• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
20/06/2022
w Nowe
0
Land Rover Discovery 50

Land Rover Discovery 50

141
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Myśląc o Land Roverze przed oczami mam zielone wyżyny Szkocji lub Anglii. Nie wiem dlaczego, ale Discovery idealnie pasuje do takiego otoczenia, gdzie drogi nie są w doskonałej kondycji, a pogoda też potrafi spłatać figle.

W takiej wilgotnej scenerii kojarzy mi się ta marka, a szczególnie ten model. Niestety daleko mi do domu za miastem, a nawet działki, do której musiałbym dojechać, więc testowany Land Rover Discovery P300 trafił do bardziej betonowego środowiska, gdzie asfaltu akurat nie brakuje.

Warto przeczytać

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Spore nadwozie pasuje za miasto

Po prostu tą wielką terenówką ciężko jeździ się po mieście. Ciężej znaleźć miejsce do parkowania, a wjazdy do parkingów podziemnych to spory problem. Auto ma prawie 5 metrów długości oraz prawie 1,9 metra wysokości. Szerokość też jest solidna – z lusterkami aż 2,22 metra.

Samochód też na duży wygląda – na 21-calowych felgach w jasnym lakierze z ciemnymi wstawkami robi wrażenie ogromnego. Na szczęście za kierownicą tego aż tak nie czuć, a system czujników i kamer pozwala nie zarysować tego prestiżowego pojazdu. A kamery naprawdę robią wrażenie – są dookoła auta, mają doskonałą jakość i świetnie monitorują otoczenie tej sporej budy. Mają jeszcze jedną fajną funkcję, ale o tym później.

Land Rover Discovery 69
Land Rover Discovery 69

Nowoczesny design auta terenowego

Discovery nie jest najbardziej terenową opcją Land Rovera, ale to świetnie auto rodzinne z super możliwościami. Wygląda też specyficznie i nie sposób go pomylić z innym autem tej marki. O ile długa i wysoka maska z nowoczesnymi reflektorami i sporą atrapą chłodnicy przywodzi na myśl bliźniacze modele, to tył auta jest niepowtarzalny. I moim zdaniem nie do końca trafiony – jego asymetria rzuca się w oczy, ale to znak szczególny tego auta.

Oryginalnie rozwiązany jest też słupek C i ostatnie okno boczne. Ciemny dach i przyciemnione szyby sprawiają jakby to była jedna tafla. Dodając do tego jasny lakier tego egzemplarza jest kontrastowo. Wszędzie widać jednak rozmiary Land Rovera, a profil tego samochodu moim zdaniem podkreśla to najmocniej.

Land Rover Discovery 84
Land Rover Discovery 84

Mnie urzekły ogromne koła i czarne felgi, które miały bardzo fajny wzór. Nie będę ukrywał, że trochę się o nie bałem w konfrontacji z miejskimi krawężnikami, ale szeroka guma spełniała swoje zadanie.

Luksusowa terenówka?

Świetny napęd 4×4, rozbudowane tryby jazdy do jazdy terenowej, 28-centymetrowy prześwit i wiele asystentów np. zjazdu sprawiają, że Discovery może zapuścić się daleko. Za pomocą prostego pokrętła można zmieniać charakterystykę auta i przygotować się do odpowiedniej powierzchni, po której jedziemy. Pneumatyka i elektronika zrobi resztę!

Co ważne, system kamer może pomóc ponieważ pokazuje obraz tuż przed i pod autem gdy kierowca nie widzi tego przez maskę. Bardzo przydatna funkcja gdy offroadujemy samemu. Land Rover zapowiada, że Discovery może nawet brodzić. I to w sporym podtopieniu – w końcu 90 centymetrów to sporo. Dodam, że kąt natarcia wynosi 29,5 stopnia, kąt rampowy 25,5 stopnia a kąt zejścia 28,5 stopnia.

Land Rover Discovery 28
Land Rover Discovery 28

A to wszystko w bardzo przyjemnym wnętrzu, które pachnie luksusem, więc jeśli nie zakopiemy się nigdzie, to off-road będzie bardzo przyjemny. Należy jednak pamiętać, że auto nie jest lekkie – 2,2 tony może gdzieś siąść.

Dla dużej rodziny

Do testu trafiła mi się 7-osobowa odmiana, a że Discovery jest spore, to kabina pasażerska również nie grzeszy ciasnotą. Oczywiście ostatnie 2 siedzenia nie są tak komfortowe, ale dzięki dużej powierzchni okien (2 na dachu) czuć przestrzeń. Co ciekawe, wszystkie siedzenie składają się automatycznie, więc wachlowanie pojemnością Discovery to żaden problem.

Sam bagażnik, to też spore połacie miejsca. Przy 5 osobach na pokładzie mamy prawie kubik – 986 litrów. Gdy zostawimy przedni rząd siedzeń, to ta wartość wzrasta do ogromnych wielkości – 2068 litrów.

Land Rover Discovery 13
Land Rover Discovery 13

Lubię wnętrza Land Rovera

Biorąc pod uwagę, że Discovery nie jest najtańszym modelem tej marki producent przykłada się do materiałów w środku. W końcu auto za prawie 400 tysięcy złotych ma wymagających klientów. I moim zdaniem spełnia pokładane w tym aspekcie nadzieję. Tam gdzie ma być jest miękko, wszystko wygląda porządnie i elegancko. Nie brakuje skóry, aluminium i świetnej technologii.

Ekrany na konsoli centralnej działają bez zarzutu, mają ładne grafiki i dobrze korespondują z kierowcą. Małe, ale mam do tego za kierownicą, bo wolałabym tam albo pełne analogowe zegary lub ciekłokrystaliczny wyświetlacz. W egzemplarzu był zastosowany kompromis, który nie wyglądał najlepiej.

Land Rover Discovery 24
Land Rover Discovery 24

Nie zabrakło jednak kamery w lusterku wstecznej lub rozbudowanej klimatyzacji, więc wyposażenie w „Disco” było naprawdę wysoko.

Downsizingowo pod maską

Brytyjczycy rzadko kiedy przejmowali się spalaniem i oszczędnością, ale w odmianie P300 pod maskę trafił czterocylindrowy motor o pojemności 2 litrów (z turbo). Nie jest to złe rozwiązanie pod względem dynamiki, bo 300 KM rozpędza to spore nadwozie. Masa robi swoje, ale auto potrafi przekroczyć granicę 200 km/h. Połowę tej szybkości osiąga w niecałe 8 sekund.

Land Rover Discovery 63
Land Rover Discovery 63

W związku z tym samochodem raczej się podróżuje niż ściga. Auto pomimo swojej masy i wymiarów prowadzi się pewnie i bardzo przyjemnie. W zestawie w tym przypadku pojawił się 8-biegowy automat, który pasuje do komfortowej jazdy. Trochę szarpie przy ruszaniu lub cofaniu, ale po jakimś czasie na pewno da się do tego przyzwyczaić.

Niestety wraz z mniejszą emisją spalin nie do końca udało się zrobić z Discovery oszczędnego samochodu. Średnie spalanie tego auto to mniej więcej 12 litrów. Oczywiście przy trasie można trochę z tego zbić, ale dużo łatwiej wynik ten podbić – zwłaszcza podróżując po mieście.

Land Rover Discovery 57
Land Rover Discovery 57

Land Rover Discovery – opinie

Zbierając opinie na temat tego samochodu większość zauważała jego ogromne wymiary, ale doceniała od razu spore możliwości transportowe i przyjemne wnętrze. Moim zdaniem to zdecydowanie auto bardziej osobowe niż terenowe i bez kozery produkt Premium. Ma wszystkie cechy by tak je określić, a w konfiguratorze można zawsze wybrać większy niż 4-cylindrowy motor. Jest choćby sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna o tej samej mocy.

Land Rover Discovery 87
Land Rover Discovery 87

Nic tylko załatwić ten dom za miastem ze sporą łąką i nieutwardzoną drogą dojazdu, by mieć rozsądny pretekst na zakup takiego Discovery. Nazwa pasuje tu doskonale, bo naprawdę tym autem można coś odkryć.

Konrad Stopa
fot.
Karol Tynka

Galeria Land Rover Discovery:

Land Rover Discovery 21
Land Rover Discovery 21
Land Rover Discovery 23
Land Rover Discovery 23
Land Rover Discovery 24
Land Rover Discovery 24
Land Rover Discovery 25
Land Rover Discovery 25
Land Rover Discovery 26
Land Rover Discovery 26
Land Rover Discovery 27
Land Rover Discovery 27
Land Rover Discovery 28
Land Rover Discovery 28
Land Rover Discovery 29
Land Rover Discovery 29
Land Rover Discovery 30
Land Rover Discovery 30
Land Rover Discovery 31
Land Rover Discovery 31
Land Rover Discovery 32
Land Rover Discovery 32
Land Rover Discovery 33
Land Rover Discovery 33
Land Rover Discovery 34
Land Rover Discovery 34
Land Rover Discovery 35
Land Rover Discovery 35
Land Rover Discovery 36
Land Rover Discovery 36
Land Rover Discovery 37
Land Rover Discovery 37
Land Rover Discovery 38 1
Land Rover Discovery 38 1
Land Rover Discovery 39 1
Land Rover Discovery 39 1
Land Rover Discovery 40 2
Land Rover Discovery 40 2
Land Rover Discovery 41 1
Land Rover Discovery 41 1
Land Rover Discovery 42 1
Land Rover Discovery 42 1
Land Rover Discovery 43 1
Land Rover Discovery 43 1
Land Rover Discovery 44 1
Land Rover Discovery 44 1
Land Rover Discovery 49 1
Land Rover Discovery 49 1
Land Rover Discovery 50 1
Land Rover Discovery 50 1
Land Rover Discovery 51 1
Land Rover Discovery 51 1
Land Rover Discovery 52 1
Land Rover Discovery 52 1
Land Rover Discovery 53 1
Land Rover Discovery 53 1
Land Rover Discovery 54 1
Land Rover Discovery 54 1
Land Rover Discovery 56 1
Land Rover Discovery 56 1
Land Rover Discovery 57 1
Land Rover Discovery 57 1
Land Rover Discovery 58 1
Land Rover Discovery 58 1
Land Rover Discovery 59 1
Land Rover Discovery 59 1
Land Rover Discovery 60 1
Land Rover Discovery 60 1
Land Rover Discovery 61 1
Land Rover Discovery 61 1
Land Rover Discovery 62 1
Land Rover Discovery 62 1
Land Rover Discovery 63 1
Land Rover Discovery 63 1
Land Rover Discovery 64 1
Land Rover Discovery 64 1
Land Rover Discovery 65 1
Land Rover Discovery 65 1
Land Rover Discovery 68 1
Land Rover Discovery 68 1
Land Rover Discovery 69 1
Land Rover Discovery 69 1
Land Rover Discovery 70 1
Land Rover Discovery 70 1
Land Rover Discovery 73 1
Land Rover Discovery 73 1
Land Rover Discovery 75 1
Land Rover Discovery 75 1
Land Rover Discovery 77 1
Land Rover Discovery 77 1
Land Rover Discovery 78 1
Land Rover Discovery 78 1
Land Rover Discovery 81 1
Land Rover Discovery 81 1
Land Rover Discovery 82 1
Land Rover Discovery 82 1
Land Rover Discovery 84 1
Land Rover Discovery 84 1
Land Rover Discovery 86 1
Land Rover Discovery 86 1
Land Rover Discovery 87 1
Land Rover Discovery 87 1
Land Rover Discovery 1
Land Rover Discovery 1
Land Rover Discovery 4
Land Rover Discovery 4
Land Rover Discovery 5
Land Rover Discovery 5
Land Rover Discovery 6
Land Rover Discovery 6
Land Rover Discovery 7
Land Rover Discovery 7
Land Rover Discovery 11
Land Rover Discovery 11
Land Rover Discovery 13
Land Rover Discovery 13
Land Rover Discovery 14
Land Rover Discovery 14
Land Rover Discovery 15
Land Rover Discovery 15
Land Rover Discovery 16
Land Rover Discovery 16
Land Rover Discovery 17
Land Rover Discovery 17
Land Rover Discovery 18
Land Rover Discovery 18
Land Rover Discovery 19
Land Rover Discovery 19
Land Rover Discovery 20
Land Rover Discovery 20

Dane techniczne Land Rover Discovery:

Silnik: R4, turbo

Pojemność: 1999 cm3

Moc: 300 KM

Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm

0 – 100 km/h: 7.7 s

Prędkość maksymalna: 201 km/h

Skrzynie biegów: 8 – biegowa, automatyczna

Cena: od 323 tysięcy złotych

Tagi: DiscoveryLand Roverland rover discoveryp300test discovery
Poprzedni post

Muzeum Fiata 500 jeszcze bardziej przyjazne dla odwiedzających

Następny post

Mazda chce zadbać o środowisko

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Skoda Karoq 2

Test: Skoda Karoq 2.0 TDI 150 KM – ze starym dobrym dieslem

Autor Konrad Stopa
03/02/2023
0

Przeglądając oferty współczesnych producentów coraz rzadziej można znaleźć opcje z dieslem pod maską. Na szczęście Skoda pozostawia taki wybór, więc...

Renault Megane E Tech Electric EV60 2022 01

Test: Renault Megane E-Tech Electric EV60 — przyszło nowe

Autor Marcin Koński
01/02/2023
0

Renault Megane numer 5 skończyło z sentymentami i rozpoczęło nowy rozdział w historii modelu. Po raz pierwszy, nie kupisz tu...

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
1

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Następny post
Mazda chce zadbać o środowisko

Mazda chce zadbać o środowisko

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET