Tym razem zabudowa kurierska, czyli nieco bardziej przyziemna odmiana Mastera trafiła pod strzechy naszego portalu. Prawdę powiedziawszy żaden kurier, który przyjeżdżał do mnie nie miał niczego na wzór testowanego Mastera, a więc czy warto? Po co to komu?
Zabudowa kurierska przeznaczona jest dla firm przewożących przesyłki paczkowe. Opiera się na zwykłym furgonie jednak jak przystało na zabudowę specjalizowaną został zmodyfikowany tak aby spełniać szczególną rolę jako przyszło mu pełnić.
W środku zmiany dotknęły znaczną część kabiny. Z szoferki wyleciała kanapa pasażerska, a w jej miejsce pojawiła się wykonana z ryflowanej blachy antypoślizgowa podłoga. Jej minusem podczas testu okazały się refleksy słoneczne, które z łatwością witały na mojej twarzy, oślepiając podczas jazdy.
Poza tym w miejsce siedzeń i pojemnego schowka trafiło składane, pojedyncze i nieco spartańskie siedzisko, które wyglądem i wygodą przypomina to wędkarskie. O wygodnej podróży można zapomnieć, koledze którego odebrałem po imprezie nie był w stanie uciąć sobie drzemki.
Jak zaznacza producent atutem konstrukcji są przesuwane oraz zamykane na zamek drzwi oddzielające szoferkę od przedziału towarowego. W istocie zastosowane rozwiązanie w pracy spisuje się znakomicie umożliwiając przejście do przedziału paczkowego. Wymiary drzwi to 48 cm szerokości i 184 cm wysokości jednak na uwadze warto mieć stopień o wysokości 18 cm. Same drzwi zamknięte na wspomniany zamek na każdym wyboju rezonują, a gdy wpadają w drgania denerwują swoim dźwiękiem na każdej, nawet najmniejszej nierówności.
Przejdźmy jednak do najważniejszego, a więc do przedziału ładunkowego.
Paczki na półki
Wnętrze furgona, a w zasadzie ściany boczne, nadkola oraz wyścielenie drzwi pokryte zostały polipropylenowymi płytami. We wnętrzu zainstalowano zabudowę wykorzystującą sześc niezależnie regulowanych oraz rozkładanych półek z możliwością zabezpieczenia ładunku.
Wymiary kuwet gdzie można położyć paczki lub inne przedmioty to 131 cm na 43 cm, a to wszystko przy głębokości 5 cm. Każda półka może unieść 80kg, więc na regał złożony z dwóch półek może przypadać do 160kg obciążenia.
Złożone półki nie powodują żadnego dyskomfortu dźwiękowego, są najzwyczajniej niesłyszalne podczas jazdy, natomiast rozłożone, ale nie obciążane dają o sobie znać. Na pace odnalezienie paczek umożliwia oświetlenie LED.
Rozłożone półki zmnieszają światło tylnych drzwi z 152 do 65 cm, co w żadnym wypadku nie utrudnia poruszania się po pace kurierskiego Mastera.
Zabudowca zdecydował się na skompletowanie pojazdu poprzez dodanie elektrycznie wysuwanego stopnia, który wysuwa się przy otwarciu bocznych drzwi Mastera. Światło drzwi 131cm, a próg pojazdu zawieszony został na wysokości 56 cm. Nie można zapomnieć o pośrednim stopniu, który to zawieszony został na 30cm.
Podsumowanie
Sama zabudowa z pewnością spełnia swoją rolę, będąc jednocześnie nieco hałaśliwa. Wyceniona na 39 200 pln netto jest wysoką kwotą szczególnie, że z tego co się orientuje to busy jeżdżące w tego typu firmach nie są własnością firmy kurierskiej, a jedynie są podnajmowane od osób, które są jednocześnie kurierami danej firmy. W tym wypadku wzięcie pojazdu z taką zabudową jest nieco nierealna, tym bardziej, że pojazd jest przy takiej zabudowie zdecydowanie mniej uniwersalny. Z pewnością przy odsprzedaży używanego kupujący będą kręcić nosem.
Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk
Renault Master w zabudowie kurierskiej
Master kurierski – zdjęcia
Master kurierski – punktacja
Wygląd:
|
[usr 7]
|
Wnętrze:
|
[usr 6]
|
Silnik:
|
[usr 8]
|
Skrzynia:
|
[usr 8]
|
Przyspieszenie:
|
[usr 7]
|
Jazda:
|
[usr 8]
|
Zawieszenie:
|
[usr 8]
|
Komfort:
|
[usr 8]
|
Wyposażenie:
|
[usr 7]
|
Cena/jakość:
|
[usr 7]
|
Ogółem:
|
[usr 7.4 text=”false” img=”06_red.png”] (74/100)
|
Master kurierski – dane techniczne
Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 2298cm³
Moc: 180 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: furgon od 93 300 zł netto, zabudowa 39 200 zł netto