• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Nowa Dacia Logan MCV

Artur Ostaszewski Autor Artur Ostaszewski
12/07/2013
w Nowe
0
DSC 1780 e1388086091282

DSC 1780 e1388086091282

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Niedawno zakończył się mój krótki, trzydniowy romans z Dacią kombi, a dokładniej – modelem New Logan MCV. Jako pierwsi w Polsce, mogliśmy przetestować najnowsze wcielenie tego rozsądnego w każdym calu samochodu!

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Silnik benzynowy o pojemności 1.2, wyposażony w fabryczną instalację gazową, białe nadwozie typu kombi, brak specjalnych fajerwerków we wnętrzu – taki jest nowy Logan MCV. Nudny? Może i tak, ale właśnie taki miał być. Niczego nie udaje i nie stwarza pozorów. Jest przedstawicielem klasy robotniczej i nie stara się tego ukryć. To wszystko rozwiewa jednak resztki nadziei, jakoby miało znaleźć się w tym aucie coś, co zachwyci prawdziwego pasjonata motoryzacji.

Po otwarciu maski nadzieja umiera ostatecznie. Widzimy tam dość słabą jednostkę benzynową 1.2 o mocy 75 KM. Producent, wychodząc na przeciw swojemu typowemu klientowi – czyli osobie oszczędnej i rozsądnej – wyposażył ten silnik w instalację LPG. Mimo że osobiście nie jestem fanem tego typu rozwiązań, to jednak mając na uwadze przeznaczenie auta, instalacja LPG jest niejako akceptowalna.

Instalacja gazowa włącza się w samochodzie automatycznie, jednak samochód odpala się na benzynie. Niedługo po ruszeniu z postoju auto samo, właściwie niezauważalnie, przechodzi na zasilanie gazem płynnym. Nowy Logan MCV zużywa ok. 8,5 l. gazu w mieście. To chyba dobry wynik, biorąc pod uwagę, że silnik jest nieco za słaby i trzeba go kręcić by w ogóle jechał. W trasę, z zawalonym bagażnikiem wybierać się nie polecam. Najsłabszy silnik benzynowy zdecydowanie stworzony jest do ruchu miejskiego, zwłaszcza z LPG.

Jazda tym samochodem nie jest zbyt dynamiczna. Może to i dobrze, bo zawieszenie jest miękkie, a karoseria przechyla się w zakrętach. Układ kierowniczy jest mało precyzyjny i niewiele ma wspólnego z dobrym czuciem drogi. Szkoda, bo można było zestroić ten samochód trochę lepiej.

Wnętrze samochodu jest proste, czarne i bez polotu, ale producent dodałby pewnie „bez zbędnego polotu”. I miałby rację. Jest klimatyzacja, jest dotykowy ekran z nawigacją, jest elektryka szyb. Czego chcieć więcej w tak tanim samochodzie?! Trochę szkoda, że nie ma odtwarzacza CD. Tradycyjne rozwiązanie zastąpiono nowocześniejszym – w tym modelu znajdziemy wejście AUX i USB, dzięki czemu możemy odtwarzać muzykę z telefonu lub innego nośnika.

Bagażnik jest bardzo duży, ustawny i przestronny. Jego pojemność to imponujące 573 litry. Miejsca na tylnej kanapie jest również pod dostatkiem. To są główne atuty nowego Logana MCV i zapewne – wraz z oszczędnością – jedyne słuszne w tym segmencie. A cena? Podstawowy model kosztuje w cenniku 33 900 zł. Wersja taka, jak testowa, wyposażona w LPG i inne dodatki, to wydatek ok. 10 000 zł więcej. Wydaje mi się to bardzo dobrą propozycją flotową dla firm, drobnych przedsiębiorców, czy dla oszczędnych klientów indywidualnych.

Fenomen Dacii polega na tym, że jest bardzo tania, daje sprawdzoną technologię i nie udaje czegoś, czym nie jest, a już na pewno auta luksusowego. Nowy Logan MCV to samochód wręcz idealny do firmy. Mało pali, jest przestronna i ma prostą konstrukcję. Do tego kosztuje bardzo mało – w zakupie i w serwisie. Nie sprawdzi się jako limuzyna prezesa, ale jako solidny partner szeregowego pracownika, jak najbardziej!

Tagi: Dacia kombiDacia Logan MCVDacia z gazemfaceliftingLoganlpgnówka sztukatest
Poprzedni post

Sprzedany: Fiat Croma – na przekór stereotypom

Następny post

Lady Floride

Artur Ostaszewski

Artur Ostaszewski

Podobne artykuły

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Następny post
DSC 1664

Lady Floride

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET