Site icon Motopodprad.pl

Test: Nawigacja PND Mio Spirit 8670 LM – fajne dodatki

Mio spirit 8670 LM 11 e1471200936273

Mio spirit 8670 LM 11 e1471200936273

A gdyby tak cofnąć się w czasie, gdy w Twojej kieszeni wibrował telefon, bo ktoś do Ciebie dzwonił i nie dostawałeś powiadomień z fejsa lub o nowym pokemonie w pobliżu? Wtedy nikt nie myślał o nawigacji GPS w smartfonie, a te wbudowane kosztowały majątek. Wówczas nawigacje PND jak Mio Spirit 8670 LM miały trochę lżej.

Teraz sens posiadania standardowej nawigacji PND nie jest już tak oczywisty, jak kilka lat temu. Na szczęście zmusza to producentów do kreatywności. Tak właśnie powstała seria 6-calowych GPSów przyklejanych do szyby z dodatkową łącznością Bluetooth oraz komunikatami TMC (info o ruchu drogowym) za darmo i na żywo od Mio. Ta navi da Wam również znać o fotoradarach.

O ile ta druga opcja jest standardem w droższych sprzętach i rzadko kiedy działa w pobliskim terenie – po prostu brak komunikatów, to „niebieski ząb” w takim sprzęcie był dla mnie nowinką, więc postanowiłem go sprawdzić od razu. Ok, najpierw jednak z pudełka wyjąłem sporą i solidnie zapakowaną nawigację z dużym dotykowym ekranem w plastikowej obudowie (ale solidnej). Oprócz tego w pudełku znalazłem ładowarkę (wejście do zapalniczki – nie USB), mocny uchwyt oraz płytkę z programem komputerowym do aktualizacji map i bazy nielubianych przydrożnych „skrzynek”. O instrukcji i innych papierach nie wspominam.

Wróćmy jednak do BT. To urządzenie może się spokojnie połączyć z Waszym telefonem i służyć jako zestaw głośnomówiący. Działa bezproblemowo i dosyć głośno. Nawigacją nie odtworzycie audio, ale podstawowa funkcja Bluetootha jest zachowana i sprawnie (czyt. szybko) poszerza horyzonty naszego samochodu i nie naraża na dodatkowe mandatowe koszty. Wielki plus za taką funkcję!

Jako, że nowości miałem już sprawdzone, zająłem się dalszym testem. Sprzęt jest na tyle duży, że ciężko go obsługiwać jedną ręką. Na szczęście po przyczepieniu Mio pod szybą ten problem znika. W duże ikony łatwo kliknąć, a kafelkowe menu główne jest bardzo czytelne. Powiedziałbym, że aż za bardzo, bo te ikony są tak proste, że graficy pewnie mieliby jakieś „ale”. Dla mnie liczy się bardziej ergonomia niż estetyka i prostota obsługi więc byłem zachwycony. W tym Mio nie zawodzi. Na urządzeniu znajdziecie tylko jeden przycisk (ON/OFF) więc resztę można obsługiwać tylko dotykiem.

A jest co obsługiwać, ponieważ oprócz prostego wyszukiwania adresu i prowadzenia do celu oraz wspomnianych TMC i BT urządzenie ma nam do zaoferowania sporo punktów POI, opcji oraz udogodnień typu moja lokalizacja itp. Co ciekawe do urządzenia możemy wgrać nawet fotki z geotargetowaniem i w taki nowoczesny sposób prowadzić się do miejsca docelowego. Obsługa zatem jest bardzo prosta, a przyciski wróć lub dalej jasno oznaczone. Co ciekawe możemy sobie również wybrać motyw pokazywania map (i nie chodzi tu o tryby dzień i noc).

Gdy już tak chwalę Mio Spirit 8670 LM to powiem jeszcze o jasnych komunikatach na skrzyżowaniach i rozjazdach autostrad. Nie sposób się pomylić, bo czytelne grafiki konkretnie mówią o naszych oczekiwanych ruchach, a mapy, które w testowanym sprzęcie były bardzo aktualne (wgrana cała Europa), są tak dokładne, że znalazłem na nich wszystkie najmniejsze ulice w mojej miejscowości, a także nowy odcinek A4, który jest otwarty od kilkunastu dni! Poza tym za pomocą dołączonego programu można mapy aktualizować – cztery razy w roku za darmo i tak dożywotnio – Mio szacunek!

Nie da się jednak ukryć, że nawet taki sprzęt może mieć wady. Pierwsza z nich to kontrast i jasność. Nawet po ustawieni ich na maxa, w słoneczny dzień ekran jest jasny i mało widoczny. Oczywiście nie aż tak, by nie był czytelny, ale na przyszłość warto nad tym popracować. Druga, dość istotna sprawa to cena urządzenia. A w sumie to brak konkretów. W sieci znalazłem informacje o widełkach od 649 złotych do ponad 1000 zł za tę serię. Modeli jest trzy, a ten jest środkowy, więc można sądzić, że Mio Spirit 8670 LM będzie kosztować w okolicach 800 zł. To dość dobra kwota (mimo, że duża) za szybki i aktualny GPS z dodatkowym Bluetoothem.

Kwestią lekko sporną dla mnie jest również wielkość urządzenia. 6-cali powoduje, że ekran zasłania pewną powierzchnię (prostokąt ok. 13 x 10 cm) naszej przedniej szyby. Oczywiście wielki ekran przekazuje więcej informacji, ale opcje 5-calowe nie byłyby zauważalnie gorsze. Sprzęt testowałem w Peugeocie 308, więc nie był to malutki samochód, a Mio ograniczało widoczność. Niestety dotyczyć to będzie również innych nawigacji, więc to tylko taki mój mały wniosek, który nie jest wadą tego konkretnego modelu nawigacji PND.

Gdybyście byli ciekawi specyfikacji i jak to się dzieje, że Mio jest tak dobre załączam informacje od producenta i zostawiam link do szczegółów.

INFO OD PRODUCENTA

Nawigacja samochodowa z dożywotniąaktualizacją map oraz funkcją Bluetooth

Nowy Spirit 8670 LM dostarczany jest z aktualnymi mapami, również ich aktualizacja jest darmowa i dożywotnia. Nie musisz martwić się czy w urządzeniu masz aktualne mapy. Dzięki wbudowanej bazie foto radarów z możliwością dożywotniej aktualizacji możesz ruszać bezpiecznie w trasę. Będziesz wiedział gdzie zwolnić na czas.

Nowy Mio Spirit 8670 LM został zaprojektowany z myślą o komforcie i prostocie użytkowania. Duży 6 calowy, jasny i czytelny ekran sprawi że zawsze będziesz jechać właściwą drogą.

Dzięki systemowi TMC na bieżąco jesteś powiadamiany o wszelkich utrudnieniach na Twojej trasie. System uwzględnia wszelkie roboty drogowe, utrudnienia w ruchu, wypadki, zamknięte trasy. Nawigacja wraz z zastosowaniem systemu TMC jest w stanie przedstawić Ci alternatywne, szybsze trasy dotarcia do celu. TMC jest aktywowane raz i działa dożywotnio bez dodatkowych opłat. Funkcja IQ Routes™ odzwierciedla doświadczenia i trasy milionów użytkowników nawigacji. Zbiera ona i analizuje dane od użytkowników, abyś potem mógł otrzymać najlepszą trasę dojazdu. Sprytne objazdy, skróty… to wszystko tylko dzięki IQ Routes™. Kolejną ciekawą funkcją jest LearnMe Pro™. Jest to część wbudowanego oprogramowania które analizuje i wyciąga wnioski na temat Twojego stylu jazdy. Potem przy wyznaczaniu trasy dojazdu nawigacja w pierwszej kolejności przedstawi Ci trasy dopasowane do Twojego stylu jazdy. Tak więc czy jeździsz szybko, czy lubisz jechać wolniej , a może nie lubisz autostrad– nawigacja dopasuje trasę do Twoich potrzeb.

Martwisz się że nie znajdziesz miejsca parkingowego po dojechaniu do celu? Już nie musisz. Wbudowane w nawigacje oprogramowanie znajdzie dla najbliższy wolny parking w odległości do 1 km od miejsca docelowego.

Nie wspominam więc o tym, że Mio włączy i wyłączy się razem z przekręceniem kluczyka, bo to już oczywiste. Dodam jeszcze, że jeśli chodzi o bazę fotoradarów to jest ona mniej genialna niż mapy, ale może to kwestia chwili czasu, by się uaktualniła.

Stwierdzam więc, że takie Mio 8670 LM może idealnie wpasować się do starszego samochodu „upgradując” go o aktualną i szybko działającą nawigację, a przy okazji zestaw głośnomówiący. To sporo, a dodając do tego markowy sprzęt i darmowe aktualizacje wydatek kilku stów więcej od najtańszych tego typu urządzeń ma sens, więc lepiej dopłacić i mieć święty spokój!

Konrad Stopa

Mio spirit 8670 LM 11 e1471200936273
Exit mobile version