• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
11/08/2015
w Nowe
0
1455

1455

276
SHARES
2.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Do Fabii Combi mam pewien sentyment, ponieważ egzemplarz poprzedniej generacji był moją pierwszą pełnoprawną „testówką” w karierze. Wówczas uważałem to auto za niezbyt atrakcyjny transport teczek dla przedstawicieli handlowych. Dziś, po tygodniowym teście, zmieniłem lekko zdanie.

 

Warto przeczytać

Cupra Born – to był elektryzujący dzień

Test: Jeep Wrangler Rubicon 4xe – hybrydą w teren

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

By zachować pełną obiektywność i dyplomację już na początku pragnę podkreślić, iż nie mam żadnych obiekcji w stosunku do grupy zawodowej, jaką są pędzący przez Polskę panowie w garniturach z ofertą handlową w ręku. Nie to jednak zmieniło moje zdanie na temat Skody Fabii Combi. Najważniejszym argumentem był sam samochód w dość niecodziennej specyfikacji w wersji Edition (pierwsza seria Fabii nowej generacji), z benzynowym silnikiem 1.2 TSI i automatem DSG.

Trzecia generacja Skody Fabii to spora zmiana względem poprzednika. Widać ją już gołym okiem, a rok od debiutu pozwolił zwykłemu Kowalskiemu przyzwyczaić się już do nowego modelu na ulicach. Dla mnie, wizualnie Skoda zmieniła się sporo na plus. Obłe kształty zastąpiły ostre linie. Powierzchnie z wieloma kątami, które wpisują się w aktualny trend projektowania nadają spokojnemu w teorii autu trochę dynamizmu. Umówmy się to tylko Fabia, więc gratulacje dla designerów.

 

IMG_0374

 

Z przodu samochodu możemy zauważyć spory grill znany z reszty gamy modelowej czeskiej marki. Uzupełnieniem „twarzy” Fabii są reflektory z diodami LED do jazdy dziennej oraz halogeny przeciwmgielne. Co ciekawe, maska Skody posiada nawet lekki garb, ale nie myślcie zaraz o wlotach powietrza wprost z Subaru Imprezy…
Również z profilu Fabia wygląda dobrze. Nadwozie typu combi w tym przypadku nie jest sztucznie zaprojektowane, a kufer bagażnika spójnie łączy się z resztą sylwetki auta. Razem z aluminiowymi relingami oraz 17-calowymi felgami bok auta jest równie przystępny, co tył samochodu. W nim też zastosowane sporo ostrych linii i wklęsłych powierzchni. Całość, dzięki temu, jest poprawna stylistycznie i na pewnie niebrzydka. Polecam wybór lakieru „szary metal” ponieważ wolno się brudzi, a wygląda zacnie. Delikatnego smaczku dodają emblematy wersji Edition.

Będąc szczerym, Fabia z zewnątrz podoba mi się dużo bardziej niż w środku. Proste, ergonomiczne lecz dosyć nudne i ciemne wnętrze zostało odświeżone, ale to dalej styl księgowego, a nie designera. Panuje tutaj spokojny ład i intuicyjność, możemy też liczyć na solidność wykonania. Dla wielu będzie to dużo ważniejsze niż finezja i w pełni to szanuję! Jedynym szaleństwem wnętrza jest ozdobna (w kolorze stali) listwa ciągnąca się przez całą deskę rozdzielczą.

Poza tym niemiecka precyzja, poprawność z dodatkiem technologii. Zegary oraz przyciski są czytelne, fotele wygodne, lecz słabo trzymają ciało podczas zakrętów, a rozwiązania Simply Clever widoczne są na każdym kroku (uchwyt na komórkę, siatki w bagażniku, skrobaczka przy wlewie paliwa lub miejsce na kosz w drzwiach). Uzupełnieniem wnętrza jest dotykowy (6,5 cala) ekran systemu BOLERO, który oprócz radia, wejść USB i SD oraz technologii Bluetooth z telefonem posiada wizjonerską aplikację MirrorLink, która niestety działa tylko z garstką telefonów. Przez takie rozwiązanie, nawet opcjonalnie, nie można domówić do Fabii wbudowanej nawigacji, a szkoda… W zamian możemy ewentualnie cieszyć się wirtualnym subwooferem i dźwiękiem z 6 głośników.

 

IMG_0366

 

To co jednak niweluje te ewentualne minusy to przestrzeń znana ze Skody. Ktoś, kto kupuje combi zapewne to ceni najbardziej, a nowa Fanie z kufrem go nie zawiedzie! W środku w komfortowych warunkach będzie podróżować małżeństwo z dwójką lub trójką dzieci w wieku „bezfotelikowym”. Gwarantuje to rozstaw osi równy prawie 2,5 metra oraz szerokość samochodu wynosząca 1732 milimetry. Rodzina będzie mogła też przewieźć wiele bagaży i papilotów, ponieważ Skoda posiada sporo schowków, a bagażnik to bastion ułatwień – siatki, haczyki, przegrody, gniazdko 12V, światełka oraz 530 litrów pojemności z niskim progiem załadunku.

Do tak w pełni naładowanego samochodu (podstawowa waga to tylko 1103 kg) potrzeba dobrego silnika. Nasz testowy egzemplarz pod maską skrywał dobrze znaną jednostkę benzynową TSI o pojemności 1,2 litra i mocy 110 KM przy 4600 RPM. Maksymalny moment obrotowy to 175 NM, co oznacza, że turbina w Skodzie Fabii Combi ma pełne ręce roboty. Dlaczego? Ponieważ przyspieszanie do 60-70 km/h robi wrażenie, ale poza miastem, podczas wyprzedzania TIRów polecam mocne dociśnięcie gazu, bo nie jest już tak kolorowo.

Mówię jedynie o pedale akceleratora ponieważ na pokładzie Fabii znalazł się również dwusprzegłowy automat DSG, który w standardowych przełożeniach D poprawnie radzi sobie z autem i obrotami silnika. Jednakże szybki i efektywny kick down dostępny jest tylko w opcji S, więc warto o tym pamiętać przed wyprzedzaniem.

 

IMG_0355

 

Takie manewrowanie gazem i skrzynią odbija się jednak na spalaniu. Średnio Fabia Combi spaliła w teście około 7,5 lira na 100 km. W mieście wartość ta podniosła się do 8, ale przy spokojnym podróżowaniu w trasie możliwe jest zejście do 6 litrów. Producent deklaruje nawet 4 litry, ale ja życzę powodzenia…

A jak jeździ Skoda Fabia Combi? Gdy jest pełna, dość komfortowo i pewnie. Gdy na pokładzie znajduje się tylko kierowca, na dziurawej drodze jest znacznie gorzej w obu kwestiach, aczkolwiek to normalne w tej klasie i nadwoziu – prowadzi się mniej przewidywalnie, a wygoda jest mniejsza. Układ kierowniczy chodzi lekko, lecz nie jest przewspomagany, co pozwala na spokojne pokonywanie zakrętów i tras poza miastem w miarę dynamicznie. Ogólnie jednak w kwestii „wrażenia z jazdy” Fabia wypada przeciętnie, przez co szybko się nudzi – na szczęście testowany egzemplarz wyposażony był w tempomat (dopłata 600 zł), a po długiej podróży przydały się także czujniki parkowania.

Zapytacie pewnie, a jak z kosztami? Jest nieźle, ponieważ Fabię w wersji rodzinnej możecie nabyć już za 45 tysięcy złotych. W takiej specyfikacji, jak opisuję trzeba na stół wyłożyć lekko ponad 73 tysiące złotych. To sporo, aczkolwiek z wielu drogich dodatków można zrezygnować – choćby z DSG, który pochłania 5000 zł.

Dlatego też Skoda Fabia Combi jest lepsza od swojej poprzedniczki, zwłaszcza pod względem wizualnym. Zmiany techniczne nie dały aż tak ogromnej i namacalnej poprawy. Tak jak każde auto, Fabia z kufrem posiada plusy i minusy. W tym przypadku jednak ergonomia, przestrzeń i ekonomia bierze górę nad innymi wadami. Pamiętajmy, że to segment B, a Fabia zajmuje w nim kluczowe miejsce. Trzecią generacją marka na pewno sobie nie zaszkodzi, a jedynie tę pozycję jeszcze bardziej umocni!

Konrad Stopa

 

 

Wygląd: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wnętrze: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Skrzynia: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Zawieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 6.9 out of 10 stars (69/100)

 

IMG 03501
IMG 03501
IMG 03512
IMG 03512
IMG 03551
IMG 03551
IMG 0357
IMG 0357
IMG 03581
IMG 03581
IMG 0359
IMG 0359
IMG 03602
IMG 03602
IMG 03611
IMG 03611
IMG 0362
IMG 0362
IMG 0366
IMG 0366
IMG 03691
IMG 03691
IMG 0373
IMG 0373
IMG 03741
IMG 03741
IMG 0376
IMG 0376
IMG 03791
IMG 03791
IMG 03811
IMG 03811
IMG 03831
IMG 03831
IMG 0384
IMG 0384
IMG 0385
IMG 0385
IMG 03881
IMG 03881
IMG 0390
IMG 0390
IMG 0396
IMG 0396
IMG 0398
IMG 0398
IMG 04011
IMG 04011
IMG 0405
IMG 0405

 

Skoda Fabia III combi (110 KM) – dane techniczne:

Silnik: benzynowy, turbodoładowany, pojemność 1197 ccm
Maksymalna moc: 110 KM w zakresie 4.600-5.600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 175 Nm w zakresie 1.400-4.000 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: dwusprzęgłowa automatyczna, 7-stopniowa; napęd na przednią oś
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 9,6 s
Prędkość maksymalna: 199 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszany): 5,8/4,1/4,7 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer.): 4257/1488/1732
Pojemność bagażnika: 530 l
Cena: 73 330 zł

Tagi: combifabiaFabia 3fabia kombikombikuferkuraskodaskoda fabiaskoda fabia combiszkodatest skodytest skody fabiivag
Poprzedni post

Test: Volvo V40 Cross Country T5 AWD

Następny post

Czy tak będzie wyglądał pierwszy crossover Alfy Romeo?

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

cupra born 33

Cupra Born – to był elektryzujący dzień

Autor Konrad Stopa
12/08/2022
0

Pierwszy elektryczny model hiszpańskiej marki Cupra ma wdzięczną nazwę BORN i narodził się do miasta z Volkswagena ID.3. W końcu...

Jeep Wrangler 9

Test: Jeep Wrangler Rubicon 4xe – hybrydą w teren

Autor Konrad Stopa
08/08/2022
0

Jeep Wrangler bez wątpienia jest pełnoprawnym autem terenowym i tego nikt mu nie odbierze. Z drugiej strony, czy elektryfikacja i...

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 34

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Autor Redakcja Motopodprad
03/08/2022
1

Nadwozie w stylu SUV Coupe połączone z hybrydowym napędem typy plug-in jeszcze kilka lat temu byłoby czymś zaskakująco niedorzecznym. Teraz,...

Suzuki Swift Sport 46

Suzuki Swift Sport – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
01/08/2022
0

Suzuki Swift Sport to swego czasu był bardzo ciekawy wóz z serii „mały, a wariat”. Aktualnie z miękką hybrydą na...

Następny post
2234

Czy tak będzie wyglądał pierwszy crossover Alfy Romeo?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.