• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Nawigacja TomTom Go 5100

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
05/05/2016
w Tech
0
TomTom Go 5100 1 e1461839773252

TomTom Go 5100 1 e1461839773252

138
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Każdy przynajmniej raz w roku jedzie gdzieś dalej w nieznane dotąd miejsce. W czasach gdy papierowa mapa przeszła do lamusa, niezawodna może okazać się nawigacja PND – taka jak TomTom Go 5100.

Warto przeczytać

270 km/h po 7-kilometrowym owalnym torze – testy letniej opony Nokian Powerproof 2

Laptop dla zawodowego kierowcy. Jak go wybrać? Wskazówki

Test wideorejestratora Prido X8 4K Wi-Fi GPS – wielozadaniowiec

– E tam panie, po co wydawać kilkaset złotych na kolejne urządzenie, które trzeba mieć w aucie i ryzykować zbicie szyby przez złodzieja, skoro jest Yanosik, Mapy Google i inne? Owszem to prawda, ale są sytuacje, które szybko mogą te aplikacje przekreślić. Co ważne zdarzają się często – rozładowana komórka, brak zasięgu, ciągłe zawieszanie się smartfona lub brak pieniędzy na koncie na transfer danych. Przyznacie, że jest tego trochę? A co, gdy jesteście za granicą? Wówczas telefon równie dobrze możecie zostawić w Polsce, bo ceny korzystania z internetu w roamingu są ogromne!

Trochę Was przekonałem? To powiem, że takie urządzenie jak nawigacja do TomTom w najnowszej wersji GO 5100 to święty spokój w każdym z powyższych przypadków. Po pierwsze, sprzęt działa natychmiastowo po włączeniu. Sygnał GPS łączy się w sekundy nieważne, na którym końcu świata się znajdujecie. Nawet po kilkugodzinnym locie wystarczy odczekać minutę, dwie i można ruszać w podróż. Tym bardziej, że 8 GB wbudowanej pamięci wewnętrznej, pozwala zapomnieć o zacięciach.

Dzięki mapie całego świata aktualizowanej dożywotnio nigdy nie wjedziecie w nieznane. Wspomniane odnalezienie nas przez satelitę usprawnia również wbudowana karta SIM. Co ważne, oprócz samych dróg, na mapie zaznaczono budynki i punkty POI (również w 3D), a także fotoradary, których aktualizacja – tak zgadliście – również jest dożywotnia.

Sama nawigacja jest świetnie wykonana. Nic nie odstaje i nie skrzypi. Materiały są trwałe i dobrej jakości! Z jednej strony zobaczymy duży 5-calowy wyświetlacz dotykowy przykryty odpornym szkłem. Oprócz niego na obudowie znajdziemy duży przycisk włączania nawigacji i wejście microUSB oraz microSD. Co ważne, wejścia te będą rzadko używane, ponieważ uchwyt nawigacji to tak naprawdę stacja dokująca. Dzięki temu instalacja nawigacji to po prostu „bułka z masłem”, a przy okazji ochroni to wtyczkę i kabel przed uszkodzeniami. I tak to właśnie powinno wyglądać!

Dotykowy wyświetlacz jest jednocześnie oprócz wyświetlania mapy elementem obsługi tego urządzenia. Na szczęście bardzo intuicyjny i prosty interfejs nie sprawia żadnych problemów. Na pierwszy rzut oka może nawet przestraszyć swoją ubogą ilością opcji, aczkolwiek po dłuższym użytkowaniu to właśnie tę cechę człowiek lubi najbardziej. Po prostu TomTom GO 5100 służy jednemu – czyli zawiezieniu nas jedną z 3 tras do celu, bez zbędnych przeglądarek Internetu, odtwarzaczy muzyki i innych opcji znanych z tych androidowych urządzeń z Chin.

Czy w takim razie to urządzenie ma jakieś wady? Głównie musi działać na prądzie (w zestawie kabel USB z adapterem do gniazdka samochodowego), ponieważ na samej baterii wytrzyma około 2 godzin. Drugim, tym gorszym mankamentem jest cena. W zależności od sklepu możemy dostać cały zestaw od 1100 złotych. To sporo, ale nic więcej już nie musimy dokupować, więc inwestycja raczej dożywotnia, chociaż nigdy tak o elektronice bym nie powiedział. Dodam też, że dwa razy podczas użytkowania GPS się zrestartował przy rozpoczęciu podróży. Obstawiam jednak, że to wina testowego egzemplarza niż ogólna usterka.

Dlatego też jeśli cenicie święty spokój i często podróżujecie do miejsc, w którym próżno liczyć pomocy w zasięgu komórek, to taka nawigacja jest idealna. Świetnie sprawdzi się również na urlopie, bo właśnie tak ją testowałem. Dzięki niej moje podróże po Wyspach Kanaryjskich były prostsze niż przejazd w odległe przedmieścia Krakowa. W imieniu naszej redakcji śmiało mogę ten sprzęt polecić i coraz częściej zaczynam zastanawiać się nad kupnem czegoś podobnego!

Konrad Stopa

TomTom Go 5100 1 e1461839773252
TomTom Go 5100 1 e1461839773252
TomTom Go 5100 7
TomTom Go 5100 7
TomTom Go 5100 5
TomTom Go 5100 5
TomTom Go 5100 4
TomTom Go 5100 4
TomTom Go 5100 2
TomTom Go 5100 2
TomTom Go 5100 3
TomTom Go 5100 3
TomTom Go 5100 6
TomTom Go 5100 6

Fotografie zrobione telefonem Samsung Galaxy S6 Edge Plus

Dane techniczne:

  • Czas pracy baterii Do 2 godzin niezależnego działania
  • Stałe połączenie Wbudowane usługi TomTom Traffic, Fotoradary TomTom i QuickGPSFix
  • Uchwyt do pojazdu Uchwyt Click & Go
  • Pamięć wewnętrzna Tak – 8 GB
  • Gniazdo karty SD Karta microSD
  • Rozmiar ekranu Ekran dotykowy 5” (13 cm)
  • Typ ekranu Szerokokątny ekran pojemnościowy 16:9
  • Rozdzielczość ekranu 800 × 480 pikseli
Tagi: go 5100gpsnawigacjatest gpstest tomtomtom tomtom tom go 1500tomtomtomtom 5100
Poprzedni post

[Wyniki] Wygraj żarówki Osram

Następny post

Test: Hyundai i20 Coupe – ładny mieszczuch

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Testy Nokian Powerproof 2 (17)

270 km/h po 7-kilometrowym owalnym torze – testy letniej opony Nokian Powerproof 2

Autor Konrad Stopa
14/10/2025
0

Hakka Ring to prywatny tor Nokiana znajdujący się pod Madrytem, w którym od paru lat ta skandynawska marka rozwija swoje...

laptop dla kierowcy

Laptop dla zawodowego kierowcy. Jak go wybrać? Wskazówki

Autor Redakcja Motopodprad
24/08/2025
0

Laptop dla zawodowego kierowcy powinien być mobilny, wytrzymały i gotowy do pracy w różnych warunkach. Taki sprzęt musi też łączyć...

Prido X8 8

Test wideorejestratora Prido X8 4K Wi-Fi GPS – wielozadaniowiec

Autor Paweł Zaorski
29/06/2025
0

Prido X8 4K Wi-Fi GPS to niecodzienna kamera samochodowa, która montowana jest na lusterku wstecznym. Posiada nie tylko możliwość nagrywania...

Navitel R87

Test: Kamera samochodowa Navitel R87

Autor Damian Kaletka
24/06/2025
0

Za niecałe 400 złotych dostajemy naprawdę sporo.

Następny post
Hyundai i20 coupe 9 e1462385629611

Test: Hyundai i20 Coupe - ładny mieszczuch

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.