• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Renault Master – zabudowa kurierska

Bartosz Kowalczyk Autor Bartosz Kowalczyk
13/08/2020
w Użytkowe
0
Renault Master kurier 17 e1597315259602

Renault Master kurier 17 e1597315259602

143
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Tym razem zabudowa kurierska, czyli nieco bardziej przyziemna odmiana Mastera trafiła pod strzechy naszego portalu. Prawdę powiedziawszy żaden kurier, który przyjeżdżał do mnie nie miał niczego na wzór testowanego Mastera, a więc czy warto? Po co to komu?

Zabudowa kurierska przeznaczona jest dla firm przewożących przesyłki paczkowe. Opiera się na zwykłym furgonie jednak jak przystało na zabudowę specjalizowaną został zmodyfikowany tak aby spełniać szczególną rolę jako przyszło mu pełnić.

Warto przeczytać

Test: Mitsubishi L200 Stark Steinbauer — pick-up na sterydach

Test: SsangYong Musso Grand 4WD — pickup, który nie do końca chce w teren

5 minut z… Ford F-150 Lightning

W środku zmiany dotknęły znaczną część kabiny. Z szoferki wyleciała kanapa pasażerska, a w jej miejsce pojawiła się wykonana z ryflowanej blachy antypoślizgowa podłoga. Jej minusem podczas testu okazały się refleksy słoneczne, które z łatwością witały na mojej twarzy, oślepiając podczas jazdy.

Poza tym w miejsce siedzeń i pojemnego schowka trafiło składane, pojedyncze i nieco spartańskie siedzisko, które wyglądem i wygodą przypomina to wędkarskie. O wygodnej podróży można zapomnieć, koledze którego odebrałem po imprezie nie był w stanie uciąć sobie drzemki.

Jak zaznacza producent atutem konstrukcji są przesuwane oraz zamykane na zamek drzwi oddzielające szoferkę od przedziału towarowego. W istocie zastosowane rozwiązanie w pracy spisuje się znakomicie umożliwiając przejście do przedziału paczkowego. Wymiary drzwi to 48 cm szerokości i 184 cm wysokości jednak na uwadze warto mieć stopień o wysokości 18 cm. Same drzwi zamknięte na wspomniany zamek na każdym wyboju rezonują, a gdy wpadają w drgania denerwują swoim dźwiękiem na każdej, nawet najmniejszej nierówności.

Przejdźmy jednak do najważniejszego, a więc do przedziału ładunkowego.

Paczki na półki

Wnętrze furgona, a w zasadzie ściany boczne, nadkola oraz wyścielenie drzwi pokryte zostały polipropylenowymi płytami. We wnętrzu zainstalowano zabudowę wykorzystującą sześc niezależnie regulowanych oraz rozkładanych półek z możliwością zabezpieczenia ładunku.

Wymiary kuwet gdzie można położyć paczki lub inne przedmioty to 131 cm na 43 cm, a to wszystko przy głębokości 5 cm. Każda półka może unieść 80kg, więc na regał złożony z dwóch półek może przypadać do 160kg obciążenia.

Złożone półki nie powodują żadnego dyskomfortu dźwiękowego, są najzwyczajniej niesłyszalne podczas jazdy, natomiast rozłożone, ale nie obciążane dają o sobie znać. Na pace odnalezienie paczek umożliwia oświetlenie LED.

Rozłożone półki zmnieszają światło tylnych drzwi z 152 do 65 cm, co w żadnym wypadku nie utrudnia poruszania się po pace kurierskiego Mastera.

Zabudowca zdecydował się na skompletowanie pojazdu poprzez dodanie elektrycznie wysuwanego stopnia, który wysuwa się przy otwarciu bocznych drzwi Mastera. Światło drzwi 131cm, a próg pojazdu zawieszony został na wysokości 56 cm. Nie można zapomnieć o pośrednim stopniu, który to zawieszony został na 30cm.

Podsumowanie

Sama zabudowa z pewnością spełnia swoją rolę, będąc jednocześnie nieco hałaśliwa. Wyceniona na 39 200 pln netto jest wysoką kwotą szczególnie, że z tego co się orientuje to busy jeżdżące w tego typu firmach nie są własnością firmy kurierskiej, a jedynie są podnajmowane od osób, które są jednocześnie kurierami danej firmy. W tym wypadku wzięcie pojazdu z taką zabudową jest nieco nierealna, tym bardziej, że pojazd jest przy takiej zabudowie zdecydowanie mniej uniwersalny. Z pewnością przy odsprzedaży używanego kupujący będą kręcić nosem.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Renault Master w zabudowie kurierskiej

Master kurierski – zdjęcia

Master kurierski – punktacja

Wygląd:
7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze:
6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik:
8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia:
8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie:
7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda:
8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie:
8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort:
8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie:
7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość:
7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem:
7.4 out of 10 stars (74/100)

Master kurierski – dane techniczne

Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 2298cm³
Moc: 180 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: furgon od 93 300 zł netto, zabudowa 39 200 zł netto

Tagi: kuriermasterrenaultrenault master
Poprzedni post

Nowy Mercedes S-klasa – z baroku prosto do modernizmu

Następny post

Kia Stinger przeszła lifting

Bartosz Kowalczyk

Bartosz Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.

Podobne artykuły

Mitsubishi L200 Stark Steinbauer 2021 04

Test: Mitsubishi L200 Stark Steinbauer — pick-up na sterydach

Autor Marcin Koński
23/01/2023
0

Mitsubishi L200 Stark, to samochód który musi przejąć pałeczkę topowej terenówki i ma ku temu wszelkie predyspozycje. Nie tylko mowa...

SsangYong Musso Grand 4WD 2022 06

Test: SsangYong Musso Grand 4WD — pickup, który nie do końca chce w teren

Autor Marcin Koński
23/11/2022
0

Samochód użytkowy typu pickup, na pewno kojarzy się z iście terenową specyfikacją. Auto oparte na ramie, z dołączanym napędem na...

Ford F 150 Lightning 24

5 minut z… Ford F-150 Lightning

Autor Konrad Stopa
21/11/2022
1

Ford zrobił mi urodzinowy prezent i pozwolił pojeździć elektrycznym pickupem prosto z USA. Na polskiej ziemi sprawdzałem nowoczesną wizję auta...

evito 03

Test: Mercedes-Benz eVito Furgon 66 kWh – większa bateria, większa użyteczność

Autor Redakcja Motopodprad
25/10/2022
0

Dostawcza wersja elektrycznego Vito na reszcie doczekała się liftingu. Sprawdźmy zatem czy większy akumulator i kilka innych usprawnień zwiększyły jego...

Następny post
2021 kia stinger front

Kia Stinger przeszła lifting

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET