trzeba jednak na 18-calowe felgi lub wybrać po prostu inną konfigurację kół, bo trochę ich szkoda na krawężnikach.

Toyota Yaris Cross 13
Toyota Yaris Cross 13

Hybryda, a 4×4

W Yarisie Cross zastosowano układ hybrydy, gdzie elektryka głównie służy do ruszania, ale 116-konny system potrafi przejechać kawałek drogi na czystym prądzie w trybie EV. Osobiście polecam zostawienie sterowania zgromadzoną energią komputerowi, bo robi to bardzo efektywnie. W mieście takie rozwiązanie pozwala cieszyć się spalaniem rzędu 5-6 litrów.

Poza miastem szybsza jazda na autostradzie potęguje ten wynik. Wówczas należy spodziewać się spalania nawet 6-7 litrów, ale główną przyczynę upatruje takiego poboru paliwa w wirtualnej przekładni i dość niskim maksymalnym momentem obrotowym z 1,5-litrowego silnika benzynowego o 3 cylindrach. Dodam też, że maksymalna prędkość tego modelu w tej konfiguracji to 170 km/h.

Ciekawi jednak możliwość zamówienia w tak miejskim modelu napędu 4×4. Inteligentne AWD dość dobrze radzi sobie z brakiem trakcji, a w razie problemów kierowca może wybrać odpowiedni tryb jazdy, który rozdzieli moc na obie osie po równo. Czy to wystarczy? Do pewnego momentu na pewno!

Toyota Yaris Cross 9
Toyota Yaris Cross 9

Kolejny raz e-CVT

Nie chcę kolejny raz narzekać na skrzynię e-CVT, ale w Yarisie Cross przeszkadzała mi dużo bardziej niż w innych modelach Toyoty. Może to kwestia mniejszej mocy, a może ciut gorszego wyciszenia tego miejskiego auta? Po prostu w wyniku nagłego przyspieszania automatyczna skrzynia nie radzi sobie tak jak powinna. Podobno niedługo ma się to zmienić, więc trzymam kciuki.

Oczywiście w mieście i korkach wirtualne przełożenia tak przeszkadzać nie będą, ale każde przyspieszenie ze świateł odczujecie w kabinie pasażerskiej.

Toyota Yaris Cross 21
Toyota Yaris Cross 21

Toyota Yaris Cross – opinia

Czy to jednak znaczy, że Toyotę Yaris Cross trzeba skreślać? Oczywiście, że nie, bo to kolejny dowód na wyższość Japończyków w kwestii hybryd nad innymi producentami. Priorytet oszczędności jest tu zachowany, więc sens takiego rozwiązania zdecydowanie się potwierdza. Nie jestem do końca przekonany designem takiego Yarisa, ale przynależność do segmentów crossovera na pewno mu w tym nie pomogła, chociaż fanem karoserii C-hr jestem wielkim.

Z drugiej jednak strony o gustach się nie dyskutuje, a słupki sprzedaży pokazują, że ze swoją opinią na temat nadwozia jestem w mniejszości, więc dobrze, że Toyota rozwija swoją gamę o nowe modele.

Konrad Stopa

Zdjęcia Toyota Yaris Cross:

Toyota Yaris Cross 1
Toyota Yaris Cross 1
Toyota Yaris Cross 2
Toyota Yaris Cross 2
Toyota Yaris Cross 3
Toyota Yaris Cross 3
Toyota Yaris Cross 4 1
Toyota Yaris Cross 4 1
Toyota Yaris Cross 5
Toyota Yaris Cross 5
Toyota Yaris Cross 6
Toyota Yaris Cross 6
Toyota Yaris Cross 7
Toyota Yaris Cross 7
Toyota Yaris Cross 8
Toyota Yaris Cross 8
Toyota Yaris Cross 9
Toyota Yaris Cross 9
Toyota Yaris Cross 10
Toyota Yaris Cross 10
Toyota Yaris Cross 11
Toyota Yaris Cross 11
Toyota Yaris Cross 12
Toyota Yaris Cross 12
Toyota Yaris Cross 13
Toyota Yaris Cross 13
Toyota Yaris Cross 14
Toyota Yaris Cross 14
Toyota Yaris Cross 15
Toyota Yaris Cross 15
Toyota Yaris Cross 16
Toyota Yaris Cross 16
Toyota Yaris Cross 17
Toyota Yaris Cross 17
Toyota Yaris Cross 18
Toyota Yaris Cross 18
Toyota Yaris Cross 19
Toyota Yaris Cross 19
Toyota Yaris Cross 20
Toyota Yaris Cross 20
Toyota Yaris Cross 21
Toyota Yaris Cross 21
Toyota Yaris Cross 22
Toyota Yaris Cross 22
Toyota Yaris Cross 23
Toyota Yaris Cross 23
Toyota Yaris Cross 24
Toyota Yaris Cross 24
Toyota Yaris Cross 25
Toyota Yaris Cross 25
Toyota Yaris Cross 26
Toyota Yaris Cross 26
Toyota Yaris Cross 27
Toyota Yaris Cross 27
Toyota Yaris Cross 28
Toyota Yaris Cross 28
Toyota Yaris Cross 29
Toyota Yaris Cross 29

Dane techniczne Toyota Yaris Cross:

Silnik: R3, benzynowy, hybryda
Pojemność: 1490 cm³
Moc: 116 KM
Maksymalny moment obrotowy: 145NM
Skrzynia biegów: eCVT, 1-biegowa
Napęd: 4×4
0-100 km/h: 9,5 s.
V-max: 170 km/h
Cena: od 130 tysięcy złotych

Tagi: Toyotatoyota yaristoyota yaris crossyarisyaris cros
Poprzedni post

Jak trwałe są folie do oklejania samochodów?

Następny post

Świąteczne oferty Matebooków od Huawei – oto nasze propozycje!

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

Następny post
huawei matebook

Świąteczne oferty Matebooków od Huawei - oto nasze propozycje!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET