Test: Renault Master – drogowa pomoc autostradowa

Bardziej specjalizowanej zabudowy na łamach naszego portalu sobie nie przypominam! Przed Państwem autostradowa pomoc drogowa!

Master w wydaniu autostradowym nie występuje w trybie incognito. Z daleka rzuca się w oczy pomarańczowo żółty lakier, którym pokryty został furgon. Ponadto w połowie wysokości całe nadwozie opasa żółta informacja o funkcji jaką Master pełni na drodze. Dopełnienie całości stanowi stroboskopowy kogut na dachu z napisem służba autostradowa. a na tylnych narożnikach również lampy błyskowe. Z daleka zaś Mastera można dojrzeć dzięki rozstawianemu znakowi z możliwością zaprogramowania napisu.

Renault Master autostradowy 11 1024x768 Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa

Sam znak podnosi się za pomocą siłowników. Funkcję niecodziennego akcesorium umożliwia sterownik umieszczony w aucie. Przewodowy pilot jest prawdę powiedziawszy zainstalowany niedbale. Cóż targający się kabel nie stanowi tu problemu, ale centralka odstającą pod osłonami nie wygląda estetycznie. Rozumiem, że to dostawczak i że estetyka nie stoi na pierwszym miejscu, ale bez przesady.

Renault Master autostradowy 79 1024x768 Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa

Wnętrze poza wspomnianym elementem pozbawione jest zmian. Większe dostosowanie do potrzeb specjalnych poczyniono na pace auta.

Drogowa pomoc – paka

Przestrzeń ładunkowa została dostosowana do potrzeb załogi. W zasadzie auto to zwykły furgon, którego wnętrze zostało pokryte polipropylenowymi płytami. Ściany boczne oraz sufit całościowo zabezpieczają panele blaszane auta.W suficie oświetlenie wykonane jest w technologii LED oraz tradycyjne. Pełne oświetlenie to trzypunktowe światło LED oraz punktowe źródło światła nad tylnymi drzwiami. Lampy posiadają dwa oddzielne włączniki, które umieszczone zostały przy obu drzwiach.

Renault Master autostradowy 62 1024x768 Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa

Podłoga zaś to antypoślizgowa sklejka, a nadkola zabudowano z tworzywa sztucznego – ABS. Centralnym elementem pojazdu jest zabudowa serwisowa StoreVan. Wymiary regału to 152cm wysokości na 165 cm długości. Głębokość półek to 36cm. Zabudowa składa się z 6 sekcji. Górne trzy kondygnacje to przestrzeń podzielona na 6 kuwet każda, posiadających wewnętrzne wyłożenie w postaci antypoślizgowych mat. Pozostałe trzy kondygnacje to zwykłe półki na większe przedmioty. Cztery z sześciu poziomów są otwierane.

Renault Master autostradowy 46 1024x768 Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa

Na lewym boku regału zabudowca przeznaczył miejsce na podajnik do papieru oraz głębokie kieszenie na spraye. Z prawej zaś miejsce znalazł uchwyt na przewody. Lewe drzwi skrzydłowe zagospodarowano pod 5 litrowy zbiornik do mycia rąk oraz pojemnik na mydło.

Renault Master autostradowy 54 1024x768 Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa

Na pokładzie pojazdu miejsce znaleziono na uchwyty na łopaty. Resztę ładunku producent przewidział do zabezpieczenia za pomocą listew montażowych po obu stronach pojazdu oraz drążków rozporowych.

Renault Master autostradowy 44 1024x768 Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa

Po drugiej stronie pojazdu umieszczono dwu kondygnacyjny segment do składania dłuższych przedmiotów. Górna część podobnie jak kuwety w regale wyścielono matą antypoślizgową. Cały segment ma wymiar 194 cm długości na 50 cm wysokości. Głębokość to podobnie jak w zabudowie serwisowej 36 cm.

Renault Master autostradowy 63 1024x768 Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa

Za szoferką miejsce znalazł przepastny schowek w postaci długiego kufra. Zamykany od góry schowek ma wymiary 153 cm długości na 50 cm wysokości. Głębokość całego elementu to 45 cm.

Renault Master autostradowy 41 1024x768 Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa

Podsumowanie

Zabudowa serwisowa na masterze spełnia swoje zadanie, będąc łatwą w użyciu i kompletną. Na uwagę zasługuję wiele rozwiązań umożliwiających umieszczenie specyficznych narzędzi oraz przemyślane sposoby montażu ładunku przy zmodyfikowanej pace.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Renault Master – drogowa pomoc autostradowa

Master autostradowy – punktacja

Wygląd:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (7 / 10)
Wnętrze:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (6 / 10)
Silnik:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (8 / 10)
Skrzynia:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (8 / 10)
Przyspieszenie:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (7 / 10)
Jazda:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (8 / 10)
Zawieszenie:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (8 / 10)
Komfort:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (8 / 10)
Wyposażenie:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (7 / 10)
Cena/jakość:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (7 / 10)
Ogółem:
%name Test: Renault Master   drogowa pomoc autostradowa (74/100)

Master autostradowy – zdjęcia

Master autostradowy – dane techniczne

Silnik: R4, turbodiesel
Pojemność: 2298cm³
Moc: 180 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1500 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, sześciobiegowa
Cena: furgon od 93 300 zł netto, 32 400 zł netto zabudowa – egzemplarz testowy około 145 tys zł netto

Dyskusja

komentarzy

Bartosz Kowalczyk

Bartek Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.