• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Yeti Monte Carlo 1.8 TSI

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
05/11/2015
w Nowe
1
Skoda Yeti Monte Carlo 20

Skoda Yeti Monte Carlo 20

253
SHARES
2.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Skoda nieraz zaskoczyła już swoich klientów edycjami specjalnymi by zwiększyć sprzedaż danego modelu. To samo aktualnie spotkało Yeti i tak do dyspozycji dostaliśmy „sportową” odmianę Monte Carlo.

Warto przeczytać

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Suzuki Swift Sport – wady i zalety

Land Rover Experience – offroad w luksusie

 

Czy połączenie SUV-a ze sportem jest w ogóle potrzebne? Zapewne nie, ale dzięki temu Yeti z szarej myszki stało się ciekawym i atrakcyjnym samochodem. To oznacza, że w odmianie Monte Carlo ta Skoda wygląda dużo lepiej niż standardowy model. Co ważne, różnica w cenie jest prawie niezauważalna (kilka tysięcy złotych). Należy pamiętać jednak, że chodzi tu tylko o design, ponieważ ta wersja nie zmienia zbytnio aspektów technicznych.

Jedyne, na co możemy liczyć oprócz akcentów wizualnych to obniżone i lekko usztywnione zawieszenie, które w teorii nie pasuje do SUV-a, lecz w praktyce w ogóle nie przeszkadza w prowadzeniu. Wręcz przeciwnie, bo Yeti MC prowadzi się bardzo lekko, a mimo zmian, miękkie zawieszenie idealnie wpasowuje się na polskie ulice. Auto pokochają kobiety, ponieważ układ kierowniczy posiada mocne wspomaganie, a pedał sprzęgła chodzi bardzo przyjemnie.

 

Skoda Yeti Monte Carlo (5)

 

Wróćmy jednak do karoserii auta, bo nie ma się co oszukiwać – człowiek kupuje często oczami. I tutaj wersji Monte Carlo nie da się pomylić z żadną inną wersją, ponieważ kontrastowe połączenie czerwonego lakieru z czarnymi wstawkami i dodatkami bije z daleka. Poza tym jest jednostajne w każdym modelu tego czeskiego producenta. Czerń można zauważyć na dachu, lusterkach, grillu, relingach, a nawet tylnych szybach auta. Ponadto wyróżnikiem są 17-calowee felgi oraz biksenonowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej LED, w których to również umieszczono czarne plastiki. W nadwoziu pojawiły się również emblematy Monte Carlo, a reszta to kwadratowa bryła Yeti. Uwierzcie jednak, że MC zmienia Yeti nie do poznania i za to Skodzie należą się brawa!

Unikatowość wersji Monte Carlo można poczuć również wewnątrz Yeti. Tutaj mogłem usiąść na wygodnych (podgrzewanych) fotelach pokrytych zarezerwowaną dla tej wersji tapicerką o specjalnym wzorze lub złapać za skórzaną, uciętą u dołu kierownicą z przeszyciem czerwonej nici. To oczywiście niewiele, ale mocno wyróżnia wnętrze Yeti i czyni go czymś więcej niż tylko dobrze wykonanym i ergonomicznym kokpicie.

Reszta to jednak dobrze znany projekt z innych modeli marki, który urozmaicał jeszcze plastik w fakturze karbonu. Poza tym morze szarego plastiku oraz duży wyświetlacz intuicyjnej nawigacji Amundsen z radiem (ładne logo stacji), łącznością Bluetooth itp. Oczywiście wszystkie klawisze zostały logicznie rozłożone, a żaden materiał nie skrzypiał po kilkunastu tysiącach przejechanych kilometrów.

 

Skoda Yeti Monte Carlo (9)

 

To co nie znajdziecie w innych modelach Skody to przycisk offroad, który pozwoli Wam zjechać bezpiecznie ze wzniesienia i podratuje elektrycznym sterowaniem napędu AWD w kryzysowych sytuacjach. Nie należy jednak zapominać, że to nadal tylko SUV i spory prześwit z wysokim nadwoziem mogą nie wystarczyć nawet na większe błoto.

Wnętrze Yeti ma jednak też sporo zalet. To, co cechuje tego producenta to przestrzeń i nie inaczej jest w tym przypadku. Yeti zapewnia ogrom miejsca zarówno w przednim rzędzie siedzeń, jak i na tylnej kanapie. Dotyczy to nawet trójki pasażerów z tyłu, ponieważ auto jest dość szerokie (prawie 1,8 metra). Uzupełnieniem użyteczności Yeti jest 416-litrowy bagażnik o foremnym kształcie i łatwym dostępie (ogromna i pionowa klapa), który poprzez złożenie siedzeń można powiększyć do 1760 litrów. To procentuje możliwością spokojnego przewożenia mebli lub sprzętów AGD/RTV.

By to wszystko w miarę dynamicznie poruszało się po polskich drogach dba turbodoładowany silnik benzynowy 1.8 TSI o mocy 160 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 250 NM. Mimo napędu 4×4 Yeti waży jedynie 1,5 tony, więc powyższy silnik nieźle radzi sobie z autem, które w ogóle nie jest ospałe. Do prędkości miejskich samochód rozpędza się swobodnie i gwarantuje dość dobre osiągi jak na tak dużą bryłę nadwozia. Konkretnie to 200 km/h maksymalnej prędkości i 8,4 sekundy do pierwszej setki.

Jednostkę napędową oraz system elektronicznego AWD sprzężono z manualną, sześciobiegową skrzynią. Jej skoki są wyczuwalne lecz delikatne, a sam drążek pasuje do kobiecej specyfikacji auta i nie stawia prawie żadnego oporu. Skoda sprytnie chyba zauważyła, że płeć piękna często wybiera podwyższone, duże SUVy, w których najwyraźniej czuje się bezpieczniej niż w pozostałych segmentach.

Wraz z kamerą cofania, systemem automatycznego parkowania manewrowanie takim, z pozoru, dużym Yeti jest banalnie proste. Dzięki zdobyczom techniki nawet ciasne gąszcze miasta nie mogą zbytnio przeszkodzić w swobodnym parkowaniu lub pokonywaniu krawężników. W połączeniu z atrakcyjnym wyglądem wersji Monte Carlo jest to naprawdę zachęcający mix.

 

Skoda Yeti Monte Carlo (21)

 

Jeśli chodzi o koszty, Yeti Monte Carlo, jak wspominałem na początku, nie są one tak bardzo kluczowe. Wersja MC z wyposażeniem jak powyżej oraz dodatkami typu: panoramiczny dach dobiła do kwoty 123 000 zł. Jednakże równie dobrze doposażone, ale uboższe wizualnie Yeti będzie tańsze jedynie o 3-5 tysięcy złotych. Wracając jednak do kosztów eksploatacyjnych, Yeti z najmocniejszym silnikiem benzynowym średnio spala około 9 litrów na 100 km. W mieście wartość ta rośnie do 11 litrów, a w trasie spada do 7 litrów. Jak na tak spory silnik i niezbyt aerodynamiczną bryłę auta wyniki te są jak najbardziej akceptowalne.

I tak oto za niewiele większe pieniądze można mieć ciekawego SUV-a od Skody, któremu pasuje takie lekkie nawiązanie do sportu. Może na pierwszy rzut oka jest ono trochę groteskowe, lecz przy dłuższym poznaniu i użytkowaniu procentuje tylko pozytywnie. I za taki, trochę zaskakujący dla mnie efekt Skoda może sobie sama bić brawo.

 

Konrad Stopa

Fot: Jakub Głąb

 

Wygląd: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.2 out of 10 stars (72/100)

 

Skoda Yeti Monte Carlo 2
Skoda Yeti Monte Carlo 2
Skoda Yeti Monte Carlo 20
Skoda Yeti Monte Carlo 20
Skoda Yeti Monte Carlo 3
Skoda Yeti Monte Carlo 3
Skoda Yeti Monte Carlo 4
Skoda Yeti Monte Carlo 4
Skoda Yeti Monte Carlo 5
Skoda Yeti Monte Carlo 5
Skoda Yeti Monte Carlo 6
Skoda Yeti Monte Carlo 6
Skoda Yeti Monte Carlo 7
Skoda Yeti Monte Carlo 7
Skoda Yeti Monte Carlo 21
Skoda Yeti Monte Carlo 21
Skoda Yeti Monte Carlo 9
Skoda Yeti Monte Carlo 9
Skoda Yeti Monte Carlo 13
Skoda Yeti Monte Carlo 13
Skoda Yeti Monte Carlo 14
Skoda Yeti Monte Carlo 14
Skoda Yeti Monte Carlo 221
Skoda Yeti Monte Carlo 221
Skoda Yeti Monte Carlo 8
Skoda Yeti Monte Carlo 8
Skoda Yeti Monte Carlo 10
Skoda Yeti Monte Carlo 10
Skoda Yeti Monte Carlo 15
Skoda Yeti Monte Carlo 15
Skoda Yeti Monte Carlo 16
Skoda Yeti Monte Carlo 16
Skoda Yeti Monte Carlo 17
Skoda Yeti Monte Carlo 17
Skoda Yeti Monte Carlo 18
Skoda Yeti Monte Carlo 18
Skoda Yeti Monte Carlo 19
Skoda Yeti Monte Carlo 19

 

 

Dane techniczne
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10 m
Pojemność baku 55 l
Długość 4222 mm
Szerokość 1793 mm
Wysokość 1545 mm
Rozstaw osi 2578 mm
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-4500 obr/min
Manualna skrzynia biegów 6 przełożeń
Napęd 4×4
0-100 km/h 8,4 s
V-max 200 km/h

 

 

Tagi: carlocrossovermontemonte carlooffroadskodaskoda yetiskoda yeti monte carlosuvtest skodytest yetiyeti
Poprzedni post

[Wyniki] Konkurs Navitel Polska

Następny post

McLaren 675 LT po lekkim tuningu

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 34

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Autor Redakcja Motopodprad
03/08/2022
1

Nadwozie w stylu SUV Coupe połączone z hybrydowym napędem typy plug-in jeszcze kilka lat temu byłoby czymś zaskakująco niedorzecznym. Teraz,...

Suzuki Swift Sport 46

Suzuki Swift Sport – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
01/08/2022
0

Suzuki Swift Sport to swego czasu był bardzo ciekawy wóz z serii „mały, a wariat”. Aktualnie z miękką hybrydą na...

Land Rover Experience 21

Land Rover Experience – offroad w luksusie

Autor Konrad Stopa
29/07/2022
0

Nie da się ukryć, że Land Rovery od lat kojarzą się z jazdą terenową i z tego się brytyjska marka...

KIA EV6 03

Test: KIA EV6 Plus RWD – zapomnisz o ładowaniu

Autor Redakcja Motopodprad
27/07/2022
0

Zasięg to najczęściej pojawiający się problem w przypadku samochodów elektrycznych. Kia znalazła na to sposób. Zobacz jaki! Koreańczycy mocno i...

Następny post
528485

McLaren 675 LT po lekkim tuningu

Komentarze 1

  1. 007 says:
    7 lat ago

    miałem to szczęście, że wygrałem tygodniowe użyczenie Skody i testowałem dokładnie ten egzemplarz Yetki :) autko rewelacja

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.