• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Opel Mokka-e – bardzo udana elektryczna konstrukcja z gamy Opla

Arkadiusz Jurczewski Autor Arkadiusz Jurczewski
18/01/2022
w Nowe
0
Opel Mokka e glowne

Opel Mokka e glowne

248
SHARES
2.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Opel Mokke-e to drugi w pełni elektryczny Opel, którego miałem okazję testować. Pierwszym była Corsa-e, która jest dobrym autem. Mokka-e jest całkiem ciekawa, ale mnie nie porwała.

Spalinową wersję Opla Mokka testował Bartek, a mi przypadła randka z elektryczną wersją Mokki.

Warto przeczytać

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

Przyznam szczerze, że na początku byłem niezbyt przekonany. Po pierwsze Mokka kojarzyła mi się z nudnym autem, w którym bardziej widziałbym swojego dziadka niż siebie. Po drugie nie mając dostępu do gniazdka na osiedlowym parkingu życie z autem elektrycznym nie należy do przyjemnych. Cały test to logistyczne wyzwanie, polegające na planowaniu swojego życia tak, aby co 2 dni móc złapać trochę prądu przy jakiejś ładowarce.

Tym razem było inaczej. Podczas testu wybrałem się na parodniowy wypad na działkę, na której bez problemu mam możliwość podłączyć się do gniazdka elektrycznego. Z domu wyruszyłem z delikatnie nadszarpniętym poziomem baterii, który nie pozwoliłby mi na dojechanie do celu. Po drodze miałem jednak ładowarkę o mocy 100 kW, która w dosłownie kilkanaście minut (toaleta na stacji + zamówienie kawy) doładowała Mokke-e do poziomu, który pozwolił mi dojechać do celu z blisko 40% zapasem energii. Na miejscu auto spędziło większość czasu podłączone do gniazdka 230V. Odłączałem je tylko na czas krótkich wycieczek krajoznawczych lub do sklepu. Takie życie z elektrykiem jest naprawdę przyjemne. Szkoda tylko, że ciągle na trasach brakuje jeszcze tak szybkich ładowarek i często trzeba się mocno nagimnastykować. Ja akurat miałem farta, na mojej trasie znajdowało się kilka ładowarek 50 kW i jedna 100 kW.

Dobra, koniec historii okołotestowych, pora na trochę informacji technicznych.

Mokka-e posiada silnik o mocy 136 KM, który pozwala na osiągnięcie pierwszej setki w 9 sekund.  Nie jest to wynik oszałamiający, ale w zupełności wystarczający do codziennego użytkowania. Ważna informacja jest taka, że nie zawsze będziemy mogli z pełnej mocy skorzystać. 136 koni mechanicznych dostępnych jest jedynie w trybie jazdy Sport. Tryb Normal ogranicza moc silnika do 109 KM, z kolei w trybie Eco uzyskamy jedynie 82 konie mechaniczne.

Prędkość maksymalna Mokki-e została ograniczona do 150 km/h. W przypadku aut elektrycznych nie jest to jednak spowodowane kwestiami bezpieczeństwa, a bardziej dbaniem o zasięg auta. Elektryczna Mokka wyposażona została w baterię o pojemności 50 kWh, która według producenta pozwala na przejechanie 324 kilometrów. Oczywiście nie sprawdzałem tego wyjeżdżając baterię do zera, ale według wskazań komputera pokładowego przejechałbym na jednym ładowaniu około 250 kilometrów w trybie mieszanym.

Nie jest to specjalnie dużo, ale z drugiej strony Opel Mokka-e obsługuje ładowanie z prędkością 100 kW, która pozwala na momentalne uzupełnienie brakującej energii w trasie. O ile znajdziemy oczywiście na niej ładowarkę, która jest w stanie podać tak duży prąd.

Opel Mokka-e, podobnie jak spalinowy odpowiednik, prowadzi się całkiem dobrze i pewnie. Szczerze mówiąc, wydaje mi się, że dzięki nisko umieszczonym akumulatorom, które zmieniają środek ciężkości auta, jej stabilność w zakrętach jest nawet większa. Nie miałem jednak okazji porównać do siebie bezpośrednio tych aut, bazuje jedynie na moich wspomnieniach na temat wersji benzynowej.

Elektryczną odmianę Mokki w testowanej wersji Ultimate pochwalić należy za jakość użytych do wykończenia materiałów. Wnętrze jest wykonane z dobrej jakości tworzyw, które są ze sobą odpowiednio spasowane. Nie zabrakło w niej również miękkiego wykończenia górnej części deski rozdzielczej. Szkoda tylko, że we wnętrzu znajduje się sporo plastików wykończonych w pianoblack, które dość szybko się rysują. Nawet od samego patrzenia.

Mokka-e to crossover segmentu B, dlatego nie ma co spodziewać się cudów pod kątem miejsca w środku. Mokką-e podróżować mogą w miarę komfortowo 4 osoby o wzroście w okolicach 180 centymetrów. Bagażnik również należy do tych mniejszych. Standardowo Mokka posiada 350 litrów bagażnika, wersja elektryczna została pozbawiona 40 z nich. Czyli koniec końców do dyspozycji naszego bagażu jest przestrzeń o pojemności 310 litrów. Po złożeniu tylnych oparć zwiększymy przestrzeń ładunkową do okolic 1060 litrów.

Ceny

Cennik Opla Mokki-e otwiera kwota 139 900. Tyle przyjdzie nam zapłacić za najsłabiej wyposażoną wersję Edition. Za testowaną wersję Ultimate trzeba zapłacić z kolei minimum 162 700 zł. Po przeklikaniu konfiguratora do końca i zaznaczeniu wszystkich możliwych opcji kwota ta może wzrosnąć o ponad 20 tysięcy – do 186 610 zł. Zawiera ona w sobie jednak dodatkowe okablowanie do ładowania oraz wallboxa. Rezygnując z dodatkowych ładowarek i kabli licznik zatrzyma się na 174 300 zł.

Podsumowanie

Opel Mokka-e to dobre auto, ale nie porwał mnie i nie jest to auto, które jako pierwsze przyjdzie mi na myśl kiedy ktoś poprosi mnie o polecenie auta elektrycznego. Dużo bardziej przypadł mi do gustu, głównie ze względu na ładniejsze nadwozie, bliźniaczy model z koncernu Stellantis – Peugeot e-2008.

Tekst i zdjęcia: Arek Jurczewski

Opel Mokka-e

Ocena Opel Mokka-e:

Wygląd:8 out of 10 stars (8 / 10)
Wnętrze:6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik:8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia:nd
Przyspieszenie:8 out of 10 stars (8 / 10)
Jazda:8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie:6 out of 10 stars (6 / 10)
Cena/jakość:7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem:7.2 out of 10 stars (65/90)

Galeria zdjęć Opel Mokka-e:

Dane techniczne Opel Mokka-e:

Silnik: elektryczny
Moc: 136 KM przy 3673 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm przy 300-3673 obr/min
Osiągi: 9,0 s. 0-100 km/h, 150 km/h v-max 
Cena: od 139 900 zł

Tagi: elektryczna mokkaMokka-eopelopel mokkaopel mokka-e
Poprzedni post

Rozładowanie Lamborghini nie jest takie proste

Następny post

W Chinach mogą się cieszyć nowym Mondeo

Arkadiusz Jurczewski

Arkadiusz Jurczewski

W samochodzie spędza znaczną część swojego życia. Lubi przejażdżki bez większego celu, byle jechać. Ma fioła na punkcie jednego z rodzimych zespołów muzycznych, dlatego przemierzanie kraju wzdłuż i wszerz siedząc za kierownicą nie jest mu obce. Na co dzień jeździ Saabem, który jest niewiele młodszy od niego. W wolnych chwilach lubi samemu pogrzebać przy samochodzie, z różnym skutkiem. Najnowszy cel motoryzacyjny? Zakup auta, doprowadzenie do znośnego stanu, poznanie na wylot i wyruszenie na następną edycję Złombola. Zawodowo związany z informatyką.

Podobne artykuły

Suzuki Sx4 22 3

Test: Suzuki SX4 S-cross – czas na nowe szaty

Autor Konrad Stopa
27/05/2022
0

Zniknęła nazwa SX4, a nadwozie zyskało całkiem nową szatę. Przed Państwem świeże Suzuki S-cross, które z systemem miękkiej hybrydy dobrze...

Range Rover Sport 1

Range Rover Sport — widzieliśmy go na żywo!

Autor Redakcja Motopodprad
26/05/2022
0

Ciemna kotara, zasłaniająca krwistoczerwonego Range Rovera, skrywa dokładnie to, czego można było się spodziewać po stylizacji nowych luksusowych SUV-ów spod...

Jaguar F type 22 46

Roadshow z Jaguarem F-Type – rodzynek z V8

Autor Konrad Stopa
25/05/2022
0

Omawiając preferencje potencjalnych klientów Jaguara trudno stwierdzić, że ich głównymi wymaganiami będą sportowe emocje. Z drugiej jednak strony marka ta...

Range Rover Velar 37

Test: Range Rover Velar – dostojność w każdym calu

Autor Konrad Stopa
23/05/2022
0

Kiedy Range Rover Velar wchodził na salony zrobił szum w motoryzacyjnym światku. To był przełom w brytyjskiej marce, która przeszła...

Następny post
2022 ford mondeo china debut 2

W Chinach mogą się cieszyć nowym Mondeo

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.