• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Hyundai Kona Hybrid – maszyna na kołach

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
10/05/2024
w Nowe
0
Hyundai Kona 2

Hyundai Kona 2

282
SHARES
2.6k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Hyundai Kona swoim wyglądem przenosi nas trochę w przyszłość znaną z filmów sci-fi. Mimo to w wersji czysto spalinowej spokojnie radzi sobie już teraz, w XXI wieku.

Motyw maszyn na kołach w filmach stosowany jest już od dawna. Były transformery, gadający KITT, czy nawet bajki typu Auta. Dlatego też Koreańczycy prezentując nam nową Konę chyba się w nie mocno zapatrzyli, bo Hyundai zarówno z zewnątrz, jak i w środku wygląda bardzo futurystycznie.

Warto przeczytać

Terenowa ofensywa Opla – nowa Frontera i Mokka w Polsce

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Ważne, że mówią

Czytając o kompaktowej Konie widziałem już przeróżne porównania dotyczące jej karoserii. Obła maska i bardzo cienkie światła do jazdy dziennej sprawiają, że wszyscy w twarzy Hyundai’a widzą kask Robocopa. Ja też, ale pozwólcie, że to ostatni raz kiedy o tym wspominam. Fakt, że poprzednik przypominał mi szturmowca z Gwiezdnych Wojen, więc Koreańczycy przy projektowaniu nowych generacji mocno inspirują się wymyślonymi już postaciami.

Hyundai Kona 16
Hyundai Kona 16

Co ciekawe, z tyłu auta również pojawiła się cienka blenda świetlna, ale taki zabieg widzimy też w innych markach, więc to tak nie szokuje. Z boku natomiast wyróżniają się plastikowe nadkola o nieregularnych kształtach. W tej samej barwie z jasnym lakierem kontrastuje dach.

Pozwolę sobie przemilczeć moje zdanie na temat nadwozia Kony, ale trzeba na pewno docenić, że jest ono jakieś i nie pozwala przejść obok niego obojętne. Jest też niezłym powodem do dyskusji, więc pierwsza zasada marketingu spełniona.

Hyundai Kona 14
Hyundai Kona 14

Jasne wnętrze z dużą liczbą przycisków

Otwierając drzwi zaskoczenia się nie kończą. Egzemplarz testowy posiadał jasną tapicerkę, ale również jasne plastiki. Całość tworzyła nadal futurystyczną otoczkę i bardzo laboratoryjne warunki. Przynajmniej mnie to wnętrze się tak kojarzyło.

Dość niecodzienny design przyozdobiony został lasem przycisków na konsoli centralnej, oryginalną kierownicą oraz dwoma ekranami połączonymi w jeden element wizualny. Tak więc zegary są wirtualne, a na głównym wyświetlaczu znajdziemy wszystkie cechy auta. Od nawigacji, po audio i łączność z telefonem rzutując funkcje smartfona na ten właśnie ekran.

Hyundai Kona 25
Hyundai Kona 25

Wiele funkcji jednak znajdziemy klikając odpowiedni przycisk. Podgrzewanie siedzeń, kierownicy, obsługa systemów czy klimatyzacji – wystarczy spojrzeć i nacisnąć.

Na konsoli centralnej nie pojawiło się jednak miejsce na dźwignię zmiany biegów. Mamy tu duży schowek i cupholdery. Wspomniany selektor trafił w formie wajchy za kierownicę.

Miejsce? Kompaktowe rozmiary pozwalają przewieźć spokojnie 4 osoby. Wyższe nadwozie ułatwia wsiadanie, a w bagażniku pojawiła się 466-litrowa przestrzeń.

Hyundai Kona 35
Hyundai Kona 35

Typowa klasyka pod maską

Mimo iż nadwozie oraz wnętrze sugeruje, że to auto elektryczne inżynierowie z Korei przygotowali dla europejskiego klienta nie tylko wersje EV, ale też zwykłe spalinówki lub pośrednie hybrydy. Tym razem do tygodniowych testów trafił się konwencjonalny napęd w postaci czterocylindrowego silnika benzynowego z turbodoładowaniem. I to niemałej mocy, ponieważ w aucie pojawiło się 198 koni mechanicznych.

Takie wartości wraz z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 265 NM pozwalają rozpędzić samochód do setki w okolice 8 sekund. Prędkość maksymalna ? 210 km/h, więc niemiecka autostrada wam niestraszna.

Hyundai Kona 22
Hyundai Kona 22

4×4 i normalna dwusprzęgłówka

To, co jest jeszcze ciekawsze to fakt, że samochód posiadał klasyczny automat o 7 przełożeniach i dwóch sprzęgłach. Do tego pojawił się napęd 4×4, który można zblokować by działał na stałe. W normalnym trybie to komputer steruje kiedy do przedniej osi dołączyć tę tylną. Muszę przyznać, że trochę mnie to zaskoczyło, bo napęd 4×4 w kompaktowym SUV-ie to już rzadkość.

Hyundai Kona 5
Hyundai Kona 5

Kona – ile pali, ile kosztuje?

Zacznę od tej bardziej codziennej kwestii. Kona średnio spala okolice 8 litrów na 100 km. Oczywiście na autostradzie lub w mieście wynik ten szybko się podnosi. W długiej trasie nie pomaga też mały bak, ale to już przypadłość wszystkich nowych aut.

Zaglądając do cennika, nowy Hyundai Kona wymaga od klienta niemal 113 tysięcy złotych. Biorąc pod uwagę, że to kompaktowy SUV nie jest najtaniej. Nasz doposażony egzemplarz w dość bogatej konfiguracji to już wydatek około 180 tysięcy złotych.

Hyundai Kona 38
Hyundai Kona 38

Jak jeździ nowy Hyundai Kona?

Wracając jednak do samej jazdy konfiguracja automatu oraz mocniejszego benzyniaka sprawia, że Kona jeździ całkiem przyjemnie. Nie brakuje jej ani mocy, ani dynamiki. Z resztą o osiągach już wspominałem. Auto jest też przyjemnie zawieszone – podróżujący nie będą narzekać na brak komfortu i wygody, a układ kierowniczy jest miękki i działa bardzo lekko tak więc nawet niedoświadczony kierowca będzie zadowolony.

Problem dotyczy jednak systemów i wszędobylskiej elektroniki. Hyundai przoduje w ilości asystentów jazdy i tego jak bardzo denerwuje kierowcę. Asystent pasa ruchu, monitor uwagi kierowcy czy czytanie znaków drogowych i ostrzeżenia przed przekroczeniem prędkości działają aż nadto opiekuńczo. Prowadząc auto co chwilę Kona zacznie na was pikać, mrugać i w ogóle irytować. Wiem, że te wszystkie systemy bezpieczeństwa są ważne i pomagają, ale jakoś u konkurencji działa to delikatniej. Oczywiście można te dodatki wyłączyć, ale niestety trzeba to robić przy każdym odpaleniu samochodu, a to już uciążliwe!

Hyundai Kona 42
Hyundai Kona 42

Hyundai Kona zatem na pewno nie jest pospolitym samochodem. Na ulicy wyróżni się swoim wyglądem, a i wszyscy pasażerowie w środku również na pewno skomentują któryś element wnętrza. Kierowca po kilku kilometrach jazdy zapewne też wysnuje jakieś wnioski, bo trochę elementów w aspekcie jazdy w tym aucie jest. Że wszystkie nie są pozytywne, to już inna sprawa, ale przy wielu przeciętnych konkurentach i modelach, które są niemal identyczne, to już coś!

A jak wam podoba się ten mechanizm kroczący?

Konrad Stopa

Zdjęcia Hyundai Kona 1.6 T-GDI:

Hyundai Kona 2
Hyundai Kona 2
Hyundai Kona 4
Hyundai Kona 4
Hyundai Kona 5
Hyundai Kona 5
Hyundai Kona 6
Hyundai Kona 6
Hyundai Kona 7
Hyundai Kona 7
Hyundai Kona 8
Hyundai Kona 8
Hyundai Kona 9
Kona 9
Hyundai Kona 12
Kona 12
Hyundai Kona 14
Kona 14
Hyundai Kona 15
Kona 15
Hyundai Kona 16
Kona 16
Hyundai Kona 17
Kona 17
Hyundai Kona 20
Kona 20
Hyundai Kona 23
Kona 23
Hyundai Kona 22
Kona 22
Hyundai Kona 25
Kona 25
Hyundai Kona 26
Kona 26
Hyundai Kona 27
Kona 27
Hyundai Kona 30
Hyundai Kona 30
Hyundai Kona 32
Kona 32
Hyundai Kona 33
Kona 33
Hyundai Kona 34
Kona 34
Hyundai Kona 35
Kona 35
Hyundai Kona 36
Kona 36
Hyundai Kona 37
Kona 37
Hyundai Kona 38
Kona 38
Hyundai Kona 42
Kona 42
Hyundai Kona 43
Kona 43
Hyundai Kona 44
Kona 44
Hyundai Kona 47
Kona 47
Hyundai Kona 48
Hyundai Kona 48
Hyundai Kona 50
Hyundai Kona 50

Dane techniczne Hyundai Kona 1.6 T-GDI:

Silnik: 1,6 l – turbobenzyna

Moc: 198 KM

Moment obr.: 265 Nm

Skrzynia biegów: 7-stopniowa, automatyczna

Napęd: 4×4

0-100 km/h: 8,1 s

Prędkość maksymalna: 210 km/h

Cena: od 113 tysięcy złotych – to auto ok. 180 tysięcy złotych

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: hyundaihyundai konakonatest hyundaitest hyundai konatest kona
Poprzedni post

Trzy po trzy: Mercedes Citan Furgon

Następny post

Mazda CX-80 trafiła do Polski

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Mokka 1.2 Turbo 2025 14 & Opel Frontera Electric 2025 02 fot. Marcin Koński

Terenowa ofensywa Opla – nowa Frontera i Mokka w Polsce

Autor Marcin Koński
16/05/2025
0

Po ubiegłorocznym debiucie nowego Grandlanda, niemiecki producent postanowił odświeżyć pozostałe modele w gamie SUV-ów. Dlatego też Opel Mokka otrzymał dyskretny...

mg3 vs cliio

Trudne Wybory: MG 3 vs Renault Clio

Autor Paweł Kaczor
15/05/2025
0

Samochody hybrydowe to domena Japończyków. Jak hybryda, to tylko Toyota. Tak było kilkanaście lat temu, ale czy tak samo jest...

Mazda 3 2025 (4)

Test: Mazda 3 Takumi 2.0 e-Skyactiv X – samuraj, dżentelmen i dres

Autor Kacper Mazur
14/05/2025
0

Mazda od lat stara się udowadniać, że samochód to coś więcej niż środek transportu – może być źródłem radości, dumy...

t cross 2025

Test: Volkswagen T-Cross – sprawdzona propozycja

Autor Damian Kaletka
12/05/2025
0

Przestronny, praktyczny jednak zbyt drogi.

Następny post
Mazda CX-80

Mazda CX-80 trafiła do Polski

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij