• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Rapid 1.6 TDI Elegance

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
08/01/2014
w Nowe
8
hdr 1387842921162

hdr 1387842921162

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Skoda Rapid to świeża propozycja czeskiego producenta z Mlavy dla osób, które uważają, że Fabia jest za mała, a Octavia za duża (i przy okazji za droga). Czy w takim razie jest to auto na siłę? Niekoniecznie! Nazwałbym to raczej nowoczesną propozycją dla zwykłego Kowalskiego.

Warto przeczytać

Test: Alfa Romeo Tonale – wyczekiwana przez wielu

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Rapid był pierwszym modelem Skody zapowiadającym odświeżenie gamy. Tak jak wspomniałem, gabarytowo model ten nie jest niedużo mniejszy niż Octavia (4,6 m długości). Do wyboru obecnie mamy dwa typy nadwozia: powiększony hatchback – Spaceback i Liftback. My zajęliśmy się tym drugim.

Gdybym osobiście miał ocenić wygląd tego auta, to stwierdzam że jest bardzo dobrze. Nowy grill z odświeżonym, ale historycznym logiem, który pojawia się w Rapidzie, zadomowił się już w całej rodzinie Skody. Ostre linie nadwozia nadają samochodowi agresywności, a karoseria typu liftback wygląda proporcjonalnie i elegancko – nie jak doczepiany kufer do wersji hatchback, jak to było w Fabii Sedan. Wraz z 17-calowymi felgami oraz błękitnym kolorem Rapid wygląda efektownie. Co ciekawe testowana przez nas wcześniej Fabia w tym samym kolorze wyglądała troszkę gorzej. Dodatkowym atutem tego lakieru jest fakt, że nie brudzi się on strasznie szybko.

hdr_1387842824739

Niestety nie można tego samego powiedzieć o wnętrzu. Nasz testowy egzemplarz posiadał jasną, welurową tapicerkę, która po 15 tys. kilometrów wyglądała jak dywan w jadalni. Estetyczny kontrast jasnej tapicerki i ciemnych plastików w zamyśle jest nawet dobry. Dzięki temu wnętrze nie jest ponure, ale coś za coś. Deska rozdzielcza oraz konsola centralna to dobrze nam znane kształty z innym modeli. Jest twarda i raczej nudna (srebrne wstawki w niektórych miejscach ożywiają kokpit), ale ergonomiczność i montaż elementów jest na światowym poziomie. Małym minusem jest kontrola elektrycznych szyb. Kierowca odpowiada tylko za przednie, a nie jak zazwyczaj za wszystkie cztery.

Plusem Rapida jest również ogrom miejsca. To, że kierowca i pasażer zmieszczą się bez problemu to normalne, ale Skoda dobrze poradziła sobie też z tyłu. Zarówno nogi, jak i głowa nawet wysokich pasażerów nie ucierpią podczas jazdy. Liftback kryje jeszcze jedną tajemnicę. Bagażnik Skody Rapid ma aż 550 litrów, które są foremne i łatwo dostępne. Dzięki pojęciu Simply Clever znajdziemy tam sporo siatek, zaczepów i przegródek, a także pełnowymiarowe koło zapasowe. Jeśli czekacie na wieści o skrobaczce do szyb, to owszem jest ukryta przy wlewie paliwa.

hdr_1387841832785

Idąc dalej tropem pozytywów należy wspomnieć o oszczędnościach. Skoda Rapid z silnikiem 1.6 TDI to istny długodystansowiec. Przy 55-litrowym baku zasięg auta to ponad 1000 kilometrów. Idealna sprawa dla dużo jeżdżących zwłaszcza, że średnie spalanie to 5-5,5 l/100 km i to przy normalnej jeździe. Specjalnie nie użyłem słowa „dynamicznej”, ponieważ 105 koni mechanicznych zapewnia przeciętne osiągi (10,4 s do setki i 190 km/h maksymalnej prędkości). Na turbosprężarkę trzeba długo czekać i 250 NM maksymalnego momentu obrotowego na nic się zdaje. Silniki benzynowe są bardziej żwawe i dają lepsze wrażenia z jazdy.

Co do prowadzenia, układ kierowniczy jest dobrze dopasowany. Jeździ się pewnie, lecz niezbyt komfortowo. Zawieszenie dużo lepiej sprawdza się na równym asfalcie i krętych drogach. Rapid na krakowskich, dziurawych ulicach zbytnio „skakał”. Na niekorzyść prowadzenia składa się również brak szóstego biegu w manualnej skrzyni biegów. Pointując, Skoda ma nad czym pracować.

Nasz testowy egzemplarz posiadał pakiet wyposażenia Elegance. Co prawda posiada ono system medialny z nawigacją (wyświetlacz wielkości 4-calowego smartphona to lekkie nieporozumienie), tempomat, Bluetooth, wejście USB, podgrzewane fotele i wiele asystentów bezpieczeństwa, ale… kosztuje trochę za dużo. Auto, którym jeździliśmy to wydatek 82600 zł. Jak na segment, który plasuje się niżej od Octavii, przyznacie, że to lekka przesada. Na szczęście bazowe wersje Rapida zaczynają się już od 43 tysięcy złotych. Co ciekawe nadwozie Spaceback i Liftback kosztują tyle samo, więc jest w czym wybierać.

Skoda poczyniła mądry krok uzupełniając lukę w gamie. Takiego auta brakowało, a dzięki świetnemu wyglądowi, dobrze skalkulowanej cenie i mnogiej ilości zindywidualizowania auta słupki sprzedaży powinny rosnąć, a wspomniany Kowalski na pewno nie będzie żałował zakupu.

Konrad Stopa

 

hdr 1387843325325
hdr 1387843325325
hdr 1387842921162
hdr 1387842921162
hdr 1387842824739
hdr 1387842824739
hdr 1387842633874
hdr 1387842633874
hdr 1387842780831
hdr 1387842780831
hdr 1387842580461
hdr 1387842580461
hdr 1387842475424
hdr 1387842475424
hdr 1387842176002
hdr 1387842176002
hdr 1387842307056
hdr 1387842307056
hdr 1387842357309
hdr 1387842357309
hdr 1387842414214
hdr 1387842414214
hdr 1387842535794
hdr 1387842535794
hdr 1387841980510
hdr 1387841980510
hdr 1387841776252
hdr 1387841776252
hdr 1387841832785
hdr 1387841832785
hdr 1387841854299
hdr 1387841854299
Tagi: 1.6 tdidieseleleganceKonrad Stopanówkanówka sztukarapidskodaskoda rapidtestturbodiesel
Poprzedni post

Mitsubishi Outlander z nartami gratis

Następny post

Dacia 1300 Concept – konkurent dla Porsche Panamery?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Alfa Romeo Tonale32

Test: Alfa Romeo Tonale – wyczekiwana przez wielu

Autor Paweł Oblizajek
31/03/2023
0

Tonale MHEV to kompaktowy SUV, który ma uzdrowić włoską markę. To model, na który czekała cała masa klientów. Czy na...

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

Następny post
concept dacia 1300 021

Dacia 1300 Concept - konkurent dla Porsche Panamery?

Komentarze 8

  1. sandi88 says:
    9 lat ago

    Super lakier tego auta i fotki !

    Odpowiedz
  2. kowalski says:
    9 lat ago

    Świetny samochód. Zdecydowanie bardziej wolałbym kupić to niż np. Octavię.

    Odpowiedz
  3. Szymon says:
    9 lat ago

    K… super fotki??? Przecież to jakaś żenada robiona komórką!!!

    Odpowiedz
    • Kalor says:
      9 lat ago

      Zazdrościmy komórki Szymon ;(

      Odpowiedz
  4. kipper says:
    9 lat ago

    pomijając twarde plastiki to ciekawe auto, mogłoby być też ciut tańsze ;)

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET