• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Smart ForTwo Cabrio – zaskakuje na każdym kroku

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
06/12/2016
w Nowe
0
Smart ForTwo Cabrio 8

Smart ForTwo Cabrio 8

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Patrząc na niego z zewnątrz trudno się nie uśmiechnąć z lekko sarkastycznym zabarwieniem. Na szczęście po zajęciu miejsca za kierownicą ta zabawka staje się normalnym autem. Jak to możliwe?

Warto przeczytać

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

 

To prawda, ciężko w to uwierzyć, ale Smart ForTwo Cabrio zaskoczył mnie bardzo pozytywnie i okazał się pełnoprawnym samochodem. I nieważne, że swoją ręką dotkniesz zarówno przedniej, jak i tylnej szyby, a kładąc się koło niego będziesz zajmować prawie tyle miejsca, co długość pojazdu. Złamię stereotyp i powiem szczerze! To nie jest zdalnie sterowane autko dla Waszego kilkuletniego dziecka, by go prowadzić potrzeba Prawa Jazdy kategorii B.

Łatwo się pomylić gdy na parkingu stoi auto, którego długość to tylko 2,7 metra. To naprawdę niedużo, zwłaszcza jeśli dodam, że niektóre samochody mają tej długości równy rozstaw osi. Wysokość? Ponad 166 centymetrów. To sprawia, że auto jest bardzo nieproporcjonalne, ale na szczęście nie brzydkie. Przynajmniej według mnie, ponieważ połączenie dwukolorowego malowania powoduje, że szary mat bardzo dobrze komponuje się z blado żółtym. Kontrastowe są natomiast koła – czerń 16-calowych alufelg potęguje pozytywne wrażenie. Na tyle, że nie wstydziłem się do tego auta wsiadać. I owszem obecna generacja Smarta wygląda dużo lepiej niż jego poprzednik.

 

smart-fortwo-cabrio-16

 

Na to wpłynęła jeszcze jedna bardzo ciekawa rzecz. Otóż do testów otrzymałem wersję cabrio tego maluszka. Niestety w czasie pierwszych śniegów w Małopolsce, więc niestety nie na długo mogłem się cieszyć zdjętym dachem. Mimo to, takie nadwozie bardzo mocno podnosi walory estetyczne małego Smarta. Bez dachu, a raczej środkowej jego części  auto jeszcze bardziej zwraca na siebie uwagę. Zwłaszcza płci pięknej, więc jeśli szukacie akurat pary na sylwestra, to Smart ForTwo Cabrio może być dobrym wabikiem.

Nie jedźcie jednak na tę imprezę za daleko. Ponieważ jak sam producent oznajmia, Smart ForTwo jest tylko dla dwóch osób. I jest to konfiguracja 1+1, więc albo mąż, albo dziecko, albo Twój pies. Warto wybrać też osoby, które nie lubią zabierać ze sobą sporo rzeczy. Mimo, że wsiadając do środka nie czułem się klaustrofobicznie i było w nim dużo więcej miejsca niż sobie to wyobrażałem stojąc kilka minut wcześniej poza autem. To przyjemne rozczarowanie, aczkolwiek wszystkie zakupy, torebki, plecaki trzeba zostawić w 260-litrowym bagażniku. Co ciekawe, jego klapa otwiera się jak w pickupie (na dół). Mam jeszcze jedną radę – w środku lepiej nie oglądać się za siebie, ponieważ można tam zobaczyć cały mechanizm składania dachu, który nie do końca wygląda atrakcyjnie.

Dla samych użytkowników Smarta przestrzeni jest jednak tyle samo co w większej konkurencji. Owszem, nie każdy Polak będzie czuł się w nim komfortowo, zwłaszcza gdy ma sporą posturę lub powyżej 190 cm wzrostu, lecz dla wszystkich innych będzie tu OK. Producent dużo mocniej przyłożył się do wyposażenia wnętrza oraz jego wyglądu. Smart ForTwo w środku wygląda nowocześnie i w końcu przypomina inne samochody segmentu A. Łatwo odnaleźć w nim podobieństwo do nowego Renault Twingo, chociaż Smart nie jest aż tak kolorowy.

 

smart-fortwo-cabrio-13

 

Ciemne, twarde plastiki rozświetla jedynie parę akcentów szarości oraz dotykowy ekran systemu multimedialnego, który opatulono błyszczącym tworzywem sztucznym w kolorze fortepianowej czerni. Ciekawie wygląda również kierownica, na której umieszczono kilka przycisków, w tym dodatkowe okrągłe do obsługi tempomatu i łączności telefonu za pomocą Bluetooth. Wspomniane podobieństwo z francuską marką widać najbardziej we wspomnianym systemie, który do złudzenia przypomina R-link. Znajdziemy w nim tę samą nawigację TomTom’a z aktualną sytuacją na drodze, możliwość sprawdzenia prognozy pogody, kamerę cofania lub kilka źródeł odtwarzania audio. Różni się jedynie wygląd ikonek, przejść i tym podobniej – nawet przyciski obok ekranu są takie same. Nie mówię jednak, że to wada, ponieważ ten system działa bardzo szybko i obsługuje się go intuicyjnie, więc jeśli kopiować to tylko dobre rozwiązania!

To kolejny dowód na to, że Smart to już pełnoprawny samochód. Wspomniane wyposażenie uzupełnione o manualną klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka i szyby boczne, to poziom niedościgniony jeszcze kilka lat temu. Niestety te wszystkie dodatki mocno podnoszą cenę auta. O niej jednak ponarzekam trochę później.

Do napędzenia tego tonowego samochodu służyła trzycylindrowa jednostka o pojemności 0,9 litra i mocy 90 KM. Jej umiejscowienie pod bagażnikiem oraz tylny napęd, a także nadwozie kabrioletu niestety źle wpłynęło na komfort jazdy. Odgłos szumu powietrza i pracy silnika dość mocno przedostaje się do wnętrza auta. Z drugiej jednak strony motor ten genialnie radzi sobie z małym autem. Smart ForTwo z takim silnikiem jest bardzo dynamicznym samochodem w miejskich warunkach.

 

smart-fortwo-cabrio-18

 

Małe wymiary, słabe wyciszenie oraz osiągi (max 155 km/h oraz 11,7 s do setki) sprawiają jednak, że ten maluch powinien zostać na zawsze w miejskiej dżungli. To tutaj najlepiej sprawdzą się jego atuty jak zwrotność i wymiary. Żadna uliczka lub miejsce parkingowe nie sprawi żadnego problemu. Co więcej 2,7 metra sprawia, że autem można stanąć nawet w poprzek. Powiem szczerze, że podjeżdżając pod jeden z krakowskich multipleksów w weekend nie zamieniłbym Smarta na nic innego.

Niestety to miejskie ograniczenie auta ma jeszcze jeden problem. Wysokie spalanie podczas dynamicznej jazdy lub korków dosyć szybko zużywa 35-litrowy bak. Otóż średnio jest to 9 litrów na 100 kilometrów. Taki wynik sprawia, że przyjazd auta z Warszawy do Krakowa pochłonął prawie cały bak. To dość męczące, chociaż komputer pokładowy Smarta pokazuje zasięg możliwy do przejechania w litrach, a nie kilometrach jak wszędzie indziej.

Kolejnym problemem może być bardzo twarde zawieszenie. Fakt, że spore felgi na pewno wpływają na to dość negatywnie, ale podczas wjazdu na krawężniki lub wyrwy w drogach należy bardzo uważać. Na szczęście pewny układ kierowniczy oraz hamulcowy dbają oto, by Smart jeździł dobrze. Na tyle dobrze, że nie przechyla się na zakrętach, a to nie jest takie oczywiste w krótkich, a wysokich samochodach.

 

smart-fortwo-cabrio-5

 

Ostatnim akcentem, o którym niestety muszę wspomnieć to koszt zakupu takiego Smarta. Bycie modnym i chęć ciągłego wyróżniania zawsze sporo kosztuje, aczkolwiek cena ponad 90 tysięcy złotych za auto wielkości połowy innych samochodów to sporo za dużo. Nawet, jeśli jest ono kabrioletem. Na szczęście bazowa wersja Smarta kosztuje „tylko” 55 tysięcy złotych.

Mimo to, już dawno żaden z testowych samochodów nie dał mi tyle frajdy. Co ważniejsze Smart ForTwo Cabrio pozytywnie mnie rozczarował. Gdy zobaczyłem go w kalendarzu, sądziłem, że jego test będzie niemiłym obowiązkiem, a okazało się, że w dużym mieście jak Kraków, to spora przyjemność podróżować takim maluchem. Nawet jeśli rozsądek i wszystkie racjonalne argumenty temu przeczą.

 

Konrad Stopa

fot. Grzegorz Wawryszczuk

 

Wygląd: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Wnętrze: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Jazda: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Zawieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Komfort: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 4 out of 10 stars (4 / 10)
Ogółem: 6.7 out of 10 stars (67/100)

 

Smart ForTwo Cabrio 10 e1480883294462
Smart ForTwo Cabrio 10 e1480883294462
Smart ForTwo Cabrio 8
Smart ForTwo Cabrio 8
Smart ForTwo Cabrio 7
Smart ForTwo Cabrio 7
Smart ForTwo Cabrio 6
Smart ForTwo Cabrio 6
Smart ForTwo Cabrio 11
Smart ForTwo Cabrio 11
Smart ForTwo Cabrio 4
Smart ForTwo Cabrio 4
Smart ForTwo Cabrio 5
Smart ForTwo Cabrio 5
Smart ForTwo Cabrio 3
Smart ForTwo Cabrio 3
Smart ForTwo Cabrio 1
Smart ForTwo Cabrio 1
Smart ForTwo Cabrio 16
Smart ForTwo Cabrio 16
Smart ForTwo Cabrio 15
Smart ForTwo Cabrio 15
Smart ForTwo Cabrio 14
Smart ForTwo Cabrio 14
Smart ForTwo Cabrio 13
Smart ForTwo Cabrio 13
Smart ForTwo Cabrio 12
Smart ForTwo Cabrio 12
Smart ForTwo Cabrio 17
Smart ForTwo Cabrio 17
Smart ForTwo Cabrio 1
Smart ForTwo Cabrio 1
Smart ForTwo Cabrio 18
Smart ForTwo Cabrio 18
Smart ForTwo Cabrio 19
Smart ForTwo Cabrio 19
Smart ForTwo Cabrio 25
Smart ForTwo Cabrio 25
Smart ForTwo Cabrio 24
Smart ForTwo Cabrio 24
Smart ForTwo Cabrio 23
Smart ForTwo Cabrio 23
Smart ForTwo Cabrio 22
Smart ForTwo Cabrio 22
Smart ForTwo Cabrio 21
Smart ForTwo Cabrio 21
Smart ForTwo Cabrio 20
Smart ForTwo Cabrio 20
Smart ForTwo Cabrio 2
Smart ForTwo Cabrio 2

 

Dane Techniczne:

Silnik: R3
Pojemność: 898 cm3
Moc: 90 KM/5500 obr./min.
Moment: 135 Nm/2500 obr./min.
Skrzynia biegów: Automatyczna, sześciobiegowa
0-100 km/h: 11,7 s
Prędkość max. 155 km/h
Cena ok. 95 000 PLN

Tagi: cabriofortwokabrioletsmartsmart fortwosmart fortwo cabrio
Poprzedni post

Zakup używanego samochodu z LPG – na co uważać?

Następny post

10 pytań do… Strefa Kulturalnej Jazdy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Toyota Highlander 34

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Autor Konrad Stopa
24/03/2023
1

Azjatyckie samochody mają branie zarówno w USA, jak i w Europie. Toyota Highlander jako duży, 7-osobowy SUV walczy na obu...

Następny post
strefa kulturalnej jazdy e1471506210695

10 pytań do... Strefa Kulturalnej Jazdy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET