• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Toyota RAV4 Hybrid AWD – i tak, i nie

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
02/12/2022
w Nowe
2
Toyota Rav 4 2022 39

Toyota Rav 4 2022 39

666
SHARES
6.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Toyota jako jeden z nielicznych producentów w technologię hybrydową uwierzył już dawno. Dzięki temu jego auta z takim napędem są dopracowane. Toyota RAV4 ze zdjęć jest tego idealnym dowodem. Dlaczego?

Najprostszą odpowiedzią jest fakt, że japoński producent robiąc hybrydy nie sili się na downsizing. Opisywana „ravka” posiada więc duży 2,5-litrowy motor połączony z elektryką. I to ma sens!

Warto przeczytać

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Test: Mercedes E 300 de – diesel z wtyczką

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Toyota Rav 4 2022 32
Toyota Rav 4 2022 32

Atrakcyjne spalanie

A już tłumaczę dlaczego. Otóż wyobraźcie sobie, że ten duży SUV dzięki takiej inżynierii w mieście potrafi spalić około 6 litrów na 100 km. Przypomnę tylko, że nie jest to mały crossover, a spore auto z automatem i napędem AWD. W trasie obfitującej w autostradę to spalanie wzrośnie maksymalnie do 7 l. Jak dla mnie to naprawdę niezłe wyniki, a pewnie ekodrajwerzy są w stanie wykręcić jeszcze lepsze rezultaty.

Co więcej, samochód przy tym jedzie, a nie się toczy!

Toyota Rav 4 2022 5
Toyota Rav 4 2022 5

Nie brakuje mocy

Wspomniany czterocylindrowy motor połączono z silnikiem elektrycznym dzięki czemu samochód ma łączną moc systemową ma na poziomie 222 koni mechanicznych. To obfituje w maksymalny moment obrotowy równy 227 NM, co może nie jest godne pochwały, ale samochód do setki rozpędza się w 8,1 sekundy. Oczywiście nie brzmi to sportowo, ale muszę od razu powiedzieć, że ta Toyota przyspiesza bardzo sprawnie i nie brakuje jej mocy! Dodam, że v-max tego auta ustawiono na 180 km/h.

Toyota Rav 4 2022 35
Toyota Rav 4 2022 35

Szkoda, że to e-CVT

By odpowiednio rozdzielić powyższe dane Toyota zastosowała tutaj wirtualną przekładnię bezstopniową e-CVT. Niestety to chyba najgorszy element tego auta, ponieważ z tą skrzynią trzeba spędzić sporo czasu, by jej się nauczyć i się na nią nie denerwować. Po prostu dynamiczne przyspieszanie wywołuje pospolite „wycie”, które irytuje. Łącząc to ze słabym wyciszeniem karoserii słychać w środku te wszystkie odgłosy jazdy, również te szumu powietrza czy toczenia opon.

Toyota Rav 4 2022 4
Toyota Rav 4 2022 4

RAV4 i 4×4

Główny zamysł powstania Toyoty RAV4 przed laty był zgoła inny niż dzisiaj. Miała to być terenówka w cywilnym wydaniu. Dzisiaj to już raczej miejska bulwarówka z ewentualnymi możliwościami na zjazd z asfaltu. Nadal jednak raczej na polną lub leśną drogę, a nie na porządny offroad. W tej wersji znajdziemy w aucie 4×4, którym steruje zazwyczaj komputer, ale kierowca może wymusić działanie napędu na wszystkie koła. Służy do tego pokrętło koło drążka zmiany biegów.

Tak jak jednak wspomniałem owa opcja przyda się gdy zapędzimy się za daleko nad jezioro lub do górskiego domku na Sylwestra.

Toyota Rav 4 2022 3
Toyota Rav 4 2022 3

Toyota RAV4 w mieście

Stąd też auto przygotowane jest do życia w mieście. Nawet duże koła nie przeszkadzają wjazdom na wysokie krawężniki, a szereg czujników parkowania oraz kamera cofania pomoże w parkowaniu. Dodając do tego hybrydowy napęd, sporą część miejskich podróży pokonacie na prądzie. Będzie cicho, oszczędnie, a nawet polubimy korki, bo wówczas dzięki rekuperacji odzyskamy sporo prądu.

Toyotę RAV4 Adeventure możesz wynając w firmie Carolina Fleet Management. Kliknij, by dowiedzieć się więcej:
https://cfm.pl/flota/toyota-rav4-adventure-25-218-km/

Toyota dała nam możliwość wymuszenia trybu EV i jazdy tylko na prądzie, ale można to raczej traktować jako bajer, bo samochód musi być w odpowiednich okolicznościach, a i kierowca musi mieć ostrożną nogę. Łącząc to wszystko może uda Wam się bezemisyjnie przejechać z 2-3 km.

Toyota Rav 4 2022 29
Toyota Rav 4 2022 29

Pakiet Adventure godny polecenia

Toyota RAV4 w opcji Adventure zmienia nie tylko poziom wyposażenia (sporo rzeczy na pokładzie), ale też ingeruje w karoserię. A ta z wieloma ostrymi liniami w fajnym zielonkawym lakierze może się spodobać. Zwłaszcza, że dach kontrastowo pomalowano na kolor biały, a i przód auta jest inny. W tej opcji atrapa chłodnicy jest przemodelowana i wygląda bardziej amerykańsko.

Subskrybuj nas na Youtube!

Patrząc z przodu na auto można doszukać się podobieństw do Toyoty Hillux lub nawet Forda F150. Dla mnie to koneksje na plus.

Toyota Rav 4 2022 19
Toyota Rav 4 2022 19

Czas w końcu poprawić wnętrze

We wnętrzu, Toyota nie jest najnowocześniejszym projektem w świecie samochodów. Widać w nim upływający czas. Nie znajdziecie tu wirtualnych zegarów, a ekran systemu multimedialnego pamięta chyba lata 2000. Grafiki są proste, kolorowe, ale trochę trącą myszką. Pradawne są też niektóre przyciski, więc na pewno plusem takiego designu jest prostota, a nie kwestie wizualne.

Z drugiej jednak strony materiały użyte w środku są dobrej jakości. Pojawiły się tutaj plastiki, ale też skóra. Pomarańczowe przeszycia i kubełkowe fotele zwracają na siebie uwagę, bo jest to miły akcent w ciemnym wnętrzu.

Jeśli chodzi o parametry transportowe to pod elektrycznie otwieraną pokrywą bagażnika kryje się 580 litrów pojemności. Miejsca nie brakuje też w kabinie pasażerskiej, więc Toyotę RAV4 śmiało można traktować jakie auto dla całej rodziny.

Toyota Rav 4 2022 22
Toyota Rav 4 2022 22

Ile kosztuje Toyota RAV4?

Zaglądając do cennika model ten wymaga opłaty minimum 138 900 złotych. Wersja Adventure z wspomnianą zmienioną karoserią i wysokim wyposażeniu (m.in. kamera tylna w lusterku wstecznym) to już wydatek 199 300 złotych. Co ważne, ta odmiana dostępna jest tylko w opisywanej konfiguracji silnikowej stąd też taka cenowa różnica. Nasz egzemplarz z paroma dodatkami przebił granicę 200 tysięcy złotych.

Toyota Rav 4 2022 11
Toyota Rav 4 2022 11

Przejechałem Toyotą ponad 1500 kilometrów drogami różnego rodzaju i samochód w każdej z nich sobie poradził. Zaskoczył mnie atrakcyjnym spalaniem i powiem szczerze, że po tylu kilometrach nawet do e-CVT da się przyzwyczaić. O ile nie macie aspiracji rajdowych, to Toyota RAV4 powinna się sprawdzić na co dzień.

Konrad Stopa

Zdjęcia Toyota Rav4 AWD Hybrid:

Toyota Rav 4 2022 1
Toyota Rav 4 2022 1
Toyota Rav 4 2022 3
Toyota Rav 4 2022 3
Toyota Rav 4 2022 4
Toyota Rav 4 2022 4
Toyota Rav 4 2022 5
Toyota Rav 4 2022 5
Toyota Rav 4 2022 6
Toyota Rav 4 2022 6
Toyota Rav 4 2022 7
Toyota Rav 4 2022 7
Toyota Rav 4 2022 9
Toyota Rav 4 2022 9
Toyota Rav 4 2022 10
Toyota Rav 4 2022 10
Toyota Rav 4 2022 11
Toyota Rav 4 2022 11
Toyota Rav 4 2022 12
Toyota Rav 4 2022 12
Toyota Rav 4 2022 14
Toyota Rav 4 2022 14
Toyota Rav 4 2022 15
Toyota Rav 4 2022 15
Toyota Rav 4 2022 18
Toyota Rav 4 2022 18
Toyota Rav 4 2022 19
Toyota Rav 4 2022 19
Toyota Rav 4 2022 20
Toyota Rav 4 2022 20
Toyota Rav 4 2022 22
Toyota Rav 4 2022 22
Toyota Rav 4 2022 23
Toyota Rav 4 2022 23
Toyota Rav 4 2022 24
Toyota Rav 4 2022 24
Toyota Rav 4 2022 29
Toyota Rav 4 2022 29
Toyota Rav 4 2022 30
Toyota Rav 4 2022 30
Toyota Rav 4 2022 31
Toyota Rav 4 2022 31
Toyota Rav 4 2022 32
Toyota Rav 4 2022 32
Toyota Rav 4 2022 33
Toyota Rav 4 2022 33
Toyota Rav 4 2022 35
Toyota Rav 4 2022 35
Toyota Rav 4 2022 37
Toyota Rav 4 2022 37
Toyota Rav 4 2022 39 1
Toyota Rav 4 2022 39 1
Toyota Rav 4 2022 40
Toyota Rav 4 2022 40
Toyota Rav 4 2022 41
Toyota Rav 4 2022 41

Dane techniczne Toyota Rav4 AWD Hybrid:

Rodzaj silnika: 2,487 cm 3 – benzyna – hybryda
Moc silnika: 222 KM
Moment obr.: 227 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna, 1-stopniowa
0-100 km/h: 8,1 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Cena testowanej wersji: ok. 203 tysiące złotych

Tagi: awdhybrydarav4Toyotatoyota rav4toyota rav4 hybrid
Poprzedni post

Poznajcie 900-konne De Tomaso P900

Następny post

Nadchodzi najtańszy McLaren w historii

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Tiguan phev (3)

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Autor Konrad Stopa
16/06/2025
0

Tiguan to ważny model Volkswagena, który w trzeciej generacji pręży przed nami muskuły. W odmianie hybrydy plug-in kolejny raz próbował...

mercedes e300de (33)

Test: Mercedes E 300 de – diesel z wtyczką

Autor Konrad Stopa
13/06/2025
0

Diesel jako hybryda plug-in? Ale jak to? Takie niecodzienne połączenie Mercedes stosuje już od lat, a ja mogłem sprawdzić je...

mustang vs mustang (5)

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Autor Paweł Kaczor
12/06/2025
0

Ford Mustang to auto kultowe. To auto legenda. To samochód, który od ponad 60 lat jest bardziej amerykański niż Donald...

Dacia Bigster (1)

Test: Dacia Bigster Hybrid – powtórka z rozrywki

Autor Konrad Stopa
09/06/2025
2

Dacia Bigster jako większy brat Dustera ma zamiar bić się w zapchanym i popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów. Czy argumentem w...

Następny post
Lavoie Series 1

Nadchodzi najtańszy McLaren w historii

Komentarze 2

  1. Denar says:
    2 lata ago

    Spalanie 6 w mieści słabo u mnie 7.8 litra a autostrada to czysty smok 12 lekko do 120 a jak już przekroczysz 140 to 14.7 litra

    Odpowiedz
  2. Pingback: Trudne Wybory: Ssangyong Torres vs. Toyota RAV4

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij