• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Octavia 4×4 DSG 1.8

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
03/09/2015
w Nowe
2
IMG 03401

IMG 03401

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Octavia trzeciej generacji to samochód do wszelakich zadań. Spokojnie zawiezie rodzinę na wakacje, managera na spotkanie biznesowe, a jak trzeba to nawet rower schowa w czeluściach swojego ogromnego bagażnika (sprawdzone w teście). Określić ją można jako uniwersalne auto, które jak pies zastąpi Ci wiele rzeczy w życiu.

Porównanie do psa jest też nieprzypadkowe, ponieważ nasza Skoda wyposażona była w napęd na wszystkie łapy, co nie jest takie oczywiste w nadwozie typu sedan. Oczywiście konkurencja też posiada takie warianty wyposażenia, ale na ulicy w naszym kraju nie spotkamy za wiele takich modeli 4×4.
 

Warto przeczytać

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Dlatego też Skoda Octavia z napędem AWD w nadwoziu liftback to jeżdżący oryginał. Dla mnie osobiście taki typ karoserii wygląda najlepiej i mimo faktu, że nie będzie się może wyróżniać na ulicy to i tak jest ok. Liczby jednak nie kłamią i faktycznie na każdym parkingu znajdziecie minimum jedną Octavię trzeciej generacji. Ostatnio na małym parkingu (ok 15 miejsc) przed moim blokiem, siedząc w testowanym egzemplarzu doliczyłem się 4.

ADVERTISEMENT

Stąd też to poprawne stylistycznie nadwozie nikogo już nie szokuje. Z przodu dwa podłużne reflektory z poziomym paskiem LEDów do jazdy dziennej, między którymi pojawia się, znany w każdym modelu, grill z chromowaną obwódką i znaczkiem Skody w centralnym miejscu. Innymi cechami wspólnymi gamy jest garb na masce oraz przeciwmgielne halogeny. Ta powtarzalność Octavii jednak nie przeszkadza, ponieważ auto nadal wygląda dynamicznie. Podobnie jest również z profilu, gdzie chrom w dolnej linii okien uatrakcyjnia wizualny odbiór auta.

 

IMG_0404

 

Z tyłu natomiast Octavia zaskakuje jedynie mini lotką, która donosi o zadziorności auta. Inna jest również plakietka 4×4 zdradzająca tajemnicę testowanego egzemplarza. Reszta ostrych linii i reflektory z „dwiema belkami” jest powtarzalna w pozostałych tysiącach sztuk…

W środku również bez szaleństw. Stonowana deska rozdzielcza w ciemnych kolorach nadal jest bardzo intuicyjna i ergonomiczna. Wizualnie nie przeszkadza, a jego centralną część zajmuje nawigacja Columbus z 8-calowym i dotykowym ekranem, która skrywa oczywiście też inne multimedia auta (w tym system audio od firmy Canton). Raz jeszcze podkreślę doskonałość tego systemu, ponieważ działa bardzo płynnie i jest prosty w obsłudze – VAGowi wyszedł on doskonale.

To jednak jest standardem Octavii, a to, co wyróżnia nasz egzemplarz to automatyczna skrzynia DSG oraz napęd Haldex V generacji, który elektronicznie wspomaga napęd dołączając tylną oś. To bardzo popularne rozwiązanie łączy ekonomię z efektywnością, dzięki czemu spalanie nie wzrasta diametralnie. Razem z dobrym, dwusprzęgłowym automatem tworzą one zgrany zespół, który jest idealnym kompanem kierowcy zarówno w korach, jak i w długich podróżach.

Octavia posiada też inne zdobycze techniki, które ułatwią życie podróżującym. Między innymi jest to climatronic, elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele lub systemy bezpieczeństwa z tempomatem na czele. Nie zabrakło tutaj również wielofunkcyjnej kierownicy lub sterowania głosem, ale najfajniejsze i mniej popularne są jednak manetki przy uciętej u dołu kierownicy lub schowek na telefon z wzmocnieniem zasięgu – przecież prostota rządzi!

 

IMG_0371

 

W Skodzie Octavii rządzi jeszcze jedna rzecz – przestrzeń! Nie wiem jak Skoda to robi, ale rozciąga to MQB maksymalnie, przez co w aucie czujemy się jak w salonie – zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie nawet 2-metrowcy spokojnie przejadą nawet 1000 km. Na początku tekstu wspomniałem o bagażniku -590 litrów to spora zaliczka na dobre zakupy. Co ważne nie muszą być duże, ponieważ mnóstwo siatek i haczyków ochroni przed zniszczeniem nawet najdrobniejsze pakunki. Sam miałem okazję przewieźć w Octavii rower, który nawet z 28-calowym kołami, po złożeniu siedzeń spokojnie zmieścił się w całości. Istotny też jest fakt nadwozia typu liftback, dzięki czemu otwór luku bagażowego jest ogromny.
 

Uzupełnieniem tego duetu (a może sercem?) jest turbodoładowany silnik benzynowy, który generuje 180 KM z pojemności 1,8 litra. To jedno z najmocniejszych TSI dzielnie radzi sobie z półtoratonowym autem. Maksymalny moment obrotowy w tym przypadku to 280 NM, dzięki czemu Octavią można jeździć bardzo dynamicznie, zwłaszcza gdy skrzynię DSG ustawimy w położeniu S.

Jak bardzo? Do setki auto rozpędza się w 7,4 sekundy, a wskazówka prędkościomierza (analogowy!) zatrzymuje się przy 229 km/h – to naprawdę wystarczające wartości. Nie ma się jednak czemu dziwić, ponieważ to najmocniejszy motor (nie licząc RS) w gamie silników.

 

IMG_0391

 

Octavię wyposażono również w opcję zmiennych trybów jazdy. Oznacza, to że jednym przyciskiem możemy lekko zmienić charakterystykę auta. Dotyczy to ustawień układu kierowniczego, pracy silnika lub reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Możliwe jest też wybranie trybu indywidualnego i konfiguracja w stylu „tak jak lubisz”. Aczkolwiek widoczne i mocne zmiany gwarantuje jedynie tryb sportowy skrzyni biegów, o którym już wspominałem.

A jak tak niecodzienna Octavia prezentuje się pod względem kosztowym? Niestety zarówno mocny silnik, jak i napęd 4×4 i DSG podnoszą koszt zakupu do 105 tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę, że podstawową Octavię można mieć już za kilkadziesiąt tysięcy mniej to naprawdę trzeba poważnie skalkulować swoje potrzeby. Zwłaszcza, że taka konfiguracja nie pozwala zaoszczędzić na stacji benzynowej, ponieważ spalanie to około 8-9 litrów PB95 na 100 kilometrów.

Czy zatem Octavia to rozsądny wybór? Ogólnie rzecz biorąc tak. Jedyne co wymaga pertraktacji to wyposażenie i sam silnik. Skoda jednak oferuje tak dużo możliwości, że nawet jeśli nie jesteście fanami testowej konfiguracji to dobrze wiedzieć, że taka alternatywa też istnieje…

Konrad Stopa

 

Wygląd: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.2 out of 10 stars (73/100)

 

 

IMG 03401
IMG 03401
IMG 04051
IMG 04051
IMG 0404
IMG 0404
IMG 0407
IMG 0407
IMG 04101
IMG 04101
IMG 0364 2
IMG 0364 2
IMG 04161
IMG 04161
IMG 04111
IMG 04111
IMG 04141
IMG 04141
IMG 0357 2
IMG 0357 2
IMG 0348
IMG 0348
IMG 0353 2
IMG 0353 2
IMG 0371
IMG 0371
IMG 03771
IMG 03771
IMG 03781
IMG 03781
IMG 0380
IMG 0380
IMG 03851
IMG 03851
IMG 0391
IMG 0391
IMG 0393
IMG 0393
IMG 0394
IMG 0394
collage7
collage7

Pojemność skokowa: 1798 cm3
Typ silnika: benzynowy
Moc silnika: 180 KM przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 1350-4500 obr/min
Skrzynia biegów: DSG, 6-stopniowa
Rodzaj napędu: 4×4
Prędkość maksymalna: 229 km/h
Przyspieszenie (0 do 100km/h): 7,4 s
Masa auta: 1428 kg

 

 

Tagi: automatawddsgoctaviaoctavia 4x4skodaSkoda Octaviatest octaviitest skody
Poprzedni post

Sportowego Chryslera 300 SRT nie kupisz w Stanach!

Następny post

Najbrzydsze Lamborghini świata?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

Następny post
512437

Najbrzydsze Lamborghini świata?

Komentarze 2

  1. xtrzy says:
    8 lat ago

    analogiczny??
    chyba analogowy
    zainwestuj w naukę języka polskiego, może zostaniesz redaktorem…..
    aa,nie to internety,, tu można napisać każdą bzdurę,artykuł bez sprawdzania

    Odpowiedz
    • redakcja says:
      8 lat ago

      I po co te nerwy? Zwykły czeski błąd – dzięki za uwagę i już poprawione.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET