Test: Renault Master – zabudowa kurierska

Tym razem zabudowa kurierska, czyli nieco bardziej przyziemna odmiana Mastera trafiła pod strzechy naszego portalu. Prawdę powiedziawszy żaden kurier, który przyjeżdżał do mnie nie miał niczego na wzór testowanego Mastera, a więc czy warto? Po co to komu?

Zabudowa kurierska przeznaczona jest dla firm przewożących przesyłki paczkowe. Opiera się na zwykłym furgonie jednak jak przystało na zabudowę specjalizowaną został zmodyfikowany tak aby spełniać szczególną rolę jako przyszło mu pełnić.

Renault Master kurier 18 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

W środku zmiany dotknęły znaczną część kabiny. Z szoferki wyleciała kanapa pasażerska, a w jej miejsce pojawiła się wykonana z ryflowanej blachy antypoślizgowa podłoga. Jej minusem podczas testu okazały się refleksy słoneczne, które z łatwością witały na mojej twarzy, oślepiając podczas jazdy.

Renault Master kurier 48 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

Poza tym w miejsce siedzeń i pojemnego schowka trafiło składane, pojedyncze i nieco spartańskie siedzisko, które wyglądem i wygodą przypomina to wędkarskie. O wygodnej podróży można zapomnieć, koledze którego odebrałem po imprezie nie był w stanie uciąć sobie drzemki.

Renault Master kurier 42 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

Jak zaznacza producent atutem konstrukcji są przesuwane oraz zamykane na zamek drzwi oddzielające szoferkę od przedziału towarowego. W istocie zastosowane rozwiązanie w pracy spisuje się znakomicie umożliwiając przejście do przedziału paczkowego. Wymiary drzwi to 48 cm szerokości i 184 cm wysokości jednak na uwadze warto mieć stopień o wysokości 18 cm. Same drzwi zamknięte na wspomniany zamek na każdym wyboju rezonują, a gdy wpadają w drgania denerwują swoim dźwiękiem na każdej, nawet najmniejszej nierówności.

Renault Master kurier 27 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

Przejdźmy jednak do najważniejszego, a więc do przedziału ładunkowego.

Paczki na półki

Wnętrze furgona, a w zasadzie ściany boczne, nadkola oraz wyścielenie drzwi pokryte zostały polipropylenowymi płytami. We wnętrzu zainstalowano zabudowę wykorzystującą sześc niezależnie regulowanych oraz rozkładanych półek z możliwością zabezpieczenia ładunku.

Renault Master kurier 26 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

Wymiary kuwet gdzie można położyć paczki lub inne przedmioty to 131 cm na 43 cm, a to wszystko przy głębokości 5 cm. Każda półka może unieść 80kg, więc na regał złożony z dwóch półek może przypadać do 160kg obciążenia.

Renault Master kurier 30 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

Złożone półki nie powodują żadnego dyskomfortu dźwiękowego, są najzwyczajniej niesłyszalne podczas jazdy, natomiast rozłożone, ale nie obciążane dają o sobie znać. Na pace odnalezienie paczek umożliwia oświetlenie LED.

Renault Master kurier 23 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

Rozłożone półki zmnieszają światło tylnych drzwi z 152 do 65 cm, co w żadnym wypadku nie utrudnia poruszania się po pace kurierskiego Mastera.

Renault Master kurier 25 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

Zabudowca zdecydował się na skompletowanie pojazdu poprzez dodanie elektrycznie wysuwanego stopnia, który wysuwa się przy otwarciu bocznych drzwi Mastera. Światło drzwi 131cm, a próg pojazdu zawieszony został na wysokości 56 cm. Nie można zapomnieć o pośrednim stopniu, który to zawieszony został na 30cm.

Renault Master kurier 21 1024x768 Test: Renault Master   zabudowa kurierska

Podsumowanie

Sama zabudowa z pewnością spełnia swoją rolę, będąc jednocześnie nieco hałaśliwa. Wyceniona na 39 200 pln netto jest wysoką kwotą szczególnie, że z tego co się orientuje to busy jeżdżące w tego typu firmach nie są własnością firmy kurierskiej, a jedynie są podnajmowane od osób, które są jednocześnie kurierami danej firmy. W tym wypadku wzięcie pojazdu z taką zabudową jest nieco nierealna, tym bardziej, że pojazd jest przy takiej zabudowie zdecydowanie mniej uniwersalny. Z pewnością przy odsprzedaży używanego kupujący będą kręcić nosem.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Renault Master w zabudowie kurierskiej

Master kurierski – zdjęcia

Master kurierski – punktacja

Wygląd:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (7 / 10)
Wnętrze:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (6 / 10)
Silnik:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (8 / 10)
Skrzynia:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (8 / 10)
Przyspieszenie:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (7 / 10)
Jazda:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (8 / 10)
Zawieszenie:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (8 / 10)
Komfort:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (8 / 10)
Wyposażenie:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (7 / 10)
Cena/jakość:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (7 / 10)
Ogółem:
%name Test: Renault Master   zabudowa kurierska (74/100)

Master kurierski – dane techniczne

Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 2298cm³
Moc: 180 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: furgon od 93 300 zł netto, zabudowa 39 200 zł netto

Dyskusja

komentarzy

Bartosz Kowalczyk

Bartek Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.