• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
18/07/2014
w Nowe
1
skoda fabia 12 tsi elegance 321

skoda fabia 12 tsi elegance 321

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Debiut nowej Skody Fabii zaplanowano na jesień bieżącego roku. Informacje te są już potwierdzone, więc szał na nową Fabię pojawi się za kilka miesięcy. My jednak postanowiliśmy nie czekać i sprawdzić co aktualnie produkowana Skoda Fabia ma do zaoferowania zniecierpliwionym klientom, którzy chcą kupić auto już dziś.

Warto przeczytać

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Jakiś czas temu testowaliśmy już dla Was Skodę Fabię Scout, która o ile różniła się typem nadwozia, to w środku wyglądała identycznie. Dla przypomnienia i tak po krótce skomentuje wnętrze auta, aczkolwiek nie będzie to już tak obszerne jak wcześniej, ale nie martwcie się – przynajmniej nie będzie nudno.

Skoda Fabia w obecnych kształtach hatchbacka jest już na rynku 7 lat. Taki szmat czasu sprawia, że każdy kojarzy ten samochód, a na osiedlowym parkingu znajdziecie minimum kilka sztuk. Skąd taki stan rzeczy? Odpowiedzią na pewno nie jest wygląd i design samochodu. Skoda Fabia, zwłaszcza w odmianie hatchback, to nudny samochód. Nawet w najwyższej wersji wyposażeniowej jedyne szaleństwo, na które możemy sobie pozwolić to szyberdach lub aluminiowe felgi. Nowością są też diodowe światła przeciwmgielne, które i tak nie są dziełem artystów.

Nasz testowy egzemplarz pomalowany był niebieskim lakierem i szczerze mówiąc niczym nie wyróżniał się na ulicy. Najciekawszym elementem nadwozia dla mnie był przedni zderzak z imitacją plastra miodu. Czy coś więcej? A tak, jeszcze jedna rzecz – nasza Fabia posiadała Kartę Pojazdu dla służb ratunkowych (informowała o tym naklejka na szybie).

Niestety po otwarciu drzwi Fabia nie zaskakuje pozytywami. O ile wnętrze rozświetla jasna tapicerka, która brudzi się na potęg, to plastiki biją w oczy. Są prawie wszędzie, a ich jakość lub spasowanie to warsztat w podrzędnej miejscowości, niż elegancka fabryka z niemiecką technologią. Na pierwszy rzut oka widać, że Fabia to jeden z najtańszych samochodów czeskiego producenta. Materiały są twarde i niestety w egzemplarzu, który przejechał ledwie 7 tysięcy zaczynają skrzypieć przy jeździe po zwykłej polskiej drodze. Przyznacie, że nie zapowiada to świetlanej przyszłości.

Projekt deski jest prosty i ergonomiczny. Nie sposób pomylić tu jakiegoś przycisku lub czuć się nieswojo. Uwierzcie, że każdy kto siądzie za kierownicą Fabii już po 5 minutach będzie umiał skorzystać ze wszystkich możliwych dodatków. Tutaj zatrzymam się przy technologii, którą zastosowano w Fabii. Jak na segment B posiadanie w aucie dotykowego ekranu z nawigacją, radiem CD, wejściem USB oraz łącznością Bluetooth, a także automatyczną klimatyzację jest już nie lada szpanem. Chociaż te rzeczy ma już prawie każde auto. Dlatego też Skoda do wersji Elegance dodaje również tempomat, podgrzewane siedzenia przednie, komplet poduszek powietrznych, elektryczne lusterka i wiele innych mniej popularnych lecz potrzebnych systemów, które usprawnią jazdę i uczynią ją bezpieczniejszą.

Na szczęście to nie ostatnia zaleta Fabii. Tak jak w poprzedniej Fabii Kombi – również jeździliśmy z silnikiem 105-konnym o pojemności 1,2 litra i doszliśmy do podobnego wniosku. Silnik jest super dynamiczny, lecz mało oszczędny. Fabia z mniejszą „budą” idealnie przyspieszała na zawołanie, a w prędkościach miejskich po prostu brylowała na drodze. Szkoda tylko, że dynamiczna jazda kosztuje około 8,5 litra na 100 km w mieście i około 1,5 litra mniej w trasie. Problem jest również z komputerem pokładowym, w którym zasięg spada punktowo i znacznie (przy 45-litrowym baku około 600-700 km). Nie jest to najlepszy wynik w klasie, zwłaszcza że takim autem poruszamy się jednak tylko po mieście…

Silnik w tym przypadku sprzężono z 5-stopniowym manualem, któremu przy autostradowych prędkościach brakuje szóstego biegu. Ponadto wraz z przewidywalnym układem kierowniczym i uniwersalnym ustawieniem zawieszenia Fabią jeździ sie nad wyraz dobrze i pewnie. Ubytków na drodze nie odczuwamy zanadto na swoim ciele, a samochód prowadzi się dużo lepiej niż kombi, ponieważ przygotowany jest na mniejsze obciążenie (bagażnik ma foremne 300 litrów).

Czy znalazłem tajemnicę sukcesu Fabii? Niestety nie w testowanym egzemplarzu, ponieważ tak wyposażona wersja to prawie 70 tysięcy złotych, więc wątpie, żeby ktokolwiek pokusił się o tak skonfigurowany samochód (w tej cenie dobrze wyposażony nowszy Rapid). Zaletą tej Fabii jest przestrzeń i praktyczność oraz prosta konstrukcja, a także cena bazowa modelu. Skoda Fabia śmiało pomieści statystyczną rodzinę lub doskonale spisze się jako samochód służbowy, więc dlatego cieszy się tak sporą popularnością i pewnie długo nie przestanie.

Konrad Stopa

Wygląd: 5 out of 10 stars (5 / 10)
Wnętrze: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem: 6.6 out of 10 stars (66/100)
skoda fabia 12 tsi elegance 251
skoda fabia 12 tsi elegance 251
skoda fabia 12 tsi elegance 271
skoda fabia 12 tsi elegance 271
skoda fabia 12 tsi elegance 331
skoda fabia 12 tsi elegance 331
skoda fabia 12 tsi elegance 210
skoda fabia 12 tsi elegance 210
skoda fabia 12 tsi elegance 310
skoda fabia 12 tsi elegance 310
skoda fabia 12 tsi elegance 4
skoda fabia 12 tsi elegance 4
skoda fabia 12 tsi elegance 51
skoda fabia 12 tsi elegance 51
skoda fabia 12 tsi elegance 61
skoda fabia 12 tsi elegance 61
skoda fabia 12 tsi elegance 71
skoda fabia 12 tsi elegance 71
skoda fabia 12 tsi elegance 81
skoda fabia 12 tsi elegance 81
skoda fabia 12 tsi elegance 91
skoda fabia 12 tsi elegance 91
skoda fabia 12 tsi elegance 101
skoda fabia 12 tsi elegance 101
skoda fabia 12 tsi elegance 111
skoda fabia 12 tsi elegance 111
skoda fabia 12 tsi elegance 121
skoda fabia 12 tsi elegance 121
skoda fabia 12 tsi elegance 131
skoda fabia 12 tsi elegance 131
skoda fabia 12 tsi elegance 141
skoda fabia 12 tsi elegance 141
skoda fabia 12 tsi elegance 151
skoda fabia 12 tsi elegance 151
skoda fabia 12 tsi elegance 161
skoda fabia 12 tsi elegance 161
skoda fabia 12 tsi elegance 171
skoda fabia 12 tsi elegance 171
skoda fabia 12 tsi elegance 181
skoda fabia 12 tsi elegance 181
skoda fabia 12 tsi elegance 191
skoda fabia 12 tsi elegance 191
skoda fabia 12 tsi elegance 201
skoda fabia 12 tsi elegance 201
skoda fabia 12 tsi elegance 211
skoda fabia 12 tsi elegance 211
skoda fabia 12 tsi elegance 221
skoda fabia 12 tsi elegance 221
skoda fabia 12 tsi elegance 231
skoda fabia 12 tsi elegance 231
skoda fabia 12 tsi elegance 241
skoda fabia 12 tsi elegance 241
skoda fabia 12 tsi elegance 281
skoda fabia 12 tsi elegance 281
skoda fabia 12 tsi elegance 291
skoda fabia 12 tsi elegance 291
skoda fabia 12 tsi elegance 321
skoda fabia 12 tsi elegance 321
skoda fabia 12 tsi elegance 341
skoda fabia 12 tsi elegance 341
skoda fabia 12 tsi elegance 351
skoda fabia 12 tsi elegance 351
skoda fabia 12 tsi elegance 361
skoda fabia 12 tsi elegance 361
skoda fabia 12 tsi elegance 371
skoda fabia 12 tsi elegance 371
skoda fabia 12 tsi elegance 381
skoda fabia 12 tsi elegance 381
skoda fabia 12 tsi elegance 391
skoda fabia 12 tsi elegance 391
skoda fabia 12 tsi elegance 401
skoda fabia 12 tsi elegance 401
skoda fabia 12 tsi elegance 301
skoda fabia 12 tsi elegance 301
skoda fabia 12 tsi elegance 261
skoda fabia 12 tsi elegance 261
skoda fabia 12 tsi elegance 311
skoda fabia 12 tsi elegance 311
Tagi: 1.2 tsielegancefabianówka sztukaskodaskoda fabiaskoda fabia 1.2 tsitest fabiitest skodatest skodytest skody fabiatsi
Poprzedni post

Rekord Toyoty Prius Plug-in na Nürburgringu!

Następny post

1,6 mln BMW E46 do serwisu!

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Toyota Highlander 34

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Autor Konrad Stopa
24/03/2023
1

Azjatyckie samochody mają branie zarówno w USA, jak i w Europie. Toyota Highlander jako duży, 7-osobowy SUV walczy na obu...

Następny post
196

1,6 mln BMW E46 do serwisu!

Komentarze 1

  1. waldi says:
    9 lat ago

    jest fura marzeń emeryta ;D

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET