Bardziej specjalizowanej zabudowy na łamach naszego portalu sobie nie przypominam! Przed Państwem autostradowa pomoc drogowa!
Master w wydaniu autostradowym nie występuje w trybie incognito. Z daleka rzuca się w oczy pomarańczowo żółty lakier, którym pokryty został furgon. Ponadto w połowie wysokości całe nadwozie opasa żółta informacja o funkcji jaką Master pełni na drodze. Dopełnienie całości stanowi stroboskopowy kogut na dachu z napisem służba autostradowa. a na tylnych narożnikach również lampy błyskowe. Z daleka zaś Mastera można dojrzeć dzięki rozstawianemu znakowi z możliwością zaprogramowania napisu.
Sam znak podnosi się za pomocą siłowników. Funkcję niecodziennego akcesorium umożliwia sterownik umieszczony w aucie. Przewodowy pilot jest prawdę powiedziawszy zainstalowany niedbale. Cóż targający się kabel nie stanowi tu problemu, ale centralka odstającą pod osłonami nie wygląda estetycznie. Rozumiem, że to dostawczak i że estetyka nie stoi na pierwszym miejscu, ale bez przesady.
Wnętrze poza wspomnianym elementem pozbawione jest zmian. Większe dostosowanie do potrzeb specjalnych poczyniono na pace auta.
Drogowa pomoc – paka
Przestrzeń ładunkowa została dostosowana do potrzeb załogi. W zasadzie auto to zwykły furgon, którego wnętrze zostało pokryte polipropylenowymi płytami. Ściany boczne oraz sufit całościowo zabezpieczają panele blaszane auta.W suficie oświetlenie wykonane jest w technologii LED oraz tradycyjne. Pełne oświetlenie to trzypunktowe światło LED oraz punktowe źródło światła nad tylnymi drzwiami. Lampy posiadają dwa oddzielne włączniki, które umieszczone zostały przy obu drzwiach.
Podłoga zaś to antypoślizgowa sklejka, a nadkola zabudowano z tworzywa sztucznego – ABS. Centralnym elementem pojazdu jest zabudowa serwisowa StoreVan. Wymiary regału to 152cm wysokości na 165 cm długości. Głębokość półek to 36cm. Zabudowa składa się z 6 sekcji. Górne trzy kondygnacje to przestrzeń podzielona na 6 kuwet każda, posiadających wewnętrzne wyłożenie w postaci antypoślizgowych mat. Pozostałe trzy kondygnacje to zwykłe półki na większe przedmioty. Cztery z sześciu poziomów są otwierane.
Na lewym boku regału zabudowca przeznaczył miejsce na podajnik do papieru oraz głębokie kieszenie na spraye. Z prawej zaś miejsce znalazł uchwyt na przewody. Lewe drzwi skrzydłowe zagospodarowano pod 5 litrowy zbiornik do mycia rąk oraz pojemnik na mydło.
Na pokładzie pojazdu miejsce znaleziono na uchwyty na łopaty. Resztę ładunku producent przewidział do zabezpieczenia za pomocą listew montażowych po obu stronach pojazdu oraz drążków rozporowych.
Po drugiej stronie pojazdu umieszczono dwu kondygnacyjny segment do składania dłuższych przedmiotów. Górna część podobnie jak kuwety w regale wyścielono matą antypoślizgową. Cały segment ma wymiar 194 cm długości na 50 cm wysokości. Głębokość to podobnie jak w zabudowie serwisowej 36 cm.
Za szoferką miejsce znalazł przepastny schowek w postaci długiego kufra. Zamykany od góry schowek ma wymiary 153 cm długości na 50 cm wysokości. Głębokość całego elementu to 45 cm.
Podsumowanie
Zabudowa serwisowa na masterze spełnia swoje zadanie, będąc łatwą w użyciu i kompletną. Na uwagę zasługuję wiele rozwiązań umożliwiających umieszczenie specyficznych narzędzi oraz przemyślane sposoby montażu ładunku przy zmodyfikowanej pace.
Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk
Renault Master – drogowa pomoc autostradowa
Master autostradowy – punktacja
Wygląd:
|
[usr 7]
|
Wnętrze:
|
[usr 6]
|
Silnik:
|
[usr 8]
|
Skrzynia:
|
[usr 8]
|
Przyspieszenie:
|
[usr 7]
|
Jazda:
|
[usr 8]
|
Zawieszenie:
|
[usr 8]
|
Komfort:
|
[usr 8]
|
Wyposażenie:
|
[usr 7]
|
Cena/jakość:
|
[usr 7]
|
Ogółem:
|
[usr 7.4 text=”false” img=”06_red.png”] (74/100)
|
Master autostradowy – zdjęcia
Master autostradowy – dane techniczne
Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 2298cm³
Moc: 180 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: furgon od 93 300 zł netto, 32 400 zł netto zabudowa – egzemplarz testowy około 145 tys zł netto