• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Porsche 911 GTS Cabriolet – fajna przygoda

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
28/08/2024
w Nowe
4
911 gts cabrio (20)

911 gts cabrio (20)

310
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Porsche 911 GTS jest szybkie, drogie, piękne, a do tego może być w wersji bez dachu. Z upalnym sierpniowym weekendem to auto stworzyło genialny duet!

Taka okazja nie trafia się codziennie, więc trzeba było ją wykorzystać i dlatego wziąłem to gran turismo sport na wycieczkę. Celem podróży wcale nie były alpejskie przełęcze lub piękne okolice jeziora Como, a różne destynacje w Małopolsce. W skrócie to opowiem wam jak minął mi weekend z tak fajnym towarzyszem jak nine eleven.

Warto przeczytać

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

GTS – gdzie jest w układance 911?

Nowa wersja Porsche 911 znacznie zmniejszyła liczbę członków rodziny tego modelu. Jeszcze kilka miesięcy temu w nomenklaturze 992 mogliśmy wybierać nie tylko między otwartym, a zamkniętym nadwoziem, ale była też targa lub bardzo szybkie i niemal torowe wersje 911. Na początku gamy była zwykła 911 Carrera, ale później były jeszcze opcje Carrery S, 4S, GTS, 4 GTS, Turbo, Turbo S, GT3, GT3 RS, a nawet odmiana terenowa Dakar. Różniły się one oczywiście rodzajem napędu, mocą oraz ceną.

Na zdjęciach widzicie starszą wersję 911, więc to jej rodziny się trzymamy.

911 gts cabrio (6)
911 gts cabrio (6)
911 gts cabrio (31)
911 gts cabrio (31)

Porsche 911 GTS Cabriolet – kilka ciekawych cyfr

Zanim zacznę recenzować wam Porsche uzgodnijmy kilka faktów. Auto w tej wersji posiada podwójnie uturbiony 3-litrowy silnik benzynowy typu bokser, który może pochwalić się mocą 480 koni mechanicznych oraz momentem obrotowym max. 570 Nm. Wszystko przekazywane jest za pomocą 8-biegowego PDK na tylne koła.

Efekt? 3,6 sekundy do setki i prędkość maksymalna na poziomie 309 km/h. Tyle z teorii!

911 gts cabrio (54)
911 gts cabrio (54)

Jezioro, piasek i Słońce

Skoro pogoda rozpieszczała nie mogłem odpuścić sobie podróży z opuszczonym szmacianym dachem. Okulary i czapka oraz klimatyzacja były wystarczającą ochroną przed ponad 30-stopniowym skwarem. Celem mojej wycieczki było jezioro Chechło koło Trzebini oddalone jakieś 60 kilometrów od Krakowa. Oczywiście zamiast autostrady wybrałem trasę wśród okolicznych wiosek, by nacieszyć się genialnym prowadzeniem oraz głośnym dźwiękiem podwójnie uturbionego boksera umieszczonego za naszymi plecami.

Właśnie jadąc bez dachu można nacieszyć się tym ciekawym odgłosem i wzmocnić odczucia z przyspieszenia i szybkich przejazdów po zakrętach. Z praktycznego punktu dopowiem, że alcantarowa kierownica dobrze leży w dłoniach, a konstrukcja szyb i windstopera sprawia, że nawet do 100 km/h w aucie jest przyjemnie i można spokojnie rozmawiać lub słuchać dobrego audio.

911 gts cabrio (57)
911 gts cabrio (57)

Na wycieczkę przyda wam się też bagażnik – ten znalazł się oczywiście z przodu (132 litry), ale jedźcie na nią raczej we dwójkę, bo pomimo kabiny 2+2 to na tylną kanapę wrzucicie resztę pakunków.

Las, serpentyny i pagórki

Kolejną destynacją dla mojego czarnego Porsche były okolice Limanowej i przełęcz pod Ostrą czyli krótki odcinek rundy GSMP. Leśne otoczenie, dobry asfalt oraz szereg zakrętów sprawiły, że bawiłem się jak dziecko. I to nie tylko na tym kilkukilometrowym odcinku, ale też i na dojeździe, który z Krakowa również prowadził przez mniej uczęszczane drogi.

Tutaj postawiłem już na zamknięty dach oraz sportowe nastawy auta. Prostym ruchem na pokrętle na kierownicy zmieniłem charakterystykę auta na Sport, a później na Sport Plus (utwardzone zawieszenie, głośniejszy wydech, wysunięty spoiler). Dzięki czemu nawet w aucie RWD mogłem jechać dynamicznie na tyle ile pozwalały przepisy.

911 gts cabrio (23)
911 gts cabrio (23)
911 gts cabrio (15)
911 gts cabrio (15)

Niestety tym razem pogoda spłatała mi figla i nad drogą z tarkami pojawiły się chmury oraz deszcz. A to nie jest już oczekiwane środowisko dla 911 GTS. Prawie 500 KM na tylnej osi i śliska nawierzchnia może zwiastować kłopoty, więc lepiej było sprawdzić tryb WET i nie kusić losu.

Miasto, cruising i noc

Na koniec weekendu postanowiłem pokręcić się powoli po samym Krakowie. Ciepły letni wieczór idealnie pasuje na bezcelową jazdę po dużym mieście. Mimo, że to kultowe nadwozie w stolicy Małopolski przewija się co chwilę, to ludzie ciągle zwracają uwagę na 911. Czasem miło więc nakarmić swoje ego przejeżdżając niespiesznie przez uczęszczane uliczki tego starego miasta.

W nocnym cruisingu można docenić dobrej jakości światła, czujniki parkowania czy nawet noktowizor i inne systemy bezpieczeństwa. To właśnie po zmroku też genialnie widać świetlną blendę pod wysuwanym spoilerem. Warto też wspomnieć o pneumatycznym podnoszeniu przedniej osi, dzięki czemu podjazdy i progi nie będą stanowić problemu. Na miejskie krawężniki jednak rady nie ma, bo szkoda ryzykować ponad 20-calowych felg.

911 gts cabrio (9)
911 gts cabrio (9)

Legendarna sylwetka

Nigdy nie byłem wielkim fanem karoserii 911. Z wiekiem podoba mi się coraz bardziej, ale nie tak jak Lamborghini lub Ferrari. Obiektywnie jest to nadal bardzo ładny samochód. Zdecydowanie bardziej doceniam jego tył niż przód. Osobiście pewnie wybrałbym inny kolor niż czarny, ale w takiej specyfikacji auto na pewno znajdzie też wielu entuzjastów.

W środku pokochałem kierownicę z manetkami, sporo alcantary i nieprzeładowaną deskę rozdzielczą z osobnym panelem do sterowania klimatyzacją. Zwieńczeniem jest analogowy zegarek, czerwone przeszycia i emblematy wersji GTS.

911 gts cabrio (36)
911 gts cabrio (36)

Ile taka przyjemność kosztuje?

Biorąc pod uwagę, że auto ze zdjęć ma już następcę jest szansa, że te egzemplarze potanieją, chociaż 911 po lifcie wymaga wyłożenia minimum 643 tysięcy złotych. Porsche 911 GTS Cabriolet w starszej budzie to wydatek od 845 tysięcy złotych, a nasz doposażony egzemplarz przekroczył granicę miliona PLN.

Zapewne ciekawi was spalanie, więc powiem tylko, że bez zabawy mamy wyniki około 11-13 litrów na 100 km i taką przyjąłbym średnią, ale granicy jakby nie ma. Pojemność baku ma aż 90 litrów, ale dziewięćsetjedenastka potrafi szybko się ją skurczyć.

911 gts cabrio (46)
911 gts cabrio (46)

Podsumowując przychodzi mi na myśl taka hipoteza – mimo, że poznaliśmy już nowe Porsche 911, które będzie jeszcze mocniejsze i jeszcze szybsze, to jakoś mi do niego nieprędko. Wszystko za sprawą istotnej zmiany czyli włączenia w całą mechanikę tego modelu układu hybrydowego. Nie mówię, że to źle, bo zapewne samochód będzie jeździł jeszcze lepiej, ale fakt, że w swoich rękach miałem tradycyjnego boksera sprawia, że ta przygoda będzie niezapomniana na dłużej!

Konrad Stopa

Zdjęcia Porsche 911 GTS Cabriolet:

911 gts cabrio (1)
911 gts cabrio (1)
911 gts cabrio (3)
911 gts cabrio (3)
911 gts cabrio (4)
911 gts cabrio (4)
911 gts cabrio (6)
911 gts cabrio (6)
911 gts cabrio (8)
911 gts cabrio (8)
911 gts cabrio (9)
911 gts cabrio (9)
911 gts cabrio (11)
911 gts cabrio (11)
911 gts cabrio (15)
911 gts cabrio (15)
911 gts cabrio (17)
911 gts cabrio (17)
911 gts cabrio (18)
911 gts cabrio (18)
911 gts cabrio (19)
911 gts cabrio (19)
911 gts cabrio (20)
911 gts cabrio (20)
911 gts cabrio (22)
911 gts cabrio (22)
911 gts cabrio (23)
911 gts cabrio (23)
911 gts cabrio (25)
911 gts cabrio (25)
911 gts cabrio (26)
911 gts cabrio (26)
911 gts cabrio (29)
911 gts cabrio (29)
911 gts cabrio (31)
911 gts cabrio (31)
911 gts cabrio (33)
911 gts cabrio (33)
911 gts cabrio (34)
911 gts cabrio (34)
911 gts cabrio (36)
911 gts cabrio (36)
911 gts cabrio (37)
911 gts cabrio (37)
911 gts cabrio (38)
911 gts cabrio (38)
911 gts cabrio (39)
911 gts cabrio (39)
911 gts cabrio (40)
911 gts cabrio (40)
911 gts cabrio (41)
911 gts cabrio (41)
911 gts cabrio (42)
911 gts cabrio (42)
911 gts cabrio (43)
911 gts cabrio (43)
911 gts cabrio (44)
911 gts cabrio (44)
911 gts cabrio (45)
911 gts cabrio (45)
911 gts cabrio (46)
911 gts cabrio (46)
911 gts cabrio (47)
911 gts cabrio (47)
911 gts cabrio (49)
911 gts cabrio (49)
911 gts cabrio (50)
911 gts cabrio (50)
911 gts cabrio (51)
911 gts cabrio (51)
911 gts cabrio (52)
911 gts cabrio (52)
911 gts cabrio (53)
911 gts cabrio (53)
911 gts cabrio (54)
911 gts cabrio (54)
911 gts cabrio (55)
911 gts cabrio (55)
911 gts cabrio (56)
911 gts cabrio (56)
911 gts cabrio (57)
911 gts cabrio (57)
911 gts cabrio (58)
911 gts cabrio (58)

Dane techniczne Porsche 911 GTS Cabriolet:

Silnik: B6, benzyna
Pojemność: 2981 cm3
Moc: 480 KM
Maksymalny moment obrotowy: 570 Nm  
0 – 100 km/h: 3,6 s
Prędkość maksymalna: 309 km/h
Skrzynia biegów: 8–biegowa, automatyczna
Cena: ok 1 mln złotych

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: cabrioletkabrioletporschePorsche 911porsche 911 cabrioPorsche 911 GTSporsche 911 gts cabriolettest porsche 911
Poprzedni post

Jak sprawdzić historię pojazdu po VIN?

Następny post

Nadchodzi 7-osobowy BYD

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Chery Tiggo 7 test

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Autor Bartłomiej Puchała
05/11/2025
0

Tiggo 7 wydaje się złotym środkiem w gamie koncernu Chery, choć nie wygląda tak designersko jak bardziej popularne propozycje. Więcej...

Renault Captur 2025 (14)

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Autor Piotr Rodzik
31/10/2025
0

„Ja nie jestem zupa pomidorowa, żeby każdy mnie lubił” – znacie to powiedzonko? Jak nie, to już znacie. I właśnie...

S cross vs SX4 (6)

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Autor Paweł Kaczor
30/10/2025
0

Są takie samochody, które się nie starzeją. Są takie auta, które dumnie czerpią ze swojej historii. Są takie modele, które...

Volkswagen Tayron

Test: Volkswagen Tayron R-Line 272 KM – tym razem się uda

Autor Damian Kaletka
27/10/2025
0

Ten samochód może się podobać klientom.

Następny post
BYD 7osobowy

Nadchodzi 7-osobowy BYD

Komentarze 4

  1. Pingback: Odwiedziłem wystawę Ikony Motoryzacji. O wiele za późno… | Motopodprad.pl
  2. Pingback: Test: Renault Master Podwozie L3 Blue dCi 170 z wywrotką trójstronną | Motopodprad.pl
  3. Pingback: Sportowy duch lat 70. w nowej limitowanej edycji Porsche 911 | Motopodprad.pl
  4. Pingback: Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4 | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.