Motopodprad.pl

Test: Renault Trafic Furgon – izoterma wewnętrzna

Renault Trafic izoterma glowne

Nie tak dawno testowałem bliźniacze Vivaro. Trafic dzielnie walczy kompletnym wyposażeniem, czy jednak czegoś nie zabrakło?

Kompletna zabudowa?

Zabudowa izotermiczna na Traficu przygotowała firma Gruau, nawiasem mówiąc podobnie jak u bliźniaczego Opla Vivaro. W tym jednak wypadku zabudowa jest kompletna.

Poza izolacją termiczną Renault zdecydowało się na zamontowanie agregatu chłodniczego Zanotti SFZ007SS00E. Na pokładzie zawitał również rejestrator temperatury Esco DR-201. Nie znalazłem jednak gniazda umożliwiającego podłączenie agregatu do zewnętrznego systemu zasilania. Dla mnie, a w szczególności dla ładunku w chłodniczym łańcuchu dostaw to spory minus.

Materiał konstrukcyjny

W Traficu zabudowana została przestrzeń ładunkowa, gdzie materiałem konstrukcyjnym są płyty warstwowe, poliestrowe z pianką o grubości 50mm. Wzmocniona oraz również izolowana podłoga została pokryta żywicą z chropowatą strukturą. W odróżnieniu od Vivaro i konstrukcji zabudowanej również przez Gruau, Trafic nosi istotną zaletę.

Poza takimi samymi właściwościami – podłoga niejako wgryza się w podstawę opakowania, które umieścimy na pace, to ponad to podłoga Trafica ładniej się starzeje. Materiał ma matowe wykończenie, dzięki czemu nie zostają brzydkie ślady przesuwania paczek podczas wyładunku, co miało miejsce w przypadku Vivaro.

Trafic dla kogo Ty jesteś?

Demo car Renault jest kierowany do przedsiębiorców związanych z biznesem farmaceutycznym, żywnościowym oraz mięsnym. Zabudowa ta posiada atest Państwowego Zakładu  Higieny. Wykończenie ścian, sufitu, nadkoli oraz drzwi wykonane jest z białego materiału przypominającego w dotyku śliską pleksę. Gładka struktura zdecydowanie posiada istotną zaletę. Pozwala utrzymywać czystość przedziału ładunkowego, która to jest niezbędna do przewożenia artykułów do spożycia lub farmaceutyków.

Ładujemy?

Dzięki zabudowie oraz izolacji w ścianach i drzwiach pojazdu, światło dostępu do wnętrza izotermy zostało znacząco zmniejszone. Przez tylne symetryczne, dwuskrzydłowe drzwi możliwe jest wprowadzenie Euro palety. Drzwi posiadają możliwość otwarcia pod kątem 90 i blisko 180 stopni.

Dodatkowo futryna tylnych drzwi w trosce o załadunek i uszkodzenie zabudowy została wzmocniona blachą nierdzewną. Boczne przesuwne drzwi oraz wspomniane tylne zostały dodatkowo zabezpieczone przed wpływem powietrza z zewnątrz i zmian temperatury poprzez montaż dodatkowych uszczelek.

Podsumowanie

Jak zapowiadałem w teście izotermy Vivaro, w drugim narożniku stawiamy bliźniaczy model – Trafic. W zasadzie wybór pomiędzy tymi dwoma wołami roboczymi podyktowana będzie warunkami finansowania zakupu oraz subiektywnego stosunku do obu marek. Gdybym miał stanąć przed wyborem Vivaro – Trafic nie umiałbym jednoznacznie odpowiedzieć.

W przypadku aut modyfikowanych dochodzi jeszcze kwestia warunków użytkowych zabudowy i jej uniwersalności. Trafic posiada sporą zaletę w postaci agregatu oraz kontrolera temperatury. Brakuje jednak możliwości podpięcia do sieci energetycznej. Te elementy można również zamontować na Vivaro, wtedy to decyzja sprowadza się do oferty dealera oraz sympatii do jednej z marek.

Tekst: Bartek Kowalczyk
Zdjęcia: Arek Jurczewski

Renault Trafic Izoterma

Renault Trafic Izoterma – punktacja

Wygląd:
[usr 8]
Wnętrze:
[usr 7]
Silnik:
[usr 8]
Skrzynia:
[usr 8]
Przyspieszenie:
[usr 8]
Jazda:
[usr 7]
Zawieszenie:
[usr 8]
Komfort:
[usr 8]
Wyposażenie:
[usr 9]
Cena/jakość:
[usr 8]
Ogółem:
[usr 7.9 text=”false” img=”06_red.png”] (79/100)

Renault Trafic Izoterma – zdjęcia

Renault Trafic Izoterma – dane techniczne

Dane techniczne:
Silnik: R4, Turbo diesel
Pojemność:   1598cm³
Moc:  145 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:   340 Nm przy 1750 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: od 90 300zł netto,egzemplarz testowy NA

Exit mobile version