• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV – książkowy przykład poprawności

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
15/03/2024
w Nowe
1
kia stonic 01

kia stonic 01

304
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

To auto niczym nie szokuje, ale też niczym nie rozczarowuje. Jest jak wasz ulubiony niedzielny obiad w rodzinnym domu – mimo prostoty chętnie do niego wracacie. Taka właśnie jest Kia Stonic.

Na rynku nowością nie jest, ale trzyma się dzielnie

Stonica na pewno dobrze znacie. To auto, które jest z nami od 2017 roku. Oczywiście w międzyczasie (a dokładniej to w 2020 roku) był lifting, który wprowadził lekkie zmiany w wyglądzie zewnętrznym. Odświeżono wygląd zderzaków, pojawiły się nowe wzory felg oraz przemodelowano przednie światła, by nadać tu nieco więcej charakteru. Design Kii jest prosty i bardzo neutralny, ciężko jest w nim doszukać się jakichś większych szaleństw czy ostrych linii. Jest tak, by przypaść do gustu jak największej ilości klientów i nie wywołać żadnych emocji. To auto po prostu jest.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

kia stonic 02
kia stonic 02

Dokładnie to samo można powiedzieć o wnętrzu. Jest prosto i czytelnie. Choć do wykończenia kabiny użyto twardych materiałów, co w tej klasie jest standardem, to spasowano je z należytą jakością. Nic tu nie skrzypi i nie trzeszczy. Jeśli nie jesteście fanami wielkich ekranów i zawiłych systemów to Stonic odwdzięczy się wam prostotą obsługi. Centralny ekran o przekątnej 8 cali skrywa w sobie prosty i czytelny system UVO Connect. Klimatyzację jak i większość funkcji samochodu obsługuje się za pomocą fizycznych przycisków i pokręteł, które zostały logicznie pogrupowane i rozmieszczone we wnętrzu. Jest też sporo schowków i półeczek.

Sama kabina jak na klasę B zaskakuje swoją przestronnością. Z tyłu jest naprawdę dużo miejsca zarówno na nogi, jak i nad głową. Pasażerowie z przodu dostaną całkiem wygodne fotele, a kierowca nie będzie narzekał na pozycję za kierownicą. Bagażnik Stonica ma pojemność 332 litrów. Jest tutaj komplet uchwytów na siatki czy podwójna podłoga. Nic więcej i nic mniej.

kia stonic 09
kia stonic 09

Miękka hybryda sprawdza się nie tylko w mieście

Stonic jest samochodem stworzonym typowo do miejskiej jazdy, ale udało mi się zrobić nim ponad 1200 kilometrów po drogach szybkiego ruchu i mała Kia bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła.

Zacznijmy jednak od tego, co znajdziemy pod maską. W testowanym egzemplarzu zagościła najmocniejsza, trzycylindrowa jednostka benzynowa 1.0 T-GDI o mocy 120 KM oraz momencie obrotowym na poziomie 200 Nm. Wsparciem dla motoru spalinowego jest układ miękkiej hybrydy oraz doskonała, 7–biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna. W mieście cały ten zestaw sprawdza się po prostu świetnie. Jest płynnie, miękko i bez szarpnięć. Silnik pracuje kulturalnie i w zasadzie tylko na zimno lekko terkocze i wibruje, po nabraniu temperatury roboczej nie hałasuje on przesadnie. Zużycie paliwa także nie rozczarowuje – spokojna jazda bez korków to około 6 litrów. Przy gęstszym ruchu apetyt na paliwo podskakiwał do okolic 7 litrów.

kia stonic 12
kia stonic 12

Wyjeżdżając poza miasto Kia zaskoczyła mnie swoją stabilnością i pewnością prowadzenia. Spodziewałem się po niej gorszych właściwości jezdnych i mniejszej odporności na boczne podmuchy wiatru. Do tego 120 KM okazuje się być w zupełności wystarczającą mocą – owszem Stonic nie jest sprinterem, ale jego elastyczność nie rozczarowuje. Układ kierowniczy jest odpowiednio precyzyjny, a zestrojone komfortowo zawieszenie radzi sobie nie tylko z wybieraniem dziur w mieście, ale także z utrzymaniem Kii w ryzach przy wyższych prędkościach autostradowych. Wyciszenie kabiny mogłoby być nieco lepsze, no ale taki już urok samochodów klasy B. Spalanie? Całkiem rozsądne – przy 120 km/h Stonic potrzebował 6.3 litra, a przy 140 km/h 8 litrów.

Bogate wyposażenie niesie ze sobą wysoką cenę

Teoretycznie bazowego Stonica jesteście w stanie kupić za 81 100 zł. Za tę kwotę otrzymacie podstawową wersję M z wolnossącym silnikiem 1.2 DPI o mocy 84 KM. Najtańsza miękka hybryda wraz z manualną przekładnią dostępna jest za 87 100 zł. Jeśli chcecie do tego automat, to trzeba przeskoczyć na wyższą wersję wyposażenia L i wydać 96 100 zł. Testowana przez nas odmiana, to najbogatsza wersja GT-Line za 110 600 zł, jednak wraz z kilkoma opcjami ostatecznie osiągamy cenę na poziomie 115 400 zł.

kia stonic 14
kia stonic 14

Za tę kwotę otrzymujemy bogato wyposażony samochód, jednak biorąc pod uwagę, iż mówimy tu o samochodzie klasy B, ciężko jest nazwać tą cenę atrakcyjną. Jest zwyczajna, wpasowująca się pomiędzy klasowych rywali. Co do samej Kii to jest to samochód do bólu poprawny i dopracowany. Momentami aż za poprawny, bo wydaje się być trochę nudny, jednak mimo to jest on konstrukcją solidną, z którą spędziłem przyjemny tydzień i nakręciłem prawie 1600 kilometrów. Osobiście odpuściłbym sobie najbogatszą wersję i skupił się na tych pośrednich. Automat jest wart grzechu i dopłaty około 8 000 zł.

Jakub Głąb

Zdjęcia Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV:

kia stonic 01
kia stonic 01
kia stonic 02
kia stonic 02
kia stonic 04
kia stonic 04
kia stonic 05
kia stonic 05
kia stonic 07
kia stonic 07
kia stonic 08
kia stonic 08
kia stonic 09
kia stonic 09
kia stonic 10
kia stonic 10
kia stonic 12
kia stonic 12
kia stonic 13
kia stonic 13
kia stonic 14
kia stonic 14
kia stonic 15
kia stonic 15
kia stonic 16
kia stonic 16
kia stonic 17
kia stonic 17
kia stonic 18
kia stonic 18
kia stonic 19
kia stonic 19
kia stonic 20
kia stonic 20
kia stonic 21
kia stonic 21
kia stonic 22
kia stonic 22

Dane techniczne 1.0 T-GDI MHEV:

Silnik: R3, benzynowy, turbodoładowany
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, 7-biegowa
Pojemność: 998 cm3
Moc: 120 KM
Moment obrotowy: 200 Nm
0 – 100 km/h: 10,4 s
Prędkość maksymalna: 185 km/h
Cena: 81 100 zł (podstawa), 115 400 zł (testowana)

Tagi: kiakia stonicstonictest stonic
Poprzedni post

Odrodzenie HF. To bardzo dobra wiadomość dla fanów Lancii

Następny post

Skoda Epiq – kolejny tani elektryk?

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

Hyundai Tucson 1.6 T GDI HEV 4WD 2024 29 fot. Marcin Koński

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Autor Marcin Koński
07/07/2025
0

Czy jedna, bądź dwie zaskakująco pozytywne cechy, mogą mieć przełożenie na odbiór całego samochodu? W psychologii, taki zjawisko nie jest...

c300 de (14)

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

Autor Konrad Stopa
04/07/2025
0

Gama współczesnych modeli Mercedesa jest naprawdę szeroka. Są auta sportowe, elektryczne, ale także z silnikami Diesla czy hybrydy z wtyczką....

Peugeot 2008

Test: Peugeot 2008 1.2 136 e-DSC – lwiątko na wypasie

Autor Damian Kaletka
30/06/2025
0

Niby miękka hybryda, ale nie do końca.

Następny post
Skoda epiq

Skoda Epiq - kolejny tani elektryk?

Komentarze 1

  1. Pingback: Nowy sedan z Korei - KIA K4 | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.