• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Peugeot 308 Hybrid – nowa twarz lwa

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
28/02/2022
w Nowe
0
Peugeot 308 8

Peugeot 308 8

143
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nowe logo francuskiej marki na atrapie chłodnicy Peugeota 308 nie jest jedyną świeżością. Świeża generacja popularnego kompaktu zaskakuje większą ilością szczegółów. Jednym z ważniejszym jest na pewno hybrydowy napęd o mocy aż 225 KM.

Peugeot 308 jako pierwszy przedstawiciel z nowym znaczkiem lwa prezentuje się naprawdę okazale, więc zbierając zdjęcie i dane techniczne do kupy mogłem się zająć testem tego samochodu.

Warto przeczytać

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Peugeot 308 pasuje do reszty

Biorąc pod uwagę nowy styl Peugeotów, który bardzo mi się podoba przed pierwszymi zdjęciami i premierą 308 bałem się, czy Francuzi nie przesadzą. W końcu porównując zmiany w 508, między generacjami jest naprawdę ogromna różnica. Na szczęście efekt finalny jest dla mnie jak najbardziej do zaakceptowania. Nowy Peugeot 308 zyskał bardzo wiele ciekawych elementów wizualnych, które tworzą atrakcyjną całość.

Zmiany widać w całym aucie, ale zacznijmy od ciemnego grilla, w którym znalazł się świeży logotyp. Nie brakuje też pazurów do jazdy dziennej oraz dość nisko poprowadzonej, szerokiej maski. Już same reflektory z przodu są bardzo dynamiczne.

Tył auta również zyskał na atencji. Motyw pazurków oczywiście przejawia się w tylnych światłach, które nawet przy zamykaniu i otwieraniu auta mają swój ciekawy spektakl. To, co bym zmienił to jednak zderzak i chromowane końcówki wydechu.

Samochód w niebieskim lakierze i pakiecie wizualnym GT Pack wygląda naprawdę świetnie! Chociaż żałuję, że nie trafiła się zieleń, która nie wymaga dopłaty. Ogólnie opisując karoserię 308, powiedziałbym, że auto wydaje się szerokie, a niskie zarazem.

Francuskie podejście do wnętrza

Wydaję mi się, że Peugeot nie zrezygnuje już ze swojego podejścia do kierownicy i zegarów. Mały wieniec, nawet zwężony po dwóch stronach kierownicy sprawia, że patrzy się ponad nim. To wymaga jego obniżenia i trochę utrudnia wsiadanie. Nie jestem piłkarzem, który ma wielkie uda, ale często mimo automatycznemu odsuwaniu siedzeń po prostu o tę kierownicę zahaczałem.

Co więcej, wspomniane zegary to tak naprawdę elektroniczny wyświetlacz, który ma funkcję 3D. Wygląda to mega ciekawie, ale na szczęście jest wyłączalne. W końcu nie wszyscy lubią takie przestrzenne wariacje. Drugi ekran pojawił się w centrum deski rozdzielczej, gdzie ukryto prawie wszystkie funkcje auta. Ustawienia, dwustrefowa klimatyzacja, nawigacja, łączność z telefonem, lub audio. Wszystko oczywiście  w nowych geometrycznych kształtach i świeżych grafikach.

To spowodowało, że na desce rozdzielczej naprawdę nie mamy za wiele przycisków, aczkolwiek wcześniejsze 308 było jeszcze bardziej minimalistyczne. Teraz jest nowocześniej i trochę bardziej tłoczno. Zwłaszcza, że pod ekranem mamy definiowalne przyciski dotykowe i możemy na wierzch wyciągnąć najważniejsze funkcje tego ekranu i samochodu.

Automatyczna skrzynia biegów

Dziwić może brak drążka zmiany biegów. Wybór sposobu jazdy odbywa się za pomocą małych przycisków na prawo od fotela kierowcy (które mają masaż i podgrzewanie). Gdy jesteśmy już przy skrzyni biegów to dodam tylko, że do obsługi służy 8 biegów. To wystarczająca ilość, którą kierowca może również regulować łopatkami za kierownicą.

Dodam, że ta skrzynia robi to raczej wolniej i nadaję się do komfortowej jazdy. A szkoda, bo na papierze możliwości są!

225 KM w hybrydzie

Patrząc wstecz to liczba ponad 200 koni mechanicznych w hatchbacku była czasem uważana za sportową wersję danego auta. Dzisiaj to już raczej mrzonka i ta granica przesunęła się w stronę 300 KM, ale bądźmy szczerzy, że taka łączna moc silnika spalinowego i elektrycznych wspomagaczy to niemało. Wszystko dzięki połączeniu baterii (12,4 kWh), turbodoładowanego motoru 1,6 l i generatorom prądu. Druga dana to 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 7,5 setki i 235 km/h. Dlaczego? Masa – ten cały ekologiczny świat swoje waży.

Poza tym Peugeot 308 w tej wersji to hybryda plug-in dzięki czemu według producenta nawet przez 60 kilometrów może być bezemisyjna. Ja skłonię się ku 40 kilometrom, ale jedno co muszę przyznać, że to auto jest ekonomiczne. W trasie około 6-7 litrów, a w mieście niewiele więcej – nawet przy rozładowanych bateriach!

Także ekonomicznie jak najbardziej jest, ale mocy nie czuć!

Przyjemna jazda

Jeśli więc już przyjmiemy, że to normalny samochód i zapomnimy o danych technicznych na papierze, okaże się, że Peugeot 308 jest bardzo przyjemnym samochodem na co dzień. Zmieści spokojnie czwórkę pasażerów, a wysokie wyposażenie ich naprawdę dopieści. W bagażniku natomiast ułoży się 360 litrów, więc jak na kompakt nie za wiele.

Z drugiej strony zawieszenie jest ułożone bardzo kompromisowo. Auto nie pływa, trzyma się drogi, a przy tym jest komfortowe. Do małej kierownicy i układu kierowniczego trzeba się przyzwyczaić, ale działa niezwykle lekko.

Francuska marka oczywiście 308 wyposażyła w tryby jazdy, ale tylko 3: sport, elektryk i hybryda. W tym pierwszym faktycznie czuć różnicę i jest dynamiczniej, a ten elektryczny zadziała, gdy baterie będą naładowane (uzupełnienie energii z szybkiej ładowarki to około 2-3 h, a z gniazdka domowego nawet 8).

Kompakt idealny?

Chciałoby się powiedzieć – kompakt idealny. Świeży, niewidoczny i oryginalny na ulicach, odwracający wzrok ludzi i innych kierowców. Poza tym wygodny w środku i dobrze się prowadzący z ekologicznym (modny trend) zabarwieniem. Niestety wersja ze zdjęć kosztuje prawie 190 tysięcy złotych.

Oczywiście w aucie nie brakuje systemów bezpieczeństwa z adaptacyjnym tempomatem, kamerami i czujnikami parkowania, a to jeszcze nie koniec wyliczanki.

I owszem można obyć się bez masaży, audio Focal, większych felg oraz innych dodatkom. Bazowo Peugeot 308 kosztuje nawet 90 tysięcy złotych. To kwota za 110-konną benzynę (1,2 l z 3 cylindrami). Najtańszy diesel to kwota 113 000 zł (130 KM), a słabsza 180-konna hybryda kosztuje 140 tysięcy złotych. Różnica więc między bazą, a tym topowym egzemplarzem jest naprawdę spora (ponad 100 %).

Cena jednak nie wpływa znacząco na wygląd i rozmiar auta, więc spodziewam się, że niebawem Peugeot 308 zaleje polskie ulice, czego mu naprawdę życzę, bo to fajne auto jest!

Konrad Stopa

Ocena Peugeot 308:

Wygląd:9 out of 10 stars (9 / 10)
Wnętrze:7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik:8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia:7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda:8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie:9 out of 10 stars (9 / 10)
Komfort:9 out of 10 stars (9 / 10)
Wyposażenie:9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość:6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem:7.9 out of 10 stars (79/100)

Galeria Peugeot 308:

Dane techniczne Peugeot 308:

Silnik: R4, hybryda plug-in
Poj. silnika: 1598 cm3
Moc: 225 KM
Moment obr.: 320 Nm
Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
Napęd: przednia oś
0-100 km/h: 7,5 s
Prędkość maksymalna: 235 km/h
Cena: od 90 tys. złotych, testowany egzemplarz ok. 190 000 złotych

Tagi: kompaktnowy Peugeot 308peugeotpeugeot 308
Poprzedni post

Alfa Romeo prezentuje bolid na 2022 rok – C42

Następny post

Elektryczna Toyota bZ4X od 201900 złotych w Polsce

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Skoda Karoq 2

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Przeglądając oferty współczesnych producentów coraz rzadziej można znaleźć opcje z dieslem pod maską. Na szczęście Skoda pozostawia taki wybór, więc...

Renault Megane E Tech Electric EV60 2022 01

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Autor Marcin Koński
01/02/2023
0

Renault Megane numer 5 skończyło z sentymentami i rozpoczęło nowy rozdział w historii modelu. Po raz pierwszy, nie kupisz tu...

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
1

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Następny post
bz4x toyota 1

Elektryczna Toyota bZ4X od 201900 złotych w Polsce

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET