• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Toyota Auris Touring Sports 1.6 D-4D

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
07/10/2015
w Nowe
1
IMG 0602 2

IMG 0602 2

265
SHARES
2.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Toyota wprowadzając na rynek Aurisa postawiła sobie wysoko poprzeczkę. Musiała godnie zastąpić zasłużoną już Corollę i dotrzymać kroku coraz lepszej konkurencji. Po części dzięki flotowcom i technice hybrydowej japońskiemu producentowi się to udało. Czy po facliftingu Toyota powtórzy sukces?

Odpowiedź miałem poznać po kilku dniach za kierownicą Toyoty Auris w dziwnie nazwanym nadwoziu Touring Sports, potocznie zwanym kombi. Egzemplarz napędzany był silnikiem wysokoprężnym. Tak jak już w wspomniałem – to nowa odsłona po tegorocznym liftingu.

Dzięki odświeżeniu, auto upodobniło się do większego Avensisa, ale przeszło mniej radykalne zmiany niż droższy brat. Modyfikacje jednak widać już na pierwszy rzut oka, więc facelifting jest zauważalny. Zwłaszcza, gdy na Toyotę popatrzymy z przodu. Zmniejszono grill, w którym centralnym punktem jest schodząca się ku emblematowi marki chromowana listwa. Dzięki temu i reflektorom Full – LED (opcjonalne) przód samochodu jest bardzo dynamiczny.

 

IMG_0610

 

Sama sylwetka Aurisa w kombi jest typowa dla azjatyckich producentów. Auto jest niskie i bardziej spłaszczone niż poprzednik. Nie wygląda jak hatchback z doczepionym kufrem, ale jak rozciągnięty kompakt. Z nieśmiertelnym tylnym zderzakiem, który posiada wystającą półkę (epicentrum zbierania się brudu) ponieważ klapa bagażnika wchodzi w nadwozie.

Tył auta posiada jednak też inną ciekawostkę. Otóż tylne reflektory swoim kształtem ogromnie przypomina światła dostępne u luksusowego brata Toyoty, a dokładnie w modelu NX. To sprawia, że design zewnętrzny Aurisa jest ciekawy, aczkolwiek europejska czołówka robi milsze dla oka „kombiaki” – przynajmniej moim zdaniem.

Spore zmiany po odświeżeniu zaszły również wewnątrz samochodu. Centralne miejsce na prawie pionowej desce rozdzielczej zajął dotykowy ekran systemu nawigacji i multimediów Toyota Touch 2 & GO PLUS. Ta długa nazwa zdradza, że to już profesjonalna opcja posiadająca również łączność z telefonem oraz sporo aplikacji korzystających z Internetu. Można się z nim połączyć przez komórkę lub Wi-Fi. Co ważne, system ten jest czytelny (LEDowe podświetlenie), a design bardzo nowoczesny. Tego obrazu nie niszczy nawet nieśmiertelny cyfrowy zegarek, który łączy styl modern z retro.

Drugim, nowym i nieźle wyglądającym elementem wnętrza są zegary w srebrnych tubach, pomiędzy którymi pojawił się kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Jego rozdzielczość jest zaskakująco czytelna, a informacje o znakach lub z aktywnego tempomatu w obrazi wysokiej jakości. Mogę zaryzykować stwierdzenie, że to najładniejszy wyświetlacz, jaki ostatnio widziałem w samochodzie. Lifting zmienił również przyciski Aurisa, ale niestety nadal niektóre z nich to relikty azjatyckiej motoryzacji. Wystarczy otworzyć osłonę przeciwsłoneczną, w której lampkę włącza się prztyczkiem ON/OFF.

 

IMG_0569-2

 

Jednakże fani Toyoty na pewno nie zwrócą na to uwagi, a reszcie klientów również może to nie przeszkadzać. Mnie jednak raziła „plastikowość” Aurisa. Te nowoczesne multimedia otaczają ciemne i twarde o nudnej fakturze tworzywa sztuczne, których lepiej nie dotykać, gdy nie jest to konieczne. Błyszczące, fortepianowe plastiki próbują zmienić tę sytuację, ale szybko się brudzą. Na szczęście ich dopasowanie nie budzi zastrzeżeń, a solidność i wytrzymałość kilkuset tysięcy kilometrów czuć od razu, więc jest gwarantowana.

Kierowca razem z pasażerami może te kilometry przeżywać spokojnie za pomocą sporej przestrzeni w Aurisie. Dzięki rozstawowi osi równemu 2,6 metra auto posiada sporo miejsca zarówno w przedniej części, jak i z tyłu. Fotele Aurisa zapewniają umiarkowany komfort, aczkolwiek kierowca siedzi dość wysoko. Problemu również nie ma z bagażnikiem, ponieważ 600 litrów to naprawdę sporo miejsca. Zwłaszcza, że Auris kombi wzorem mebli z IKEI posiada sporo schowków sprytnie poukrywanych, np. pod podłogą kufra.

 


 

Toyota Auris Touring Sports to auto przeciętnie komfortowe. Kompromis zestrojonego zawieszenia czuć na dziurawych drogach, ale samochód też nie pływa podczas szybkich zakrętów. Co ważne autem jeździ się jak mniejszym kompaktem i dodatkowy kawałek karoserii nie wpływa zbytnio na właściwości jezdne. Pamiętajmy jednak, że Auris w takiej budzie to flotowiec, więc idealnie radzi sobie na trasach międzymiastowych. Oczywiście udogodnienia typu kamera cofania i czujniki parkowania świetnie sprawdzą się również na parkingach galerii, czy innych parkingowych pułapkach miasta.

Warto przeczytać

Test: Jeep Wrangler Rubicon 4xe – hybrydą w teren

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Suzuki Swift Sport – wady i zalety

Zapalonych sportowców w garniturach będzie studzić jednak silnik Toyoty. Znana wszystkim jednostka o pojemności 1.6 litra D-4D skrywa pod maską jedynie 112 KM. Przy 270 NM maksymalnego momentu obrotowego auto śmiało rozpędza się do miejskich prędkości. Niestety powyżej takich wartości prowadząc Aurisa czuć umiarkowana moc i auto nie jest już tak dynamiczne. To istotna informacja dla podróżujących poza miastem, gdzie zazwyczaj na jeden pas przypada kilka TIRów i krótkie odcinki przerywanej linii do wyprzedzania. Na szczęście w ofercie jest jeszcze jedna, mocniejsza, dwulitrowa jednostka.

 

3

 

By to udokumentować przytoczę osiągi Toyoty Auris Touring Sports. Do setki auto rozpędza się w 10,7 sekundy, a prędkość maksymalna kończy się przy 195 km/h. Jednak fakt mało dynamicznego silnika rekompensuje jego ekonomiczność. Średnie spalania w teście opiewało przy 5,5-6 litrach na 100 km, co jest niezłym wynikiem jak na rodzinne kombi. W trasie ta wartość była trochę niższa, ale ciągłe redukcje dobrej manualnej skrzyni biegów podnosiły oszczędne spalanie.

To rodzi pytanie czy nie lepszym rozwiązanie byłaby hybrydowa opcja Toyoty, której technologia jest już dopracowana, a koszty zakupu zbliżone do diesla. Poza tym, tamtą wersję jeździ się trochę dynamiczniej.

Jeśli chodzi o ceny, to niestety Toyota nigdy nie była najtańszą marką. To oznacza, że za Aurisa w nadwoziu rodzinnym i dieslem będziemy musieli zapłacić ponad 90 tysięcy złotych. Ta kwota uzupełniona o gadżety z testowanego egzemplarza wznosi się do 118 000 zł. Fakt, że w tej kwocie dostaniemy mnóstwo asystentów bezpieczeństwa i ogromny panoramiczny dach, ale to sporo za dużo. Wersja hybrydowa otwiera cennik z kwotą 86900 złotych.

Zatem facelifting Toyoty Auris to naprawdę milowy krok, którego producentowi możemy pogratulować. Z tak zmienionym Aurisem sądzę, że słupki sprzedaży nadal będą na wysokim poziomie, aczkolwiek to raczej zasługa egzemplarzy hybrydowych i flot, ponieważ cennik dla klienteli indywidualnej postawiono chyba trochę za wysoko…

 

Konrad Stopa

 

IMG 0599
IMG 0599
IMG 0592
IMG 0592
IMG 0610
IMG 0610
IMG 0606
IMG 0606
IMG 0605
IMG 0605
IMG 0612
IMG 0612
IMG 0604 2
IMG 0604 2
3186
3186
IMG 0613
IMG 0613
IMG 0589 2
IMG 0589 2
IMG 0595 2
IMG 0595 2
IMG 0594
IMG 0594
IMG 0581 2
IMG 0581 2
IMG 0580 2
IMG 0580 2
IMG 0577
IMG 0577
IMG 0618
IMG 0618
IMG 0563 2
IMG 0563 2
IMG 0564 2
IMG 0564 2
IMG 0562
IMG 0562
2241
2241
1463
1463
IMG 0619
IMG 0619
IMG 0570
IMG 0570
IMG 0569 2
IMG 0569 2
IMG 0558 2
IMG 0558 2
IMG 0576 2
IMG 0576 2
IMG 0575 2
IMG 0575 2
IMG 0582 2
IMG 0582 2

 

Wygląd: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Silnik: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Skrzynia: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem: 6.9 out of 10 stars (69/100)

 

 

DANE TECHNICZNE :
Silnik – diesel,
– Pojemność skokowa – 1598 cm3,
– Maksymalna moc – 112 KM
– Maksymalny moment obrotowy – 270 Nm
– Skrzynia biegów – manualna, 6-biegowa
– Napęd – na przednią oś
Osiągi :
– Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s) – 10,7
– Prędkość maksymalna – 195 km/h
Zużycie paliwa :
– Cykl miejski (l/100 km) – 5,6
– Cykl pozamiejski (l/100 km) – 4,6
– Cykl mieszany (l/100 km) – 4,7
Wymiary :
– Długość (mm) – 4595
– Wysokość (mm) – 1485
– Szerokość (mm) – 1760
– Rozstaw osi (mm) – 2600
– Pojemność bagażnika : 600 l.
CENA WERSJI PODSTAWOWEJ : 67900 zł
CENA TESTOWEJ WERSJI :  118000 zł

Tagi: aurisfaceliftingkombinowy auristest aurisatouring sportsToyotatoyota auristoyota auris kombi
Poprzedni post

Krótka historia lakierów samochodowych

Następny post

Hity Allegro #8

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Jeep Wrangler 9

Test: Jeep Wrangler Rubicon 4xe – hybrydą w teren

Autor Konrad Stopa
08/08/2022
0

Jeep Wrangler bez wątpienia jest pełnoprawnym autem terenowym i tego nikt mu nie odbierze. Z drugiej strony, czy elektryfikacja i...

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 34

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Autor Redakcja Motopodprad
03/08/2022
1

Nadwozie w stylu SUV Coupe połączone z hybrydowym napędem typy plug-in jeszcze kilka lat temu byłoby czymś zaskakująco niedorzecznym. Teraz,...

Suzuki Swift Sport 46

Suzuki Swift Sport – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
01/08/2022
0

Suzuki Swift Sport to swego czasu był bardzo ciekawy wóz z serii „mały, a wariat”. Aktualnie z miękką hybrydą na...

Land Rover Experience 21

Land Rover Experience – offroad w luksusie

Autor Konrad Stopa
29/07/2022
0

Nie da się ukryć, że Land Rovery od lat kojarzą się z jazdą terenową i z tego się brytyjska marka...

Następny post
hity allegro

Hity Allegro #8

Komentarze 1

  1. solarbetssingapore.blogspot.Com says:
    2 miesiące ago

    Very soon this web page will be famous amid all blogging
    people, due to it’s good articles or reviews

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.