Site icon Motopodprad.pl

Test: Renault Trafic MobilCar – zabudowa brygadowo – warsztatowa

Pomoc na drodze oraz usługi z dojazdem do klienta szybko zyskują na znaczeniu. W dobie powszechnego pośpiechu, wszystko musi być na już – nie ma czasu jeździć po mechanikach. Takie auto jak brygadowy Trafic z zabudową warsztatową stanowi bardzo ciekawą propozycję dla ekip szybkiego reagowania.

Lubię oglądać Mobilnych mechaników oraz pomoc drogową 24H na TVN Turbo. Wykwalifikowani i doświadczeni specjaliści to jedno, ale równie ważne aby na drodze nie zabrakło narzędzi. Nie doceniałem jak ważne jest samo auto z zabudową, do momentu gdy sam nie potrzebowałem tego typu pomocy. Ważne aby wszystkie narzędzia były na wyciągnięcie ręki, dobrze rozmieszczone w aucie, a sięgnięcie po potrzebny zestaw zabierało nie więcej czasu niż skierowanie ręki do odpowiedniego regału czy szuflady.

Propozycją szytą na miarę podmiotów, dla których niezbędne jest przemieszczenie sześcioosobowego zespołu specjalistów oraz zapasu narzędzi jest Renault Trafic poddany kuracji przez MobilCar. Polski zabudowca samochodów użytkowych z Dobroszyc postawił na podwyższone Trafica w konfiguracji L2H2. W zasadzie naszą brygadówkę można śmiało podzielić na dwie istotne z punktu widzenia profesji części.

Część brygadowa

W pierwszym rzędzie siedzeń mamy do czynienia z oddzielnym fotelem dla kierowcy oraz dwuosobową kanapą pasażerską typu „biuro” wraz z pojemnym, 54-litrowym schowkiem umieszczonym pod siedziskami. Czym się je „biuro” Trafica? Oparcie kanapy jest dzielone w połowie, połowa bliżej kierowcy w oparciu, po położeniu zapewnia możliwość rozłożenia oraz umieszczenia najpotrzebniejszych rzeczy. Rozwiązanie proste, sprytne, pomysłowe, za to plus.

Jeśli chodzi o miejsce z tyłu pojazdu to zabudowca postawił na trzy oddzielne siedziska oraz oparcia, jednak dzięki zamontowaniu na stałej platformie ściany grodziowej nie ma możliwości regulacji foteli, jak jest tak ma być – a jak jest? Znośnie, ja nie mam problemu z wygodą na tylnej kanapie, ale dłuższe podróże mogą zmęczyć tyłek i kręgosłup. Tapicerka mimo, że nie fotele nie wyszły z pod ręki Renault, została zachowana w kolorystyce oraz wzorze jak oryginał przednich siedzeń.

Skoro poruszyliśmy już temat ściany grodziowej to ta wykonana jest z ona z ABS, a poza tym posiada szybę w centralnej części, za głowami pasażerów. Poza tym jest wykonana jako szczelna, czyli dostęp do części ładunkowej jest możliwy tylko od strony drzwi tylnych.

Część warsztatowa

Płynnie przechodząc do części towarowej, tutaj robi się dopiero warsztatowa magia. Otwierając dwuskrzydłowe drzwi ukazuje się przestrzeń wraz z regałami Sortimo, jednak zanim wejdziemy na pakę wejdźmy na dach. Prawe skrzydło drzwiowe jest miejscem gdzie umieszczona została siedmiostopniowa drabinka o maksymalnej wytrzymałości 120 kg. A co na dachu?

Aluminiowy bagażnik dachowy o wymiarach 254 cm długości oraz 145 cm szerokości. Kratownica składa się z 5 stałych belek aluminiowych w systemie ProSafe rozmieszczonych co 47 cm. Na końcu zaś, od strony tyłu pojazdu, Sortimo postawiło na rolkę załadowczą Top System ułatwiającą załadunek rur, drabiny czy innych długich przedmiotów.

Wróćmy jednak do paki. Tam króluje wykonana według indywidualnego projektu zabudowa warsztatowa Sortimo SR5. otwierając drzwi światło paki ma standardowe 138 cm jednak zabudowane regały warsztatowe zmniejszają przestrzeń pomiędzy nimi do 76 cm. Wysokość paki dzięki podwyższeniu dachu pozwala na bezproblemową pracę osób poniżej 190 cm wzrostu. Praca jest oczywiście możliwa po zmroku, za sprawą oświetlenia LED.

Sama paka ma długość 170 cm jednak w wypadku zabudowy zespół Sortimo pomyślał o przewożeniu długich przedmiotów również w środku auta. Dzięki ścianie grodziowej oraz niezabudowaniu przestrzeni na której pasażerowie tylnej kanapy siedzą można przewozić przedmioty do 235 cm. Za ścianą grodziową umieszczono również kratownicę o wymiarach 138×96 cm z dwoma płaskownikami, która pozwala na zabezpieczenie przewożonego ładunku. Nad częścią pasażerską od strony paki umieszczono też zamykaną aluminiowym profilem półkę o wymiarach 129 cm szerokości, 110 cm głębokości oraz 36 cm wysokości.

Regały warsztatowe

Regał po prawej stronie ma wymiary 96 cm długości na 36 cm głębokości. To wszystko przy wysokości 119 cm. Pierwszy poziom od góry to 3 wyścielone materiałem przeciw poruszaniu się narzędzi. Skrajne schowki mają wymiar 34 cm na 29 cm zaś środkowa 34 cm na 32 cm. Głębokość kuwety wynosi 10 cm. Poniżej znajdują się plastikowe wysuwane pojemniki, każdy o wymiarach 27×30 cm przy wysokości każdego 12 cm. Trzeci poziom to otwierana półka o wymiarach 91 cm długości, 35 cm głębokości oraz wysokości 9 cm – prawdę powiedziawszy średnio funkcjonalna, albo ja nie mam pomysłu co można w niej przechowywać. Kolejno po lewej stronie regału mamy do dyspozycji dwa wysuwane pojemniki na narzędzia a pod nimi szuflada 42×32 cm oraz wysokości 14 cm. Po lewej zaś tronie zamykany, metalowy boks o wymiarach 40×31 cm oraz wysokości 36 cm. Jako ostatni segment, na wysokości nadkola, jest zamykana aluminiowym profilem półka o wymiarach 90×40 cm oraz 30 cm wysokości.

Na uwagę zasługuje również umieszczenie „stołu” z imadłem. Powyżej umieszczona została apteczka pierwszej pomocy. Bezpieczeństwo ponad wszystkim. Powyżej regału, Sortimo zdecydowało się na zainstalowanie trzech haków, każdy o wytrzymałości 90 kg każdy.

Po lewej stronie 96 długości na 35 cm głębokości. Regał jest wysokości 152 cm. Dwa pierwsze rzędy mają po 3 kuwety każdy. Skrajne o wymiarach 35×29 cm, środkowa 35x34cm. Niżej umieszczono 6 plastikowych, wysuwanych organizerów 12×30 cm oraz wysokości 12 cm. Czwarty poziom posiada 3 wysuwane korytka o wymiarach 27×29 cm oraz 12 cm wysokości z możliwością podzielenia plastikowymi przegródkami. Podobnie jak w regale po drugiej stronie, na kolejnym szczeblu znajdują się 3 skrzynki narzędziowe, po lewej zaś 3 szuflady – dwie o wymiarach 42×32 cm oraz wysokości 7 cm. Trzecia ma podwyższoną wysokość 14 cm. Jako ostatni element jest zamykana profilem aluminiowym półka – schowek o wymiarach 90x45x30 cm. Na czele regału znajdują się 3 plastikowe schowki i organizery na dokumenty, teczki oraz drobne przedmioty.

Podsumowanie

Zabudowa Sortimo bardzo mi przypadła do gustu. Wyśmienita jakość wykonania, szczególnie regałów warsztatowych oraz przemyślane rozwiązania reszty zabudowy robią bardzo dobre wrażenie. Co więcej oczywiście zabudowa może zostać skonstruowana według indywidualnego projektu odzwierciadlające specyficzne potrzeby.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Renault Trafic – punktacja:

Wygląd:[usr 8]
Wnętrze:[usr 7]
Silnik:[usr 9]
Skrzynia:[usr 9]
Przyspieszenie:[usr 9]
Jazda:[usr 9]
Zawieszenie:[usr 8]
Komfort:[usr 8]
Wyposażenie:[usr 7]
Cena/jakość:[usr 7]
Ogółem:[usr 8.1 text=”false” img=”06_red.png”] (81/100)

Renault Trafic MobilCar zabudowa brygadowo – warsztatowa – zdjęcia:

Renault Trafic Brygadowo – warsztatowy MobilCar – dane techniczne:

Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 1997cm³
Moc: 170 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: furgon od 86 000 netto, zabudowa od 35 000 zł netto

Exit mobile version