• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
20/01/2023
w Nowe
0
Lexus UX 250 H 2022 1

Lexus UX 250 H 2022 1

321
SHARES
2.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie wpisuje się w okolice dużego miasta, ale ta hybryda poradzi sobie również poza nim.

Zgodnie z pędzącą modą Lexus uzupełnił jakiś czas temu swoją gamę modelową o najmniejszego UX’a. Po paru latach przyszedł czas na facelifting, który najwięcej zmienił w środku oraz w konfiguratorze.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Lexus UX 250 H 2022 35
Lexus UX 250 H 2022 35

Trzy wersje napędu do wyboru

Klienci decydujący się na UX mogą wybrać z trzech różnych opcji. W sprzedaży dostępna jest najsłabsza wersja UX 200, która charakteryzuje się jedynie jednostką benzynową o pojemności 2 litrów i mocą 173 KM (204 Nm). Co ciekawe auto posiada wolnossący silnik i nie jest hybrydą.

Subskrybuj nas na Youtube!

Pośrednią opcją jest testowany przeze mnie UX 250 h, który posiada połączenie silnika benzynowego oraz dwóch motorów elektrycznych. Jeden z nich znajduje się przy tylnej osi dzięki czemu auto może pochwalić się napędem 4×4 o nazwie E-FOUR. System ten decyduje i w razie potrzeby przenosi moc na odpowiednią oś. Wszystko służy temu by jeździło się bezpieczniej i bardziej efektywnie. Nie łączyłbym jednak tego z jakąkolwiek jazdą terenową.

Trzecia opcja napędu w modelu UX, to elektryczna odmiana 300 e. To pierwszy elektryczny model Lexusa, więc ta wersja mimo podobnego wyglądu różni się znacznie. System generuje 204 KM, a dzięki prawie 73 kWh baterii zapewnia zasięg w okolicach 450 kilometrów.

Lexus UX 250 H 2022 7
Lexus UX 250 H 2022 7

Samurajska karoseria Lexusa UX

Od lat nadwozie Lexusów pełne jest ostrych linii i gwałtownych załamań. Kiedyś ktoś nazwał te karoserię, jakby były ciosane mieczem samuraja i ta metafora jest dla mnie bardzo smaczna. Auto wygląda agresywnie i jest z Japonii, więc wszystko się zgadza. Najmniejszy UX też zachował takie cechy, a dwukolorowe nadwozie (biały lakier plus czarny dach) zwraca na siebie uwagę.

Najwięcej uwagi na pewno zwraca na siebie ogromna atrapa chłodnicy, która jest znana z aut marki Lexus. Niecodzienny kształt plus agresywny kształt przednich reflektorów dobrze ze sobą komponują i na pewno bardziej pasują na rynek USA niż Europy. Moim zdaniem na pewno przód auta jest dużo ciekawszy niż cała reszta.

Lexus UX 250 H 2022 40
Lexus UX 250 H 2022 40

Środek się zmienił

Lexus w swoich samochodach dbał o swoich klientów dobrymi materiałami oraz spokojnym designem wnętrza. UX doskonale potwierdza tę strategię otaczając kierowcę i pasażerów ciemnym wykończeniem dobrej jakości. Dekorujące jaśniejsze listwy i nowy system multimedialny to jedyne szaleństwa, które pojawiły się w tym aucie. Nawet wyświetlacz służący za zegary jest w statecznych grafikach.

Na szczycie deski rozdzielczej pojawił się niewielki jak na te czasy, ale wystarczający dotykowy wyświetlacz ze świeżym system infomedialnym. Wygląda w końcu dużo nowocześniej i działa dużo responsywniej. Steruje się nim standardowo po ekranie, więc zrezygnowano w końcu z touchpada na konsoli centralnej, który był bardzo nieintuicyjny.

To w nim obejrzymy przepływ energii w aucie, dane techniczne lub ustawienia samochodu, a także audio oraz nawigację. W UX’ie oczywiście podłączymy też telefon, więc CarPlay lub AndroidAuto zadziała. Mamy wejścia zarówno USB-C, jak USB-B.

Lexus UX 250 H 2022 24
Lexus UX 250 H 2022 24

Hybrydowa inżynieria

O technikaliach 250 h już trochę wspomniałem. Dla uzupełnienia wolnossący silnik 2-litrowy razem z silnikami elektrycznymi może pochwalić się mocą systemową równą 184 KM (190 Nm). Przekłada się to na prędkość maksymalną równą 177 km/h oraz przyspieszenie do setki w 8,7 sekundy. Trzeba jasno przyznać, że wartości te nikogo nie zaskoczą, ale w miejskim otoczeniu są zdecydowanie wystarczające.

Zwłaszcza gdy spojrzymy na spalanie samochodu. Średnio podczas mojego testu było to ciut powyżej 6 litrów na 100 km. W mieście oczywiście ten wynik może ciut podskoczyć (o litra, dwa), ale w trasie może się tak okazać w drugą stronę.

Wspomniany napęd ograniczył trochę kształt bagażnika, ale nadal jest to solidne 455 litrów pojemności.

Lexus UX 250 H 2022 15
Lexus UX 250 H 2022 15

Jak się jeździ Lexusem UX?

Niestety wspomniany napęd połączono z wirtualną przekładnią, co znacznie uprzykrza codzienną jazdę, ale wcale jej nie utrudnia. Po prostu jazdy z e-CVT trzeba się nauczyć i w mieście nie jest to zbyt trudne. Poza nim w trakcie gwałtownego przyspieszania można usłyszeć irytujące wycie i lepiej ewentualny manewr wyprzedzania zaplanować.

Z drugiej jednak strony UX zawieszony jest kompromisowo i dba o komfort podróży. Lekko działał też układ kierowniczy, a tryby jazdy (Eco, Normal, Sport) zmieniane pokrętłem przy daszku zegarów lekko zmieniają charakterystykę samochodu. Nie są to jednak na tyle gwałtowne zmiany, by tymi funkcjami co chwilę wachlować.

Ciekawostką w hybrydach z grupy Toyoty na pewno jest tryb EV, który pozwala na czysto elektryczną jazdę. Oczywiście będzie ona raczej krótka, bo w zależności od warunków samochód pozwoli nam na przejechanie tak do 3 km.

Lexus UX 250 H 2022 26
Lexus UX 250 H 2022 26

Opcja F-sport design w UX

Nowością w cenniku była opcja F-sport design. I właśnie tak wyposażony był samochód ze zdjęć. Dzięki temu ciut zmieniła się karoseria (inny front, wiele ciemnych elementów czy spoiler) oraz na pokładzie pojawiło się wysokie wyposażenie. Lista jest dosyć długa, ale warto wymienić dwustrefową klimatyzację, podgrzewane siedzenia i kierownicę, ładowarkę indukcyjną czy kamera cofania i wiele systemów bezpieczeństwa.

Lexus UX 250 H 2022 51
Lexus UX 250 H 2022 51

Cena Lexusa UX

Najtańszy UX (200) kosztuje 139 900 złotych. Wersja hybrydowa to wydatek minimum 171 900 złotych, ale będzie to przednionapędowa opcja. E-FOUR startuje z ceną 194 900 złotych. Nasz egzemplarz mocno doposażony podniósł cenę przekraczając granicę 200 tysięcy złotych, czyli dość dużą.

Lexus UX 250 H 2022 50
Lexus UX 250 H 2022 50

Trzeba przyznać, że Lexus UX jest na pewno oryginalnym samochodem i rzadko spotkacie go na ulicy. Prędzej już widać większego NX lub flagowego RX. Z drugiej jednak strony ten mały crossover ma wszystko czego mieszkaniec dużego miasta potrzebuje, a szeroki konfigurator pozwoli nawet wybrednemu klientowi wybrać odpowiednią wersję.

Konrad Stopa

Zdjęcia Lexus UX 250h:

Lexus UX 250 H 2022 1 1
Lexus UX 250 H 2022 1 1
Lexus UX 250 H 2022 3
Lexus UX 250 H 2022 3
Lexus UX 250 H 2022 6
Lexus UX 250 H 2022 6
Lexus UX 250 H 2022 7
Lexus UX 250 H 2022 7
Lexus UX 250 H 2022 10
Lexus UX 250 H 2022 10
Lexus UX 250 H 2022 11
Lexus UX 250 H 2022 11
Lexus UX 250 H 2022 12
Lexus UX 250 H 2022 12
Lexus UX 250 H 2022 13
Lexus UX 250 H 2022 13
Lexus UX 250 H 2022 14
Lexus UX 250 H 2022 14
Lexus UX 250 H 2022 15
Lexus UX 250 H 2022 15
Lexus UX 250 H 2022 16
Lexus UX 250 H 2022 16
Lexus UX 250 H 2022 17
Lexus UX 250 H 2022 17
Lexus UX 250 H 2022 18
Lexus UX 250 H 2022 18
Lexus UX 250 H 2022 20
Lexus UX 250 H 2022 20
Lexus UX 250 H 2022 21
Lexus UX 250 H 2022 21
Lexus UX 250 H 2022 23
Lexus UX 250 H 2022 23
Lexus UX 250 H 2022 24
Lexus UX 250 H 2022 24
Lexus UX 250 H 2022 26
Lexus UX 250 H 2022 26
Lexus UX 250 H 2022 28
Lexus UX 250 H 2022 28
Lexus UX 250 H 2022 34
Lexus UX 250 H 2022 34
Lexus UX 250 H 2022 35
Lexus UX 250 H 2022 35
Lexus UX 250 H 2022 37
Lexus UX 250 H 2022 37
Lexus UX 250 H 2022 38
Lexus UX 250 H 2022 38
Lexus UX 250 H 2022 39
Lexus UX 250 H 2022 39
Lexus UX 250 H 2022 40
Lexus UX 250 H 2022 40
Lexus UX 250 H 2022 45
Lexus UX 250 H 2022 45
Lexus UX 250 H 2022 46
Lexus UX 250 H 2022 46
Lexus UX 250 H 2022 50
Lexus UX 250 H 2022 50
Lexus UX 250 H 2022 51
Lexus UX 250 H 2022 51

Dane techniczne Lexus UX 250h:

Silnik: 1968 cm3, benzyna

Moc: 204 KM

Moment obr.: 190 Nm

Skrzynia biegów: 1-stopniowa, automatyczna

Napęd: 4×4

0-100 km/h: 8,7 s

Prędkość maksymalna: 177 km/h

Cena: od 139 tysięcy złotych

Tagi: hybrydalexuslexus uxuxux 250h
Poprzedni post

Czy Citroen eC3 trafi na polski rynek?

Następny post

Rekordy Dacii

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
0

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Następny post
Dacia Jogger Hybrid 1

Rekordy Dacii

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET