• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Seat Tarraco 1.5 EcoTSI Xcellence – 7-osobowy crossover

Arkadiusz Jurczewski Autor Arkadiusz Jurczewski
17/06/2019
w Nowe
0
Seat Tarraco glowne

Seat Tarraco glowne

149
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Szukacie auta dla dużej rodziny? Być może 7-osobowy SUV Seata to odpowiedź na Wasze oczekiwania. Tylko z innym silnikiem.

Seat Tarraco to tak zwany średniej wielkości crossover. Bazuje na płycie podłogowej MQB-A2, czyli dokładnie tej samej, na której zbudowana została Skoda Kodiaq i Volkswagen Tiguan Allspace.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Wymiary

Jest jednak z nich największy. Jego wymiary zewnętrzne to kolejno: 4735 mm/1839 mm/1658 mm (długość/szerokość/wysokość). Dla porównania wymiary Kodiaq to: 4697 mm/1882 mm/1655 mm, a Tiguana: 4701 mm/1839 mm/1643 mm.

Testowany egzemplarz wyposażony został w silnik 1.5 o mocy 150 KM i momencie obrotowym równym 250 Nm. W połączeniu z całkiem sporymi wymiarami i masą 1,6 tony daje to wynik w sam raz. Zdecydowanie Tarraco w takiej konfiguracji nie jest demonem prędkości. Zapewnia osiągi idealne do codziennego przemieszczania się. Według danych producenta rozpędzenie się do pierwszej setki to kwestia niespełna 10 sekund – dokładnie 9,7 sekundy. Podczas testu zauważyliśmy, że czterocylindrowa jednostka zamontowana w Seacie gdy jest nienagrzana zachowuje się… jak trzycylindrowa. Jest dość głośna i dość mocno wibruje. Po nagrzaniu problem znika i sam silnik zachowuje się bardzo kulturalnie.

Automat

Delikatne zastrzeżenia mam również do skrzyni biegów, a dokładniej jej zestopniowania. Przy próbie wyprzedzania albo chęci szybszego przyśpieszenia musimy się sporo namachać prawą ręką. Na szczęście sam lewarek chodzi gładko i jest dość precyzyjny.

Koszty i jazda

Wyniki spalania? Podczas mojego testu przez większość czasu było to stabilne 10 litrów na każde 100 przejechanych kilometrów. Poruszałem się głównie po mieście i autostradach. Podczas jazdy szosami spodziewałbym się spalania mniejszego o 2, może 2,5 litra.

Czy Seat Tarraco jak każdy Seat próbuje mieć lekko sportowe zacięcie? Teoretycznie tak jest. 20-calowe felgi (opcjonalne, w standardzie mamy 19 cali), z oponami o dość niskim profilu 235/45. Do tego twardsze w stosunku do Kodiaqa i Tiguana zawieszenie. Prawda jest jednak taka, że z tego sportowego zacięcia płynie niewiele korzyści dla użytkownika. Okej, w zakrętach trzyma się drogi trochę lepiej od Tiguana, którym miałem okazję jeździć jakiś czas temu. Przekłada się to jednak na zmniejszony komfort  podczas pokonywania nierówności, których na naszych drogach niestety  ciągle pełno. A to ciągle rodzinny crossover z siedmioma miejscami na pokładzie. Lepiej, gdyby pozostał w 100% komfortowy.

Wnętrze

Skoro jesteśmy już przy 7 miejscach w środku warto nadmienić, że są one zaskakująco użyteczne. Zazwyczaj próba podróży w ostatnim rzędzie kończyła się u mnie słowami „nigdy więcej”. Tym razem było inaczej. Po posadzeniu w środkowym rzędzie kolegi o wzroście 185 centymetrów i prośbie o dostosowanie kanapy pod siebie (Środkowy rząd siedzeń jest regulowany, dzięki czemu można ustawić siedzenie idealnie pod siebie, a przy okazji zwiększyć ilość miejsca z tyłu.), sam zasiadłem w ostatnim rzędzie. Mam 175 centymetrów i stwierdzam, że gdyby trzeba było dojechałbym w ostatnim rzędzie na drugi koniec Polski. Nie byłaby to podróż mojego życia, ale myślę, że wyszedłbym z tego cało. Nie jestem też do końca przekonany jak poradziłby się zamontowany w testowanym egzemplarzu silnik z załadowanym po dach samochodem. Jedno jest pewne – lekko by nie miał.

Wnętrze Seata Tarraco jest porządnie wykonane. Zadbano o detale np. wyłożone od wewnątrz materiałem kieszenie w drzwiach. Dla pasażerów podróżujących w drugim rzędzie przewidziane zostały stoliki wraz z uchwytami na napoje oraz podłokietnik. Nie zabrakło również grzanych siedzeń, portu USB, portu 12V oraz osobnego nawiewu z regulacją temperatury. Kierowca posiada przed sobą tak zwany wirtualny kokpit, czyli cyfrowe zegary z możliwością personalizowania ich wyglądu, a których umieścić może wszystkie potrzebne w trakcie jazdy informacje. Do dyspozycji kierowcy pozostaje również dotykowy tablet o intuicyjnej obsłudze, którego cała oprawa graficzna zasługuje na pochwałę. Jest ładnie i czytelnie, a to rzadkość.

Pojemność

Samo wnętrze zostało dobrze wyciszone. Nawet przy wyższych prędkościach można spokojnie rozmawiać z pasażerami siedzącymi z tyłu. Problem pojawia się jedynie przy silniejszym wietrze w przeciwnym kierunku, ale fizyki nie da się oszukać.

Bagażnik siedmioosobowej odmiany Tarraco posiada 615 litrów pojemności. Po złożeniu siedzeń pojemność zwiększa się do 1655 litrów pozwalając na bezproblemowe przewiezienie sporej ilości bagażu. Istnieje potrzeba zdemontowania rolety, ale nie bardzo jest gdzie ją zostawić? Żaden problem. Seat przewidział taką ewentualność i wygospodarował pod podłogą bagażnika przestrzeń, w której schowamy roletę.

Podsumowując

Seat Tarraco, pomimo paru niedociągnięć, to rozsądny wybór dla osób rozglądających się za średniej wielkości crossoverem. Jeżeli mamy zamiar często wozić duże ładunki lub po prostu podróżować z wieloma pasażerami warto rozważyć inną, mocniejszą, wersję silnikową. 1.5 EcoTSI może okazać się po prostu zbyt słaby. Do wyboru mamy jeszcze 2.0 EcoTSI 190KM, 2.0 TDI 150 KM oraz 2.0 TDI 190 KM. Przy zakupie 7-osobowej wersji zdecydowanie wybrałbym którąś z jednostek o mocy 190 KM. Pewnie diesla.

Tekst i zdjęcie: Arek Jurczewski

Seat Tarraco 1.5 EcoTSI Xcellence

Ocena Seat Tarraco 1.5 EcoTSI Xcellence

Wygląd:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze:7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik:7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia:7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda:7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość:7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem:7 out of 10 stars (70/100)

Zdjęcia Seat Tarraco 1.5 EcoTSI Xcellence

Dane techniczne Seat Tarraco 1.5 EcoTSI Xcellence

Silnik: R4 Benzyna
Pojemność: 1498 cm3
Moc: 150 KM
Moment: 250 Nm/1500-3500 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
0-100 km/h: 9,7 s
Prędkość max.: 201 km/h
Cena: od 123 500 PLN
Cena testowanej wersji: od 141 800 PLN

Tagi: crossovercrossover seataseatseat tarracosuvtarraco
Poprzedni post

Kombi od Bentleya?

Następny post

Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?

Arkadiusz Jurczewski

Arkadiusz Jurczewski

W samochodzie spędza znaczną część swojego życia. Lubi przejażdżki bez większego celu, byle jechać. Ma fioła na punkcie jednego z rodzimych zespołów muzycznych, dlatego przemierzanie kraju wzdłuż i wszerz siedząc za kierownicą nie jest mu obce. Na co dzień jeździ Saabem, który jest niewiele młodszy od niego. W wolnych chwilach lubi samemu pogrzebać przy samochodzie, z różnym skutkiem. Najnowszy cel motoryzacyjny? Zakup auta, doprowadzenie do znośnego stanu, poznanie na wylot i wyruszenie na następną edycję Złombola. Zawodowo związany z informatyką.

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
Passat GTE 3

Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET