• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
03/08/2022
w Nowe
2
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 34

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 34

198
SHARES
1.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nadwozie w stylu SUV Coupe połączone z hybrydowym napędem typy plug-in jeszcze kilka lat temu byłoby czymś zaskakująco niedorzecznym. Teraz, gdy SUV-y na wszelki możliwy sposób biją się o klienta, a hybrydowy napęd szturmem dostał się pod strzechy, wyżej wymienione połączenie przestaje dziwić. Pomimo tego, aut łączących wspomniane wcześniej cechy nie jest zbyt wiele. Jednym z nich jest odważnie narysowany Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

Gdy w 2018 roku fani japońskiej marki dowiedzieli się o wskrzeszeniu modelu Eclipse, na ich twarzach pojawił się olbrzymi uśmiech. Zapowiedź zupełnie nowego Eclipse Crossa elektryzowała środowisko, które wielbiło serię Szybcy i Wściekli. Nawet dopisek ”Cross” w nazwie modelu nie dziwił wielu. Jednak wszyscy inni, bardziej dociekliwi wyczuwali pismo nosem. Kurtyna opadła, Mitsubishi zaprezentowało nowego Eclipse Crossa i… konsternacja. Auto było SUV-em. Niespodzianka? Nie do końca. Japończycy jasno deklarowali, że ich nowy produkt nie będzie miał za wiele wspólnego z kultowym, sportowym modelem. Jednak ortodoksyjni fani przecierali oczy ze zdumienia…

Warto przeczytać

Test: Kia Niro HEV — dobrze wychowany bajerant

Honda Jazz Crosstar – 5 niespodzianek

Trudne wybory: Kia EV6 vs Ioniq 5

Zwraca na siebie uwagę

4 lata po premierze Eclipse Cross wciąż zwraca na siebie uwagę. Chociaż nikt nie ma już złudzeń, że jest to następca auta, które grało jedną z głównych ról w filmie Szybcy i Wściekli. W 2020 roku Japończycy zafundowali swojemu SUV-owi solidny lifting. Z tyłu zniknęła dzielona tylna szyba, a z przodu pojawił się jeszcze agresywniej narysowany zderzak. Czy dzięki takim zbiegom auto wyładniało? Moim zdaniem, nadal prezentuje się dość kontrowersyjnie.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 39
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 39

Cofnijmy się w czasie

O ile nadwozie sprawia wrażenie, jakby projektował je ktoś zupełnie inny niż twórca nudnego ASX-a, o tyle we wnętrzu widać i czuć, że mamy do czynienia z typowym Mitsubishi. Ogólny rysunek deski rozdzielczej jest mocno niedzisiejszy. Trąci myszką. Zegary są analogowe, komputer pokładowy obsługuje się plastikowymi ”patykami”, a panel klimatyzacji podświetlony jest na czerwono. Powiewem świeżości jest niewielki jak na dzisiejsze standardy ekran systemu multimedialnego, który ma bardzo proste i niezbyt rozbudowane menu.

W tym całym szaleństwie jest jednak metoda. Eclipse Crossa nie trzeba się uczyć. Obsługa nie nastręcza absolutnie żadnych problemów. Wszystkie przyciski i przełączniki są dokładnie tam, gdzie być powinny. Obsługa multimediów także jest logiczna, chociaż za taki stan rzeczy odpowiada po części… mała liczba opcji i funkcji.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 13
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 13

Jakość wykonania kabiny? Przeciętna. Co prawda nic nie skrzypi i nie stuka, ale materiały, jakimi pokryto deskę oraz boczki drzwi nie są zbyt wyszukane. W niezbyt wyszukanym samochodzie z dolnej półki zapewne by to mniej przeszkadzało. Ale w aucie kosztującym… O cenie jednak nieco później.

Typowy SUV

O swoistej łatwości obsługi już wspominałem. Na uwagę zasługuje także praktyczność. Podwyższone nadwozie sprawia, że do samochodu bardzo łatwo się wsiada. Widoczność z miejsca kierowcy także jest bardzo dobra. Zarówno w przód jak i na boki. Fotele nie są przesadnie wyprofilowane i dają do zrozumienia, że japoński SUV nie ma jakichkolwiek sportowych zapędów.

Wolna przestrzeń na tylnej kanapie także jest zadowalająca. Za duży plus należy uznać niemalże płaską podłogę pozbawioną typowego tunelu środkowego. Niestety mniejsze słowa pochwały należą się bagażnikowi. Pojemność 359 litrów nie robi wrażenia. Tak samo jak pozytywnego wrażenia nie robi wysoki próg załadunku. Wszystko ”dzięki” dodatkowym bateriom, które trzeba było gdzieś upchnąć.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 8
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 8

Jedyny dostępny

Opisywany samochód to wersja PHEV, czyli typowa hybryda plug-in. Co ciekawe jest to jedyna odmiana Eclipse Cross oferowana w naszym kraju. Innej wersji tego auta nie kupicie. Na dodatek, cały układ napędowy jest dość specyficzny.

Pod przednią maską pracuje 2,4-litrowy silnik benzynowy o mocy… 98 KM. Tak, to nie pomyłka. Spalinowy silnik nie jest wysilony i… rzadko napędza koła. Głównym źródłem napędu są dwa silniki elektryczne umieszczone przy obu osiach. Pierwszy z nich ma moc 82 a drugi 95 KM. Jednak łącza moc systemowa wynosi 188 KM. Całość spina bezstopniowa automatyczna przekładnia.

Przez zdecydowaną większość czasu auto porusza się na silnikach elektrycznych. Żywiący się benzyną bezołowiową motor pełni w tym czasie rolę generatora prądu. Jednak w skrajnych przypadkach, w których potrzeba pełnej mocy również on zabiera się za napędzanie kół przednich. Ciekawostką może być prędkość maksymalna. Na silnikach elektrycznych Eclipse Cross pojedzie 135 km/h. Przy wsparciu silnika spalinowego niewiele więcej – 163 km/h. Tyle teorii, a jak wygląda praktyka?

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4

Od ładowania do ładowania

Według normy WLTP, Eclipse Cross PHEV przejedzie na samym prądzie 45-55 km. Po naładowaniu auta do pełna moim oczom ukazał się zasięg… 83 km. Szok i niedowierzanie. Jednak po pokonaniu 9 km, z deklarowanego zasięgu ubyło 18 km i nagle wszystko zaczęło się zgadzać.

Prezentowane auto pokona na silnikach elektrycznych około 40 km. Gdy po takim dystansie podłączymy Mitsubishi do zewnętrznego źródła zasilania, całą zabawę można zacząć od nowa. Na dodatek, samochód posiada szybkie złącze CHAdeMO umożliwiające ładowanie ponad 13 kWh akumulatorów do 80% w około 25 minut.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 30
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 30

Gdy energia w akumulatorach zostanie wyczerpana i silnik spalinowy będzie częściej wkraczał do akcji, średnie spalanie benzyny wyniesie około 7 l/100 km. Przyzwoity wynik, który wzrasta nawet o ponad 3 litry na ”setkę” podczas jazdy autostradą.

Komfort i spokój

Układ napędowy opisywanego samochodu jest jego mocną stroną. Skrzynia biegów nie irytuje, wszystkie trzy silniki świetnie ze sobą współpracują, a kierowca skupić się musi jedynie na kręceniu kierownicą i operowaniu pedałami. Eclipse Cross nie angażuje w jazdę. Jest raczej oazą spokoju, a każda próba dynamicznego pokonania zakrętu jest mocno karcona dużym wychyleniem nadwozia.

Zawieszenie jest miękkie. Miękkie i komfortowe. Pierwsze 100 km/h pojawia się na prędkościomierzu po upływie niespełna 11 sekund. Wsiadasz, odpalasz samochód, jedziesz. Dojeżdżasz do celu, zatrzymujesz się, wysiadasz. Ot, tak wygląda codzienne życie z SUV-em Mitsubishi. To auto nie pobudza, ale także nie irytuje. A ta druga cecha nie jest wcale tak bardzo oczywista.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 24
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 24

Cena i podsumowanie

Na sam koniec pozostawiłem kwestię ceny. Podstawowy wariant Intense Plus kosztuje 210 990 zł (w chwili pisania niniejszego tekstu obowiązywała promocja, która obniżała podaną cenę o 20 000 zł). Topowa i zarazem druga dostępna wersja Instyle Plus jest droższa o 11 000 zł. Tanio nie jest. Warto jednak wspomnieć o bogatym wyposażeniu. Już w standardzie otrzymujemy m. in LED-owe przednie światła, 18-calowe felgi, system multimedialny, automatyczną klimatyzację oraz częściowo skórzaną tapicerkę. Hybrydowy układ napędowy także jest seryjny.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 27
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 27

Mitsubishi Eclipse Cross jest samochodem pełnym sprzeczności. Patrzysz na niego i widzisz odważny, miejscami kontrowersyjny projekt. Wiesz, że z pewnością nie jest to auto pozbawione charakteru. Wsiadasz do środka i blask przygasa. Wnętrze przywodzi na myśl produkty, które już dawno nie są dostępne w salonach. Po bardzo krótkiej chwili zaczynasz wszystko ogarniać i doceniasz brak jakże modnych, ale niewiele wnoszących błyskotek. Jedziesz i cieszy się spokojem. Nic się nie dzieje. Wysiadasz z auta i znów patrzysz na jego kontrowersyjny, ale i wiele obiecujący wygląd. Pomysł był dobry. Jednak wykonanie jest już tylko przeciętne. Na pierwszy rzut oka japoński SUV wiele obiecuje. Jednak wraz z każdym pokonanym kilometrem większość obietnic okazuje się tylko naszym wyimaginowanym życzeniem.

Paweł Kaczor

Zdjęcia Mitsubishi Eclipse Cross PHEV:

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 40
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 40
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 1
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 1
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 3
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 3
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 4
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 6
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 6
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 7
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 7
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 8
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 8
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 10
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 10
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 11
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 11
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 13
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 13
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 14
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 14
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 15
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 15
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 16
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 16
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 17
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 17
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 18
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 18
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 19
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 19
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 20
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 20
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 21
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 21
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 22
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 22
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 23
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 23
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 24
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 24
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 25
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 25
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 26
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 26
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 27
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 27
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 28
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 28
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 29
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 29
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 30
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 30
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 31
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 31
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 32
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 32
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 33
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 33
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 35
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 35
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 36
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 36
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 37
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 37
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 38
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 38
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 39
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 39

Dane techniczne Mitsubishi Eclipse Cross PHEV:

Poj. silnika: 2360 cm3
Moc silników elektrycznych: 82 i 95 KM
Moc silnika spalinowego: 98 KM
Moc łączna: 188 KM
Moment obr.: 193 Nm
Skrzynia biegów: 1-stopniowa, automatyczna
Napęd: 4×4
0-100 km/h: 10,9 s
Prędkość maksymalna: 162 km/h
Cena testowanej wersji: od 214 990 zł

Tagi: hybrydahybryda plug-inMitsubishimitsubishi eclipse crossmitsubishi eclipse cross phev
Poprzedni post

Nowa benzyna E10 – kto musi uważać?

Następny post

Fiat 500e liderem

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

Kia Niro HEV 2022 28

Test: Kia Niro HEV — dobrze wychowany bajerant

Autor Marcin Koński
20/03/2023
0

Najnowsza odsłona Kii Niro wygląda zdecydowanie bardziej zadziornie od zachowawczego poprzednika i — choć może nie widać na pierwszy rzut...

Honda Jazz Crosstar 2023 14

Honda Jazz Crosstar – 5 niespodzianek

Autor Konrad Stopa
17/03/2023
0

Honda Jazz niczym bumerang wraca do naszej redakcji co jakiś czas. Tym razem zwróciłem uwagę na 5 niespodzianek, które zaskoczą...

Hyundai Ioniq 5 vs KIA EV6 5

Trudne wybory: Kia EV6 vs Ioniq 5

Autor Paweł Kaczor
16/03/2023
1

Kia i Hyundai to dwa motoryzacyjne bliźniaki. Niby różne, niby patrzące na siebie spode łba, ale jednak blisko ze sobą...

Hyundai Tucson 4

Test: Hyundai Tucson – awangarda z Korei

Autor Bartosz Kowalczyk
15/03/2023
0

Gdy Tucson IV generacji wchodził na rynek zaskakiwał awangardowym podejściem do designu. Po blisko 3 latach, sprzedaż nie łapie zadyszki,...

Następny post
05 New 500

Fiat 500e liderem

Komentarze 2

  1. Pingback: Wraca Pimp my ride! | Moto Pod Prąd
  2. Pingback: Mitsubishi ASX — déjà vu | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET