• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mercedes GLC 200 – dosyć ekskluzywnie

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
14/07/2023
w Nowe
0
Mercedes GLC 200 22

Mercedes GLC 200 22

536
SHARES
4.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Parkingi SUV’ami stoją. Czy to te pod centrum handlowym czy na osiedlu. Nie dziwi więc, że Mercedes GLC to jeden z najpopularniejszych modeli tej marki. Jak sprawdzi się z podstawowym benzynowym silnikiem?

W końcu najtańsza odmiana za około 249 tysięcy złotych ma spore wzięcie, więc trzeba sprawdzić czy takie rozwiązanie będzie wystarczające.

Warto przeczytać

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Mercedes GLC 200 21
Mercedes GLC 200 21

Co oznacza Mercedes GLC 200?

Samochód o oznaczeniu GLC200 na klapie bagażnika na swoim pokładzie posiadał dwulitrową jednostkę benzynową wraz z układem miękkiej hybrydy. Mercedes mógł pokusić się mocą 204 koni mechanicznych oraz 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nie jest to szaleńczo dużo, ale też do miejskiego samochodu zdecydowanie wystarcza. Inżynieria hybrydowa dodaje tutaj około 23 KM.

ADVERTISEMENT

Do setki samochód rozpędza się w około 8 sekund, a prędkość maksymalna to 221 km/h. Jak na 4,7-metrowego SUV’a nazwałbym je przeciętnymi, chociaż osiągane są w dość liniowy i wygodny sposób. Wszystko za sprawą 9-biegowego automatu.

Mercedes GLC 200 15
Mercedes GLC 200 15

Warto dodać, że egzemplarz ze zdjęć posiadał napęd 4×4, więc sławny 4matic może sprawić iż samochód będzie bardziej uniwersalny. Zwłaszcza w zimowej części naszego kalendarza.

Jak jeździ GLC 200?

To wszystko sprawia, że za kierownicą Mercedesa czujemy się pewnie i bardzo komfortowo. Mimo dużych kół z pakietu AMG auto płynie po prostu po drodze. Duża tu zasługa pneumatycznego zawieszenia, które pozwala podróżować ze sporą dozą wygody. W manewrowaniu przyda się też tylna skrętna oś, bo samochód najmniejszy nie jest.

Mercedes GLC 200 41
Mercedes GLC 200 41

Dla ułatwienia jazdy służy też wiele asystentów podróży. Od adaptacyjnego tempomatu z asystentem pasa ruchu przez awaryjne hamowanie po szereg kamer dobrej jakości i automatycznego parkowania. Mercedes sprawdzi nawet czy kierowca nie jest zmęczony, a w razie czego dzięki nowemu systemowi MBUX nawet z nim można pogadać.

Nie powiedziałbym jednak, że Mercedes GLC200 jeździ tanio, bo średnie spalanie to około 8-9 litrów. W trasie nie jest wiele mniej, a w mieście te wartości mogą jeszcze podskoczyć.

Mercedes GLC 200 27
Mercedes GLC 200 27

Odświeżona karoseria

Niedawno Mercedes GLC przeszedł mały lifting dzięki czemu odświeżono trochę jego nadwozie. Nie pojawiły się tu diametralne zmiany, ale samochód zyskał trochę blasku dzięki nowszym reflektorom i smuklejszym kształtom. W grafitowym kolorze na 20-calowych felgach auto zwraca na siebie uwagę. Powiedziałbym, że ma taki elegancki sznyt, chociaż chromowane progi wyglądają, moim zdaniem, dość kontrowersyjnie.

Na plus oceniłbym jednak atrapę chłodnicy z wieloma srebrnymi elementami i wielkim emblematem marki oraz reflektory, które zwłaszcza po zmroku atrakcyjnie wyglądają (podświetlają się na niebiesko niczym ambient w środku).

Mercedes GLC 200 14
Mercedes GLC 200 14

Ekstrawagancko w środku

Muszę przyznać, że gratuluje odwagi osobie, która konfigurowała auto do testów dziennikarskich, ponieważ połączenie czerni oraz czerwieni na skórzanej tapicerce foteli i boczków jest bardzo odważne. Na tyle, że zdecydowanie dominuje w przekazie z wnętrza auta (przynajmniej w dzień). W nocy do głosu dochodzą multimedia oraz ambientowe podświetlenie, które po zmroku robią ogromne wrażenie. Atrakcyjnie rozświetlają wnętrze w różnych barwach.

Istotnym elementem nowego GLC jest ekran systemu MBUX, który w 4 odsłonie obsługuje już cały samochód. Na tyle, że na konsoli centralnej nie pojawił się żaden przycisk, a jedynie wielki dotykowy wyświetlacz. Jest na tyle duży, że jego część zajmuje na stałe panel klimatyzacji i to się chwali, bo zawsze mamy do niego dostęp.

Mercedes GLC 200 3
Mercedes GLC 200 3

To, co mi się podobało: to na pewno system doskonałych kamer, które nie tylko pomagają w parkowaniu, ale nawet podglądają sygnalizację świetlną, nawigację z widokiem satelitarnym lub same grafiki lub system sterowania głosem.

Czteroosobowa podróż w luksusowym otoczeniu

W środku Mercedesa nie brakuje niezłych i ładnych materiałów. Rozświetla je też podwójne okno dachowe, ale wygodnie podróżować będzie czwórka dorosłych osób. Nie zabraknie im za to na pewno miejsca w bagażniku, bo jego pojemność to aż 620 litrów. Luk jest spory, choć zawieszony wysoko. Na szczęście klapa otwiera się automatycznie oraz na gest ruchu nogą.

Mercedes GLC 200 36
Mercedes GLC 200 36

Ile kosztuje GLC?

Tak, jak wspomniałem na początku Mercedes GLC minimalnie kosztuje prawie ćwierć miliona złotych. Nasz egzemplarz został znacznie doposażony, więc bez problemu przekroczył barierę 350 tysięcy złotych. A jak to bywa w samochodach premium za wiele rzeczy się dopłaca. Między innymi do niezłego audio Burmester (kilka tysięcy złotych). Jest więc drogo, bo przypominam, że to najsłabsza wersja silnikowa.

Dla lubiących rynkowe trendy warto wspomnieć jeszcze o modelu GLC Coupe, który ma więcej sportowego sznytu i wygląda dużo nowocześniej. W końcu dynamicznie wyglądające SAV’y są teraz w modzie. A jeśli czytają nas ekolodzy, to niemiecki producent oferuje trzy wersje hybryd plug-in, które mogą trochę pojeździć bezemisyjnie.

Mercedes GLC 200 2
Mercedes GLC 200 2

Mimo, że GLC nie jest najmniejszym SUVem z gwiazdą na masce, to kompaktowe rozmiary sprawiają, że auto często widać na miejskich ulicach. Renoma producenta, szeroka gama silnikowa i rozbudowane multimedia sprawiają, że jest to lubiany model przez klientów. Powiem szczerze, że znacząco poprawiło się też spasowanie, więc niesławnych skrzypnięć już nie słychać.

Konrad Stopa

Zdjęcia Mercedes GLC 200:

Mercedes GLC 200 1
Mercedes GLC 200 1
Mercedes GLC 200 2
Mercedes GLC 200 2
Mercedes GLC 200 3
Mercedes GLC 200 3
Mercedes GLC 200 4
Mercedes GLC 200 4
Mercedes GLC 200 5
Mercedes GLC 200 5
Mercedes GLC 200 6
Mercedes GLC 200 6
Mercedes GLC 200 7
Mercedes GLC 200 7
Mercedes GLC 200 8
Mercedes GLC 200 8
Mercedes GLC 200 9
Mercedes GLC 200 9
Mercedes GLC 200 10
Mercedes GLC 200 10
Mercedes GLC 200 11
Mercedes GLC 200 11
Mercedes GLC 200 12
Mercedes GLC 200 12
Mercedes GLC 200 13
Mercedes GLC 200 13
Mercedes GLC 200 14
Mercedes GLC 200 14
Mercedes GLC 200 15
Mercedes GLC 200 15
Mercedes GLC 200 16
Mercedes GLC 200 16
Mercedes GLC 200 17
Mercedes GLC 200 17
Mercedes GLC 200 18
Mercedes GLC 200 18
Mercedes GLC 200 19
Mercedes GLC 200 19
Mercedes GLC 200 20
Mercedes GLC 200 20
Mercedes GLC 200 21
Mercedes GLC 200 21
Mercedes GLC 200 22 1
Mercedes GLC 200 22 1
Mercedes GLC 200 23
Mercedes GLC 200 23
Mercedes GLC 200 24
Mercedes GLC 200 24
Mercedes GLC 200 25
Mercedes GLC 200 25
Mercedes GLC 200 26
Mercedes GLC 200 26
Mercedes GLC 200 27
Mercedes GLC 200 27
Mercedes GLC 200 28
Mercedes GLC 200 28
Mercedes GLC 200 29
Mercedes GLC 200 29
Mercedes GLC 200 30
Mercedes GLC 200 30
Mercedes GLC 200 31
Mercedes GLC 200 31
Mercedes GLC 200 32
Mercedes GLC 200 32
Mercedes GLC 200 33
Mercedes GLC 200 33
Mercedes GLC 200 34
Mercedes GLC 200 34
Mercedes GLC 200 35
Mercedes GLC 200 35
Mercedes GLC 200 36
Mercedes GLC 200 36
Mercedes GLC 200 37
Mercedes GLC 200 37
Mercedes GLC 200 38
Mercedes GLC 200 38
Mercedes GLC 200 39
Mercedes GLC 200 39
Mercedes GLC 200 40
Mercedes GLC 200 40
Mercedes GLC 200 41
Mercedes GLC 200 41

Dane techniczne Mercedes GLC 200:

Silnik: R4, turbo

Pojemność: 1999 cm3

Moc: 204 KM

Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm

0 – 100 km/h: 7,8 s

Prędkość maksymalna: 221 km/h

Skrzynia biegów: 9–biegowa, automatyczna

Cena: od 249 tysięcy złotych

Tagi: benzdaimlerglcglc200Mercedesmercedes glc
Poprzedni post

Czy uda się kupić nowy kompakt do 100 000 złotych?

Następny post

Genesis G90 wchodzi do Europy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Volvo XC60 01

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Autor Redakcja Motopodprad
02/10/2023
0

Nie tak dawno temu Szwedzi ogłosili koniec jednostek wysokoprężnych w swoich modelach. To przykra informacja biorąc pod uwagę fakt, że...

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

Następny post
Genesis G90 3

Genesis G90 wchodzi do Europy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET