• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mitsubishi ASX – czy my się już nie znamy?

Bartosz Kowalczyk Autor Bartosz Kowalczyk
14/06/2023
w Nowe
2
Mitsubishi ASX 14

Mitsubishi ASX 14

289
SHARES
2.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Alianse i współpraca w motoryzacji nie są niczym nowym. Poza ekonomiczną optymalizacją pomagają skorzystać z już przetartych szlaków, zarówno tych technicznych, wzornictwa, ale przede wszystkim designu. Niekiedy zabieg odbija się czkawką, a pozornie pozytywny ruch potrafi „napykać” biedy. Jak było z Mitsubishi ASX?

Co by nie powiedzieć – ostatnie premiery rynkowe Mitsubishi są głośne i dają pole do wnikliwej debaty w światku motoryzacyjnych zapaleńców. Za sprawą wskrzeszenia legendarnego modelu Eclipse i postawieniu na wyraźne trendy rynkowe nakierowane na podniesione auta, Mitsubishi dopisało cross pod modelem, a z pompowanego balonika wielkiego powrotu szybko uciekało powietrze. Model porównywany do Pontiaca Azteca, a więc jednego z brzydszych modeli zza wielkiej wody, cechował się jednak wciąż typową dla japońskiego producenta kreską. Design bryły, ale również charakter środka, typowe bolączki japońskiej motoryzacji były zapewnione, a więc zagorzali zwolennicy marki, z trzema diamentami, wybaczyli nieco oklepany charakter auta i profanację flagowego niegdyś modelu. Wtem Mitsubishi zdecydowało się na wprowadzenie ASX’a, który w rzeczywistości to bardzo dobrze znane już auto.

Warto przeczytać

Test: Hyundai i30 – po prostu kompakt

Test: Skoda Karoq Sportline – pomarańczowy bzyk

Trudne wybory – która Mazda MX-5?

Mitsubishi ASX 1
Mitsubishi ASX 1

Mitsubishi ASX od kuchni

Za sprawą nowej generacji ASX, Mitsubishi rozgrzało do czerwoności klawiatury hejterów. Co się stało? Mitsubishi według obranego w social mediach oraz reklamach wydźwięku – wprowadziło innowacje! Poniekąd się z tym zgadzam, bowiem Captur był innowacyjnym modelem dla Renault, ale nie wiem czy nie jest jeszcze większą innowacją dla Mitsubishi. Już tłumaczę!

ADVERTISEMENT
Mitsubishi ASX 18
Mitsubishi ASX 18

Japoński producent skutecznie zrywa za sprawą tego modelu z zadziorną stylistyką swoich aut. O ile poprzedni ASX nie był wybitnie rasowy, tak ciężko odmówić mu ostrych krawędzi i całkiem ciekawych stylistycznie detali. Importując niemalże 100% Captura producent pokusił się jedynie o zmianę znaczków, lekkie odświeżenie grilla, wrzucenie kamery cofania w kształcie znaczka Renault w dotychczasowe miejsce logo francuskiego producenta i to z grubsza tyle. Trudno powiedzieć, że ASX bazuje na Capturze, to wciąż Captur z logotypami Renault na każdym możliwym kroku. Klapka wlewu paliwa, dywaniki, oznaczenia pod maską? Oglądając prace japońskich projektantów ma się wrażenie przepisanej na kolanie pracy domowej a w niektórych miejscach trzeba było coś nie coś pozmieniać, aby „nauczycielka się nie zorientowała”!

Mitsubsihi ASX 10
Mitsubsihi ASX 10

Najprościej mówić linie Captura nie pasują do reszty modelowej Mitsubishi. Krawędzie auta są wyraźnie wygładzone, przyjazne oku, bez zadziorności i bezkompromisowości, którą możemy obserwować między innymi we wspomnianym Eclipse crossie! Ponad wszystko kształt reflektorów typowy dla nowoczesnych Renówek został zaimportowany w całości, a więc kształt świateł dziennych w formie paska w kształcie „C” nie jest już elementem wyróżniającym jedynie francuskiego producenta.

Mitsubishi ASX 5
Mitsubishi ASX 5

Wnętrze Mitsubishi ASX

Wnętrze ASX’a oczywiście różni się od Captura detalami. Poza znaczkiem na kierownicy, koło kierownicy uległo niewielkiej kuracji odświeżającej. Koncept wnętrza jest przeniesiony z Captura do ASX’a w formie niezmienionej. Mimo kosmetycznych zmian wciąż uświadczyć możemy trzeszczenie niezbyt solidnie spasowanych plastików. Na marginesie powiem, że mam dziwne wrażenie, że plastiki są nieco gorszej jakości niż u dawcy – czyli w Capturze. Jako smutną wiadomość należy wspomnieć, że przełączniki kołyskowe – które tak dumnie od wielu, wielu lat towarzyszyły marce Mitsubishi poszły na zasłużoną emeryturę. Naprawdę świat się zmienia!

Mitsubishi ASX 24
Mitsubishi ASX 24

Ceny i wersje

Bazowo ASX wyposażany jest w jednostkę 1.0 o mocy 91 KM oraz sparowany z manualem o sześciu przełożeniach. Tak skonfigurowany pojazd możemy „wyrwać” za 101 990 zł (wersja Invite + pakiet style). Faktycznie podstawowy wariant ASX wydaje się być rozsądnie wyposażony, ale jednak robiąc sobie porównawcze konfiguracje z Capturem, ASX wydaje się być droższy. Na marginesie dodam, że do każdego ASX producent serwuje 5-letni pakiet gwarancyjny.

Mitsubishi ASX 26
Mitsubishi ASX 26

Kolejną jednostką napędową jest benzynowe 1.3 Turbo o mocy 140 KM (parowane z manualną, sześciostopniową przekładnią) oraz wariant o mocy 158 KM, ale tutaj pod strzechy ląduje już siedmiostopniowy, dwusprzęgłowy automat. Pierwszy wariant z silnikiem o niższej mocy, może występować w bazowym wyposażeniu Invite, jednak okraszonym pakietami STYLE i COLD (cena 114 900 zł) – a przykładowe wyposażenie dodatkowe to podgrzewana kierownica, fotele przednie, a dodanie szyku serwowane jest przez przyciemniane tylne szyby oraz relingi dachowe. Przy tym motorze możemy przeskoczyć do wersji Intense, gdzie dodatkiem względem Invite jest m.in częściowo skórzana tapicerka, oświetlenie ambientowe, hamulec z funkcją AUTO HOLD oraz fotochromatyczne lusterko wsteczne. Podobnie jak w 1.3 w wersji Invite, producent „dorzuca” wspomniany pakiet STYLE, COLD – (cena 123 990 zł), ale nowością jest pakiet NAVI będący niczym innym jak multimedialną stacją SDA z ekranem dotykowym o przekątnej 9.3 cala oraz systemem ostrzegania o przekroczeniu prędkości. Cena konfiguracji wzrasta wówczas do 127 990 zł brutto.

Mitsubishi ASX 16
Mitsubishi ASX 16

Dalej motor 1.3 mam mocniejszego brata, który legitymuje się 158 KM. Przy tym motorze wersje są dwie. Intense z pakietami COLD oraz STYLE (131 990 zł) ale również Instyle (148 990 zł), a więc to przyszła „full opcja” od handlarza z OLX. Tutaj na wspomnienie zasługuje nagłośnienie BOSE z subwooferem oraz Mi – Pilot, a więc funkcja jazdy autonomicznej poziomu 1. Creme de la creme to wersja hybrydowa z motorem spalinowym o mocy 143 KM oraz siedmiostopniowym automatem. Wersja Intense z pakietami COLD, STYLE oraz NAVI producent wycenia na 144 990 zł.

Czego zabraknie?

Nie wspomniałem nic o napędzie, ale wytłumaczenie jest proste – mamy tylko do „wyboru” napęd na przednie koła. Szkoda gdyż w starym ASX, w opcjach można było znaleźć napęd na wszystkie koła. To jednak nie koniec braków – klientom odebrano oldschoolowe silniki, które może sporo paliły, ale klienci za nimi przepadali. Niestety też łatwo zauważyć, że Mitsubishi traci swoją unikalność, sprzedaje część swojego DNA, ale czy klienci będą w stanie wybaczyć takie przykrości? Zobaczymy

Mitsubishi ASX 13
Mitsubishi ASX 13

Jak się prowadzi ASX?

Auto prowadzi się jak Captur, a więc bardzo poprawnie. Miejskie kilometry pokonuje w wygodzie i przyjemnie. Auto jest responsywne, nie wyczuwa się specjalnych luzów, układ sprawnie przekazuje polecenia kierowcy na koła przedniej osi. Zawieszenie jest dobrze zbalansowane. Na pewno nie jest nastawione na ograniczone resorowanie i sportowe wrażenia, ale z drugiej zaś strony nie warto nastawiać się na kanapowe doznania. W kwestii dostępnej mocy – nie można narzekać, ale jednak sportowe emocje może dać dopiero transmisja sportowa w radio. Tutaj warto nastawić się na stonowane doznania, wiernego i ekonomicznego kompana do miasta.

Mitsubishi ASX 37
Mitsubishi ASX 37

W trasie auto nie męczy! Po pokonaniu ponad 300 kilometrów nad polskie morze powiem, że siedzenia i oparcia dobrze opiekują się ciałem kierowcy i pasażerów. Spalanie przy rozsądnym traktowaniu gazu odpłaci się zużyciem w granicach 6 litrów na 100 km. Nie da się jednak oszukać, że ASX nie ma wielkich szans na stanie się rodzinnym autem na dalekie wyjazdy. Kufer szybko zapewnia się bagażami, aż w końcu przychodzi moment, że z czegoś trzeba rezygnować.

Podsumowanie

Żarty i uszczypliwości na bok! ASX to kawał solidnie zaprojektowanego francuskiego auta, który obficie zalał polskie ulice. Japończycy wyciągają jednak asa z rękawa w postaci 5-letniego pakietu gwarancyjnego, bogatego wyposażenia już od najniższych wersji. Jednak nie ma nic za darmo, podobne konfiguracje Captura oraz ASX różnią się cenowo. W porównaniu ASX wypada jednak jako droższa opcja, ale w tym starciu okazać się może jeszcze jeden czynnik – dla wielu ASX to będzie auto japońskie, a w naszym kraju japońskie auta święcą dziwny triumf. Przewaga pozytywnego wydźwięku auta „japońskiego” nad francuskim może mieć znaczenie – a za rogiem czeka już CLIO – gdzie wystarczy zmienić I na T, mała zmiana literek na klapie bagażnika i COLT wraca na rynek! Jednak niestety odgrzewany kotlet nie zawsze smakuje tak dobrze jak powinien!

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Zdjęcia Mitsubishi ASX:

Mitsubishi ASX 1
Mitsubishi ASX 1
Mitsubishi ASX 2
Mitsubishi ASX 2
Mitsubishi ASX 3
Mitsubishi ASX 3
Mitsubishi ASX 4
Mitsubishi ASX 4
Mitsubishi ASX 5
Mitsubishi ASX 5
Mitsubishi ASX 6
Mitsubishi ASX 6
Mitsubishi ASX 7
Mitsubishi ASX 7
Mitsubishi ASX 8
Mitsubishi ASX 8
Mitsubishi ASX 9
Mitsubishi ASX 9
Mitsubishi ASX 10
Mitsubishi ASX 10
Mitsubishi ASX 11
Mitsubishi ASX 11
Mitsubishi ASX 12
Mitsubishi ASX 12
Mitsubishi ASX 13
Mitsubishi ASX 13
Mitsubishi ASX 14
Mitsubishi ASX 14
Mitsubishi ASX 15
Mitsubishi ASX 15
Mitsubishi ASX 16
Mitsubishi ASX 16
Mitsubishi ASX 17
Mitsubishi ASX 17
Mitsubishi ASX 18
Mitsubishi ASX 18
Mitsubishi ASX 19
Mitsubishi ASX 19
Mitsubishi ASX 20
Mitsubishi ASX 20
Mitsubishi ASX 21
Mitsubishi ASX 21
Mitsubishi ASX 22
Mitsubishi ASX 22
Mitsubishi ASX 23
Mitsubishi ASX 23
Mitsubishi ASX 24
Mitsubishi ASX 24
Mitsubishi ASX 25
Mitsubishi ASX 25
Mitsubishi ASX 26
Mitsubishi ASX 26
Mitsubishi ASX 27
Mitsubishi ASX 27
Mitsubishi ASX 28
Mitsubishi ASX 28
Mitsubishi ASX 29
Mitsubishi ASX 29
Mitsubishi ASX 30
Mitsubishi ASX 30
Mitsubishi ASX 31
Mitsubishi ASX 31
Mitsubishi ASX 32
Mitsubishi ASX 32
Mitsubishi ASX 33
Mitsubishi ASX 33
Mitsubishi ASX 34
Mitsubishi ASX 34
Mitsubishi ASX 35
Mitsubishi ASX 35
Mitsubishi ASX 36
Mitsubishi ASX 36
Mitsubishi ASX 37
Mitsubishi ASX 37
Mitsubishi ASX 38
Mitsubishi ASX 38

Dane techniczne Mitsubishi ASX:

Silnik: R4, turbobenzyna
Pojemność: 1330 cm³
Moc: 140 KM przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 240Nm przy 1600obr/min
Skrzynia biegów: automatyczna, siedmiostopniowa
Cena: od 101 990 zł brutto, koszt prezentowanego około 124 900 zł (brutto).

Tagi: asxcrossoverMitsubishimitsubishi asxrenault
Poprzedni post

Nowy Fiat 600 utracił zbędny kamuflaż

Następny post

Czy warto kupować AC?

Bartosz Kowalczyk

Bartosz Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.

Podobne artykuły

i30.4

Test: Hyundai i30 – po prostu kompakt

Autor Paweł Oblizajek
25/09/2023
0

Walka zbrojeń trwa. Producenci samochodów prześcigają się we wprowadzaniu nowinek technologicznych. Hyundai i30 to model, który opiera się tej modzie....

Skoda Karoq 32

Test: Skoda Karoq Sportline – pomarańczowy bzyk

Autor Konrad Stopa
22/09/2023
0

Moc 190 koni mechanicznych to w sumie dość sporo jak na miejskiego SUV’a. Jak zatem sprawuje się Skoda Karoq Sportline...

Ktora Mazda MX 5 4

Trudne wybory – która Mazda MX-5?

Autor Paweł Kaczor
21/09/2023
0

To najbardziej bezsensowny samochód jaki kiedykolwiek widziałem! – powiedział Janusz, właściciel13-letniej Octavii w gazie, przykładny czytelnik Tygodnika Działkowca i mąż...

Range Rover SV 5

Test: Range Rover SV – czysta monarchia

Autor Konrad Stopa
20/09/2023
0

Są samochody, których pozycje z listy wyposażenia zajmują naprawdę kilka stron. Jednym z nich jest Range Rover SV, w którym...

Następny post
ac czy warto

Czy warto kupować AC?

Komentarze 2

  1. Pingback: Mitsubishi L200 zmienia się na grubo | Moto Pod Prąd
  2. Pingback: Mitsubishi Xforce 2024 - czy doczekamy się debiutu?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET