• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Mercedes-Benz Vito Tourer 119cdi – klasa V dla ubogich

Konrad Grobel Autor Konrad Grobel
14/08/2023
w Nowe
1
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi

Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi

295
SHARES
2.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Mercedes-Benz Vito to biedniejsza klasa V. To widać, ale nie znaczy, że jest gorsza komfortowo.

Mercedes ma to do siebie, że potrafi stworzyć pojazdy zarówno użytkowe, jak i ekskluzywne. Tak się również składa, że jedno nie wyklucza drugiego. Tak powstał Mercedes-Benz Vito Tourer.

Warto przeczytać

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Mercedes-Benz Vito Tourer 119 cdi – mniej błyskotek, a więcej praktyczności

Nie da się pisać o Vito nie wspominając o klasie V. Bardziej roboczy pojazd ma mniej elementów chromowanych, klamki z czystego plastiku bez lakieru podobnie jak lusterka, a także prostszy grill. Tak, poza tym to niczym więcej się nie różni.

ADVERTISEMENT

Jest to długi samochód, bo i ma pomieścić dużo osób. Jego wymiary to 5140 mm długości, 2244 mm szerokości z rozłożonymi lusterkami oraz 1910 mm wysokości. Jest zatem jego sporo.

Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 7
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi

Czarny lakier i przyciemniane szyby nadają mu klasy, której można spodziewać się po Mercedesie. Nie ma czegoś charakterystycznego, co mocno by odróżniało Vito od klasy V. Jest to najczystsza forma Vana jaką można spotkać. Chyba najbardziej zauważalna różnica poza nielakierowanymi powierzchniami to większe okno w przypadku klasy V.

Vito Tourer to proste auto do przewożenia osób, które nie jest ani porywające, ani ekscytujące.

Mercedes-Benz Vito Tourer 119 cdi – wnętrze różni się od klasy V

O ile z zewnątrz Vito i klasa V nie różnią się znacznie, o tyle wnętrze to zupełnie inne bajki. Po pierwsze Vito ma osiem miejsc siedzących w układzie 2+3+3. Tylne kanapy nie mają podgrzewania ani wentylowania. Widać, że Mercedes w tym przypadku nastawił się na ilość, co docenią firmy, które będą przewozić więcej osób.

Siedzenia pokryte materiałem, są przyjemne w dotyku i wygodne. Śmiem twierdzić, że są wygodniejsze niż w klasie V.

Największe jednak zmiany zauważalne są, jeśli chodzi o deskę rozdzielczą. To zupełnie dwa różne auta. Klasa V nawiązywała do limuzyn producenta z gwiazdą w logo, tutaj natomiast mamy prostą, toporną deskę, z mały ekranem dotykowym z nawigacją, która jest mikroskopijna.

Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 20
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi

Tam, gdzie był gładzik, są miejsca na napoje. Na desce znalazły się również półki, których nie ma w klasie V. Wszystko jest praktyczne, ale to dobrze. To wnętrze chociaż uboższe w materiały wysokiej klasy, jest lepiej przemyślane. Niestety widać też kilka niedociągnięć. To tu, to tam wystają kable np. przy kolumnie kierownicy.

Jednak nie zabrakło udogodnień, chociażby automatycznie otwieranych bocznych, przesuwnych drzwi.

Tylne kanapy nie są oczywiście już tak wygodne, ale da się przeżyć. Oczywiście do trzeciego rzędu jest trudno się dostać.

Bagażnik podobnie jak w klasie V jest dzielony przez półkę, którą tutaj można unieść, gdyż jest na hydraulicznych wspornikach.

Ogólnie wnętrze to zupełnie inna bajka niż w przypadku klasy V, ale wydaje się lepiej przemyślane i bardziej praktyczne. Pozbyto się niepotrzebnych wodotrysków, a pozostawiono kwintesencję vana.

Mercedes-Benz Vito Tourer 119 cdi – jeździ się niewygodnie, ale nie ma tragedii

Vito Tourer nie jest limuzyną w wersji van. Jest narzędziem do przewożenia osób z punktu A do punktu B.

Pod maską skrywa silnik wysokoprężny o pojemności dwóch litrów, który generuje 190 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Moc przekazywana jest na tylne koła za pomocą 9-stopniowej skrzyni biegów.

Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 21
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi

Tyle z faktów w liczbach. Co się tyczy odczuć, to Vito jest dosyć topornym narzędziem. Przyspieszanie jest powolne, a zawieszenie jest twarde. Nie jest to twardość poziomu – zaraz mi wyskoczy kręgosłup przez kark, ale czuć każdą nierówność na drodze.

W zakrętach nie jest ani wybitnie dobry, ani wybitnie zły. Jest po prostu normalny. Niestety promień skrętu nie jest zachwycający.

Ogólnie Vito Tourer nie jest zły. Jest przeciętny i tak trzeba go spostrzegać.

Mercedes-Benz Vito Tourer 119 cdi – podsumowanie

Mercedes-Benz Vito Tourer 119 cdi nie jest wybitną jednostką chociaż trochę można było się tego spodziewać ze względu na markę. Jest autem prostym i praktycznym. Nic dodać i nic ująć. Jego cena? Ponad 281 tys. zł. Mamy zatem przeciętny produkt, za cenę, która jest zdecydowanie za wysoka. Może zatem warto spojrzeć w innym kierunku?

Konrad Grobel

Mercedes-Benz Vito Tourer – zdjęcia:

Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 1
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 1
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 2
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 2
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 3
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 3
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 4
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 4
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 5
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 5
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 6
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 6
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 8
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 8
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 9
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 9
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 10
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 10
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 11
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 11
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 12
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 12
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 13
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 13
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 14
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 14
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 15
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 15
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 16
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 16
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 17
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 17
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 18
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 18
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 19
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 19
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 22
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 22
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 23
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 23
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 24
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 24
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 25
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 25
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 26
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 26
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 27
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 27
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 28
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 28
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 29
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 29
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 30
Mercedes Benz Vito Tourer 119cdi 30

Mercedes-Benz Vito Tourer 119cdi – dane techniczne

Silnik: 1950 cm3, diesel

Moc maks.: 190 KM

Maks. Moment obr.: 440 Nm

Prędkość maks.: 205 km/h

Skrzynia biegów: automatyczna, 9 biegów

Tagi: Mercedesmercedes vitomercedes vito tourertestVitoVito Tourer
Poprzedni post

Czy tak będzie wyglądać nowa Kia Ceed?

Następny post

McLaren zorganizował zlot Mercedesów SLR

Konrad Grobel

Konrad Grobel

Dziennikarz z wykształcenia i zamiłowania, ukończył Uniwersytet Warszawski, a swoją przygodę z dziennikarstwem zaczął w prasie lokalnej. Tematyka motoryzacyjna pojawiła się jeszcze w trakcie studiów. Swoje doświadczenie zdobywał w pismach ogólnopolskich i portalach internetowych.

Podobne artykuły

Volvo XC60 01

Test: Volvo XC60 B4 AWD – biegnijcie po niego, póki jeszcze można go kupić!

Autor Redakcja Motopodprad
02/10/2023
0

Nie tak dawno temu Szwedzi ogłosili koniec jednostek wysokoprężnych w swoich modelach. To przykra informacja biorąc pod uwagę fakt, że...

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

Następny post
Zlot SLR

McLaren zorganizował zlot Mercedesów SLR

Komentarze 1

  1. Pingback: McLaren zorganizował zlot Mercedesów SLR | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET