• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
27/05/2022
w Nowe
1
Suzuki Sx4 22 3

Suzuki Sx4 22 3

172
SHARES
1.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Zniknęła nazwa SX4, a nadwozie zyskało całkiem nową szatę. Przed Państwem świeże Suzuki S-cross, które z systemem miękkiej hybrydy dobrze wpasowuje się w polski rynek. Przynajmniej moim zdaniem.

Poprzednia generacja SX4 S-cross nie szokowała wyglądem, ani czymś pod maską lub we wnętrzu. Był to poprawny mały crossover z wygodnym wsiadaniem i większym bagażnikiem. Przez co pozytywnym okiem patrzyła na niego trochę starsza klientela. Czy z nową karoserią coś się zmieniło?

Warto przeczytać

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Atrakcyjny wygląd nowego S-cross

Nowe Suzuki S-cross po liftingu, bo tak oficjalnie je nazwano, wygląda w mojej opinii dużo lepiej. Nie bałbym się określenie, że to nawet nowa generacja. Powalczono zwłaszcza z przodu, gdzie pojawił się całkiem nowy pas. Jest on płaski, a wysoko poprowadzona linia maski sprawia, że auto jest agresywniejsze designersko. Przy tym wydaje się być bardziej europejskie i amerykańskie niż azjatyckie.

Suzuki Sx4 22 46
Suzuki Sx4 22 46

I gdyby nie duży logotyp na atrapie chłodnicy można by nie do końca odgadnąć, że to akurat Suzuki.

Z tyłu też pojawiła się nowa wizja wizualna. Najciekawsza moim zdaniem jest srebrna blenda łącząca tylne reflektory. Poza tym podobna jest też z przodu. Oprócz tego w zderzakach znajdziemy sporo plastikowych odsłon w kolorze srebrnej lub czarnej barwie. To dość częsty zabieg w autach typu crossover.

Suzuki Sx4 22 27
Suzuki Sx4 22 27

Perłowy lakier

Odbierając granatowe Suzuki od razu zwróciłem uwagę na jego lakier. W pełnym Słońcu mieni się genialnie i widać drobinki, które się ładnie świecą. Nie wiem czy zdjęcie dobrze to akurat oddaje, ale moim zdaniem to mocny punkt pod względem designu tego samochodu.

Suzuki Sx4 22 45
Suzuki Sx4 22 45

Azjatycko w środku

Jeśli już wbijemy sobie do głowy, że auto przed nami to Suzuki, to nie rozczarujemy się otwierając drzwi i wchodząc do środka. O ile z zewnątrz samochód naprawdę zyskał, to w środku zmian jest dużo mniej. Zasiadając za kierownicę od razu widać pochodzenie tego samochodu, bo sporo starych przycisków pozostało (jak choćby sterowanie komputerem pokładowym pomiędzy standardowymi zegarami).

Suzuki Sx4 22 33
Suzuki Sx4 22 33

Najwyższych lotów nie są też materiały wykorzystane w wykończeniu wnętrza. Większość z nich jest dość twarda i ciemne, ale pasują do tego typu samochodu. W końcu bardziej ma liczyć się jakość i wytrzymałość niż finezja.

Biorąc pod uwagę możliwości transportowe to zdecydowanie auto czteromiejscowe, które nie będzie mocno dyskryminować pasażerów tylnej kanapy. Wyższe nadwozie sprawia, że łatwo do S-crossa się wsiada, a też nie brakuje miejsca nad głową. Co do bagażnika – mamy solidne 430 litrów. A w razie czego można go powiększyć przez box dachowy.

Suzuki Sx4 22 15
Suzuki Sx4 22 15

Fajny system infomedialny

Mimo, że Azja to kolebka technologii, to niektóre systemy medialne tamtejszych producentów samochodów trochę odstawały od Europy. Na szczęście z roku na rok to się poprawia i S-cross jest tego najlepszym przykładem.

Może nie jest to najładniejszy system, ale grafiki są bardzo czytelne, kolorowe, ekran responsywny i wszystko działa bardzo dobrze. Co ważne, sterowanie klimatyzacją pozostało w osobnym panelu z przyciskami, więc wszystko zostało nieźle poukładane.

Suzuki Sx4 22 34
Suzuki Sx4 22 34

Dodam, że fajnym bajerem są kamery 360 stopni wokół auta. Grafiki może nie są tak świetne, jak w autach premium, ale i tak wygląda to bardzo okazale. Mnie przyjemnie zaskoczyło!

Po staremu w bebechach

I tak jak designerzy i projektanci mocno popracowali to we wnętrznościach auta zmian już nie ma tak wiele. Klienci dalej do wyboru mają jeden silnik, dwa warianty skrzyni biegów oraz dwa warianty napędu (również 4×4).

Nie inaczej jest też z zawieszeniem i układem kierowniczym. Wszystko zestawione zostało kompromisowo, żeby nie męczyło na dziurach, ale też nie kołysało podczas dynamiczniejszej jeździe. Podobnie jak to było wcześniej.

Suzuki Sx4 22 7
Suzuki Sx4 22 7

Miękka hybryda

System napędowy testowanego egzemplarza to miękka hybryda, której głównym sercem jest 1,4-litrowy silnik BoosterJet o mocy 129 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki to 235 Nm. Od razu powiem, że nie jest to szatan dynamiki, ale do miasta, czy tuż za nie zdecydowanie wystarczy. Świadczą o tym choćby osiągi – 9,5 sekundy do setki, które nie można nazwać szaleństwem.

Nie do tego jednak ten samochód jest stworzony. To auto miejskie do poruszania się w komfortowy i ekonomiczny sposób po mieście i nie tylko. A dzięki hybrydzie tak faktycznie jest, bo spalanie tego auta jest atrakcyjne. Na tyle, że średnio jest to 7 litrów i wcale nie trzeba się nad tym strasznie skupiać, a w trasie jeszcze może ono spaść.

Suzuki Sx4 22 23
Suzuki Sx4 22 23

Czas na $ – ile kosztuje nowy S-cross?

Zaglądając w konfigurator tego nowego modelu trzeba przygotować się na niemałe wydatki. Minimalna cena za ten samochód to 97 500 złotych. Nowości kosztują, więc z kilkoma dodatkami nasz egzemplarz (FWD) doszedł do kwoty około 115 tysięcy złotych. Przypomnę, że to wersja z manualną 6-biegową przekładnią. Do automatu trzeba dopłacić (od 119 tysięcy zł). Oczywiście do wersji 4×4 również (od 111 tysięcy zł).

Myślę, że nowy S-cross zdecydowanie przypadnie do gustu też młodszej publiczności. Nie jest to już typowy działkowóz, który przemierza prawie codziennie te same krótkie trasy. Chociaż miękka hybryda nieźle to zniesie, więc to całkiem rozsądny wybór.

Suzuki Sx4 22 42
Suzuki Sx4 22 42

Oczywiście wersja po lifcie też doskonale na majowy weekend za miasto na działkę dojedzie.

Konrad Stopa

Suzuki Sx4 22 2
Suzuki Sx4 22 2
Suzuki Sx4 22 4
Suzuki Sx4 22 4
Suzuki Sx4 22 7
Suzuki Sx4 22 7
Suzuki Sx4 22 8
Suzuki Sx4 22 8
Suzuki Sx4 22 9
Suzuki Sx4 22 9
Suzuki Sx4 22 11
Suzuki Sx4 22 11
Suzuki Sx4 22 12
Suzuki Sx4 22 12
Suzuki Sx4 22 13
Suzuki Sx4 22 13
Suzuki Sx4 22 14
Suzuki Sx4 22 14
Suzuki Sx4 22 15
Suzuki Sx4 22 15
Suzuki Sx4 22 16
Suzuki Sx4 22 16
Suzuki Sx4 22 17
Suzuki Sx4 22 17
Suzuki Sx4 22 18
Suzuki Sx4 22 18
Suzuki Sx4 22 19
Suzuki Sx4 22 19
Suzuki Sx4 22 21
Suzuki Sx4 22 21
Suzuki Sx4 22 23
Suzuki Sx4 22 23
Suzuki Sx4 22 24
Suzuki Sx4 22 24
Suzuki Sx4 22 26
Suzuki Sx4 22 26
Suzuki Sx4 22 27
Suzuki Sx4 22 27
Suzuki Sx4 22 28
Suzuki Sx4 22 28
Suzuki Sx4 22 29
Suzuki Sx4 22 29
Suzuki Sx4 22 30
Suzuki Sx4 22 30
Suzuki Sx4 22 31
Suzuki Sx4 22 31
Suzuki Sx4 22 33
Suzuki Sx4 22 33
Suzuki Sx4 22 34
Suzuki Sx4 22 34
Suzuki Sx4 22 35
Suzuki Sx4 22 35
Suzuki Sx4 22 36
Suzuki Sx4 22 36
Suzuki Sx4 22 38
Suzuki Sx4 22 38
Suzuki Sx4 22 41
Suzuki Sx4 22 41
Suzuki Sx4 22 42
Suzuki Sx4 22 42
Suzuki Sx4 22 43
Suzuki Sx4 22 43
Suzuki Sx4 22 44
Suzuki Sx4 22 44
Suzuki Sx4 22 45
Suzuki Sx4 22 45
Suzuki Sx4 22 46
Suzuki Sx4 22 46
Suzuki Sx4 22 1
Suzuki Sx4 22 1
Tagi: suzukisuzuki s-crossSuzuki SX4suzuki sx4 s-cross
Poprzedni post

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Następny post

W kilka sekund zarobił srogi mandat

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

Następny post
audi a3 mandat

W kilka sekund zarobił srogi mandat

Komentarze 1

  1. Pingback: Test: Suzuki S-Cross Hybrid - to nie był lekki test | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET