• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Jaguar F-type P450 – fajne cabrio

Paweł Kaczor Autor Paweł Kaczor
14/10/2022
w Nowe
0
Jaguar F type cabrio 450 1

Jaguar F type cabrio 450 1

377
SHARES
3.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Wielokrotnie spotykam się z pytaniem ”jakim najlepszym samochodem jeździłem”, ”jakie auto zapadło mi w pamięć”, ”jaki samochód chciałbym mieć”. Jaka jest odpowiedź? Idealne auto? Służbowe. Jaki samochód chciałbym mieć? Niezawodny, szybki, tani i praktyczny. Jakie auto zapadło mi w pamięć? O, i w tym momencie przechodzimy do Jaguara F-Type Convertible.

Angielski roadster nie jest częstym widokiem na naszych drogach. Zdecydowanie łatwiej jest spotkać otwartą wersję 911, Boxstera czy nawet niszowe AMG-GT C. Być może dlatego tak bardzo jara mnie wygląd Jaguara. Aczkolwiek po ostatnim liftingu przód samochodu nieco złagodniał. Chociaż ile zdań tyle opinii. Jeden woli rododendrony, a drugi kaktusy. Nie mi to oceniać. Tak czy owak F-Type ma swój niebanalny styl. Wygląda nie tylko na niezłego dzika (znacie innego kota, co wygląda na dzika?), ale także wygląda drogo. Szkoda tylko, że ja nie wyglądam jak Daniel Craig czy inny Radzio Majdan.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen T-Cross – sprawdzona propozycja

Trudne Wybory: nowa Mazda MX-5 vs stara

Test: MG HS PHEV – tysiąc kilometrów zasięgu

Jaguar F type cabrio 450 28
Jaguar F type cabrio 450 28

Fajna karoseria

Ciekawostką z prezentowanym egzemplarzu jest lakier warty około 50 tys. zł ekstra! Dokładacie piątkę i macie Dacie Sandero, ale po co komu Dacia Sandero! Lepiej wziąć lakier do Dżaga! Specyficzny kolor jest tak naprawdę srebrny, na który nałożono powłokę satynową. To lakier. Nie okleina. Robi wow, ale 50 tys. zł ekstra? A co!

Jaguar F type cabrio 450 36
Jaguar F type cabrio 450 36

Jaguar w środku

Wnętrze jest mocno minimalistyczne, ale fajne, otulające kierowcę. Wsiadasz i czujesz, że jesteś ”dopasowany” do auta. Niemalże tak, jak w gąbce do nurkowania. Minusy? Multimedia mogłyby nie istnieć! Nie jest to nowy i zarazem zajebisty soft z nowego F-Pace. To stary system, który działa z dużą zwłoką lub jak kto woli z angielską flegmą. Na dodatek, w pełnym słońcu i przy zdjętym dachu na wyświetlaczu i tak nic nie widać. Równie dobrze zamiast niego mogłaby tam się znajdować jakaś duża choinka zapachowa, albo zdjęcie Królowej Elżbiety II.

Jaguar F type cabrio 450 17
Jaguar F type cabrio 450 17

Jest V8, jest zabawa

Oddzielnym tematem jest silnik. F-Type możecie mieć z jednostką V8 albo… R4. Pośrednich wersji brak. Brak również odmian hybrydowych. R4 w takim aucie nie przystoi. To trochę tak, jak do szytej na miarę marynarki od Zegny wzięlibyście do ręki reklamówkę Pepco. Ok, znajdą się i tacy, co sandały do skarpet założą (czy odwrotnie), ale niesmak pozostaje. Aby się go wyzbyć trzeba wziąć jednostkę V8! V8 nie dość, że ma 5 litrów pojemności to jeszcze jest wspomagane przez kompresor. W topowej wersji ma 575 KM, a w mniej topowej 450 KM. Takie cyferki mogą być rzucane na oś tylną lub na obie osie. Testowany wariant był bezpieczny. Tzn. miał napęd AWD i ”tylko” 450 KM.

Jaguar F type cabrio 450 38
Jaguar F type cabrio 450 38

Tak powinny brzmieć sportowe auta

Pierwsze, co rzuca się w oczy, a raczej w uszy to dźwięk silnika. 5-litrowy motor po przekroczeniu 4 tys. obrotów brzmi niczym lew, którego ktoś pstryknął w ucho i powiedział terefere. Czuć respekt, czuć siłę i czuć moc. Nie wiem jakim cudem Jaguarowi udaje się spełniać coraz ostrzejsze normy. To po prostu trzeba usłyszeć. Tego nie da się opowiedzieć. Dźwiękowe zjawisko F-Type V8 jest na tyle zaskakujące (pozytywnie oczywiście), że w dzisiejszych czasach wszyscy bardzo mocno kastrują wydechy swoich sportowych aut. Jaguar brzmi tak, jakby to właśnie on kastrował całą niemiecką konkurencję i na dodatek do owej kastracji używał tępego narzędzia!

Jaguar F type cabrio 450 6
Jaguar F type cabrio 450 6

F-type za kierownicą

Na pierwszy rzut oka osiągi są całkiem w porządku. Pierwsza setka pojawia się w połowie drogi między 4, a 5 sekundą. Jednak porównywalna mocowo 911 4S potrafi rozprawić się z pierwszą setką niemalże o jedną sekundę szybciej. Cóż, w każdej dziedzinie znajdzie się jakiś Kwaśniewski, który jest benchmarkiem. Na dodatek Jaguar sprawia wrażenie mniej zwinnego auta (tzn. od 911, nie od Olka). Co prawda daleko mi do Tomka Kuchara i zapewne nie potrafię wykorzystać nawet ”większej połowy” możliwości samochodu, ale odczucia z jazdy są bardziej ociężałe niż w przypadku prowadzenia 911. Dużym plusem jest tylnonapędowa natura F-Type, który nawet w wersji AWD bardzo ochoczo wyrzuca tył na zewnątrz. Fajne, przyjemne i zawadiackie, ale tym autem trzeba nauczyć się jeździć, aby wykorzystać jego potencjał.

Jaguar F type cabrio 450 16
Jaguar F type cabrio 450 16

Ceny robią brrr…

Nieco wcześniej wspomniałem, że F-Type`ów nie ma za dużo na naszych drogach. Dlaczego? Myślę, że cena nie jest tu bez znaczenia. Convertible z V8 pod maską kosztuje prawie 600 tys. zł. Dopasiona wersja grubo przekracza 700 tys. zł. A to już kwoty, które pozwalają przebierać w modelach Porsche i nie tylko. Nie zamierzam napisać, ze F-Type to auto, które nie jest warte dużych pieniędzy. Wręcz przeciwnie! Jednak przyzwyczajenia ludzi robią swoje. Wolimy wybierać to, co znane i sprawdzone, a na równie dobrą, ale na bardziej ekstrawagancką alternatywę brakuje nam często odwagi. A szkoda.

Subskrybuj nas na Youtube!

Jaguar F type cabrio 450 8
Jaguar F type cabrio 450 8

Jaguara F-Type Convertible zapamiętam na długo. Ze względu na styl, ale przede wszystkim na silnik. To nie jest idealny samochód. To nie jest auto pierwszego wyboru, dla tych, którzy szukają mocnego i ciekawego cabrio. Jednak F-Type z V8 pod maską to bardzo osobliwe auto. Charakterne, jedyne w swoim rodzaju i niestety jedno z ostatnich, które łączą w sobie tak wiele abstrakcyjnych cech! Spieszmy się kochać… ależ to jest oklepane i… prawdziwe powiedzenie!

Paweł Kaczor

Zdjęcia Jaguar F-type P450 AWD Convertible:

Jaguar F type cabrio 450 2
Jaguar F type cabrio 450 2
Jaguar F type cabrio 450 3
Jaguar F type cabrio 450 3
Jaguar F type cabrio 450 4
Jaguar F type cabrio 450 4
Jaguar F type cabrio 450 5
Jaguar F type cabrio 450 5
Jaguar F type cabrio 450 6
Jaguar F type cabrio 450 6
Jaguar F type cabrio 450 7
Jaguar F type cabrio 450 7
Jaguar F type cabrio 450 8
Jaguar F type cabrio 450 8
Jaguar F type cabrio 450 9
Jaguar F type cabrio 450 9
Jaguar F type cabrio 450 10
Jaguar F type cabrio 450 10
Jaguar F type cabrio 450 11
Jaguar F type cabrio 450 11
Jaguar F type cabrio 450 12
Jaguar F type cabrio 450 12
Jaguar F type cabrio 450 13
Jaguar F type cabrio 450 13
Jaguar F type cabrio 450 14
Jaguar F type cabrio 450 14
Jaguar F type cabrio 450 15
Jaguar F type cabrio 450 15
Jaguar F type cabrio 450 16
Jaguar F type cabrio 450 16
Jaguar F type cabrio 450 17
Jaguar F type cabrio 450 17
Jaguar F type cabrio 450 18
Jaguar F type cabrio 450 18
Jaguar F type cabrio 450 19
Jaguar F type cabrio 450 19
Jaguar F type cabrio 450 20
Jaguar F type cabrio 450 20
Jaguar F type cabrio 450 21
Jaguar F type cabrio 450 21
Jaguar F type cabrio 450 22
Jaguar F type cabrio 450 22
Jaguar F type cabrio 450 23
Jaguar F type cabrio 450 23
Jaguar F type cabrio 450 24
Jaguar F type cabrio 450 24
Jaguar F type cabrio 450 25
Jaguar F type cabrio 450 25
Jaguar F type cabrio 450 26
Jaguar F type cabrio 450 26
Jaguar F type cabrio 450 27
Jaguar F type cabrio 450 27
Jaguar F type cabrio 450 28
Jaguar F type cabrio 450 28
Jaguar F type cabrio 450 29
Jaguar F type cabrio 450 29
Jaguar F type cabrio 450 30
Jaguar F type cabrio 450 30
Jaguar F type cabrio 450 31
Jaguar F type cabrio 450 31
Jaguar F type cabrio 450 32
Jaguar F type cabrio 450 32
Jaguar F type cabrio 450 33
Jaguar F type cabrio 450 33
Jaguar F type cabrio 450 34
Jaguar F type cabrio 450 34
Jaguar F type cabrio 450 35
Jaguar F type cabrio 450 35
Jaguar F type cabrio 450 36
Jaguar F type cabrio 450 36
Jaguar F type cabrio 450 37
Jaguar F type cabrio 450 37
Jaguar F type cabrio 450 38
Jaguar F type cabrio 450 38
Tagi: cabriiof-typejaguarjaguar f-typekabriolet
Poprzedni post

Już bez przecieków – BMW M2 oficjalnie

Następny post

Motoryzacyjni liderzy w Europie

Paweł Kaczor

Paweł Kaczor

Umysł ścisły zafascynowany czterema kółkami. Łączy zamiłowanie do komputerów, fotografii oraz samochodów w jedną zgrabną całość. Przygodę z motoryzacją zaczynał od nieśmiertelnego Fiata 126p rodziców, którego z czasem zamienił na małe i równie dobrze rozpoznawalne Deawoo Matiz. Nie lubi schematów i szablonów. Ceni zarówno prostotę Skody Fabii, jak i francuską pomysłowość nieznającą granic. Wielbiciel silników V8, który powoli przekonuje się do elektrycznej motoryzacji. Fan klasyków i youngimerów, na co dzień mający styczność z samochodowymi nowościami.

Podobne artykuły

t cross 2025

Test: Volkswagen T-Cross – sprawdzona propozycja

Autor Damian Kaletka
12/05/2025
0

Przestronny, praktyczny jednak zbyt drogi.

mazda mx 5 nowa vs stara

Trudne Wybory: nowa Mazda MX-5 vs stara

Autor Paweł Kaczor
08/05/2025
0

Historia motoryzacji wykreowała wiele kultowych samochodów. Wiele kultowych samochodów, które przegrały z pędzącym światem pełnym durnych norm i obostrzeń. Część...

MG HS PHEV test

Test: MG HS PHEV – tysiąc kilometrów zasięgu

Autor Bartłomiej Puchała
07/05/2025
0

100 km na prądzie i 1000 km ogólnego zasięgu - tak MG reklamuje model HS w wersji PHEV i… ma...

astra vs golf

Trudne Wybory: Opel Astra vs Volkswagen Golf

Autor Paweł Kaczor
01/05/2025
0

Volkswagen i Opel starały się jak mogły, aby wypromować niemiecką motoryzację dla ludu. Golf i Astra przez wiele lat toczyły...

Następny post
Fiat Panda 2017 1280 06

Motoryzacyjni liderzy w Europie

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij