• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Toyota Yaris 1,33 Dynamic

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
14/05/2015
w Nowe
0
IMG 6281

IMG 6281

144
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Yaris od razu skojarzył mi się z damską częścią świata, co związane jest z faktem, że moja mama dawno temu marzyła o pierwszej generacji. W moje ręce wpadła najnowsza Toyota Yaris, która miała mi udowodnić, że facet może też powzdychać w kierunku małej Toyoty.

Warto przeczytać

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Dokładnie rzecz ujmując moje zdanie miało się zmienić pod wpływem czerwonej, mega doposażonej Yariski z mocnym, jak na miejskie auto silnikiem benzynowym. Sprawdźcie jak nam poszło w tym tygodniowym duecie.

Do dyspozycji otrzymałem Toyotę Yaris po faceliftingu, który wniósł do niej ok 1000 nowych części –  dodanych lub zmodyfikowanych. Czy widać je na pierwszy rzut oka? A skądże! Yaris przeszedł facelifting dosłownie, ponieważ to właśnie „twarz” auta zmieniła się najbardziej i teraz szczerzy się wyróżniającym „X”. Może nie tak mocno jak mniejsze Aygo, ale koneksje widać gołym okiem.

Główne miejsce z przodu auta zajmuje ogromny grill, który mocno kontrastuje z czerwonym lakierem samochodu. Oprócz niego wzrok, zwłaszcza w dzień, zatrzymuje się na reflektorach z paskiem LEDów do jazdy dziennej, a całość projektu uzupełniają halogeny przeciwmgielne.

 

IMG_6293

 

Dygresją dodam, że w owych reflektorach podczas testów spaliła się główna żarówka. Wiązało się to z dwiema wiadomościami. Dobrą – banalnie łatwa wymiana, ale też i złą – ta specjalnie dedykowana żarówka HIRII, która w oryginale wyciąga z kieszeni bagatela ok. 140 zł.

Oglądając karoserię Yarisa dalej, wersja Dynamic zaskakuje pozytywnie. 16-calowe felgi o ciekawym wzorze potrafią zainteresować oko, a spokojna linia nadwozia razem z przyciemnionymi szybami oraz czarnymi słupkami C prezentują się bardzo dobrze. Dzięki temu Toyota Yaris nadal jest atrakcyjnym autem segmentu B, jak to miało miejsce kilka lat temu. Słowem uzupełnienia – z tyłu Toyota się nie zmieniła: jest przeciętnie, bez szaleństw. Po prostu pasuje do reszty.

Nasza testowana odmiana Dynamic (dopłata 2500 zł) wyróżnia się również we wnętrzu – została pokolorowana na czerwono i czarno. Te biedronkowe barwy wyglądają nieźle i rozświetlają wnętrze auta ożywiając projekt deski rozdzielczej. Do tego zaskakują nie tylko za pierwszym razem i efekt „wow” zostaje na dłużej. Co ważne kolorowe materiały są dobrej jakości i miękkości. Niestety trochę trzeszczą i tu Toyota powinna dostać minusa.

 

IMG_6373

 

Wracając jednak do kwestii czysto estetycznych, jest tutaj nowocześnie i jak na azjatyckie korzenie (niektóre przyciski) bardzo ładnie. To spora zasługa wersji auta, ponieważ dotykowy wyświetlacz (system Toyota Touch 2 ukrywający nawigację, radio, łącze BT a nawet połączenie Internetu dzięki Twojemu smartfonowi – tak nie każdemu ;( ) oraz panoramiczny dach to pozycje nieobowiązkowe. To samo dotyczy dwukolorowej, skórzanej tapicerki, którą pokryto wygodne fotele.

Komfortową podróż umila przestrzeń w aucie, która dla 4 osób jest wystarczająca (zwłaszcza w wersji 5drzwiowej). Ponadto na pokładzie pojawiła się dwustrefowa i automatyczna klimatyzacja. Dalsze podróże może ograniczyć bagażnik – 286 litrów to nie rekordy segmentu B, aczkolwiek wystarcza na miejskie podboje.

Ergonomicznie Toyota Yaris rozwiązana jest dobrze. Wnętrze skrywa sporo schowków o różnych kształtach. To idealne rozwiązanie dla kobiet, dzięki któremu każdy drobiazg z damskiej torebki może znaleźć swoje nowe (i znane) miejsce. Jedyną rysą we wnętrzu Yarisa jest podłokietnik, który raczej pełni funkcję dodatkowego pasa bezpieczeństwa niż pierwotną, ponieważ został usytuowany za blisko kierowcy.

Wiemy już zatem sporo o wyglądzie, praktyczności, a co o właściwościach jezdnych? Pod maską Toyoty Yaris znalazł się benzynowy motor o pojemności 1,33 litra i mocy 99 KM. Silnik sprzężono z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Całość nieźle radzi sobie nie tylko w mieście. Auto żwawo przyspiesza, a krótkie przełożenia zachęcają do dynamicznej jazdy. Jak mocno? Ograniczeniem są osiągi, bo 11,7 sekundy do „setki” i 175 km/h prędkości maksymalnej to niewiele. Ledwie wystarczy do miejskich wojaży (przedstawiciel handlowy może być niezadowolony).

 

IMG_6396

 

Mieszczuch ten jest też nieźle zawieszony i wytłumiony, dzięki czemu nasze miejskie wędrówki (i te pozamiejskie) nie odbiją się szczególnie na naszym zdrowiu. Pamiętajmy jednak, że to nie komfort typu z klasy wyższej średniej. Uzupełnieniem takich podróży jest niezły promień skrętu i cały układ kierowniczy. Gdyby jednak dalej coś przeszkadzało w parkowaniu, testowana Toyota Yaris posiadała kamerę cofania.

To co jednak może zniesmaczyć, to cennik. Bazowo Yaris startuje od okolic 45 tysięcy złotych. Wersja z testowanym silnikiem bez dodatków to koszt 62 tysięcy złotych, a jeszcze o kilka tysięcy tę cenę podnoszą wspomniane wyżej dodatki. Jak na 4-metrowe auto miejskie trochę dużo. Na szczęście Yaris jest bardzo ekonomiczny – w trasie łatwo zejść poniżej 5 litrów, a w mieście maksymalnie spalanie ledwie przekraczało 6. Nieźle!

Jak zatem czułem się w tym duecie? O dziwo dobrze, chociaż dalej uważam, że Yaris bardziej pasuje do kobiet. To oczywiście żadna wada, bo panowie pewnie nie raz skradną kluczyki do takiego auta żony. Szkoda tylko, że tak dobry i fajny samochód musi swoje kosztować…

Tekst: Konrad Stopa

Foto: Jakub Głąb

 

Wygląd: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wnętrze: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 10 out of 10 stars (10 / 10)
Cena/jakość: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem: 7.7 out of 10 stars (77/100)

 

IMG 6281
IMG 6281
IMG 6331
IMG 6331
IMG 6293
IMG 6293
IMG 6346
IMG 6346
IMG 6306
IMG 6306
IMG 6302
IMG 6302
IMG 6390
IMG 6390
IMG 6382
IMG 6382
IMG 6212
IMG 6212
IMG 6233
IMG 6233
IMG 6248
IMG 6248
IMG 6396
IMG 6396
IMG 6255
IMG 6255
IMG 6360
IMG 6360
IMG 6362
IMG 6362
IMG 6243
IMG 6243
IMG 6266
IMG 6266
IMG 6373
IMG 6373
IMG 6374
IMG 6374

 

 

Tagi: facelifting yarisanówka sztukanowy yaristesttest yarisaToyotatoyota yarisyaris
Poprzedni post

Przejazd na czerwonym świetle zarejestruje kamera

Następny post

Mercedes-AMG GT 4, naprawdę?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Skoda Karoq 2

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Przeglądając oferty współczesnych producentów coraz rzadziej można znaleźć opcje z dieslem pod maską. Na szczęście Skoda pozostawia taki wybór, więc...

Renault Megane E Tech Electric EV60 2022 01

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Autor Marcin Koński
01/02/2023
0

Renault Megane numer 5 skończyło z sentymentami i rozpoczęło nowy rozdział w historii modelu. Po raz pierwszy, nie kupisz tu...

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
1

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Następny post
1425

Mercedes-AMG GT 4, naprawdę?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET