• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Kamera Xblitz Jera – dla taksówkarza

Bartosz Kowalczyk Autor Bartosz Kowalczyk
10/01/2023
w Tech
0
Xblitz Jera 7

Xblitz Jera 7

692
SHARES
6.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Posiadanie kamerki poza większą pewnością na drodze potrafi uratować tyłek. Na rynku jest obecnie tyle opcji, wariantów, że można wybrać coś dla siebie, a ja przetestowałem Xblitz Jera. Jak wypada polski producent kamerek, o tym w poniższym teście!

Xblitz to polska marka oferująca elektronikę użytkową. Krakowska firma wytwarza między innymi urządzenia audio, urządzenia do kontroli parametrów zdrowia, ale dla nas samochodziarzy najważniejsze są wideo rejestratory jazdy oraz alkomaty, które coraz częściej są nieodzownym elementem wyposażenia pojazdu.

Warto przeczytać

Test: Alkomat NAVITEL ALC05 PRO

Problem z odpaleniem samochodu? Jest prosty trik!

Test: Kamera samochodowa Navitel R99 z 4K

Xblitz Jera – dla kogo?

Urządzenie Xblitz Jera jest dedykowane dla osób zawodowo pracujących za kierownicą. Dzięki dwóm kamerom, poza rejestrowaniem tego dzieje się przed autem, urządzenie nagrywa to co dzieje się wewnątrz auta. Z tego względu model będzie idealny dla taksówkarzy, kierowcy pojazdów ciężarowych, autobusów czy busów. Poza tym oczywiście może służyć również osobom, które potrzebują monitoringu tylko przestrzeni przed autem.

Xblitz Jera 9
Xblitz Jera 9

Unboxing

Urządzenie zapakowane jest w zgrabne pudełeczko o wymiarach 15x11x7cm, więc dobrze wyglądałoby jako prezent. We wnętrzu kryje się dosłownie kilka rzeczy: wideorejestrator, przyssawka mocująca urządzenie do szyby, kabel zasilający i USB stick do zgrywania nagrań z karty. A gdy jesteśmy przy karcie. Do urządzenia nie ma dołożonej karty Micro SD, a więc na popularnym portalu aukcyjnym zaopatrzyłem się w kartę o pojemności 64 Gb San Disk. Dodatkowa kwota do ogólnego rachunku 40zł. Producent rekomenduje, aby do urządzenia stosować karty o maksymalnej pojemności 64GB, więc warto mieć to na uwadze.

Xblitz Jera 2
Xblitz Jera 2

Samo przygotowanie do użytkowania to złożenie uchwytu wraz z rejestratorem oraz włożenie rzeczonej karty (karta powinna być sformatowana w komputerze). W sumie to tyle, można zanieść urządzenie do auta i podłączyć do gniazda zapalniczki dzięki załączonemu kablowi o długości 350 cm . Kamera spyta nas czy chcemy ponownie sformatować kartę. W dołożonej instrukcji jest zapis, że należy na to się zgodzić, a więc tak też zrobiłem, po kilku sekundach urządzenie jest w pełni gotowe do użytku.

Xblitz Jera 6
Xblitz Jera 6

O samej kamerze słów kilka

Na urządzenie składają się w zasadzie dwie kamery. Pierwsza, główna nagrywa obraz przed autem, a jakość obrazu rejestrowana jest w FullHD. W specyfikacji znalazłem informację, że jest to obiektyw szerokokątny, rejestrujący 130 stopni obrazu przed obiektywem. Druga zaś rejestruje obraz w FHD a kąt widzenia kamery patrzącej na to co dzieje się w aucie to 110 stopni. Sama kamera jest podłużna i jej wymiary to 39x115x38 mm i jest bardzo lekka, waży raptem 80 gram. Urządzenie ma wbudowaną baterię, posiada G sensor oraz tryb parkingowy.

Xblitz Jera 5
Xblitz Jera 5

Kamera posiada panel pięciu przycisków do sterowania kamerką, umieszczone zostały pod urządzeniem. Skrajnie lewym przyciskiem jesteśmy w stanie zapisać nagranie na karcie, domyślnie nagrania się nie zapętlają, więc warto ustawić to w menu.

Xblitz Jera 4
Xblitz Jera 4

Obraz na kamerce domyślnie wyświetlany jest w podziale połowa obrazu z prawej strony dla widoku przed autem, druga połowa dla obrazu z wnętrza. Pozostałe dwa tryby to obraz tylko z przodu lub z tyłu. Osobiście nie czuje potrzeby nagrywania tego co robię w aucie podczas jazdy, ale dla kierowców trudniących się przewozem osób, taki gadżet na pewno zapewni bezpieczeństwo na drodze w przypadku kolizji, ale również w wypadku sporu z pasażerem.

Ustawienia, które warto znać

Najważniejszą rzeczą do ustawienia jest oczekiwana jakość obrazu. Możemy wybrać spośród balansu bieli, ISO ale również w kwestii bezpieczeństwa ustawienia G-sensora, który określa z jaką czułością urządzenie będzie zabezpieczać nagranie w wypadku przeciążenia np. przy drobnej stłuczce czy hamowaniu. Poza tym możemy wybrać czy chcemy nagrywać z dźwiękiem czy też bez.

Xblitz Jera 8
Xblitz Jera 8

Zamocowanie do szyby jest banalnie proste. Przyssawka jest mocna, skonstruowana z mięciutkiej gumy, która idealnie przylega do szyby. System montażu polega na przyciśnięciu do szyby i przekręcenie jednego pierścienia – i to tyle. Samo ustawienie kamery w aucie, wyregulowanie jej w różnych płaszczyznach nie jest problematyczne. Producent zaproponował wiele regulacji, z pewnością dopasujemy ustawienie do naszych potrzeb. Dodatkowo kamerę obserwującą wnętrze możemy dodatkowo dostosować ustawiając kierunek patrzenia poprzez obrócenie obiektywu.

Zgrywanie nagrań

Dzięki dołączonemu do zestawu USB sticka jesteśmy w stanie szybko i łatwo zgrać zapisane nagrania czy zdjęcia. W tym celu z urządzenia trzeba wyjąć kartę i podłączyć poprzez USB do komputera. Miło, że nie trzeba targać kamerki do domu i za każdym razem od nowa montować i ustawiać urządzenia w aucie pod swoje preferencje.

Xblitz Jera 14
Xblitz Jera 14

Jakość nagrywania w dzień

Nie mam zastrzeżeń do jakości nagrań w dzień. Pojazdy, numery rejestracyjne są widoczne wyraźnie, kąt widzenia przedniej kamerki jest naprawdę spory, dzięki czemu nie uciekają elementy nagrania. Obraz zapisany na karcie po przeniesieniu na dysk komputera nie klatkuje, idzie płynnie. W zasadzie nie napotkałem warunków w dzień, które zawstydziłyby Xblitz Jera. Trzeba mieć jednak na uwadze, że kamera nagrywa w 30 klatek na sekundę, więc w obrazie można zaobserwować nie taką głębie obrazu i dokładność jak przy 60, ale naprawdę jest dobrze. Jeśli chodzi o jakość nagrań z wnętrz to obraz jest odrobinę gorszy, ale to zrzucam na barki, co by nie patrzeć gorszych warunków oświetleniowych.

Subskrybuj nas na Youtube!

Nagrania mogą odbywać się w trzech poniższych konfiguracjach. Moją ulubioną jest ta z widokiem na drogę, wówczas 3.1 calowy ekran prezentuje wyłącznie obraz przed autem ale również datę, godzinę ale również numer rejestracyjny auta, jeśli taki został wprowadzony.

Xblitz Jera 10
Xblitz Jera 10
Xblitz Jera 9
Xblitz Jera 9
Xblitz Jera 11
Xblitz Jera 11

Jakość nagrywania w nocy

Noc czy zmrok wraz z opadami to najtrudniejsze warunki jakie Jera ma przed sobą. Przednia kamera radzi sobie dobrze. Obraz jest wciąż wyraźny, numery widoczne, jednak momentami obraz ma sporo zażółceń. Najbardziej zauważyłem to w przypadku lamp LED czy to aut czy również latarni ulicznych Nie zmienia to postaci, że na takim polu nie mogę powiedzieć nic więcej na minus, a więc jestem jak najbardziej zadowolony.

Xblitz Jera 12
Xblitz Jera 12

Jeśli chodzi o nocne nagrania z wnętrza, to nie mogłem spodziewać się świetnego obrazu, ale dzięki diodom IR obraz staje się szaro biały, ale widać wszystko to co dzieje się wewnątrz auta. Oczywiście, nagranie ma charakter poglądowy, ale nie miałem problemu zaufać jakości proponowanego obrazu!

Zalety Xblitz Jera

  • Dobra jakość wykonania
  • Nagrywanie obrazu z przodu auta(Full HD) oraz wnętrza auta (FHD)
  • Długi kabel zasilający o długości 350cm
  • Solidna budowa
  • Bardzo trwała przyssawka z prostym systemem montażowym
  • Kompaktowe wymiary
  • Diody oświetlające obraz z wnętrza auta w nocy

Wady Xblitz Jera

  • Brak diód podświetlających obraz z przodu auta
  • Kabel zasilającym mógłby być zakończony USB, wówczas można by podłączyć pod instalację w aucie
  • Brak karty Micro SD
  • Rekomendowana maksymalna wielkość karty – tylko 64GB – moja karta 128GB działała

Cena, jakość

Urządzenie na stronie producenta kosztuje 369zł, a za niezbędną do użytku kartę zapłaciłem 40 zł. Razem koszt zamyka się w 409 zł plus ewentualne koszty wysyłki. W tej cenie otrzymamy już wszystko co niezbędne do codziennego użytku. Jakość urządzenia zdecydowanie jest na plus. Nie ma się wrażenia, że to jest lipa i może nie przetrwać próby czasu. Samo złożenie urządzenia nie budzi wątpliwości, elementy są złożone z pieczołowitością, części są ładnie przygotowane i nie posiadają zadziorów, uszczerbień, ani dziwnych spękań czy przegrzań w procesie produkcyjnym. Nie mogę niczego zarzucić Jera pod tym względem.

Xblitz Jera 1
Xblitz Jera 1

Opinia i podsumowanie

Xblitz Jera spełnił moje oczekiwania. Producent proponuje kompaktowe urządzenie, które rejestruje obraz ze środka auta oraz to na czym zależy nam najbardziej czyli przodu auta! Nie mam zastrzeżeń do obrazu z frontowej kamerki. Spisuje się ona należycie w dobrych warunkach świetlnych ale również po zmroku. Przyznam szczerze, że nie jestem fanem obrazu z wnętrza, ale głównie przez pryzmat, że nie mam takich potrzeb. Obiektywnie powiem, że bym czuł się bezpieczniej mając świadomość, że Jera śledzi ruchy pasażerów auta, gdyby moja profesja tego wymagała.

Tekst i zdjęcia: Bartek Kowalczyk

Xblitz Jera 1
Xblitz Jera 1
Xblitz Jera 2
Xblitz Jera 2
Xblitz Jera 3
Xblitz Jera 3
Xblitz Jera 4
Xblitz Jera 4
Xblitz Jera 5
Xblitz Jera 5
Xblitz Jera 6
Xblitz Jera 6
Xblitz Jera 7
Xblitz Jera 7
Xblitz Jera 8
Xblitz Jera 8
Xblitz Jera 9
Xblitz Jera 9
Xblitz Jera 10
Xblitz Jera 10
Xblitz Jera 11
Xblitz Jera 11
Xblitz Jera 12
Xblitz Jera 12
Xblitz Jera 13
Xblitz Jera 13
Xblitz Jera 14
Xblitz Jera 14
Tagi: Jerakamerapolskawideorejestratorxblitz
Poprzedni post

Pasty polerskie i kosmetyki samochodowe – bo wygląd ma znaczenie

Następny post

Test: Hyundai i10 N-Line 1.0 T-GDI – to nie tylko pakiet stylistyczny

Bartosz Kowalczyk

Bartosz Kowalczyk

Pasjonat motoryzacji od najmłodszych lat. Lubi pogrzebać przy swoim aucie i naprawiać je samodzielnie. W testach zwraca szczególną uwagę na frajdę z jazdy oraz walory użytkowe samochodu. Z wykształcenia logistyk, traktujący dziennikarstwo motoryzacyjne jako przyjemną zabawę i rozwijanie swojego hopla. Miłośnik podróży starający się czerpać przyjemność z każdego pokonanego kilometra w swoim obecnym aucie – audi A3 Sportback. Największe marzenie motoryzacyjne – odrestaurowanie Youngtimera i podróż po zachodniej Europie.

Podobne artykuły

IMG 9945

Test: Alkomat NAVITEL ALC05 PRO

Autor Damian Kaletka
10/06/2025
0

Jak dla mnie sensowny wybór.

Odpalanie silnika (3)

Problem z odpaleniem samochodu? Jest prosty trik!

Autor Konrad Stopa
27/04/2025
0

Poranek, podchodzisz do samochodu, a tam kapeć… Innym razem wsiadasz do środka, a auto nie odpala. Na takie kłopoty jest...

Navitel R99 4k (7)

Test: Kamera samochodowa Navitel R99 z 4K

Autor Konrad Stopa
17/12/2024
0

Kamera samochodowa lub wideorejestrator to sprzęt, który spotkacie niemal w każdym aucie na parkingu. Cichy bohater, którego warto mieć w...

Mio MiVue 935 W (4)

Test: Mio MiVue 935W – oprogramowanie jest ważne

Autor Konrad Stopa
26/10/2024
0

Z roku na rok sprzęt premium robi się coraz tańszy prezentując naprawdę wysoki poziom również w przypadku akcesoriów do samochodów....

Następny post
hyundai i10 03

Test: Hyundai i10 N-Line 1.0 T-GDI – to nie tylko pakiet stylistyczny

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij