• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Octavia FL Scout 1.8 TSI – rodzinne kombi z terenowym charakterem

Arkadiusz Jurczewski Autor Arkadiusz Jurczewski
25/02/2018
w Nowe
0
skoda octavia scout 1

skoda octavia scout 1

139
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Obecna generacja Skody Octavii produkowana jest od 2012 roku, a po 4 latach przeszła zdaniem niektórych dość kontrowersyjny face lifting. Co się zmieniło i jak radzi sobie rodzinne kombi w „uterenowionej” wersji? Miałem okazję się o tym przekonać.

 

Warto przeczytać

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Główną zmianą stylistyczną w stosunku do wersji przed liftem jest podzielenie reflektorów na dwie części. Zabieg ten mogliśmy zaobserwować już w 2009 w Mercedesie klasy E (W212). Tam z kolei światła zostały połączone w roku 2011 przy okazji liftingu. Okazuje się jednak, że nie do końca jest to nawiązanie do świateł we wspomnianym wcześniej modelu, ponieważ Skoda „pociągnęła” temat i zarówno Karoq jak i Kodiaq mają dzielone w podobnym stylu reflektory.

 

 

W tytule dzisiejszego wpisu wspomniałem o tym, ze Octavia, którą otrzymałem do testów, to wersja Scout. Co to w praktyce oznacza? Dostajemy dodatkowe 3 centymetry prześwitu, plastikową zabudowę obrysu auta, trochę inne niż w standardowej wersji zderzaki ze srebrnymi wstawkami, lusterka imitujące aluminium oraz dodatkowy tryb dynamicznego zawieszenia o nazwie, której zapewne się nie spodziewacie; tryb „Offroad”. Egzemplarz testowy pomalowany został metalizowanym błękitem „Denim”, który komponuje się z dodatkami na nadwoziu nad wyraz dobrze.

No dobra, teoria teorią, ale co tak właściwie daje nam wybór wersji wyposażenia Scout podczas jazdy? Na ile możemy sobie pozwolić? Nie ma się co oszukiwać – nie jest to auto typowo terenowe, tylko w dalszym ciągu rodzinne kombi, które przez drobne modyfikacje zyskało trochę na użyteczności poza utwardzonym terenem. Nadal jednak trzeba uważać na miejsca, w które chcemy wjechać. Uruchomienie trybu jazdy „Offroad” zmienia charakterystykę skrzyni biegów, czułość systemów bezpieczeństwa oraz, co najważniejsze, uruchamia asystenta zjazdu. Co daje ten asystent? Na mocno pochylonym zjeździe wspomaga nas tak, aby samochód bezpiecznie opuścił wzniesienie. Nie jest to może „must have”, ale z pewnością się przyda – szczególnie mniej doświadczonym kierowcom.

 

 

Egzemplarz testowy wyposażony został w znany wszystkim silnik 1.8 TSI, który przy pomocy 6 stopniowej skrzyni automatycznej DSG przenosi moc 180 koni mechanicznych na 4 koła. Sama kultura jego pracy nie powala, tak samo jak spalanie. Według danych producenta auto powinno w mieście palić w okolicach 8,3 litra na 100 km i w trasie 5,9 litra / 100 km – moje wyniki były wyższe o średnio 2 litry, a jeździłem naprawdę spokojnie. Nie można jednak odmówić temu silnikowi elastyczności. Do setki przyśpiesza w niespełna 8 sekund, bez problemu się zbiera – nawet gdy podczas manualnego zmieniania biegów zostawimy skrzynię w pozycji trochę wyższej niż odpowiednia dla danej prędkości.

A jak prowadzi się Octavia Scout? To zależy. Auto wyposażone zostało w pięć trybów jazdy: Eko, Normal, Sport, Individual oraz Offroad. W pierwszych dwóch trybach auto jest dość miękkie. Dobrze radzi sobie z wybieraniem nierówności, których na naszych drogach pełno. Niestety mocno przekłada się to na brak stabilności auta w zakrętach. W połączeniu z nadwoziem kombi tak miękkie zawieszenie powoduje zbyt duże przechylenia auta w zakrętach. Całość zmienia się jednak w trybie sportowym, w którym zawieszenie oraz układ kierowniczy zostaje mocno utwardzone, zmieniając mocno charakterystykę prowadzenia samochodu. Osobiście jestem przyzwyczajony do sztywnych i twardych aut, dlatego większość testu pokonałem właśnie w tym trybie. Indywidualnego ustawienia przedstawiać nie będę, bo i nie ma po co. Ostatni z dostępnych trybów przywraca dość miękkie zawieszenie jednocześnie mocno zmieniając działanie skrzyni biegów oraz systemów elektronicznych, o czym wspomniałem w poprzednich akapitach.

 

 

Jazda omówiona, przejdźmy zatem do wnętrza.

Samo w sobie nie robi jakiegoś piorunującego wrażenia i jest raczej normalnym wnętrzem, które spotkamy w większości dzisiejszych samochodów. Jest trochę gorzej wykończone niż w autach z logiem Volkswagena na masce, gdzieniegdzie da się usłyszeć skrzypienie po naciśnięciu plastiku na łączeniach, ale ogólnie na tle konkurencji wypada dobrze.

Przyczepić nie można się za to do ergonomii i funkcjonalności. Pozostawienie dużej ilości przycisków fizycznych wyszło zdecydowanie na plus. Zupełnie nie rozumiem pogoni producentów za wrzucaniem wszystkiego co możliwe do dotykowego tabletu. Mając do dyspozycji fizyczne przyciski doskonale wiemy gdzie czego szukać i nie musimy odrywać wzroku od drogi w celu włączenia np. grzania foteli. Właśnie, skoro już jesteśmy przy fotelach to są dość wygodne. Co prawda przez dłuższą chwilę nie mogłem znaleźć idealnej pozycji za kierownicą, ale gdy już ją znalazłem to czułem się „jak w domu”. To ważne, ponieważ głównym targetem tego modelu oprócz rodzin są floty. A w trasie nie ma praktycznie nic gorszego niż niewygodne fotele.

 

 

Zastrzeżenie mam do nagłośnienia Canton Sound System, które jest opcjonalne. Niestety „szału nie ma”. Spodziewałem się dużo pełniejszego dźwięku, a tu wszystko brzmiało trochę płasko.

Podsumowując, Skoda Octavia Scout to nic innego jak całkiem przyjemne, aczkolwiek niepozbawione drobnych wad auto do poruszania się na co dzień. Na próżno szukać tu jakichś większych emocji czy nowatorskich rozwiązań. Zwykły samochód, który z pewnością sprawdzi się w przypadku 4-osobowej rodziny czy pracownika, który w trasę musi zabrać ze sobą dużo narzędzi – 610 litrów bagażnika na to spokojnie pozwala. A przy okazji i delikatny teren mu nie straszny.

 

Tekst i zdjęcia: Arkadiusz Jurczewski

 

 

Wygląd: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.5 out of 10 stars (75/100)

 

 

skoda octavia scout 2
skoda octavia scout 2
skoda octavia scout 3
skoda octavia scout 3
skoda octavia scout 4
skoda octavia scout 4
skoda octavia scout 5
skoda octavia scout 5
skoda octavia scout 6
skoda octavia scout 6
skoda octavia scout 7
skoda octavia scout 7
skoda octavia scout 8
skoda octavia scout 8
skoda octavia scout 9
skoda octavia scout 9
skoda octavia scout 10
skoda octavia scout 10
skoda octavia scout 11
skoda octavia scout 11
skoda octavia scout 12
skoda octavia scout 12
skoda octavia scout 13
skoda octavia scout 13
skoda octavia scout 14
skoda octavia scout 14
skoda octavia scout 15
skoda octavia scout 15
skoda octavia scout 16
skoda octavia scout 16
skoda octavia scout 17
skoda octavia scout 17
skoda octavia scout 18
skoda octavia scout 18
skoda octavia scout 19
skoda octavia scout 19

 

Dane Techniczne:

Moc: 180 KM
Moment: 280 Nm / 1350 – 4500 obr./min.
Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna, DSG
0-100 km/h: 7,8 s
Prędkość max.: 216 km/h
Średnie spalanie z testu: 9.8 l/100 km
Cena: od 123 230 zł

 

Tagi: 4x4kombioctaviaoffroadscoutskodatest
Poprzedni post

Cupra Ateca – początek nowej rodziny

Następny post

Polskie stacje paliw – jak zmieniały się na przestrzeni lat?

Arkadiusz Jurczewski

Arkadiusz Jurczewski

W samochodzie spędza znaczną część swojego życia. Lubi przejażdżki bez większego celu, byle jechać. Ma fioła na punkcie jednego z rodzimych zespołów muzycznych, dlatego przemierzanie kraju wzdłuż i wszerz siedząc za kierownicą nie jest mu obce. Na co dzień jeździ Saabem, który jest niewiele młodszy od niego. W wolnych chwilach lubi samemu pogrzebać przy samochodzie, z różnym skutkiem. Najnowszy cel motoryzacyjny? Zakup auta, doprowadzenie do znośnego stanu, poznanie na wylot i wyruszenie na następną edycję Złombola. Zawodowo związany z informatyką.

Podobne artykuły

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

Następny post
fotolia 61181333 subscription monthly m

Polskie stacje paliw - jak zmieniały się na przestrzeni lat?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET