• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Roomster Noire 1.2 TSI

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
10/09/2014
w Nowe
0
hdr 1409920709607

hdr 1409920709607

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Skoda Roomster przed moim testem była dla mnie samochodem widmo. Oczywiście wiedziałem co to za model, ale nie widywałem tego auta na ulicach i sądziłem, że nie ma na nie chętnych w Polsce. Jakie zdziwienie mnie dopadło, gdy już podczas krótkiej przejażdżki zza jej kierownicy zobaczyłem 6 innych egzemplarzy.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Nie wiem, czy byłem takim ignorantem, czy Roomster tak wtapia się w tłum? Przecież ten samochód nie ma pospolitej sylwetki, a zaburzone proporcje drzwi są chyba najbardziej charakterystycznym elementem „Czeszki”. Co ciekawe otwierają się one tradycyjnie, a nie przesuwnie jak u większości konkurencji.

Jak zakwalifikować Roomstera? Dość popularny, choć dzięki wspomnianym drzwiom awangardowy kształt, długość 4205 mm i szerokość 1684 mm wskazują na przedstawiciela klasy kombi-minivan. I tak jest w rzeczywistości. To dobra wiadomość dla właścicieli małych przedsiębiorstw lub wielodzietnych rodzin z czworonożnym przyjacielem. Praktyczność przede wszystkim! A poza tym?

 

hdr_1409920746707

 

Hmmm… trudno być fanem designu Skody. Do testu otrzymałem jednak wersję specjalną Noire, która wyróżnia się wyposażeniem znacznie poprawiającym wygląd auta. Czerwony lakier z kilkoma czarnymi elementami, jak: przydymione reflektory, dach oraz felgi wyglądają oryginalnie, ale lekko komicznie. Tak jakbyś chciał na siłę pochwalić się nową wiertarką…

Przejdźmy jednak do tego, co w tym aucie jest najważniejsze – przestrzeni. Jak sama nazwa wskazuje Roomster nie ma z tym żadnego problemu. Co ciekawe, wygodniej jest w tylnym rzędzie, ponieważ zamontowano tam 3 osobne i regulowane fotele. Uzupełnieniem nadmiaru miejsca jest bagażnik, który pomieści psa, wózek i jeszcze parę innych rzeczy. Pojemność do rolety to 450 litrów, a pamiętajmy, że Roomster jest wysoki (1607 mm) i ma sporo miejsca nad nią.

Reszta wnętrza jest typowa dla Skody. Ciemny, twardy plastik z ergonomicznym ułożeniem oraz zielonym podświetleniem. Nie raz już taki układ opisywałem, więc nie mamy tu niespodzianek. Jednakże uwzględniając zabieganego właściciela firmy, taki projekt będzie idealny. Prosty i do tego łatwo go wyczyścić. No może poza testowaną wersją Noire – tu czerwono-czarna tapicerka przeczy tej zasadzie.

 

hdr_1409919829259

 

Zgodnie z motoryzacyjną maksymą – czerwone auta są szybkie. A jak jest w tym przypadku? Roomster z silnikiem 1,2 TSI i mocy 105 KM nie jest sprinterem, ale daleko mu też do zawalidrogi. Pusty samochód żwawo radził sobie z miejskimi arteriami, a nawet poza miastem spokojnie wyprzedza TIRy. To bardzo udana jednostka, która w trasie może spalić nawet 5,5 litra na 100 km. Średnio jednak trzeba się liczyć z 7-8 litrami na 100 km.

Jako, że Skoda Roomster jest z natury autem użytkowym, przejażdżki pustym samochodem nie są komfortowe. Zawieszenie zestrojone jest twardo i nie lubi polskich nierówności. Na szczęście układ kierowniczy jest ustawiony poprawnie. Radzi sobie gładko i pewnie zarówno na autostradzie, jak i parkingach pod centrum handlowych.

Minusem Roomstera jest hałas! To zrozumiałe, że dużą kabinę pasażerską połączoną z bagażnikiem trudno dobrze wyciszyć, aczkolwiek powyżej 120 km/h odgłos opływającego karoserię powietrza i dźwięk silnika zaczynają irytować. Wracając jednak do przeznaczenia samochodu, każdy, kto decyduje się na takim samochód, musi się z tym liczyć i raczej nie będzie to determinowało decyzji potencjalnego właściciela.

 

hdr_1409907496288

 

Tak jak wspomniałem Noire to bogato wyposażona wersja. Oprócz dotykowego ekranu LCD z nawigacją mamy radio CD z mp3, a także łączność Bluetooth z telefonem. Nie oczekujmy jednak systemów a’la Android – czuć już upływający od premiery czas. Dodatki te niestety podnoszą cenę auta. Kupno naszej wersji wymaga wyłożenia na stół 66 tysięcy złotych. Pamiętajmy jednak, że to wersja TOP – baza to 38 000 zł.

Trudno podsumować Skodę Roomster jednoznacznie. Dla wielu rozsądnych będzie to auto idealne – tanie w zakupie oraz eksploatacji, a także pakowne, proste oraz w miarę nieawaryjne. Dodając do tego ugruntowaną pozycję producenta oraz bardziej użytkowy charakter rywali (Partner, Berlingo, Combo) Roomster nadal może brylować na ulicach.

 

 

Wygląd: 5 out of 10 stars (5 / 10)
Wnętrze: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Zawieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Komfort: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 6.5 out of 10 stars (65/100)

 

Konrad Stopa

 

hdr 1409920796772
hdr 1409920796772
hdr 1409920746707
hdr 1409920746707
hdr 1409920709607
hdr 1409920709607
hdr 1409920659380
hdr 1409920659380
hdr 1409920613036
hdr 1409920613036
hdr 1409919022002
hdr 1409919022002
hdr 1409907449677
hdr 1409907449677
hdr 1409907496288
hdr 1409907496288
hdr 1409910521072
hdr 1409910521072
hdr 1409919049136
hdr 1409919049136
hdr 1409919095727
hdr 1409919095727
hdr 1409919853823
hdr 1409919853823
hdr 1409919919681
hdr 1409919919681
hdr 1409920562959
hdr 1409920562959
hdr 1409919357883
hdr 1409919357883
hdr 1409919829259
hdr 1409919829259
hdr 1409920286455
hdr 1409920286455
hdr 1409920260169
hdr 1409920260169
hdr 1409920307356
hdr 1409920307356
hdr 1409920365659
hdr 1409920365659
hdr 1409920398320
hdr 1409920398320
hdr 1409920496426
hdr 1409920496426
hdr 1409920521991
hdr 1409920521991
hdr 1409919982608
hdr 1409919982608
hdr 1409907382300
hdr 1409907382300

 Podstawowe dane techniczne: 

Pojemność silnika: 1198 cm3
Moc maksymalna: 105KM przy 5000 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna, 5-biegowa
Pojemność bagażnika: 509 l
Zbiornik paliwa: 55 l
Wymiary: 4205/1684/1607 mm
Rozstaw osi: 2617 mm
Masa własna / ładowność: 1150/515 kg
Prędkość maksymalna: 184 km / h
Przyspieszenie: 10,9 s

Tagi: nówka sztukaroomsterroomster noireskodaskoda roomsterskoda roomster noiretesttest roomsteratest skodytsi
Poprzedni post

Jaki samochód wybrać, aby łatwiej znaleźć tanie OC?

Następny post

Hej, czy nie wiecie Mercedes-AMG GT jest już na świecie!

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Następny post
1150

Hej, czy nie wiecie Mercedes-AMG GT jest już na świecie!

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET