• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test Renault Trafic – zabudowa warsztatowa

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
06/05/2022
w Użytkowe
0
Renault Trafic warsztatowy 1

Renault Trafic warsztatowy 1

191
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Można powiedzieć, że samochód ze zdjęć jest lekko egzotyczny. Pewnie nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale w środku ten Renault Trafic zachwyci niejednego Polaka w pewnym wieku. To po prostu mobilny warsztat, który czeka na wyruszenie w trasę.

Zdarzyło wam się kiedyś trafić na program o danej grupie zawodowej? Nawet w polskich stacjach można zobaczyć jak pracują kolejarze, złomiarze, kierowcy czy policjanci. Kiedyś w TVN Turbo trafiłem jednak na program o mobilnych mechanikach, którzy nie byli typowo pomocą drogową z lawetą, ponieważ naprawiali daną usterkę na miejscu, a nie dopiero w warsztacie. Po co o tym mówię? To właśnie oni zakochaliby się w testowanym aucie ze zdjęć.

Warto przeczytać

Test: Mitsubishi L200 Stark Steinbauer — pick-up na sterydach

Test: SsangYong Musso Grand 4WD — pickup, który nie do końca chce w teren

5 minut z… Ford F-150 Lightning

Renault Trafic warsztatowy 47
Renault Trafic warsztatowy 47

Renault Trafic z zabudową warsztatową

Jakiś czas temu na naszym blogu mogliśmy poczytać o podobnym samochodzie. Bartek jeździł już całkiem bliźniaczym autem przygotowanym przez firmę MobilCar pełną ciekawych skarbów na pace.

TEST TUTAJ

On jednak do dyspozycji miał wersję brygadową z większą kabiną pasażerską. Mój egzemplarz natomiast więcej przestrzeni oferował na pace, chociaż wyposażenie było podobne, więc szczególarzy zapraszam do tamtego testu. Ja opowiem trochę o tym aucie, jak o przygodzie, bo dla mnie to zdecydowanie był samochód egzotyczny. Ferrari i Lamborghini już jeździłem, a takim warsztatem na 4 kółkach jeszcze nie.

Renault Trafic warsztatowy 44
Renault Trafic warsztatowy 44

Co można mieć w aucie?

I tak o to dzięki dodatkowemu wyposażeniu na pace tego samochodu znalazły się naprawdę ciekawe skarby. Półki, pasy, uchwyty, specjalne oświetlenie czy odporna podłoga to standard. W tym Traficu będziecie mogli:

  1. Stanąć wyprostowani, o ile nie jesteście siatkarzami
  2. Być pedantami chowając swoje narzędzia i śrubki do jednego z miliona pojemników, koszy, szuflad, walizek. I to wszystko w taki sposób, że nie wypadnie na pierwszym zakręcie.
  3. Użyć drewnianego blatu do naprawienia uszkodzonej części lub do poskładania jego elementów
  4. Skorzystać z imadła – tak, nie pomyliłem się – gdy śrubokręt lub kombinerki nie dadzą rady
  5. Wejść bocznymi przesuwnymi drzwiami, a wyjść tylnymi

Oczywiście to tylko kilka możliwości jakie daje wam Trafic, ale naprawdę znalazłem tam sporo fajnych niuansów, które można też z auta wynieść, więc przydadzą się także prawdziwemu fachmanowi również poza samochodem.

Renault Trafic warsztatowy 14
Renault Trafic warsztatowy 14

Zabudowa ogranicza możliwości transportowe

Niestety w tym Traficu jest coś za coś. Ta świetna zabudowa niestety zabiera miejsce i przestrzeń do wykorzystania transportowego. Trafic w wersji MobilCar ciężko nazwać autem dostawczym, bo niestety nie przewieziemy nim za wiele.

Ewentualnie mogą to być wąskie, a wysokie przedmioty – np. meble. Ja wykorzystałem to Renault do przewiezienia komody. Plus, że nie trzeba było jej rozkładać, a pasy pozwoliły ją solidnie ustawić, dzięki czemu wszystko przewiozłem bezpiecznie i bez większych problemów.

Renault Trafic warsztatowy 5
Renault Trafic warsztatowy 5

A jak za kierownicą?

Samochody użytkowe powoli dobijają do tych osobowych i powiem Wam szczerze, że listwa dekorująca deskę rozdzielczą w Traficu pozytywnie mnie zaskoczyła. Naprawdę bez słowa ściemy widziałbym ją choćby w Megane. Wracając jednak do kabiny pasażerskiej, to znajdziemy tam 3 miejsca, chociaż to środkowe nie należy do najwygodniejszych.

Poza tym masa rożnych schowków oraz dotykowy ekran systemu infomedialnego. Niestety działa on z ogromnym opóźnieniem, ale radio, nawigację czy łączność z telefonem (Bluetooth lub AndroidAuto/CarPlay) tam znajdziecie.

Renault Trafic warsztatowy 26
Renault Trafic warsztatowy 26

Z ciekawostek we wnętrzu w daszku pasażera pojawiło się wielkie lusterko, które pomoże wam zobaczyć martwe pole, jak dobrze je ułożycie.

Jazda busem

Swojskie przysłowie mówi, że „bus musi latać” i tutaj ma to pełne odzwierciedlenie. Renault Traficiem w tej specyfikacji można naprawdę sporo pojeździć. Zasięg tego samochodu to około 1000-1200 kilometrów, a spalanie waha się między 7-9 litrami ropy. A przypomnę, że to podwyższona wersja blaszaka z bagażnikiem dachowy, więc aerodynamika nie ma tu łatwo.

Pod maską pojawił się niezawodny 2-litrowy turbodiesel o mocy 170 KM. Jednostka ta dzięki 380 NM zapewnia temu pojazdowi wystarczającą dynamikę. Sześciobiegowy manual pasuje do tego zestawu, a auto do prędkości miejskich jest naprawdę szybkie (jak na busa oczywiście).

Renault Trafic warsztatowy 27
Renault Trafic warsztatowy 27

Niestety jazda takim kawałkiem blachy nie jest najłatwiejsza. Trzeba pamiętać o gabarytach auta, które są ogromne nie tylko przy manewrowaniu, ale także na autostradzie, bo boczne podmuchy wiatru dają o sobie znać.

Zepnie się w excelu?

Biorąc pod uwagę kwoty netto wygląda to nawet atrakcyjnie. Kwestia zabudowy MobilCar wymaga zakupu czystego Renault Trafic (w tym przypadku L2H2) za około 80-90 tysięcy złotych i oddanie go w ręce warsztatowych specjalistów. Ci za swoją wiedzę i materiały zainkasują kolejne 35-40 tysięcy złotych, ale wszystko zrobione jest naprawdę genialnie. Nie ma fuszerki i wszystko działa tak, jak powinno, a to w biznesie czasem wartuje więcej niż niejedna złotówka.

Renault Trafic warsztatowy 50
Renault Trafic warsztatowy 50

I tak, mogę nazwać kilkudniowe spotkanie z opisywanym Traficiem jako przygoda. Zabrałem go w trasę i jeździłem w mieście. Jak z każdym egzotykiem nie każde otoczenie było dla niego idealne, ale myślę, że w jakiś sposób was zaciekawiłem i pokazałem robocze auto w innym świetle.

Konrad Stopa

Galeria Renault Trafic warsztatowy:

Renault Trafic warsztatowy 2
Renault Trafic warsztatowy 2
Renault Trafic warsztatowy 3
Renault Trafic warsztatowy 3
Renault Trafic warsztatowy 4
Renault Trafic warsztatowy 4
Renault Trafic warsztatowy 5
Renault Trafic warsztatowy 5
Renault Trafic warsztatowy 6
Renault Trafic warsztatowy 6
Renault Trafic warsztatowy 7
Renault Trafic warsztatowy 7
Renault Trafic warsztatowy 8
Renault Trafic warsztatowy 8
Renault Trafic warsztatowy 9
Renault Trafic warsztatowy 9
Renault Trafic warsztatowy 10
Renault Trafic warsztatowy 10
Renault Trafic warsztatowy 11
Renault Trafic warsztatowy 11
Renault Trafic warsztatowy 12
Renault Trafic warsztatowy 12
Renault Trafic warsztatowy 13
Renault Trafic warsztatowy 13
Renault Trafic warsztatowy 14
Renault Trafic warsztatowy 14
Renault Trafic warsztatowy 17
Renault Trafic warsztatowy 17
Renault Trafic warsztatowy 19
Renault Trafic warsztatowy 19
Renault Trafic warsztatowy 20
Renault Trafic warsztatowy 20
Renault Trafic warsztatowy 21
Renault Trafic warsztatowy 21
Renault Trafic warsztatowy 22
Renault Trafic warsztatowy 22
Renault Trafic warsztatowy 23
Renault Trafic warsztatowy 23
Renault Trafic warsztatowy 24
Renault Trafic warsztatowy 24
Renault Trafic warsztatowy 26
Renault Trafic warsztatowy 26
Renault Trafic warsztatowy 27
Renault Trafic warsztatowy 27
Renault Trafic warsztatowy 28
Renault Trafic warsztatowy 28
Renault Trafic warsztatowy 30
Renault Trafic warsztatowy 30
Renault Trafic warsztatowy 31
Renault Trafic warsztatowy 31
Renault Trafic warsztatowy 34
Renault Trafic warsztatowy 34
Renault Trafic warsztatowy 35
Renault Trafic warsztatowy 35
Renault Trafic warsztatowy 39
Renault Trafic warsztatowy 39
Renault Trafic warsztatowy 41
Renault Trafic warsztatowy 41
Renault Trafic warsztatowy 44
Renault Trafic warsztatowy 44
Renault Trafic warsztatowy 45
Renault Trafic warsztatowy 45
Renault Trafic warsztatowy 46
Renault Trafic warsztatowy 46
Renault Trafic warsztatowy 47
Renault Trafic warsztatowy 47
Renault Trafic warsztatowy 48
Renault Trafic warsztatowy 48
Renault Trafic warsztatowy 49
Renault Trafic warsztatowy 49
Renault Trafic warsztatowy 50
Renault Trafic warsztatowy 50
Renault Trafic warsztatowy 1 1
Renault Trafic warsztatowy 1 1

Renault Trafic Warsztatowy MobilCar – dane techniczne:

Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 1997cm³
Moc: 170 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: furgon od 86 000 netto, zabudowa od 35 000 zł netto

Tagi: mobilcarrenaultrenault traficrenault trafic mobilcartrafic warsztatowyzabudowa warsztatowa
Poprzedni post

Kolejny indywidualny model Ferrari – SP48 Unica

Następny post

Zadebiutowała trzecia generacja Kia Soul

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Mitsubishi L200 Stark Steinbauer 2021 04

Test: Mitsubishi L200 Stark Steinbauer — pick-up na sterydach

Autor Marcin Koński
23/01/2023
0

Mitsubishi L200 Stark, to samochód który musi przejąć pałeczkę topowej terenówki i ma ku temu wszelkie predyspozycje. Nie tylko mowa...

SsangYong Musso Grand 4WD 2022 06

Test: SsangYong Musso Grand 4WD — pickup, który nie do końca chce w teren

Autor Marcin Koński
23/11/2022
0

Samochód użytkowy typu pickup, na pewno kojarzy się z iście terenową specyfikacją. Auto oparte na ramie, z dołączanym napędem na...

Ford F 150 Lightning 24

5 minut z… Ford F-150 Lightning

Autor Konrad Stopa
21/11/2022
1

Ford zrobił mi urodzinowy prezent i pozwolił pojeździć elektrycznym pickupem prosto z USA. Na polskiej ziemi sprawdzałem nowoczesną wizję auta...

evito 03

Test: Mercedes-Benz eVito Furgon 66 kWh – większa bateria, większa użyteczność

Autor Redakcja Motopodprad
25/10/2022
0

Dostawcza wersja elektrycznego Vito na reszcie doczekała się liftingu. Sprawdźmy zatem czy większy akumulator i kilka innych usprawnień zwiększyły jego...

Następny post
kia soul 2023 1

Zadebiutowała trzecia generacja Kia Soul

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET