• Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Scala Monte Carlo – rozsądek na czterech kołach

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
27/10/2023
w Nowe samochody
2
skoda scala 03

skoda scala 03

346
SHARES
3.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Ceny nowych samochodów potrafią zakrawać o absurd. Są jednak jeszcze takie modele, których cenniki nie odleciały w kosmos. Jednym z nich z pewnością jest Skoda Scala.

Scala jest nam dobrze znanym modelem. Choć nie tak dawno temu ogłoszono jej lifting, to my zajmiemy się jeszcze wersją sprzed zapowiadanych zmian. Czy warto jeszcze interesować się tym modelem?

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Omoda 9 vs. Volvo XC60

Test: Volkswagen Tiguan 265 KM – szybki czterobut

Test: Skoda Superb phev – doścignąć poprzedniczkę

skoda scala 02
skoda scala 02

Odmiana Monte Carlo dodaje trochę charakteru

Testowana przez nas Scala występuje w specjalnej i w zasadzie topowej wersji jaką jest Monte Carlo. Dostała ona kilka indywidualnych wyróżników na zewnątrz w postaci emblematów i paru innych detali pokrytych błyszcząca czernią. Są tu też specjalne wzory felg czy dodatkowe oznaczenia modelu na błotnikach. Niby nic wielkiego, ale pozwala w jakiś tam sposób wyróżnić się z gąszczu miliona innych Skód na ulicy.

Pomimo kilku lat na karku ogólna bryła samochodu starzeje się dosyć dobrze. Nie ma w niej nic porywającego, ale ciężko też powiedzieć o niej, żeby była brzydka. Jest po prostu poprawnie, tak żeby przypodobać się jak największej ilości klientów.

skoda scala 09
skoda scala 09

Wnętrze jest typowe dla Skody

Wnętrze również nie szokuje swym designem. Linie są proste bez zbędnych udziwnień. Widać, że celem była forma, dzięki czemu dostajemy praktyczną i uporządkowaną konsolę. Wersja Monte Carlo charakteryzuje się ciekawymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami o nieco mocniej rozbudowanych oparciach bocznych. Pomimo wyższych boczków ich eksploatacja na co dzień nie sprawia większych problemów, wsiada się do nich wygodnie i bez zbędnej gimnastyki. Są tu też czerwone akcenty i emblematy przypominające nam o tym w jakiej wersji siedzimy.

Na szczycie deski rozdzielczej znajdziemy mniejszy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali (opcjonalnie może mieć on 9 cali). Niewątpliwym plusem są tutaj fizyczne pokrętła – jednym sterujemy głośnością, a drugie może pomóc w obsłudze systemu. Całość działa sprawnie, choć próżno szukać tu fikuśnych grafik czy animacji. Jest tutaj także osobny panel do sterowania klimatyzacją, jednak jego funkcjonalność jest dosyć uboga. Jeśli chcecie zmienić chociażby siłę dmuchania to trzeba to zrobić z poziomu ekranu dotykowego. Przyznaję, że jestem fanem analogowych zegarów, a te w Scali Monte Carlo dostały nieco inny wygląd niż w innych wersjach. Za nic w świecie nie dopłacałbym 2 200 zł za wirtualny kokpit.

Materiały użyte do wykończenia wnętrza są poprawne. Tam, gdzie ma być miękko jest miękko, cała reszta jest zwyczajnie twarda. Narzekać nie można na jakość montażu – ta jest jak w VAG-ach sprzed kilku lat, czyli solidna. Klasycznie już dla czeskiej marki przestronność kabiny jest zaskakująca. Miejsca jest znacznie więcej niż można byłoby się spodziewać. Bagażnik ma 467 litrów. Jego kształty są regularne, a podwójna podłoga jest opcją za 650 zł. Wydaje mi się, że jest ona warta dopłacenia.

skoda scala 12
skoda scala 12

Solidny układ napędowy

Lista jednostek, które mogą pracować pod maską Scali jest dosyć ograniczona. Możemy wybrać pomiędzy dwoma silnikami spalinowymi – 1.0 TSI oraz 1.5 TSI. Nam do testu przypadła ta większa i mocniejsza, czterocylindrowa jednostka napędowa generująca 150 KM i 250 Nm momentu obrotowego. Wszystko to zostało spięte z manualną, 6–biegową skrzynią biegów.

Silnik ten jest odpowiednią jednostką do tego samochodu. Sprawdza się nie tylko w mieście, ale także i na trasie. Mocy nie brakuje w praktycznie każdych warunkach. Wrażenia na Scali nie robią także dodatkowe kilogramy w postaci pasażerów i ich bagażu – Skoda znosi to bardzo dzielnie. Manualna przekładnia nie sprawia większych problemów podczas codziennej eksploatacji. Jest całkiem precyzyjna, jednak drogi prowadzenia lewarka są długie. Mimo to nie ma problemu z trafieniem w konkretne przełożenie.

skoda scala 22
skoda scala 22

Zawieszenie jest sprężyste i całkiem sprawnie radzi sobie z wybieraniem wszelkiego rodzaju nierówności. Na pokładzie Scali nie znajdziemy adaptacyjnego zawieszenia, co według mnie jest tylko plusem. To co dostajemy jest wystarczająco sztywne by utrzymać nadwozie w ryzach podczas pokonywania zakrętów czy też szybszej jazdy po autostradzie i odpowiednio komfortowe by zapewnić przyjemność użytkowania w mieście. Układ kierowniczy jest typowy dla aut z grupy Volkswagena. Delikatnie sztuczny i martwy, jednak daje nam wystarczająco dużo poczucia i informacji zwrotnych ze strony przedniej osi.

Silnik 1.5 TSI mogę pochwalić nie tylko za kulturę pracy, ale także za naprawdę umiarkowane zużycie paliwa. W mieście Scala potrzebowała około 7-8 litrów. Jazda autostradami oznacza zużycie paliwa na podobnym poziomie, a zredukowanie prędkości do 120 km/h pozwala obniżyć spalanie do poziomu 6 litrów.

skoda scala 15
skoda scala 15

Cennik Scali jest bardzo atrakcyjny

Zacznijmy od podstawy, czyli wersji Active wraz z 95 – konną jednostką 1.0 TSI, za którą trzeba zapłacić 80 800 zł. Silnik 1.5 TSI dostępny jest od drugiego poziomu wyposażenia Ambition i wymaga wyłożenia 97 800 zł. Za dodatkowe 4 500 zł można dorzucić tu jeszcze automatyczną, 7 – biegową przekładnię DSG.

Odmiana Monte Carlo wraz z mocniejszą jednostką 1.5 TSI jest warta w podstawie 111 750 zł. Testowany egzemplarz ma naprawdę skromną listę dodatków, bo dołożono tu w zasadzie czerwony lakier Velvet za 4 500 zł, system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu za 900 zł, system SmartLink do bezprzewodowej obsługi Apple CarPlay i w zasadzie to wszystko. Cała reszta to standard w tej wersji wyposażenia, co sprawia, że ostateczna cena testowanego egzemplarza zamyka się kwotą na poziomie 117 400 zł.

skoda scala 06
skoda scala 06

Biorąc pod uwagę, ile za te pieniądze dostajemy samochodu i jak praktycznym środkiem transportu jest Scala, to uważam, że jest to bardzo dobra cena. Osobiście dorzuciłbym tu jeszcze kamerę cofania za 1 600 zł, tempomat za 800 zł i pakiet wygodnej podróży zawierający w sobie podwójną podłogę bagażnika, podłokietnik z tyłu i dodatkową siatkę do odgrodzenia przestrzeni bagażowej za 1 450 zł. Niemniej jednak, pomimo kilku lat na karku Scala to wciąż ciekawa i warta rozważenia opcja dla osób szukających poprawnego samochodu.

Jakub Głąb

Zdjęcia Skoda Scala Monte Carlo:

skoda scala 02
skoda scala 02
skoda scala 03
skoda scala 03
skoda scala 05
skoda scala 05
skoda scala 06
skoda scala 06
skoda scala 07
skoda scala 07
skoda scala 09
skoda scala 09
skoda scala 10
skoda 10
skoda scala 11
skoda scala 11
skoda scala 12
skoda scala 12
skoda scala 13
skoda scala 14
scala 14
skoda scala 15
scala 15
skoda scala 16
skoda scala 16
skoda scala 18
soda scala 18
skoda scala 17
skoda scala 17
skoda scala 19
skoda scal 19
skoda scala 20
skoda 20
skoda scala 21
skoda scala 21
skoda scala 22
scala 22

Dane techniczne Skoda Scala Monte Carlo:

Silnik: R4, benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
Pojemność: 1498 cm3
Moc: 150KM
Moment obrotowy: 250 Nm
0 – 100 km/h: 8.1 s
Prędkość maksymalna: 221 km/h
Cena: 80 800 zł (podstawa), 117 400 zł (testowana)

Tagi: monte carloscalaskodaskoda scala
Poprzedni post

Poznajcie nowe Renault Kardian

Następny post

Honda Prelude powróci

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

omoda 9 vs volvo xc60

Trudne Wybory: Omoda 9 vs. Volvo XC60

Autor Paweł Kaczor
13/11/2025
0

Omoda weszła na nasz rynek z impetem. Wparowała niczym kuna w rabarbar. Omoda 5 łączy niską cenę z… niską ceną,...

Test: Volkswagen Tiguan 265 KM

Test: Volkswagen Tiguan 265 KM – szybki czterobut

Autor Konrad Stopa
12/11/2025
0

Volkswagen Tiguan to sprawdzony gracz w segmencie SUV-ów. Jest z nami od dłuższego czasu, a najnowsza generacja dostępna jest w...

Skoda Superb

Test: Skoda Superb phev – doścignąć poprzedniczkę

Autor Damian Kaletka
10/11/2025
0

Osobiście sięgnąłbym po inny układ napędowy.

Volkswagen Golf R Variant (20)

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Autor Kacper Mazur
07/11/2025
0

Jaki Golf jest, każdy widzi i każdy wie. Przez lata stał się synonimem normalności, solidności i takiej codziennej, samochodowej poprawności....

Następny post
Prelude

Honda Prelude powróci

Komentarze 2

  1. Pingback: Nowy samochód, a nie ma tylnej szyby | Moto Pod Prąd
  2. Pingback: Ile obecnie kosztuje Skoda Scala? | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy samochodów
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy samochodów
    • Nowe samochody
    • Elektryczne samochody
    • Używane samochody
    • Użytkowe samochody
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.