• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mercedes CLA Shooting Brake – kombi inaczej

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
15/04/2020
w Nowe
0
2 2 scaled e1584965128127

2 2 scaled e1584965128127

142
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Według producenta model ten plasuje się pomiędzy klasą A a klasą C. Pod względem technicznym CLA niemal całkowicie bazuje na klasie A, jednak cenowo bliżej mu do klasy C. W tym momencie nasuwa się pytanie, kto według Mercedesa jest docelowym odbiorcą?

Kombi czy nie ?

Patrząc na CLA Shooting Brake z zewnątrz, raczej nikt z nas nie pokusiłby się o stwierdzenie, że to po prostu kombi, czyli pojemna skrzynia na kołach mająca pomieścić sobotnie zakupy, 40 kg karmy dla psa i nowy materac z IKEA.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Obłe kształty i linie oraz bezramkowe szyby powodują, że auto przywodzi na myśl znacznie droższego CLS-a. CLA zdecydowanie nie sprawia wrażenia, aby ludzie odpowiedzialni za wygład zewnętrzny tego Mercedesa chcieli nadmiernie podkreślać pojemność tej wersji nadwozia. Chociaż w tym miejscu warto nadmienić, że bagażnik w tym aucie ma aż 505 litrów, a gdy tylko złożymy tylni rząd siedzeń przestrzeń wzrasta nam do 1370 litrów – nieźle jak na kompakt klasy premium.

Wnętrze naszego kompaktowego kombi pozwala na komfortowe podróżowanie 4 dorosłych osób, mamy też w wystarczająca ilość schowków na napoje oraz inne drobne przedmioty dla każdego z pasażerów.

Autobaza.pl

Darmowe Sprawdzenie VIN

Sprawdź wypadkową przeszłość pojazdu

Bajerancki środek

Panel kierowcy jest nam dobrze znany od premiery najnowszej klasy A. Podoba się on jednym bardziej, drugim nieco mniej przypadnie do gustu. Elegancki dzięki oświetleniu ambiente kokpit oraz kubełkowe fotele wykończone alcantarą (element pakietu AMG) na mnie robią jednak naprawdę dobre wrażenie. Jedynym mankamentem jest utrzymanie tego wnętrza w czystości z powodu nadmiernej ilości plastików wykończonych piano black. Jego obecność niestety nie jest uzależniona od wybranego rodzaju wykończenia. Tak czy inaczej, zdecydowanie widać postęp pod względem jakości wykonania w porównaniu do poprzednika.

Nowy MBUX z obsługą głosową po polsku stanowi nową jakość w porównaniu do Commanda obecnego w poprzedniku. Cały system multimedialny, większość ustawień i opcji obsługujemy jednym wygodnym i prostym (po chwili zapoznania się) touchpadem. Zegary cyfrowe od Mercedesa zaliczyłbym na duży plus. Są przede wszystkim czytelne i nieprzekombinowane, a dodatkowo skierowane do kierowcy.

Zaskakujący motor CLA

Jednostka napędowa naszego modelu testowego to motor o dość mylnym oznaczeniu 200 i pojemności 1,3 litra. 163 KM oraz 250 Nm wyglądają na papierze całkiem nieźle, przekładając się na 8,5 s. do 100 km/h oraz 229 km/h prędkości maksymalnej. Jak jest w rzeczywistości? No cóż, schody zaczynają się przy samej kulturze pracy silnika, która nie jest najlepsza. Wysilona jednostka już po lekkim wciśnięciu gazu wchodzi na wysokie obroty. Zbyt szybko osiągalny moment obrotowy jest dosadnie przekazywany na przednią oś. Łatwo o uślizg kół, co daje poczucie niepewności podczas prowadzenia samochodu.

Niestety nie zachwyca również ekonomia jest daleka od przypuszczeń jakie przychodzą nam do głowy, gdy myślimy o silniku pojemności 1.3. W trybie mieszanym, przy dość dynamicznej jeździe samochód spalił 12 litrów na 100 kilometrów – sporo jak na taką pojemność. Przy ocenie trzeba jednak mieć na uwadze to, że odpowiednia konfiguracja tego samochodu niweluje powyższe bolączki.

Złoty środek?

Moim zdaniem, jeśli chodzi o napęd dla tego samochodu, złotym środkiem mogłaby być dwulitrowa odmiana CLA 220 4 Matic lub bardzo udany, dwulitrowy diesel o oznaczeniu 200d/220d. Testowana wersja raczej nie jest warta dopłaty aż 13 000 zł w stosunku do podstawowego 180 o mocy 136 KM, również o pojemności 1.3 litra.

Mercedes CLA Shooting Brake wygląda bosko…

Podsumowując Mercedes CLA Shooting Brake jest autem nietuzinkowym, potrafiącym w jakimś stopniu znaleźć kompromis, pomiędzy stylem, a walorami użytkowymi. Robi on naprawdę dobre wrażenie na drodze w szczególności zwracającym uwagę, żółtym kolorze nadwozia (o dziwo darmowym) i opcjonalnych czarnych 19-calowych obręczach z linii AMG (4662 zł dopłaty).

…ale swoje kosztuje

Wygląd zewnętrzny i design tego samochodu na pewno będzie przemawiał do raczej młodych jak na standardy marki klientów, jeśli tylko będą oni w stanie przełknąć cenę rozpoczynającą się od 131 800 zł. Testowana odmiana wyceniona była na ponad 200 tysięcy złotych, z czego około 70 tysięcy stanowiły dodatki.

Przyznacie, że sporo jak za 1.3 ? Może tak, ale z takim Mercedesem spokojnie sobie pogadacie. No to „Hej Mercedes” – do zobaczenia wkrótce!

Kuba Bartkowiak

Wygląd:9 out of 10 stars (9 / 10)
Wnętrze:9 out of 10 stars (9 / 10)
Silnik:7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia:8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda:8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie:7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie:8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość:6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem:7.6 out of 10 stars (76/100)

Dane techniczne:

Silnik: R4, turbobenzyna
Pojemność: 1331 cm3
Moc: 163 KM/5500 obr./min.
Moment: 250 Nm/1620 obr./min.
Skrzynia biegów: automatyczna DSG, siedmiobiegowa
Cena: ok 200 000 PLN

Tagi: cla kombikombiMercedesmercedes claMercedes CLA Shooting Brake
Poprzedni post

Nowa Mazda 6 za dwa lata. W planach silniki R6

Następny post

Easy Rider po polsku, czyli hity motocyklowe wszech czasów

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
easy rider scaled

Easy Rider po polsku, czyli hity motocyklowe wszech czasów

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET