• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Renault Clio Grandtour – czy kombi musi być duże

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
03/03/2017
w Nowe
0
Renault Clio Grandtour GT Line 8 e1488369987435

Renault Clio Grandtour GT Line 8 e1488369987435

323
SHARES
2.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Samochody z kufrem nie mają łatwego życia. Muszą zajmować mało miejsca, oferować sporo przestrzeni, a do tego jeszcze ciekawie wyglądać. Chyba właśnie takie znalazłem… Renault Clio Grandtour w pakiecie GT Line świetnie się wpisuje w takie wymagania.

Warto przeczytać

Test: Range Rover Velar – dostojność w każdym calu

Test: Superauto.pl – Volvo XC60 T8 Recharge 390 KM

Test: Ford Kuga 2.5 l PHEV — danie szefa kuchni

 

Pakiet wizualny dosyć mocno zmienia standardową odmianę Clio. Nie wiem dlaczego, ale Renault w tej odmianie kojarzyło mi się z owadem. Mimo tego, że wcale nie było w kolorze żółtym, a granatu z matowymi, plastikowymi zderzakami i podobnymi nakładkami. Może to po prostu kwestia późnych godzin pracy w drugiej części tygodnia.

Wróćmy jednak do auta. Pakiet GT Line wprowadził do wyglądu ciekawe 17-calowe felgi ze stopów lekkich, kilka spojlerów, przeprojektowane zderzaki, a także chromowaną końcówkę wydechu. Całość ze wspomnianym kolorze wygląda naprawdę sportowo i atrakcyjnie. Najlepszy jest jednak fakt, że 4,3-metrowe nadwozie z dużym bagażnikiem jest foremne i spójne.

 

SONY DSC

 

Na osobny zachwyt zasługują znane już z innych modeli reflektory w technologii LED, które bardzo ładnie wyglądają układając się w przechyloną literę C. To właśnie chyba one przywodzą mi na myśl kwestię insektów, ale zostawię już ten wątek.

Ważne, że pakiet stylistyczny równie mocno modyfikuje też wnętrze auta. Z przeciętnego mieszczucha francuskie auto dzięki specjalnej tapicerce przeszytej niebieską nicią wydaje się być bardziej oryginalne. Kolor niebieski pojawia się również na kierownicy, nawiewach oraz gałce zmiany biegów. Co ważne gdzieniegdzie pojawia się nawet prawdziwe aluminium… szkoda tylko, że w zimie jest bardzo nieprzyjemne w dotyku.

Poza tym Clio posiada czytelny, lecz ciemny projekt deski rozdzielczej z elementami plastiku o fakturze błyszczącej, fortepianowej czerni. Same materiały użyte do wykończenia wnętrza są ok, ale ich spasowanie powoduje, że nie chce się ich dotykać. Nie dotyczy to jedynie skórzanej kierownicy oraz kubełkowatych (trochę wąskich) foteli, które jednak wraz z podgrzewaniem foteli (zbyt mocne) są wygodne i znośne nawet w długich podróżach.

 

SONY DSC

 

Jeśli chodzi o miejsce w środku to Clio z kufrem pomieści 4 pasażerów bez większych problemów, chociaż miejsca na nogi w tylnej kanapie może brakować przy wyższych podróżujących z przodu. Lekko opadająca linia dachu nie powinna jednak przeszkadzać w miejscu nad głową, zwłaszcza, że w testowanym egzemplarzu nie było dodatkowego okna dachowego.

Sam kufer to jednak 400 litrów pojemności (niestety 45 zabrał subwoofer Bose). Może sam litraż nie szokuje, ale szeroki otwór załadunku zawieszony jest dość nisko przez co łatwo wpakować rzeczy do środka. Irytować może tylko krótka i licha roleta, ale w końcu to jeden z mniejszych modeli francuskiej marki.

Na plus należy przedstawić jednak czytelny i kolorowy system R-link 2 oraz wyposażenie testowanego egzemplarza. Często droższe i ładniejsze wersje mogą zaproponować wiele dodatków i tak oprócz nawigacji, kamery cofania lub jednostrefowej klimatyzacji auto mogło pochwalić się tempomatem, łącznością Bluetooth i wspomnianym audio stojącym na wysokim poziomie.

 

SONY DSC

 

Szkoda jednak, że te wszystkie wizualne smaczki nie niosą za sobą nic oprócz designerskiego zachwytu. Pakiet GT Line to takie małe oszustwo. W sensie auto wygląda lepiej niż jeździ, a na pierwszy rzut oka pozory zapowiadają coś ciekawego. Mimo wszystko nie neguję jednak tego trendu, bo Clio RS nie jest dla każdego, a ktoś może chcieć mieć bardziej agresywne Renault Clio. Kompromisem jest tylko pakiet wizualny, bo wersji GT w Clio nie uświadczycie.

Pod maską testowanego egzemplarza pojawiła się benzynowa uturbiona jednostka, która obfitowała w moc 118 KM oraz pojemność 1,2 litra. To najmocniejsza odmiana tego silnika TCe (do wyboru jest jeszcze słabsza 90-konna odmiana). W tym przypadku 205 NM sprzężono z automatem EDC. Niestety sześciobiegowa dwusprzęgłówka działa z tym motorem przeciętnie.

Średnie jest też spalanie Clio Grandtour. W zależności od własnego stylu jazdy dość mocno się waha. W trasie możliwe jest osiągnięcie 6-7 litrów na 100 km. W mieście jednak podczas normalnej jeździe z uwzględnieniem korków i rannych „o nie, spóźnię się do pracy” ta wartość wzrasta do 9-10 litrów. Biorąc pod uwagę 45-litrowy zbiornik zasięg auta nie jest spory.

Mimo to, auto jednak śmiało rusza do przodu oraz dobrze radzi sobie z tym lekkim samochodem (ledwie ponad tona masy). To odpowiedni silnik do tego auta, ponieważ dynamicznie porusza nim nie tylko w mieście, ale także nie łapie zadyszki poza nim. To dobra wiadomość nie tylko dla pędzących przedstawicieli handlowych, ale także dla rodzin. Radzę jednak nie przeładowywać znacznie Clio, bo jego osiągi znacznie spadają. Nawiasem mówiąc są to 192 km/h prędkości maksymalnej oraz 9,6 sekundy do setki.

 

SONY DSC

 

To co czasem może przeszkodzić w komfortowym podróżowaniu to zawieszenie. Zwłaszcza w specyfikacji z 17-calowymi kołami, czuć na swoim ciele po jakiej nawierzchni aktualnie podróżujemy. Nie jest to jednak ciągły problem, a jedynie sporadyczne utrudnienie.

Poza tym Clio Grandtour to niezłe daily, które w pakiecie GT Line wyróżnia się spośród innych Renault. Niestety kwestia fajnego wygląda to dodatkowy koszt. Tak doposażony egzemplarz kosztował prawie 90 tysięcy złotych, a to prawie podwaja bazową kwotę za ten model. Renault Clio w standardzie możemy dostać już za połowę tej kwoty.

Czy warto zatem dopłacić? Z jednej strony tak, z drugiej jednak lepiej w konfiguratorze nie szaleć, ale jednak nie ma co bać się wersji kombi, ponieważ rodzinne nadwozie w niczym autu nie przeszkadza. Wręcz przeciwnie, nawet zauważam sporo plusów mimo, że w bagażniku nie ma 600-litrów pojemności.

Mam nadzieję, że taki wniosek to nie kwestia mojego starzenia, a jedynie dobrego produktu francuskiej marki!

 

Konrad Stopa

Fot. Rafał Kaim

 

Wygląd: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem: 7 out of 10 stars (70/100)

 

Renault Clio Grandtour GT Line 8 e1488369987435
Renault Clio Grandtour GT Line 8 e1488369987435
Renault Clio Grandtour GT Line 7
Renault Clio Grandtour GT Line 7
Renault Clio Grandtour GT Line 2
Renault Clio Grandtour GT Line 2
Renault Clio Grandtour GT Line 3
Renault Clio Grandtour GT Line 3
Renault Clio Grandtour GT Line 4
Renault Clio Grandtour GT Line 4
Renault Clio Grandtour GT Line 5
Renault Clio Grandtour GT Line 5
Renault Clio Grandtour GT Line 6
Renault Clio Grandtour GT Line 6
Renault Clio Grandtour GT Line 12
Renault Clio Grandtour GT Line 12
Renault Clio Grandtour GT Line 1
Renault Clio Grandtour GT Line 1
Renault Clio Grandtour GT Line 9
Renault Clio Grandtour GT Line 9
Renault Clio Grandtour GT Line 10
Renault Clio Grandtour GT Line 10
Renault Clio Grandtour GT Line 11
Renault Clio Grandtour GT Line 11

 

Dane techniczne:
Silnik: benzynowy, turbodoładowany, pojemność 1197 ccm
Maksymalna moc: 118 KM przy 5.000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm przy 2.000 obr./min.
Skrzynia biegów i napęd: automatyczna, sześciostopniowa, napęd na przód
Przyspieszenie 0 do 100 km/h: 9,2 s
Prędkość maksymalna: 192 km/h
Średnie spalanie (miasto/trasa/mieszane): 6,8/4,5/5,4 l/100 km
Wymiary (dł./wys./szer.): 4267/1475/1732
Pojemność bagażnika: 400 l
Cena: ~87 000 zł

 

 

Tagi: cliogt-linerenaultrenault cliorenault clio grandtourrenault clio kombi
Poprzedni post

Uzupełnienie oferty – Range Rover Velar

Następny post

Test: Volvo V90 T6 AWD Inscritpion – być jak gwiazda rocka

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Range Rover Velar 37

Test: Range Rover Velar – dostojność w każdym calu

Autor Konrad Stopa
23/05/2022
0

Kiedy Range Rover Velar wchodził na salony zrobił szum w motoryzacyjnym światku. To był przełom w brytyjskiej marce, która przeszła...

volvo xc60 superauto

Test: Superauto.pl – Volvo XC60 T8 Recharge 390 KM

Autor Redakcja Motopodprad
19/05/2022
0

W środowisku trochę pokutuje opinia, że Volvo są nudne. Jest w tym ziarno prawdy, ale czy to takie złe? Volvo...

Ford Kuga phev 22 10

Test: Ford Kuga 2.5 l PHEV — danie szefa kuchni

Autor Redakcja Motopodprad
18/05/2022
0

Ford Kuga jest jak restauracja serwująca wszystkie kuchnie świata. Można kupić taki model z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym, w klasycznej hybrydzie...

Honda Jazz Crosstar 4

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
16/05/2022
0

Honda Jazz Crosstar, to próba ocieplenia i unowocześnienia modelu, który kojarzy się z miastem i dość starszym klientem. Dzięki terenowej...

Następny post
Volvo V90 1

Test: Volvo V90 T6 AWD Inscritpion – być jak gwiazda rocka

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.