• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Superb 2.0 TDI 4×4 DSG Laurin & Klement – pełna dostojność

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
27/12/2015
w Nowe
0
Skoda Superb LK 9

Skoda Superb LK 9

154
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Skoda swoją flagową limuzynę ceni bardzo wysoko i naprawdę bardzo mocno postarała się by trzecia generacja Superba nie odbiegała od mocnej konkurencji. Nic dziwnego, flotowcy już dawno zrozumieli, że prezes w aucie bez znaczka z Niemiec lub Azji nie traci zbytnio na fasonie, a firma może trochę zaoszczędzić. Czy tak samo powinien myśleć szary Kowalski?

Warto przeczytać

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

 

ADVERTISEMENT

Porównując z poprzednią generacją, nowy Superb wizualnie prezentuje ogromny progres. Przynajmniej moim skromnym zdaniem nadwozie tej Skody jest mega atrakcyjne. Ostre linie pojawiają się na prawie każdym elemencie samochodu. Warto zwrócić uwagę na niejednolitą maskę, która kończy się aż na zderzakach tworząc wspomniane krzywizny. Taki zabieg trochę jak z muscle carów.

Polakierowane na biało z czarnym oknem dachowym auto oprócz dynamizmu cechuje też elegancja. Skoda postawiła nasz testowy egzemplarz na sporych, 18-calowych felgach – uwaga w kolorze antracytowym. Przód samochodu oprócz znanego ze wszystkich modeli grilla, uzupełniają biksenonowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej w technologii LED. Co ciekawe są one adaptacyjne, więc ich słup światła dociera naprawdę we wszystkie niewidoczne zakamarki. Posiadają one również opcję automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych.

 

Skoda Superb L&K (27)

 

Wracając jeszcze do designerów Skody, zgrabnie ukryli oni wymiary tego długiego sedana (4861x1864x1468 mm). Wygląda on dużo lżej niż poprzednik (waga 1620 kg). Tył auta nie jest już tak widowiskowy jak reszta, ale automatycznie otwiera klapa bagażnika wynagradza tu pewne braki. Podsumowując z zewnątrz Superb na pewno nie rozczarowuje.

Wewnątrz jednak panuje z goła inny klimat. Oczywiście pojawiają się materiały dobrej jakości, które wytrzymają wiele tysięcy kilometrów, aczkolwiek ich wygląd jest trochę nudny. Mimo iż do dyspozycji miałem wersję top Laurin&Klement, to w aucie jest statecznie (kilka emblematów wewnątrz i na karoserii). Nie brakuje opcji wyposażenia typu dotykowy ekran z nawigacją, łącznością Bluetooth, MirrorLinkiem i innymi standardowymi bajerami, jak elektrycznie regulowane i podgrzewane lub wentylowane fotele (również z tyłu) oraz automatyczna klimatyzacji trzech stref. Obsługa wszystkiego jest prosta, a ergonomiczne rozmieszczenie przycisków pozwala szybko odnaleźć się w wnętrzu tego auta, ale nie jest tu tak elegancko jak w Passacie. Kawałek plastiku w fortepianowej czerni oraz skórzana tapicerka to trochę za mało!

Pan prezes średniego przedsiębiorstwa może jednak na tylnej kanapie siedzieć spokojnie. Będzie miał do dyspozycji sporo miejsca na nogi oraz głowę. Nawet gdyby był większych rozmiarów i lubił siłownię to rozstaw osi na poziomie 2841 mm spełni jego oczekiwania. Jazdę uprzyjemni mu doskonały system audio Cantona (12 głośników i subwoofer o mocy 610 W), który w połączeniu z dobrze wyciszonym wnętrzem auta oraz dyskiem twardym Jukebox pozwoli cieszyć się z naprawdę wielu ulubionych kawałków. W tunelu środkowym oprócz wejścia 12 V pojawiło się też zwykłe gniazdko. Niestety lepiej, żeby prezes nie pracował w firmie graficznej, bo we wnętrzu Superba zanudzi się na śmierć… jedynym wyróżnikiem jest oświetlenie LED, które może być jednym z 3 kolorów (niebieski, zielony lub beżowy).

 

Skoda Superb L&K (16)

 

Przestrzeń znaną ze Skody widać w Superbie na pierwszy rzut oka. Wystarczy choćby otworzyć bagażnik, który liczy aż 625 litrów. Skrywa on też sporo rozwiązań Simply Clever, jak siatki, pokrowiec na narty, haczyki czy wyjmowana latarka. Z drzwi Superba wyjąć można też 2 parasolki – to o jedną więcej niż w poprzedniej generacji! Niestety zabrały one trochę miejsca w drzwiach i zamykając drzwi nie za bardzo jest za co złapać. To jedyny minus ergonomiczny jaki zauważyłem podczas całego testu.

Emocji próżno szukać też w jeździe Superbem. Mimo, że pod maską znajduje się 190-konny turbodiesel o pojemności 2 litrów i legendarnym oznaczeniu TDI. Teoretycznie dane techniczne obiecują 400 NM maksymalnego momentu obrotowego oraz sprint do setki w 7,6 sekundy, a „zamknięcie” licznika przy 229 km/h to autem jeździ się dostojnie. Owszem , Superbowi nie brakuje mocy i dynamiki, lecz jego ustawienia po prostu nie nastrajają do szybkiej jazdy.

Nie zmieniają też tego nawet tryby pracy, których jest 4 (Comfort, Normal, Sport i Indyvidual). Auto zestrojono dosyć miękko i jego głównym zadaniem jest pokonywanie kolejnych kilometrów w jak najbardziej komfortowy sposób. Czuć to od razu po rozpoczęciu podróży i dociśnięciu gazu, czy samym układzie kierowniczym. Tak jak mówiłem, epitet „dostojny” jest idealnym określeniem jazdy tym samochodem. Nie oznacza to jednak, że prowadzenie Superba męczy lub jest bardzo nudne – co to, to nie!

 

Skoda Superb L&K (6)

 

W dystyngowanym prowadzeniu pomaga świetne DSG z 6 przełożeniami (i ewentualnym trybem S lub M z manetkami przy kierownicy). Za pomocą tej szybkiej skrzyni możemy oddać się spokojnej jeździe, w której pomoże również aktywny tempomat. Na wszystkie niespodzianki atmosferyczne przygotowany jest dołączany elektrycznie napęd 4×4 ze sprzęgłem Haldex. Przy takiej aurze jak za oknem (deszczowe przymrozki) rozwiązanie idealne! Posiadanie takiego napędu na pewno uspokaja również podczas planowania najbliższego wyjazdu na narty lub na szalonego Sylwestra.

Automat oraz napęd na wszystkie łapy wpływa jednak na spalanie samochodu. Według mnie 10 litrów ON w mieście to akceptowalna liczba. Oczywiście jest to wartość adekwatna do wielkomiejskich korków i spóźnień na porządku dziennym. W trasie spokojnie na ekranie komputera pokładowego między zegarami można zobaczyć nawet 6 litrów. Dzięki temu i bakowi o pojemności 66 litrów zasięg auta zatankowanego pod korek to ponad 1000 kilometrów. Minimalna wartość spalania jaką podaje czeski producent to 4 litry… – chyba muszę poćwiczyć ecodriving.

 

 

Cenowo Superba rozpoczyna kwota 79 500 zł za najmniejszy silnik benzynowy 1.4 TSI. W konfiguracji z dwulitrowym dieslem to wydatek 102 500 zł. Nasz testowy egzemplarz to koszt 178 700 zł, gdzie samo wyposażenie dodatkowe podniosło rachunek o ponad 20 tys. zł. Fakt jednak, że do auta mało co mógłbym jeszcze dołożyć. To dużo, ale w porównaniu choćby do VW, chyba starczyłoby jeszcze na firmowe Citigo lub Fabię.

To powoduje, że Superb trafi na pewno do wielu firm, ale także prywatnych domów. Ja większość testu spędziłem jednak na fotelu kierowcy, więc mam mieszane uczucia odnośnie jego kupna. Dla wszystkich pasażerów jednak Superba bardzo polecam. Rodzina z tej limuzyny Skody na pewno będzie zadowolona – w końcu kierowca to tylko jedna osoba, a żyjemy w demokracji!

 

Konrad Stopa

Fot: Jakub Głąb

 

Wygląd: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.8 out of 10 stars (78/100)

 

Skoda Superb LK 5
Skoda Superb LK 5
Skoda Superb LK 8
Skoda Superb LK 8
Skoda Superb LK 9
Skoda Superb LK 9
Skoda Superb LK 1
Skoda Superb LK 1
Skoda Superb LK 2
Skoda Superb LK 2
Skoda Superb LK 4
Skoda Superb LK 4
Skoda Superb LK 6
Skoda Superb LK 6
Skoda Superb LK 26
Skoda Superb LK 26
Skoda Superb LK 27
Skoda Superb LK 27
Skoda Superb LK 3
Skoda Superb LK 3
Skoda Superb LK 7
Skoda Superb LK 7
Skoda Superb LK 16
Skoda Superb LK 16
Skoda Superb LK 17
Skoda Superb LK 17
Skoda Superb LK 10
Skoda Superb LK 10
Skoda Superb LK 22
Skoda Superb LK 22
Skoda Superb LK 231
Skoda Superb LK 231
Skoda Superb LK 25
Skoda Superb LK 25
Skoda Superb LK 24
Skoda Superb LK 24
Skoda Superb LK 11
Skoda Superb LK 11
Skoda Superb LK 19
Skoda Superb LK 19
Skoda Superb LK 12
Skoda Superb LK 12
Skoda Superb LK 13
Skoda Superb LK 13
Skoda Superb LK 20
Skoda Superb LK 20
Skoda Superb LK 14
Skoda Superb LK 14
Skoda Superb LK 21
Skoda Superb LK 21
Skoda Superb LK 15
Skoda Superb LK 15
Skoda Superb LK 18
Skoda Superb LK 18

 

Dane techniczne

Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 190 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-3250 obr/min
Automatyczna skrzynia biegów DSG, 6-stopniowa
Prędkość maksymalna 229 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h) 7,6 s
Masa auta 1620 kg
Cena 178 700 zł

 

Tagi: 4x4dsgklementlaurinlaurint&klementskodaSkoda Superbskoda superb 4x4superbtditest skodytest superba
Poprzedni post

Test: BMW 430d xDrive Gran Coupe Individual – coupe czy limuzyna?

Następny post

Rolls-Royce dla króla

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Volvo XC60 01

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Autor Redakcja Motopodprad
02/10/2023
0

Nie tak dawno temu Szwedzi ogłosili koniec jednostek wysokoprężnych w swoich modelach. To przykra informacja biorąc pod uwagę fakt, że...

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

Następny post
4169

Rolls-Royce dla króla

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET