• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test Skoda Fabia Style – specjalnie odziana

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
28/10/2020
w Nowe
0
Skoda Fabia Style 10

Skoda Fabia Style 10

209
SHARES
1.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Czy jest jeszcze coś, co może zaskoczyć w Skodzie Fabii? Pewnie sądzicie, że nie, ale w przypadku tego egzemplarza znalazłem kilka rzeczy, a jedną z nich jest na pewno cena… ponad 80 tysięcy złotych.

To czym na pewno Skoda raczej nie zaskoczy dziewięciu na dziesięć zapytanych osób, to wygląd. Auto nie wygrało też żadnego konkursu piękności, a na ulicach widać ją od kilku dobrych lat, więc zdążyło się już opatrzeć. Proste linie miejskiego samochodu nie zachwycają, ale w niebieskim lakierze o nazwie Titan Błękit z klasycznymi alufelgami wyróżni się przynajmniej wśród innych Fabii.

Warto przeczytać

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

Dodatkowo, proste nadwozie bez fikuśnych linii zapewnia sporo miejsca w środku, a to chyba najważniejsze. Warto wspomnieć, że w 2018 model przeszedł facelifting, który nie zmienił za wiele, ale atrapa chłodnicy i reflektory, które w tym przypadku są LEDowe stały się nowocześniejsze.

Wnętrze Simply Clever

Skoda Fabia mierzy prawie 4 metry długości, a jej rozstaw osi to prawie 2,5 metra. To sporo w aucie segmentu B. Mimo wszystko komfortowo w samochodzie będzie czuć się 4 pasażerów (chociaż Ci z tyłu nie mogą być zawodnikami koszykówki.) Zdecydowanie lepiej będą mieli Ci z przodu, ponieważ przednie fotele są dodatkowo podgrzewane. A o klimat w aucie dba jednostrefowa automatyczna klimatyzacja.

Nie to jednak we wnętrzu jest najważniejsze. Zaskakują tu rozwiązania Simply Clever. Zaczynając od plastiku na bilet parkometrowy, poprzez kosz w kieszeni drzwi na schowku na monety kończąc.

Bagażnik

To co pewnie niewielu zdziwi to kufer Fabii. Nie wspominam o nim pierwszy raz i jako pierwszy, ale naprawdę warto o nim napisać. Nie bez powodu Skoda znana jest z przestrzeni w swoich autach. W Fabii bagażnik mierzy 330 litrów, a szereg ułatwień sprawia, że można tę pojemność wykorzystać do krańców możliwości.

Poza tym Czesi wyposażyli ten bagażnik w wiele uchwytów, siatkę przytrzymującą mniejsze przedmioty czy latarkę. Niby małe rzeczy, ale bardzo przydatne.

Trzycylindrowy motor

Ciężko uwierzyć, że trzycylindrowy motor o pojemności 1 litra i mocy 95 KM może być dynamiczny, ale w tym nadwoziu o masie ledwie ponad tony zdaje to egzamin. Mimo, że na papierze tego nie widać, bo do setki auto rozpędza się w 10,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 186 km/h. Nie o to jednak chodzi w jeździe w takim samochodzie. Do 50-70 km/h samochód dość żwawo się rozpędza i to czuć za kierownicą. W miejskich warunkach zdecydowanie to wystarcza.

Poza miastem, zwłaszcza w górzystym terenie to jednak za mało. Wówczas widać lekkie braki w silniku i mocy, ale takich sytuacji Fabia będzie miała pewnie jak na lekarstwo, a ulice miasta to jej codzienność. Wówczas mocniej trzeba pracować pięciobiegową manualną skrzynią biegów.

Spalanie

Pojemność baku Skody Fabii to 45 litrów. Biorąc pod uwagę, że średnie spalanie to 6-7 litrów można powiedzieć, że to atrakcyjny wynik. Zwłaszcza, że w trasie można go jeszcze poprawić. Nigdy nie przepadałem za silnikami TSI pod względem ekonomii, ale w tym przypadku Skoda mnie miło zaskoczyła.

Z takim wynikiem zasięg samochodu to nawet 800-900 kilometrów.

Najważniejsza niespodzianka

A może raczej zaskoczenie, to cena samochodu. Cennikowo Fabię Style z tym silnikiem dostaniecie już za około 63 tysięcy. Dodatki w naszym egzemplarzy to ponad 18 tysięcy złotych, więc prawie ¼ wartości samochodu. Najdroższym dodatkiem były wspomniane reflektory oraz większy system medialny z nawigacją.

Dorzucając do tego kamerę cofania, adaptacyjny tempomat, czujniki parkowania i jeszcze kilka systemów z zakresu bezpieczeństwa wyposażenie tego samochodu naprawdę może zaskakiwać. Przynajmniej wiemy skąd ta wysoka cena. Czy jednak nie za wysoka?

Przeglądając dokładnie specyfikację naszego egzemplarza zadziwiła mnie jednak jedna pozycja. Wyobraźcie sobie, że wskaźnik płynu do spryskiwaczy kosztuje dodatkowe 100 złotych. Podłokietnik z wejściami USB to koszt 200 złotych i jakoś ten koszt mogę bardziej zrozumieć.

Zejdźmy jednak z kwestii ekonomicznych. W końcu można zdecydować się na inną wersję wyposażenia i trochę zaoszczędzić, ale tą omawianą na co dzień jeździ się bardzo przyjemnie. Nie przeszkadza fakt, że to R3, a nie R4. Nie odczujemy tego zbytnio w osiągach i możliwościach auta, a na stacji benzynowej jest naprawdę atrakcyjnie. Poza tym dochodzi tańsze ubezpieczenie, więc kolejny plus. Zastanawiać może żywotność, ale downsizing w motoryzacji ma już kilka lat i jakoś praktykowany jest nadal.

Podsumowując Skoda Fabia po lifcie to nadal bardzo rozsądny i rzeczowy reprezentant segmentu B. W grupie podobnych aut zajmuje silną pozycję i myślę, że każdy zastanawiając się nad kupnem miejskiego samochodu bierze Fabię pod uwagę. Jak widać producent oferuje w niej naprawdę wysokie wyposażenie i szereg udogodnień. W cenniku mamy też mnogość wersji, więc tutaj Skoda wychodzi frontem do klienta.

Tak więc Fabii mam niewiele do zarzucenia, a udowodniłem, że wiele rzeczy może w niej zaskoczyć!

Konrad Stopa

Wygląd:6 out of 10 stars (6 / 10)
Wnętrze:7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik:8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia:7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda:7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie:8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort:8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie:9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość:5 out of 10 stars (5 / 10)
Ogółem:7.2 out of 10 stars (72/100)

Tagi: fabiaskodaskoda fabiatest skody fabia
Poprzedni post

Nadchodzi nowy Fiat Tipo

Następny post

RENNtech E60 4Matic – 'Okular’ jakich mało

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Kombivany to dosyć popularne samochody, które potrafią sprostać najbardziej wygórowanym wymaganiom. Doceniają je przedsiębiorcy, a także rodziny, dla których liczy...

Land Rover Discovery 50

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Autor Konrad Stopa
20/06/2022
0

Myśląc o Land Roverze przed oczami mam zielone wyżyny Szkocji lub Anglii. Nie wiem dlaczego, ale Discovery idealnie pasuje do...

Nissan Juke Hybrid 17 1

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

Autor Konrad Stopa
13/06/2022
0

Nissan w 2030 roku planuje mieć w gamie tylko samochody elektryczne. W międzyczasie swoim klientom zaproponuje jednak hybrydy. Jedną z...

Audi Driving Days 2022 23

Audi Driving Days 2022 – poznać RS3

Autor Konrad Stopa
09/06/2022
0

Mimo, że 1 czerwca minął już kilka dni temu to odbiłem sobie ten Dzień Dziecka w towarzystwie Audi dość ciekawie....

Następny post
renntech e60 4matic road test review car and driver photo 9512 s original

RENNtech E60 4Matic - 'Okular' jakich mało

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.