• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Kia Ceed Kombi Phev – przyjemne oszczędzanie

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
11/07/2022
w Nowe
0
Kia Ceed Kombi Phev 28

Kia Ceed Kombi Phev 28

508
SHARES
4.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Hybrydy Plug-in to obowiązkowy punkt programu każdego producenta. Nie każda z nich jest jednak świetna. Jak sprawdzi się więc najtańsza z nich ze stajni KIA? Sprawdźmy Ceeda w kombi i oznaczeniem PHEV.

Długo musieliśmy czekać na powrót tego producenta na łamy Motopodprad.pl, ale czego nie robi się dla naszych czytelników? Miejmy nadzieję, że KIA zostanie z nami na dłużej, bo to bardzo popularna marka w Polsce. A do tego auta mają 7-letnią gwarancję, więc brzmi to wszystko rozsądnie. Jaka jest ta nowa motoryzacja hybryd plugin?

Warto przeczytać

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Suzuki Swift Sport – wady i zalety

Land Rover Experience – offroad w luksusie

Tania hybryda plug-in

Kompaktowy Ceed od koreańskiego producenta minimalnie kosztuje w okolicach 90 tysięcy złotych. Wersja rodzinna to wydatek minimum 95 tysięcy złotych. Co ciekawe, hybrydę plug-in dostaniemy tylko w wersji kombi i minimalnie ze średnim poziomem wyposażenia.  Cena? Około 140 tysięcy złotych, więc spora różnica względem podstawowej wersji, ale…

Jest jednak duże ale. Mimo tak sporej dopłaty Kia Ceed Phev Kombi jest jedna z najtańszych hybryd tego typu na rynku. Dlatego warto się nią zainteresować choćby z tego względu.

Kia Ceed Kombi Phev 13
Kia Ceed Kombi Phev 13

System napędowy

Spoglądając na dane techniczne białego Ceeda pod maską znalazła się jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra o mocy 105 KM (147 Nm). Do niej dołączono silnik elektryczny o mocy 61 KM (170 NM), więc łącznie daje nam to 141 KM i całe 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Może nie brzmi to szokująco, ale w mojej, już mniej teoretycznej opinii, jak na auto kompaktowe jest zdecydowanie wystarczająco.

No może poza prędkością maksymalną – 171 km/h nie brzmi fascynująco. Na szczęście do setki jest to już mniej niż 11 sekund, więc też bez szaleństwa, ale tragedii nie ma.

Kia Ceed Kombi Phev 20
Kia Ceed Kombi Phev 20

Jazda hybrydą

W przypadku hybryd plug-in trzeba umiejętnie je użytkować by faktycznie oszczędzać. Ładowanie jest jednym z ważniejszych elementów, ale nie w każdym aucie wygląda to tak samo. Muszę powiedzieć, że ta KIA Ceed robi to wyśmienicie, ponieważ raczej nie rozładowuje do końca dzięki czemu samochód często automatycznie korzysta sobie z prądu jak uważa za najefektywniejsze.

Oczywiście jest tryb elektryczny i sportowy, ale ja polecam ten hybrydowy, który nie odcina żadnej mocy i działa bardzo dla kierowcy. Dodatkowo pojawiła się tutaj automatyczna skrzynia biegów, która nie jest irytującym rozwiązaniem CVT, a zwykłym automatem z dwoma sprzęgłami (DCT). Dzięki temu jazda jest naprawdę przyjemna i bezproblemowa.

Kia Ceed Kombi Phev 9
Kia Ceed Kombi Phev 9

Kia Ceed kombi z baterią waży oczywiście więcej, ale nie czuć tego prowadząc samochód. Układ kierowniczy działa z dobrym wspomaganiem (nie jest ani zbyt miękki, ani zbyt twardy). Narzekać również nie można na zawieszenie, więc samochód jak na auto kompaktowe przystało kompromisowo zapewnia komfort podróżowania bez zbędnego utrudniania prowadzenia.

Spalanie i oszczędność

Z hybrydami plug-in bywa tak, że jeśli macie pełną baterię (w tym przypadku 8 kWh i około 50-kilometrowy zasięg) to jeździ się naprawdę przyjemnie. Spalanie jest wtedy niskie i można zbliżyć się do 1-2 litrów na 100 kilometrów. Na szczęście w Ceedzie działało to dużo lepiej bo auto nie dość, że odzyskiwało sobie energię z hamowania to jeszcze trzymało pewien zapas energii. Efekt? Średnia w trasie 4-5 litrów. A w mieście koło 6 więc jest naprawdę atrakcyjnie.

A ważnym elementem jest fakt, że samochód ma bardzo mały bak. Jedynie 37 litrów więc zasięg przy większym spalaniu byłby mizerny.

Kia Ceed Kombi Phev 32
Kia Ceed Kombi Phev 32

We wnętrzu przyjemnie

Wsiadając do środka KIA na pewno zauważycie pewne podobieństwa z innym producent z Korei. Hyundai i KIA mocno współpracują i widać to choćby w systemie infomedialnym. Za którym, szczerze mówiąc, nie przepadam. Funkcje są lekko poukrywane i jego obsługa wymaga czasu nauki. W Ceedzie podświetlenie jest jednak fioletowe, a nie niebieskie, przez co wygląda to bardziej nastrojowe. W dotykowym ekranie znalazło się miejsce na nawigację, łączność z telefonem, dane techniczne auta, przepływ energii oraz audio.

Ważnym elementem jest wielofunkcyjna kierownica, która dobrze leży w dłoniach, a za nią ekran zegarów z czytelnymi wskaźnikami i grafikami.

Kia Ceed Kombi Phev 5
Kia Ceed Kombi Phev 5

Ogólnie jak mam oceniać wnętrze Ceeda, to poukładany rozkład deski rozdzielczej i materiały użyte do jej wykonania w miarę mi się podobają. I mimo, że nie ma niesamowitych dekorów i podświetlenia ambientowego. Moim zdaniem jest też ciut lepiej niż w bliźniaczym Hyundai’u chociaż zabrakło skórzanej tapicerki i okna dachowego.

Miejsce w hybrydzie kombi?

Akumulatory w układach hybrydowych często trzeba gdzieś ukryć. Większość z nich trafia do bagażnika zmniejszając jego pojemność i głębokość. W tym przypadku też się tak zadziało i kufer w tym samochodzie ma około 437 litrów. Jak na rodzinną odmianę to trochę mało.

Na szczęście w samej kabinie ciasnoty nie czuć. Rozstaw osi na poziomie 2,65 m oferuje rozsądną przestrzeń dla pasażerów, zarówno pierwszego, jak i drugiego rzędu. Nad głową też miejsca nie brakuje, ale na tylnej kanapie widziałbym raczej dwójkę dorosłych niż trójkę.

Kia Ceed Kombi Phev 16
Kia Ceed Kombi Phev 16

Nadwozie po lifcie

Producent z Korei nie dawno odświeżył swój logotyp, jak i wiele modeli. Pojawiło się też parę nowych generacji w ich modelach, ale skupmy się na Ceedzie. Świeży look oprócz emblematów producenta pojawił się z przodu auta gdzie mamy inny kształt atrapy chłodnicy, która jest bardziej nowoczesna i płaska. Poza tym to znane nadwozie popularnego kompakta, który w białym lakierze wyglądał dobrze, ale nie zjawiskowo.

Z tyłu samochodu zmian jest niewiele. Ciut inne reflektory i czysta połać blachy z centralnie umieszczonym napisem KIA jest bardzo minimalistyczny.

Kia Ceed Kombi Phev 25
Kia Ceed Kombi Phev 25

KIA Ceed to częsty wybór flotowców, bo to bardzo dobra konstrukcja nieźle skalkulowana z oszczędnymi silnikami i długą gwarancją. Dzięki tym argumentom może też być rozsądnym wyborem na jedyne auto w rodzinie. Wersja plug-in nie jest dla każdego, ale Ceed PHEV działa tak jak powinien. Wyręcza kierowcę z odpowiedniego trybu prowadzenia dzięki czemu nie trzeba zmieniać swoich przyzwyczajeń z aut standardowych.

I za to wielki dla KII plus!

Konrad Stopa

Zdjęcia KIA Ceed Kombi Phev:

Kia Ceed Kombi Phev 33
Kia Ceed Kombi Phev 33
Kia Ceed Kombi Phev 32
Kia Ceed Kombi Phev 32
Kia Ceed Kombi Phev 29
Kia Ceed Kombi Phev 29
Kia Ceed Kombi Phev 28 1
Kia Ceed Kombi Phev 28 1
Kia Ceed Kombi Phev 27
Kia Ceed Kombi Phev 27
Kia Ceed Kombi Phev 26
Kia Ceed Kombi Phev 26
Kia Ceed Kombi Phev 25
Kia Ceed Kombi Phev 25
Kia Ceed Kombi Phev 24
Kia Ceed Kombi Phev 24
Kia Ceed Kombi Phev 15
Kia Ceed Kombi Phev 15
Kia Ceed Kombi Phev 16
Kia Ceed Kombi Phev 16
Kia Ceed Kombi Phev 17
Kia Ceed Kombi Phev 17
Kia Ceed Kombi Phev 18
Kia Ceed Kombi Phev 18
Kia Ceed Kombi Phev 19
Kia Ceed Kombi Phev 19
Kia Ceed Kombi Phev 20
Kia Ceed Kombi Phev 20
Kia Ceed Kombi Phev 22
Kia Ceed Kombi Phev 22
Kia Ceed Kombi Phev 23
Kia Ceed Kombi Phev 23
Kia Ceed Kombi Phev 14
Kia Ceed Kombi Phev 14
Kia Ceed Kombi Phev 13
Kia Ceed Kombi Phev 13
Kia Ceed Kombi Phev 12
Kia Ceed Kombi Phev 12
Kia Ceed Kombi Phev 11
Kia Ceed Kombi Phev 11
Kia Ceed Kombi Phev 10
Kia Ceed Kombi Phev 10
Kia Ceed Kombi Phev 9
Kia Ceed Kombi Phev 9
Kia Ceed Kombi Phev 8
Kia Ceed Kombi Phev 8
Kia Ceed Kombi Phev 7
Kia Ceed Kombi Phev 7
Kia Ceed Kombi Phev 6
Kia Ceed Kombi Phev 6
Kia Ceed Kombi Phev 5
Kia Ceed Kombi Phev 5
Kia Ceed Kombi Phev 4
Kia Ceed Kombi Phev 4
Kia Ceed Kombi Phev 3
Kia Ceed Kombi Phev 3
Kia Ceed Kombi Phev 2
Kia Ceed Kombi Phev 2
Kia Ceed Kombi Phev 1
Kia Ceed Kombi Phev 1
Kia Ceed Kombi Phev 37
Kia Ceed Kombi Phev 37
Kia Ceed Kombi Phev 36
Kia Ceed Kombi Phev 36
Kia Ceed Kombi Phev 34
Kia Ceed Kombi Phev 34
Kia Ceed Kombi Phev 28
Kia Ceed Kombi Phev 28

Dane techniczne KIA Ceed Kombi Phev:

Silnik: R4, turbo, hybryda plug-in

Pojemność: 1580 cm3

Moc: 141 KM

Maksymalny moment obrotowy: 265 Nm przy 1000-2400 obr/min

0 – 100 km/h: 10,8 s

Prędkość maksymalna: 171 km/h

Skrzynie biegów: automatyczna 6-biegowa

Cena: ok 140 000 złotych netto

Tagi: ceedceed kombihybryda pluginkiakia ceedkia ceed kombiphev
Poprzedni post

Mycie silnika w samochodzie – jak bezpiecznie zrobić to samodzielnie?

Następny post

Volvo V70 Cross Country na klasyka

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 34

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Autor Redakcja Motopodprad
03/08/2022
1

Nadwozie w stylu SUV Coupe połączone z hybrydowym napędem typy plug-in jeszcze kilka lat temu byłoby czymś zaskakująco niedorzecznym. Teraz,...

Suzuki Swift Sport 46

Suzuki Swift Sport – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
01/08/2022
0

Suzuki Swift Sport to swego czasu był bardzo ciekawy wóz z serii „mały, a wariat”. Aktualnie z miękką hybrydą na...

Land Rover Experience 21

Land Rover Experience – offroad w luksusie

Autor Konrad Stopa
29/07/2022
0

Nie da się ukryć, że Land Rovery od lat kojarzą się z jazdą terenową i z tego się brytyjska marka...

KIA EV6 03

Test: KIA EV6 Plus RWD – zapomnisz o ładowaniu

Autor Redakcja Motopodprad
27/07/2022
0

Zasięg to najczęściej pojawiający się problem w przypadku samochodów elektrycznych. Kia znalazła na to sposób. Zobacz jaki! Koreańczycy mocno i...

Następny post
v70 cross country 2 1

Volvo V70 Cross Country na klasyka

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.