• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Renault Austral Full Hybrid E-tech 200 KM – mocne 3 cylindry

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
24/10/2025
w Nowe
0
Renault Austral full hybrid (48)

Renault Austral full hybrid (48)

269
SHARES
2.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Francuzi pielęgnują rozwiązania hybrydowe w swoich autach i całkiem nieźle im to wychodzi. Czy podobnie jest w Renault Austral, które pod maską skrywa trzycylindrowy silnik z elektryką o mocy aż 200 koni mechanicznych?

Na zdjęciach widzicie wysoko wyposażony egzemplarz z mocniejszą opcją napędową. Dzięki temu samochód nie jest tylko bardzo wygodny i komfortowy, ale też swoje kosztuje. Na szczęście potrzebuje niewiele paliwa. Zacznijmy więc ten test!

Warto przeczytać

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Jak zmieniła się karoseria po liftingu?

Renault Austral, które oglądamy tu wspólnie w artykule, to najnowsza odsłona tego modelu. Uległa ona odświeżeniu, a wersja Esprit Alpine dodaje jej jeszcze więcej animuszu. Przyciemnione elementy bardzo dobrze komponują się z granatowym lakierem. Dodając do tego nowe kształty reflektorów z przodu i z tyłu całość może się spodobać.

Renault Austral full hybrid (61)
Renault Austral full hybrid (61)

Zmiany, które otrzymaliśmy to inna osłona chłodnicy, oczywiście świeże emblematy czy przemodelowane zderzaki. O światłach już wspominałem. Nie była to rewolucja, ale samochód zyskał na designerskim sznycie. Myślę, że osobiście postawiłbym też na czarne felgi. Poza tym to całkiem ładne 4,5-metrowe auto.

Więcej modyfikacji pojawiło się w środku, ale o tym za chwilę!

Renault Austral full hybrid (73)
Renault Austral full hybrid (73)

Zajrzyjmy do środka

Tutaj zmian jest ciut więcej, ale główny trzon Renault pozostał. Jest połączenie cyfrowych zegarów z pionowym ekranem systemu multimedialnego opartego na Android Automotive. Największą nowością, którą odkryłem za sporym wieńcem kierownicy to drążek do zmiany kierunku jazdy automatu. Selektora nie znajdziecie na tunelu centralnym, a właśnie za kierownicą. Wymaga to chwili przyzwyczajenia, ale dzięki temu pod prawą ręką mamy spory schowek i przesuwany podłokietnik z indukcyjną ładowarką.

Na szczęście cała kabina wykonana jest z dobrej jakości materiałów. Oprócz plastików (niestety w fakturze piano black) pojawiły się miękkie miejsca. Spasowanie jest nienajgorsze, a obsługa ogromnego ekranu nie nastręcza problemów. Na szczęście pod nim pozostał panel klimatyzacji, który obsługuje się standardowymi przyciskami.

Renault Austral full hybrid (65)
Renault Austral full hybrid (65)

We wspomnianym wyświetlaczu ustawimy resztę funkcję. Od Map Google, przez audio Harman&Kardon, łączność z telefonem (również bezprzewodowa) czy wiele innych aplikacji, które możecie ściągnąć na samochód. Youtube, Canal + czy Spotify? To dla Australa żaden problem, a obsługa podobna do tej z naszego smartfona.

Kompaktowy SUV pełną parą

Omawiane Renault posiada rozstaw osi o wymiarach niemal 2,7 metra, co pozwala sprawnie podróżować całej rodzinie. Wielkie okno dachowe rozświetla wnętrze, a podróż umilają wygodne siedzenia obite przyjemną tapicerką. Fotele z przodu mają nawet masaż…

Miejsca nie brakuje też na tylnej kanapie, a zastosowanie akumulatorów nie wymogło jakiś wielkich zmian w kabinie pasażerskiej. Niemały jest też kufer, bo 525 litrów pojemności to już wystarczająca przestrzeń, nawet dla całej rodziny. Po złożeniu tylnej kanapy wartość ta wzrasta do ponad 1500 litrów.

Renault Austral full hybrid (51)
Renault Austral full hybrid (51)

Ale, żeby z 3 cylindrów 200 KM

Starzy mechanicy na pewno wyśmialiby pomysł wyciskania 200 KM z trzycylindrowego silnika o pojemności 1,2 l. Nawet jeśli w układzie jest jeszcze elektryka, to i tak w teorii może to niektórych kierowców przerażać. Od razu mówię, że nie powinno, bo silnik benzynowy ma 131 KM, a resztę mocy uzupełnia system hybrydowy. Maksymalny moment obrotowy to 205 NM z prądu i 205 Nm z paliwa.

W skład napędu wchodzi również bateria o pojemności 2 kWh, co jak na zwykłe rozwiązanie hybrydowe jest niespotykane. Duży akumulator pozwala na to, żeby Austral często korzystał z tej zgromadzonej energii i to pozytywnie odbija się na spalaniu.

Renault Austral – plusy i minusy

Jak jeździ hybrydowe Renault Austral?

Za kierownicą również nie czuć jakiś problemów z dynamiką czy elastycznością. Renault Austral w takiej specyfikacji spokojnie radzi sobie w mieści i poza nim. Osiągi, jak na rodzinne auto, są wystarczające. Do setki samochód rozpędza się w 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 175 km/h.

Renault Austral full hybrid (64)
Renault Austral full hybrid (64)

Auto korzysta też z automatycznej skrzyni biegów. Jest to przekładnia kłowa o kilkunastu przełożeniach, która dba o jak najniższe spalanie, ale nie jest najszybszym automatem na świecie. Sam system hybrydowy również potrafi zaskoczyć, ponieważ działa tak, by jak najwięcej energii trafiało do baterii, przez co często silnik spalinowy pracuje na najwyższych obrotach. Nie brzmi to najprzyjemniej i kultura całego układu przez to czasem irytuje.

Z drugiej jednak strony nie sposób nie wspomnieć o system 4control. Tylne skrętne koła znacząco ułatwiają manewrowanie na parkingach oraz poprawiają precyzję przejazdów podczas szybszych przejazdów. W marce Renault działa to zauważalnie i bardzo dobrze, a wraz z kamerami 360 oraz czujnikami parkowania auto jest bardzo zwrotne.

Renault Austral full hybrid (50)
Renault Austral full hybrid (50)

Renault Austral HEV – spalanie

Na szczęście to rzadki proceder. Austral lubi dłuższe odcinki i dalsze trasy. Wówczas rekuperacja działa swobodnie i samochód potrafi w pełni wykorzystać zgromadzony prąd. Dzięki temu spalanie potrafi wynieść nawet 4-5 litrów na 100 km.

Niestety krótkie przejażdżki w mieście znacznie podnoszą ten wynik. Podobnie dzieje się też na autostradzie, gdzie korzystanie z pełni możliwości Renault. Wówczas średnia potrafi wzrosnąć do 8-10 litrów na 100 km.

Po prostu Renault Austral w wersji pełnej hybrydy stworzone jest do ruchu pozamiejskiego, a nie zakorkowanych ulic czy dróg szybkiego ruchu.

Renault Austral full hybrid (39)
Renault Austral full hybrid (39)

Czas na koszty

Cennik modelu Austral w Polsce nie jest szeroki. Tak naprawdę potencjalny nabywca może wybrać wersję 140-konną z miękką hybrydą lub omawianą opcję Full Hybrid E-Tech 200 KM. Pierwszy wariant wymaga wpłacenia Renault minimum 139 900 złotych. Dwustukonna opcja to już wydatek 152 900 złotych. Różnica nie jest więc ogromna.

Do wyboru są oczywiście jeszcze poziomy wyposażenia i dodatki. To one powodują już większe rozróżnienia przez co samochód taki jak ze zdjęć potrafi kosztować nawet 175 tysięcy złotych.

Renault Austral full hybrid (45)
Renault Austral full hybrid (45)

Opinia nasuwa się sama

Napęd hybrydowy w marce Renault sprawdza się w wielu modelach i nie tylko Austral temu dowodzi. Jeździłem Symbiozem, Capturem z podobnymi rozwiązaniami i wszystkie auta spełniały moje oczekiwania. Mimo teorii krzywdzących silniki trzycylindrowe, które mogą trochę straszyć, auto pokazało swoje wszystkie argumenty, by do filozofii E-tech się przekonać. Niskie spalanie, wystarczające osiągi, wysokie wyposażenie i nowoczesny design to cechy, które nieźle opisują Renault Austral Full Hybrid E-Tech 200 KM.

I ja się z nimi w zupełności zgadzam!

Konrad Stopa

Zdjęcia Renault Austral HEV:

Renault Austral full hybrid (37)
Renault Austral full hybrid (37)
Renault Austral full hybrid (38)
Renault Austral full hybrid (38)
Renault Austral full hybrid (39)
Renault Austral full hybrid (39)
Renault Austral full hybrid (40)
Renault Austral full hybrid (40)
Renault Austral full hybrid (41)
Renault Austral full hybrid (41)
Renault Austral full hybrid (42)
Renault Austral full hybrid (42)
Renault Austral full hybrid (43)
Renault Austral full hybrid (43)
Renault Austral full hybrid (44)
Renault Austral full hybrid (44)
Renault Austral full hybrid (45)
Renault Austral full hybrid (45)
Renault Austral full hybrid (46)
Renault Austral full hybrid (46)
Renault Austral full hybrid (47)
Renault Austral full hybrid (47)
Renault Austral full hybrid (48)
Renault Austral full hybrid (48)
Renault Austral full hybrid (49)
Renault Austral full hybrid (49)
Renault Austral full hybrid (50)
Renault Austral full hybrid (50)
Renault Austral full hybrid (51)
Renault Austral full hybrid (51)
Renault Austral full hybrid (52)
Renault Austral full hybrid (52)
Renault Austral full hybrid (53)
Renault Austral full hybrid (53)
Renault Austral full hybrid (54)
Renault Austral full hybrid (54)
Renault Austral full hybrid (55)
Renault Austral full hybrid (55)
Renault Austral full hybrid (56)
Renault Austral full hybrid (56)
Renault Austral full hybrid (57)
Renault Austral full hybrid (57)
Renault Austral full hybrid (58)
Renault Austral full hybrid (58)
Renault Austral full hybrid (59)
Renault Austral full hybrid (59)
Renault Austral full hybrid (60)
Renault Austral full hybrid (60)
Renault Austral full hybrid (61)
Renault Austral full hybrid (61)
Renault Austral full hybrid (62)
Renault Austral full hybrid (62)
Renault Austral full hybrid (63)
Renault Austral full hybrid (63)
Renault Austral full hybrid (64)
Renault Austral full hybrid (64)
Renault Austral full hybrid (65)
Renault Austral full hybrid (65)
Renault Austral full hybrid (66)
Renault Austral full hybrid (66)
Renault Austral full hybrid (67)
Renault Austral full hybrid (67)
Renault Austral full hybrid (68)
Renault Austral full hybrid (68)
Renault Austral full hybrid (69)
Renault Austral full hybrid (69)
Renault Austral full hybrid (70)
Renault Austral full hybrid (70)
Renault Austral full hybrid (71)
Renault Austral full hybrid (71)
Renault Austral full hybrid (72)
Renault Austral full hybrid (72)
Renault Austral full hybrid (73)
Renault Austral full hybrid (73)

Dane techniczne Renault Austral HEV:

Silnik: R3, benzynowy + elektryczny
Pojemność: 1198 cm³
Moc: systemowo 200 KM
Maksymalny moment obrotowy: ok. 400 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna
0-100 km/h: 8,4 s
V-max: 175 km/h
Cena: testowana wersja około 174 tysięcy złotych

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube

Tagi: australrenaultrenault australtest australatest renault austral
Poprzedni post

Zmiana planów Alfa Romeo

Następny post

Nowa Omoda 7 zadebiutowała w Polsce

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Chery Tiggo 7 test

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Autor Bartłomiej Puchała
05/11/2025
1

Tiggo 7 wydaje się złotym środkiem w gamie koncernu Chery, choć nie wygląda tak designersko jak bardziej popularne propozycje. Więcej...

Renault Captur 2025 (14)

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Autor Piotr Rodzik
31/10/2025
0

„Ja nie jestem zupa pomidorowa, żeby każdy mnie lubił” – znacie to powiedzonko? Jak nie, to już znacie. I właśnie...

S cross vs SX4 (6)

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Autor Paweł Kaczor
30/10/2025
0

Są takie samochody, które się nie starzeją. Są takie auta, które dumnie czerpią ze swojej historii. Są takie modele, które...

Volkswagen Tayron

Test: Volkswagen Tayron R-Line 272 KM – tym razem się uda

Autor Damian Kaletka
27/10/2025
0

Ten samochód może się podobać klientom.

Następny post
Omoda 7

Nowa Omoda 7 zadebiutowała w Polsce

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.