• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mercedes Klasy C 200

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
08/09/2014
w Nowe
3
hdr 1409088374791

hdr 1409088374791

137
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W świecie motoryzacji mówi się, że nowa Klasa C to „baby S Class”. Fakt – dużo w tym racji. Sam niedawno o mało nie pomyliłem flagowej limuzyny Mercedesa z tańszą klasą C. Takie podobieństwo nasunęło mi pomysł na niecodzienny test. A z pomocą przyszła mi pewna para…

Warto przeczytać

Test: Seat Arona 1.0 TSI – mieszczuch, co terenu się nie boi

Test: Defender X-Dynamic HSE 110 – dziedziczy legendę

Trudne Wybory: Mitsubishi ASX vs Renault Captur

Takie samochody, jak flagowy Mercedes klasy S mają swoje szczególne zadanie – ugościć pasażerów tylnej kanapy w jak najlepszy sposób. Czy klasa C radzi sobie również z takim zadaniem? Odpowiedzi na to pytanie udzielili mi specjalni pasażerowie tylnej części auta, czyli – młoda para. Mimo, że z tyłu brakuje osobnego pilota, klimatyzacji, czy bezprzewodowych słuchawek, Pan w smokingu oraz Pani w rozkloszowanej białej sukni zmieścili się spokojnie i podróżowali w tą ważną drogę bardzo komfortowo. Osobiście nadmienię, że z tyłu C Klasy miejsca jest sporo, ale człowiek dużo lepiej czuje się z przodu.

Dlaczego? Bo tutaj jest kierownica (skórzana i pewnie trzyma się w dłoniach), pedały (tylko dwa), a także dźwignia zmiany biegów, która rodem z amerykańskiego pickupa znajduje się za wieńcem kierownicy. Oprócz tego, kierowca ma do dyspozycji jeszcze myszkę-joystick do sterowania systemem multimedialnym, klimatyzacją, nawigacją itp. To wszystko wyświetlane jest na tablecie? Tak, większość określała niedotykowy wyświetlacz C Klasy, który chyba został doczepiony na siłę. Burzy on kompozycję bardzo udanego wnętrza, które jest eleganckie, ale też nowoczesne.

hdr_1409088811414

Co ciekawe, wnętrze to skrywało wiele niespodzianek. Między innymi schowek z buteleczką perfum, które mogą być rozpylane wraz z klimatyzacją, szyberdach otwierany w dwóch płaszczyznach, przeglądarkę internetową i bardzo wygodne fotele, które oczywiście elektrycznie można dostosować pod siebie.

Czy w takim razie Klasa C ma jakieś wady? Niestety jest nią zawiłość systemu obsługi auta. Mimo zastosowania zmyślnego joysticka, nie porusza się on jak zwykła komputerowa myszka. Poza tym, odnalezienie możliwości wyłączenia niektórych systemów bezpieczeństwa prowadzi do dłuższego postoju. A jest co wyłączyć – asystent pasa ruchu, ESP, monitorowanie znaków, mierzenie zmęczenia kierowcy. Minus należy się również za tempomat, który nie dość, że nie działał w pełnym zakresie to jeszcze nie był „aktywny”.

hdr_1409088612501

Autobaza.pl

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu



Wracając jednak do skojarzeń z S-Klasą. Nasz egzemplarz polakierowany na biało oraz z 18-calowymi felgami i pakietem wizualnym AMG prezentował się równie gustownie, co starszy brat. Oczywiście Mercedes nie wyglądał lepiej niż Para Młoda, ale niewiele mu brakowało. Osobiście auto najbardziej podobało mi się z przodu, gdzie wielki grill z gwiazdą na masce wskazywał na agresywność i charakterność auta. Nowa Klasa C ma jednak dziwne proporcje i jak auta z USA ma wielką maskę i krótki kufer, który z profilu wygląda lekko komicznie. Zabieg ten jednak spowodował, że auto nie ma aż 5 metrów. Z tyłu natomiast oprócz dyfuzora z 2 końcówkami rur wydechowych zobaczymy oznaczenie C200.

Pod maską schowana była bowiem turbodoładowana dwulitrowa jednostka benzynowa o mocy 184 KM. Niby niedużo, ale w połączeniu z idealnym automatem siedmiostopniowym Mercedes był niezłym sportowcem. O tym może świadczyć choćby 7,3 sekundy do setki oraz 235 km/h prędkości maksymalnej. Dużą zasługą takich osiągów jest wielotrybowość samochodu. Do wyboru mamy 5 opcji od najspokojniejszego „Eko”, do zrywnego „Sport +”. Zmieniają one najważniejsze podzespoły auta, aczkolwiek bez zawieszenia. Dzięki jednemu przyciskowi mamy więc wpływ  na silnik, układ kierowniczy oraz reakcję na gaz i hamulec.

Mercedes C200

Wożeniu młodej pary służył tryb Comfort, który powoduje, że C-klasą podróżuje się jak starszym bardziej luksusowym bratem. Gdy jednak auto pozostawało puste, osobiście używałem trybu sportowego, w który baby-S potrafiło zarzucić tyłem oraz wydać fenomenalny dźwięk (zarówno silnik, jak i wydech). Dlatego też żywiołem Mercedesa są kręte, górskie drogi. Jednakże Mercedes ten na autostradzie oraz w mieście też sobie spokojnie poradzi. Ot taki uniwersalny samochód.

Niestety na ziemię sprowadziły mnie koszty. Benzynowy silnik jest ekonomiczny, jeśli traktuje się go umiejętnie. Wynik 7 litrów na 100 kilometrów jest do osiągnięcia, aczkolwiek chwila frajdy może kosztować podwojenie tego wyniku, a to jak na auto średniej wielkości to przesada. Pozostaje jeszcze cena zakupu. Tutaj widełki mogą być jeszcze większe niż w przypadku spalania. Nasz egzemplarz kosztował dokładnie 220 tysięcy złotych, choć najtańsze egzemplarze C Klasy w salonie to wydatek 125 000 zł.

Pieniądze to jednak nie wszystko. Zarówno ja, jak i nowożeńcy z samochodu byli bardzo zadowoleni. Ich zaskoczył szykowny wygląd auta, mnie to jak jeździ. Wszystkim rozważającym zakup mówię stanowcze „tak” i już rozmyślam nad tym, którą nerkę sprzedać by mieć własny egzemplarz…

Konrad Stopa

Wygląd: [usr 10]
Wnętrze: [usr 10]
Silnik: [usr 10]
Skrzynia: [usr 9]
Przyspieszenie: [usr 7]
Jazda: [usr 8]
Zawieszenie: [usr 8]
Komfort: [usr 8]
Wyposażenie: [usr 10]
Cena/jakość: [usr 7]
Ogółem: [usr 8.7 text=”false” img=”06_red.png”] (87/100)
hdr 1409088340155
hdr 1409088340155
hdr 1409088242816
hdr 1409088242816
hdr 1409088276726
hdr 1409088276726
hdr 1409088374791
hdr 1409088374791
hdr 1409088454991
hdr 1409088454991
hdr 1409088492737
hdr 1409088492737
hdr 1409088531442
hdr 1409088531442
hdr 1409088554249
hdr 1409088554249
hdr 1409088588092
hdr 1409088588092
hdr 1409088612501
hdr 1409088612501
hdr 1409088646162
hdr 1409088646162
hdr 1409088678914
hdr 1409088678914
hdr 1409088702779
hdr 1409088702779
hdr 1409088729650
hdr 1409088729650
hdr 1409088758751
hdr 1409088758751
hdr 1409088781248
hdr 1409088781248
hdr 1409088811414
hdr 1409088811414
hdr 1409088879897
hdr 1409088879897
hdr 1409088975752
hdr 1409088975752
hdr 1409089017078
hdr 1409089017078
hdr 1409089074204
hdr 1409089074204
hdr 1409085382149
hdr 1409085382149
hdr 1409085441744
hdr 1409085441744
hdr 1409085499415
hdr 1409085499415
hdr 1409085640526
hdr 1409085640526
hdr 1409085677039
hdr 1409085677039
hdr 1409085599277
hdr 1409085599277
hdr 1409085776435
hdr 1409085776435
hdr 1409085839303
hdr 1409085839303
hdr 1409085885784
hdr 1409085885784
hdr 1409085910058
hdr 1409085910058
hdr 1409085964059
hdr 1409085964059
hdr 1409086028227
hdr 1409086028227
hdr 1409086054960
hdr 1409086054960
hdr 1409086986375
hdr 1409086986375
hdr 1409086101910
hdr 1409086101910

Dane techniczne:

Silnik benzynowy: turbo, R4, 16v
Pojemność: 1991 ccm
Moc: 184 KM (135 kW) przy 5500 obr/min
Max moment obr.:300 Nm przy 1200-4000 obr/min
Skrzynia biegów: automatyczna, 7-biegowa
Napęd: na tylne koła
Długość x szerokość x wysokość: 4686 x 1810 x 1442 mm
Rozstaw osi: 2840 mm
Masa własna: 1465 kg
Ładowność: 565 kg
Bagażnik: 480 l
Zbiornik paliwa: 41 l
Koła: 225/45 R18
Przyśpieszenie 0-100 km/h: 7.3 s
Prędkość maksymalna: 235 km/h
Cena od: 125 tys. zł

Tagi: c200klasa cMercedesmercedes cmercedes c200Mercedes Klasy Ctest klasy ctest mercedesa
Poprzedni post

Jak nauczyć się driftingu?

Następny post

Classic Moto Show Kraków 2014

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

SEAT Arona 1.0 TSI 2024 28 fot. Marcin Koński

Test: Seat Arona 1.0 TSI – mieszczuch, co terenu się nie boi

Autor Marcin Koński
23/06/2025
0

Powiedzieć, że Seat Arona, to samochód do miasta, to jakby nic nie powiedzieć. A co, jeśli dodać, iż mały crossover...

defender (1)

Test: Defender X-Dynamic HSE 110 – dziedziczy legendę

Autor Kacper Mazur
20/06/2025
0

Niektóre samochody to po prostu maszyny do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Inne — jak Land Rover...

asx vs captur

Trudne Wybory: Mitsubishi ASX vs Renault Captur

Autor Paweł Kaczor
19/06/2025
0

Dawno, żeby nie powiedzieć nigdy nie miałem tak prostego porównania. Crossover Mitsubishi kontra crossover Renault. Kiedyś, kilka lat temu to...

Tiguan phev (3)

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Autor Konrad Stopa
16/06/2025
0

Tiguan to ważny model Volkswagena, który w trzeciej generacji pręży przed nami muskuły. W odmianie hybrydy plug-in kolejny raz próbował...

Następny post

Classic Moto Show Kraków 2014

Komentarze 3

  1. Adrian Mamys says:
    11 lat ago

    okropne zdjęcia.

    Odpowiedz
    • Natalia says:
      11 lat ago

      Ja powiedziałabym wręcz przeciwnie <3

      Odpowiedz
  2. jl;rtgd says:
    11 lat ago

    lewa nerke haha

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij