• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Renault Scenic 1.2 TCe 130 KM – jesienne przymrozki

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
14/11/2017
w Nowe
0
Renault Scenic 3

Renault Scenic 3

156
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Oficjalnie, downsizing przechodzi na wyższy poziom. Silnik 1,2 w minivanie? Renault twierdzi, że to dobry krok, a ja? Zobaczcie czy też zgadzacie się z tym wnioskiem.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

 

Francuski producent postanowił mnie do tego trendu przekonać złoto-pomarańczowym Sceniciem, stojącym na ogromnych 20-calowych felgach. Gdybym miał zadecydować patrząc „na oko” byłbym zadowolony, ale przecież downsizing nie polega na zmniejszaniu rozmiarów karoserii lub masy (auto waży 1,6 tony).

 

 

Nowoczesne nadwozie w specyfikacji BOSE kusi ledowymi reflektorami, ogromnym panoramicznym dachem i sporo ilością szyb, które zapewniają nieziemską widoczność w aucie. Wyższa pozycja za kierownicą potęguje wrażenie bezpieczeństwa, a wspomniane światło przestrzeń. Patrząc na auto z zewnątrz nie widać jak dużo kryje środek Scenica.

Aktualnie Renault w takim nadwoziu może się spodobać, ponieważ nie przytłacza swoimi wymiarami, a stylistyczne listwy i wybrzuszenia tylko nadają mu „looku”. Zdecydowanie polecam kolor lakierowania, ponieważ rozwesela to rodzinne auto, a przy tym jednocześnie wyróżnia je na ulicy.

 

 

No dobrze, wejdźmy jednak do środka. O tym co pierwsze rzuciło mi się w oczy już wiecie. Zajmując wygodny, podgrzewany fotel kierowcy pokryty skórzaną tapicerką z dobrze podpierającym głowę zagłówkiem odczułem spory poziom komfortu, który towarzyszył mi przez cały test. Zasługa tu jednak dodatkowego wyposażenia oraz zestrojenia zawieszenia, ale o tym później.

Zaletą wnętrza Renault Scenic jest spora przestrzeń w środku oraz wyposażenie dodatkowe. Każdy z 4 pasażerów może liczyć na wydajną klimatyzację, dobre nagłośnienie Bose, niezłą widoczność oraz szereg schowków. Dlaczego tylko 4 podróżnych? Tylna kanapa, a raczej 3 osobne siedzenia i brak tunelu środkowego mogą sugerować coś innego. Zastosowanie jednak przesuwnego tunelu między przednimi siedzeniami odkrywa uchwyty na kubki i małe schowki, ale zabiera miejsce z tyłu. Co ciekawe, również schowek przed pasażerem jest wysuwaną szufladą (i to automatycznie po przyciśnięciu klawisza).

Takich rozwiązań ergonomicznych i niecodziennych w Scenicu jest sporo, niestety niektóre z nich są problematyczne lub bez sensu – choćby fakt, że za szeroki fotel uniemożliwia swobodne korzystanie z kieszeni w drzwiach. Z drugiej jednak strony wynagradza to 572-litrowy bagażnik z elektrycznie składanymi oparciami tylnych siedzeń.

 

Sam design wnętrza Renault Scenica jest bardzo podobny do reszty gamy modelowej. Za sporą, wielofunkcyjną kierownicą znajdziemy cyfrowy wyświetlacz zegarów, a konsolę centralną zajmuje 8,7-calowy tablet systemu inforozrywki otoczony fortepianową czernią plastiku (wizualnie nie do końca mi się to podoba). Co ważne, spasowanie wnętrza, mimo, że w większości elementów jest twarde i ciemne, jest na dobrym poziomie i nie skrzypi jak w innym modelach tej francuskiej marki.

Biorąc pod uwagę ergonomię użytkowania, każdy mający już kiedyś  z Renault styczność nie będzie miał problemu ze sterowaniem audio lub klimatyzacją. W ciekawym miejscu zastosowano również drążek zmiany biegów – położony wyżej, intuicyjnie wpada w ręce. Kłopotów nie powinno być również z wspomnianym ekranem dotykowym – działa płynnie, intuicyjnie jak system w smartfonach, a do tego dobrze wygląda. Co więcej można go wizualnie konfigurować razem z podświetleniem ambientowym wnętrza i to w kilku kolorach.

To jednak dotyczy każdej wersji Scenica, a do dyspozycji mieliśmy auto z motorem benzynowym o oszałamiającej pojemności 1,2 litra i mocy 130 KM. Maksymalny moment obrotowy to równe 205 Nm, a całość połączono z 6-biegowym manualem, który ma trochę za długie skoki lewarka. Mimo to, całość, o dziwo, dość śmiało poruszał się po mieście. Samochód żwawo przyspiesza i nie dostaje zadyszki.

 

 

Niestety taka sytuacja miała miejsce jedynie, gdy autem podróżuje maksymalnie dwójka osób. W końcu to minivan i auto rodzinne, więc schemat 2+2 oraz bagaże jest bardzo prawdopodobny. A w takim przypadku samochód odmawia posłuszeństwa. Owszem nadal przyspiesza, ale dużo wolniej, a prawa ręka dość musi częściej wachlować lewarkiem skrzyni biegów.

To co przemawia za ideą downsizingu to ekonomia użytkowania i spalanie danego samochodu. Biorąc pod uwagę testowanego Scenica, Renault przeczy tej hipotezie. W trasie samochód spala około 7-8 litrów, a w mieście bez problemu przekroczymy 10-11 litrów PB95. Przekładając to na problemy z dynamiką załadowanego samochodu, moim zdaniem, omawiana jednostka tce nie pasuje do tak dużego i niezbyt aerodynamicznego samochodu. Owszem radzi sobie, ale nie tak jakbym tego oczekiwał. Na szczęście w obwodzie, Renault ma inne możliwości, w tym diesle.

To za co chcę pochwalić Renault Scenic to zawieszenie. Mimo, że samochód wyposażono w aż 20-calowe koła to w ogóle nie stracił przez to na komforcie jazdy. „Dół” Scenica tak dobrze resorował wszelkie krawężniki, nierówności i miękkie podłoże, że niestraszne mu były nawet szybsze przejazdy przez miasto. Już dawno nie jeździłem autem, którym nie musiałbym uważać podczas przejazdów po nieznanych mi ulicach.

 

Test Renault Grand Scenic 9
Test Renault Grand Scenic 9
Test Renault Grand Scenic 11
Test Renault Grand Scenic 11
Test Renault Grand Scenic 10
Test Renault Grand Scenic 10
Test Renault Grand Scenic 12
Test Renault Grand Scenic 12
Test Renault Grand Scenic 13
Test Renault Grand Scenic 13
Test Renault Grand Scenic 17
Test Renault Grand Scenic 17
Test Renault Grand Scenic 16
Test Renault Grand Scenic 16

 

Sama jazda testowanym Renault należy więc do bardzo przyjemnych. Nie radzę jednak sprawdzać możliwości Scenica podczas przejazdów przez ciasne zakręty, ponieważ jego sylwetka daje o sobie znaki – można odczuć znaczne przechyły boczne lub płużenie przodem. Biorąc jednak pod uwagę rodzinne przeznaczenie samochodu, Scenic wpisuje się w standardy prowadzenia takiego segmentu.

A ile taka komfortowa kanapa na kołach kosztuje? Najniższa kwota za Renault Scenic to 76 tysięcy złotych i obejmuje jeszcze słabszy silnik 115-konny. Wersja ze zdjęć, czyli Bose z audio od tej firmy, kamerą cofania, autonomicznym parkowaniem oraz wieloma systemami bezpieczeństwa kosztuje 119 000 zł, ale jest to już w pełni wyposażona wersja. Co ciekawe, wybór diesla nie zmieniłby zbytnio tej kwoty.

Renault Scenic zatem mi się spodobał, ale skonfigurowałbym go inaczej. Nie jestem fanem minivanów, ale ich ergonomiczne zalety przydają się nie tylko głowom rodziny. Duży bagażnik, komfortowe zawieszenia i atrakcyjny wygląd to najważniejsze cechy, które wyróżniłbym w tym aucie.

 

Konrad Stopa

Fot. Grzegorz Wawryszczuk

 

Wygląd: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Wnętrze: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Skrzynia: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 10 out of 10 stars (10 / 10)
Komfort: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.5 out of 10 stars (75/100)

 

Renault Scenic 2
Renault Scenic 2
Renault Scenic 3
Renault Scenic 3
Renault Scenic 4
Renault Scenic 4
Renault Scenic 5
Renault Scenic 5
Renault Scenic 6
Renault Scenic 6
Renault Scenic 7
Renault Scenic 7
Renault Scenic 8
Renault Scenic 8
Renault Scenic 9
Renault Scenic 9

 

Dane Techniczne:

Silnik: R4
Pojemność: 1197 cm3
Moc: 130 KM/5500 obr./min.
Moment: 205 Nm/2000 obr./min.
Skrzynia biegów: Manualna, sześciobiegowa
0-100 km/h: 11,4 s
Prędkość max.: 190 km/h
Cena: ok. 119000 PLN

Tagi: minivanrenault scenicrenautlscenictcetest renaul scenic
Poprzedni post

Jak pyrka Abarth 595 C Competizione?

Następny post

Najpopularniejsze kolory samochodów w różnych częściach świata

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
fusca 2897102 1920

Najpopularniejsze kolory samochodów w różnych częściach świata

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET