Za oknem coraz chłodniej, a my przetestowaliśmy izotermę w najmniejszym obecnym na MPP wydaniu. Wybór padł na Peugeot Partner furgon w wersji long oraz chłodnią. Jak się spisuje taki zestaw?
A z zewnątrz…
… ciężko odróżnić by było izotermę od zwykłego furgona gdyby nie umieszczony na dachu agregat. Nomem omen można zaryzykować stwierdzenie, że Partner należy do ścisłej czołówki małych dostawczaków pod względem urody. W oczy rzuca się masywny i nowoczesny przód, a z boku duże i szerokie listwy boczne zabezpieczające auto przed szkodami parkingowymi. Z kim w zasadzie przyszło Partnerowi konkurować? Dacia Dokker, Renault Kangoo, Citroen Berlingo, Mercedes Citan czy Fiat Fiorino – mocna stawka nie łatwo da za wygraną!
W agregacie siła
Producent, a w zasadzie firma zabudowująca, zdecydowała się na włoskiego dostawcę agregatów chłodniczych – firmę Zanotti. Model urządzenia Zero potrafi sprawnie schłodzić powierzchnię ładunkową do temperatury -20 stopni Celsjusza. Jednak nie urządzenie jest tutaj najważniejsze, a izolacja termiczna przedziału towarowego. W tym aspekcie Partner nie może się wstydzić, jednak co warto dodać – opcjonalne odizolowanie od otoczenia zewnętrznego zabiera sporo miejsca na pace.
Partner Chłodnia – przestrzeń ładunkowa
Panele umieszczone z przodu auta zdecydowanie zmniejszają światło dostępu do zawartości paki. Materiały użyte w izotermie ułatwiają utrzymanie nienagannej czystości we wnętrzu przedziału towarowego. Ściana grodziowa, ściany boczne czy pokrycie drzwi są wykonane z śliskiej w dotyku materiału, który utrudnia osadzanie się brudu. Co więcej, z utrzymaniem w czystości podłogi nie będziemy mieli również najmniejszych problemów, jednak poza brudem utrzymać się na podłodze nie łatwo będą miały przewożone towary.
Podłoga mimo, że pokryta wystającymi ryflami nie umie chwycić ładunku i przynajmniej utrudnić jego przemieszczania. Powiem szczerze, że ten element mnie rozczarował. Wielokrotnie jeździłem chłodniami i podłogi były wykonane w zupełnie innej technologii. Tu na obronę mamy listwy umieszczone na bocznych ścianach, które wraz z belką poprzeczną spinającą obie ściany – dbają o trzymanie ładunku w miejscu. Dla pewności ja jednak rekomenduje spięcie ładunku do bocznej ściany.Podłoga mimo, że pokryta wystającymi ryflami nie umie chwycić ładunku i przynajmniej utrudnić jego przemieszczania. Powiem szczerze, że ten element mnie rozczarował. Wielokrotnie jeździłem chłodniami i podłogi były wykonane w zupełnie innej technologii. Tu na obronę mamy listwy umieszczone na bocznych ścianach, które wraz z belką poprzeczną spinającą obie ściany – dbają o trzymanie ładunku w miejscu. Dla pewności ja jednak rekomenduje spięcie ładunku do bocznej ściany.
Chłodny łańcuch dostaw
Jeśli myślimy o zapewnieniu pełnego łańcucha chłodniczego to należy mieć na względzie, że testowany model wraz z zabudową chłodniczą nie pozwala na podpięcie zasilania zewnętrznego. W zasadzie to auto będzie służyło dla dostawców ostatniego punktu lub ostatniego kilometra.
Środek Partnera
Przedział pasażerski jest naprawdę wygodny i przestronny. W kabinie miejsce znajdą 3 osoby razem z kierowcą, ale jedynie te skrajne można uznać za naprawdę komfortowe. Siedząca w środku osoba z pewnością może narzekać na ograniczone miejsce na nogi, a to za sprawą umieszczonego przed nimi lewarka zmiany biegów oraz ogólnie wyciągniętej konsoli centralnej. Kierowca, podobnie jak pasażerowie siedzą wysoko, co zapewnia świetną widoczność. Przed oczami kierowcy poza drogą w oko wpaść może zestaw czytelnych zegarów oraz świetna, poręczna kierownica. Wnętrze jest typowe dla pojazdów użytkowych. Twarde plastiki nie zaburzają wrażenia wysokiej jakości wykonania.
W środku pojazdu możemy spotkać kilka ciekawych smaczków jak lusterko wsteczne, które przekazuje obraz z kamerki zamontowanej na tylnej klapie. Kolejnym smaczkiem, co prawda nie tak pozytywnym w odbiorze jak lusterko jest stacja inforozrywki. Menu jest proste, ale ograniczone do podstawowych funkcjonalności i wszystko byłoby dobrze, gdyby system nie wieszał się tak często. Z trudnością jednostka łączy się z telefonem, a jak już to zrobi, to ponad wszystko lubuje się w resecie i czynności trzeba powtarzać. Możliwe, że to wina konkretnego egzemplarza, ale to tylko moje przypuszczenia.
Chłodnia na drodze
Co do samej jazdy nie mam zastrzeżeń. Auto prowadzi się pewnie, jest delikatnie podatne na boczny wiatr, ale to jak wiadomo to zasługa sporej powierzchni bocznej. Kabina jest dobrze wyciszona, ale przy prędkościach rzędu 120-130 km/h zaczyna nieco uprzykrzać jazdę świst powietrza. Najpewniej spowodowany jest agregatem na dachu. Co można zdecydowanie zapisać na plus? Po silniku 1,5l HDI na pewno zużycie paliwa, bo mocy może czasami brakować. Spalanie rzędu 5,5 l/100km nie jest wielkim wyczynem, jednak trzeba mieć rozsądek w głowie i… stopie. Przy odwieszeniu na kołeczku jednego z powyższych spalanie wzrasta do nieco ponad 6 litrów w trasie oraz 7,2 litra w autostradowym pędzie.
A więc…
Podsumowując ładnie narysowana jak na dostawczaka bryła oraz nowoczesna aparycja Partnera może się podobać, a w połączeniu ze specjalnym przystosowaniem auta to Partner Chłodnia z pewnością nie będzie dla wszystkich. Ci jednak, którzy zdecydują się nabyć to auto, w wersji izotermy czy też zwykłego furgona będą zadowoleni. Warto jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji sprawdzić czy stacja systemu multimedialnego nie doprowadzi Cię do szewskiej pasji.
Tekst: Bartek Kowalczyk
Zdjęcia: Dominika Szablak
Chłodnia – Peugeot Partner Furgon
Peugeot Partner – zdjęcia
Peugeot Partner – punktacja
Wygląd:
|
[usr 8]
|
Wnętrze:
|
[usr 7]
|
Silnik:
|
[usr 8]
|
Skrzynia:
|
[usr 8]
|
Przyspieszenie:
|
[usr 7]
|
Jazda:
|
[usr 7]
|
Zawieszenie:
|
[usr 7]
|
Komfort:
|
[usr 7]
|
Wyposażenie:
|
[usr 7]
|
Cena/jakość:
|
[usr 7]
|
Ogółem:
|
[usr 7.3 text=”false” img=”06_red.png”] (73/100)
|
Peugeot Partner – dane techniczne
Silnik: turbo, R4 diesel
Pojemność: 1560 cm³
Moc: 100 KM przy 3750obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 254 Nm przy 1750 obr/min
Skrzynia biegów: manualna, pięciobiegowa
Cena: od 57 100 zł netto, egzemplarz testowy N/A