• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Maserati Grecale GT – włoska popularność

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
22/11/2023
w Nowe
4
Maserati Grecale GT 39

Maserati Grecale GT 39

297
SHARES
2.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dla niektórych SUV od Maserati, to lekkie nieporozumienie, ale Grecale to już drugi taki samochód tego producenta. Jak wypada włoska hybryda, czyli Maserati Grecale GT ?

Maserati to marka sama w sobie, która ma wielką historię i w Polsce była raczej niszowa. Jej drogie limuzyny lub auta sportowe były rarytasem na polskich drogach. Mały sedan Ghibli i Levante, a teraz mniejsze Grecale wychodzą jednak naprzeciw klientom by to zmienić, ponieważ są, po pierwsze ciut tańsze, a po drugie bardziej uniwersalne niż starsi bracia.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Wydaje się mniejszy niż jest w rzeczywistości

Widząc Grecale pierwszy raz sądziłem, że to mały crossover. Dopiero wjazd na moje miejsce parkingowe pokazało, że się lekko myliłem. To pełnoprawny SUV, który do 5 m ma jeszcze kawałek, ale spokojnie może służyć za pięcioosobowe auto rodzinne.

Maserati Grecale GT 29
Maserati Grecale GT 29

Wielu powie, że zwłaszcza z przodu widzi w nim trochę Forda Pumę lub Porsche. Ja stwierdzam, że może trochę przez podobny kształt reflektorów. Z drugiej jednak strony nie sposób zignorować dużych nerek osłony chłodnicy, na którym pojawił się wielki trójząb. Sprytne oko na pewno zauważy również włoską rejestrację oraz boczne chromowane wloty niczym skrzela.

Tył tego auta chyba jest najnudniejszy, ale cztery końcówki rur wydechowych mogą zdradzać coś więcej niż hybrydowe pochodzenie. Osobiście zmieniłbym jeszcze lakier, bo szary jest zbyt codzienny. Do włoskiej marki bardziej pasują żwawe kolory, no chyba, że cenicie spokój i elegancję. 

Maserati Grecale GT 25
Maserati Grecale GT 25

Ciekawie w środku

Muszę przyznać, że to moje pierwsze spotkanie ze świeżym Maserati, więc doceniłem spokojny, lecz bardzo wyrafinowany środek auta. Na fotelach pojawiła się skóra z ciekawymi przeszyciami, a ciemny plastik przyozdobiono czymś w rodzaju ciemnego drewna. Wyglądało to bardzo prestiżowo i było przyjemne w dotyku. Zwłaszcza, że w tych materiałach nieźle ukryto 2 wyświetlacze na konsoli centralnej oraz wirtualne zegary za sporą kierownicą.

Szkoda, że jasne elementy nie zostały zrobione z aluminium, a charakterystyczny zegarek na szczycie deski rozdzielczej stał się kolejnym ekranem. Wygląda bardzo ładnie, ale szkoda, że nie jest jednak analogowy.

Maserati Grecale GT 13
Maserati Grecale GT 13

Z ciekawostek we wnętrzu, muszę zwrócić uwagę na klamki, a raczej ich brak. Drzwi otwieramy przyciskiem, a te z zewnątrz są nieruchome. Działa to problematycznie, ale na pewno jest oryginalne. Podobnie jak obsługa automatycznej skrzyni biegów, która również odbywa się w formie przycisków. Powiem tylko, że mogłyby działać bardziej responsywnie. W zamian idealnie działają jednak spore łopatki za kierownicą – niemal błyskawicznie.

Dopowiem jeszcze, że samochód nie jest mały. Na tylnej kanapie nie brakuje miejsca, a trzystrefowa klimatyzacja zadba o odpowiedni klimat. Podobnie jak niezłe audio oraz dobre wyciszenie kabiny pasażerskiej. W bagażniku (oczywiście elektrycznie otwierana klapa) zmieścimy 535 litrów. Jak na to, że gdzieś trzeba było umieścić technologię hybrydową – źle nie jest.

Maserati Grecale GT 21
Maserati Grecale GT 21

Co to za hybryda?

Pewnie nie wiedzieliście, ale włoskie Maserati również bawi się w hybrydy. Grecale oprócz standardowych silników (może mieć nawet 530-konne V6 lub 4-cylindrowiec) oferuje właśnie bardziej ekologiczną jednostkę. Jest to silnik o pojemności 2 litrów wsparty elektryką, które łącznie generują 300 KM i 450 Nm. Dzięki temu samochód do setki rozpędza się w 5,6 sekundy, a maksymalna prędkość to 240 km/h.

Samochód ma napęd 4×4, ale z większą moc przekłada na tył. Na szczęście nie czuć tutaj podsterowności. Współpracuje z nim 8-biegowy automat ZF, który w manualnej opcji działa naprawdę przyjemnie.

Maserati Grecale GT 2
Maserati Grecale GT 2

Ale to pięknie brzmi

I co ciekawe, nawet ta hybrydowa inżynieria nieźle brzmi. I nie chodzi tu o strzelanie niczym w hothatchach tylko dostojnym bulgocie. Słychać to szczególne na zewnątrz auta przy starcie silnika lub przy dużym obciążeniu i wrzuceniu biegu w górę.

Może silnik kręci się nisko, bo tylko do 6 tysięcy obrotów, ale używanie łopatek przy przyspieszaniu daje naprawdę sporo frajdy.

Maserati Grecale GT 4
Maserati Grecale GT 4

Jak za kierownicą?

Wiele napisałem już wcześniej, bo naprawdę dźwięki Maserati zaskakują. Nie sądziłem, że hybryda może tak brzmieć i chyba nawet Porsche z V8 brzmiało ciut gorzej. Za kierownicą jest więc ciekawie, ale jazda oprócz względów akustycznych jest raczej komfortowa i tak, jak na SUV’a przystało. Z minusów miękkie zawieszenie lekko przechyla się na zakrętach, a samochód ma naprawdę niewielki promień skrętu.

Na pokładzie pojawiły się tryby jazdy (comfort, gt oraz sport). Teoretycznie w tym ostatnim zawieszenie jest bardziej twarde, ale nie na tyle by martwić się o swoją uzębienie lub chory kręgosłup. Jest ciut twardziej, ale nadal komfortowo.

Maserati Grecale GT 18
Maserati Grecale GT 18

Jazda Grecale GT jest bardzo prosta i przyjemna. Dzięki wydechowi daje nutkę szaleństwa, więc należy się tutaj Włochom mały plusik.

Ceny w euro

Co ciekawe, Maserati w Polsce nie posiada oficjalnego cennika w złotówkach. Kwoty za pojazdy z trójzębem na masce podane są na stronach internetowych polskich dealerów w walucie europejskiej. I tak też nasza wersja zaczyna się od kwoty 81 400 EUR. Wersja 330-konna to wydatek 91 350 EUR, a opcja Trofeo z V6 wymaga sporej dopłaty – od 141 920 euro. Gdybyście nie byli zaznajomieni z kursem wymiany, to jest to około minimum 360-370 tysięcy złotych. Nasz egzemplarz ze sporymi dodatkami to poziom prawie pół miliona złotych.

A to nie koniec wydatków, bo przecież Maserati trzeba tankować. Wolę nie wiedzieć ile palą wersje spalinowe, ale moje jazdy hybrydą spowodowały spalanie na poziomie 11 litrów na 100 km. To wynik mieszany z trasy i miasta, a powiem szczerze, że nie jechałem stricte autostradowo. Na szczęście zbiornik paliwa nie jest mały, więc na pełnym baku przejedziecie 500-600 km.

Maserati Grecale GT 37
Maserati Grecale GT 37

Wiem, że może próżno szukałem charakteru w SUV’ie, ale na obronę Maserati muszę stwierdzić, że nawet w hybrydowej odmianie trochę go można znaleźć. Jak na włoski produkt czuć w nim kilka oryginalnych i niebanalnych rozwiązań, ale o to chyba w motoryzacji też chodzi. Samochód musi się czymś wyróżniać, a Grecale coś w sobie takiego ma.

Konrad Stopa
fot. Autor i Karol Tynka

Zdjęcia Maserati Grecale GT:

Maserati Grecale GT 1
Maserati Grecale GT 1
Maserati Grecale GT 2
Maserati Grecale GT 2
Maserati Grecale GT 3
Maserati Grecale GT 3
Maserati Grecale GT 4
Maserati Grecale GT 4
Maserati Grecale GT 5
Maserati Grecale GT 5
Maserati Grecale GT 6
Maserati Grecale GT 6
Maserati Grecale GT 7
Maserati Grecale GT 7
Maserati Grecale GT 8
Maserati Grecale GT 8
Maserati Grecale GT 9
Maserati Grecale GT 9
Maserati Grecale GT 10
Maserati Grecale GT 10
Maserati Grecale GT 11
Maserati Grecale GT 11
Maserati Grecale GT 12
Maserati Grecale GT 12
Maserati Grecale GT 13
Maserati Grecale GT 13
Maserati Grecale GT 14
Maserati Grecale GT 14
Maserati Grecale GT 15
Maserati Grecale GT 15
Maserati Grecale GT 16
Grecale GT 16
Maserati Grecale GT 17
Grecale GT 17
Maserati Grecale GT 18
Grecale GT 18
Maserati Grecale GT 19
Grecale GT 19
Maserati Grecale GT 20
Grecale GT 20
Maserati Grecale GT 21
Grecale GT 21
Maserati Grecale GT 22
Grecale GT 22
Maserati Grecale GT 23
Grecale GT 23
Maserati Grecale GT 25
Grecale GT 25
Maserati Grecale GT 26
Grecale GT 26
Maserati Grecale GT 27
Masati Grecale GT 27
Maserati Grecale GT 29
Mserati Grecale GT 29
Maserati Grecale GT 30
Maseati Grecale GT 30
Maserati Grecale GT 31
Grecale GT 31
Maserati Grecale GT 34
Mserati Grecale GT 34
Maserati Grecale GT 35
Maseati Grecale GT 35
Maserati Grecale GT 36
Maseati Grecale GT 36
Maserati Grecale GT 37
Masrati Grecale GT 37
Maserati Grecale GT 38
Maerati Grecale GT 38
Maserati Grecale GT 39
Grecale GT 39
Maserati Grecale GT 40
Grecale GT 40

Dane techniczne Maserati Grecale GT:

Silnik: R4, hybryda
Pojemność:  1995 cm³
Moc:  300 KM przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy:  450 Nm przy 2000 obr/min
Skrzynia biegów: automatyczna
0-100 km/h: 5,6 s
v-max: 240 km/h
Cena: od 370 tys. zł / prasowy egzemplarz prawie 500 tys. złotych

Tagi: grecale gtMaseratiMaserati Grecalemaserati grecale gt
Poprzedni post

Hyundai Tucson będzie miał nowe wnętrze

Następny post

Mini Countryman S ALL 4 w nowej wersji

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Volkswagen Golf R Variant (20)

Test: Volkswagen Golf R Variant – tatusiowóz idealny?

Autor Kacper Mazur
07/11/2025
0

Jaki Golf jest, każdy widzi i każdy wie. Przez lata stał się synonimem normalności, solidności i takiej codziennej, samochodowej poprawności....

Chery Tiggo 7 test

Test: spalinowe Chery Tiggo 7 – między Omodą i Jaecoo

Autor Bartłomiej Puchała
05/11/2025
1

Tiggo 7 wydaje się złotym środkiem w gamie koncernu Chery, choć nie wygląda tak designersko jak bardziej popularne propozycje. Więcej...

Renault Captur 2025 (14)

Test: Renault Captur – jak zupa pomidorowa

Autor Piotr Rodzik
31/10/2025
0

„Ja nie jestem zupa pomidorowa, żeby każdy mnie lubił” – znacie to powiedzonko? Jak nie, to już znacie. I właśnie...

S cross vs SX4 (6)

Trudne Wybory: Suzuki S-cross vs SX4

Autor Paweł Kaczor
30/10/2025
0

Są takie samochody, które się nie starzeją. Są takie auta, które dumnie czerpią ze swojej historii. Są takie modele, które...

Następny post
Mini countryman

Mini Countryman S ALL 4 w nowej wersji

Komentarze 4

  1. Pingback: Włoska rzadkość - Maserati 4200 | Motopodprad.pl
  2. Pingback: Maserati Grecale Alba. Gratka na włoskich miłośników marki | Motopodprad.pl
  3. Pingback: W Alfa Romeo jednak nie jest tak kolorowo | Motopodprad.pl
  4. Pingback: Maserati odświeża auto, o którym raczej nie słyszeliście | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.